Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tuit beker/ normale beker

+6
Pink!
Supertalentje
Wennes
Parel
Puggle
Sun88
10 plaatsers

Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty tuit beker/ normale beker

Bericht  Sun88 zo 28 apr 2013 - 9:42

Hee meiden, mijn zoontje is nu 6 mnd en ik ben begonnen hem water aan te bieden na zijn fruit en groente, hij snapt wel hoe hij de tuit beker vast moet houden en naar zijn mond moet brengen maar drinken doet hij niet, we hebben de tuit beker van avent van 6 plus. Nu las ik echter dat het beter is voor de mond motoriek om de tuit en rietjes beker over te slaan, en vanaf 6 mnd een gewone beker aan te leren, mensen die hier ervaring mee hebben, hoe dat gaat? Of die mij een andere tuit beker adviseren die wellicht beter werkt als die van avent?

En hoe gaat dat met de melk flessen, blijf je die normaal gesproken altijd in een fles aanbieden?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Puggle zo 28 apr 2013 - 9:53

Hier heeft ze een nuby met zachte tuit. Ze drinkt er nu pas een maand uit, voorheen wilde ze uit niks drinken, nu dan sap sinds een maand en veel bekers gebruikt maar deze werkt. Melk word hier uit een drifrax fles gewoon gedronken.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Parel zo 28 apr 2013 - 10:02

Wij hebben deze, dit is het enige waar ze uit wil drinken, dus we laten het zo totdat ze uit een gewone beker kan drinken zonder dat ze hem wegsmijt.

Wat je kan proberen bij een tuit met harde tuit, is de anti lek eruit halen, wellicht dat hij dan snapt dat hij eruit moet zuigen?

tuit beker/ normale beker Images?q=tbn:ANd9GcTdvpVzdA_LfZev6NnavYTqfQFWIDtykCX-KKhPnfUQvpBVDcUpYg
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 10:42

Bij de Avent kun je ook de anti-lek eruit halen, misschien werkt dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Wennes zo 28 apr 2013 - 17:35

Hier hebben we B vanaf 8 maanden een gewone beker gegeven omdat hij niet uit een tuitbeker wilde drinken. Hij dronk zn melk altijd uit de fles.
Hij zat altijd in de stoel of op schoot met drinken. Voordat hij 1 1/2 jaar was kon hij de beker zelf pakken.

D heeft lang bv gekregen en wilde geen fles pakken. Bij hem zijn we met 6 maanden de gewone beker gaan geven. Wij houden hem vast en heel soms verslikt hij zich, maat het gaat echt heel goed.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Supertalentje zo 28 apr 2013 - 19:49

Ik heb de rietjesbekers en tuitbekers overgeslagen. Niet zozeer uit idealistisch oogpunt, maar zoon snapte niet dat hij zijn fles omhoog moest houden om er wat uit te krijgen, met een tuitbeker werkte dat niet anders. En hij wilde steeds slokjes uit mijn glas, dus die gaf ik hem. Omdat hij niet echt subtiel was heb ik de oefenbeker van Difrax gekocht, als hij die op de grond liet vallen was het minder troep dan steeds een glas Wink Zijn (mijn) glas hield hij gauw omhoog, zijn fles volgde daarna pas. Nutrilon heb ik altijd uit de fles gegeven, gewone melk, water, limo dus uit zijn beker of mijn glas.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Pink! zo 28 apr 2013 - 20:04

Je kan nu al prima oefenen met een gewone beker. Mijn dochter is 1 en kan heel goed uit een gewone beker drinken, enige is dat als ze nu klaar is dat ze de beker gewoon laat vallen haha maar verder gaat t goed.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  -Ieniemienie- ma 29 apr 2013 - 1:02

Wij zijn ook gelijk met een beker begonnen.
Met een oefenbekertje van difrax (bij etos te koop)
tuit beker/ normale beker 163751PAARS_2_Difrax_Oefen_Beker_Paars
En tuurlijk moesten we ze altijd helpen in het begin, en ging het wel eens mis.

Toen ze dat goed door hadden zijn we begonnen met ze te laten drinken uit een glas (wij hebben de kleinste versie van de Hema)
tuit beker/ normale beker 072547_mi_tb_1

Omdat glas wat zwaarder is, hebben ze sneller het besef dat ze iets in hun handen hebben. En zwieren er dus minder mee.
Hij gaat hierdoor veel minder snel om.
Allebij de kinderen dronken vanaf dat ze 14 maanden waren helemaal zelfsstandig uit een glas.
M drinkt ondertussne gewoon uit alle glazen en plastic bekers. En T drinkt nog wel uit een glas.
Wel altijd aan tafel. Er is nog nooit een glas gebroken.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Sun88 ma 29 apr 2013 - 2:22

Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb de anti lek uit de beker gehaald en nu krijgt hij er inderdaad wel wat uit. Echter als hij bij mij op.schoot zit en ik heb een glas drinken, brengt hij zijn mond erna toe. Dus denk dat ik inderdaad ook gewone bekers om te oefenen aan ga schaffen. Eens kijken hoe dat gaat.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Knof ma 29 apr 2013 - 3:36

Ons zoontje (ook 6 maanden) drinkt uit het glas van de Hema (die waar Ieniemienie het ook over heeft). De kleinste versie gaat goed. We moeten hem natuurlijk wel helpen, maar hij verslikt zich niet.
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Pineco ma 29 apr 2013 - 3:50

Wij hebben hier ook de oefenbeker van Difrax, maar ze drinkt eigenlijk nog niet veel anders dan borstvoeding. Ik vind de tip van het glas wel heel handig, want bij mijn oudste ging het inderdaad vaak mis met een plastic beker.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Sun88 ma 29 apr 2013 - 4:44

Geweldig die tip van het glas. Hij drinkt er best goed uit! Wie bedenkt dat nou, ik uren twijfelen bij al die 100 verschillende tuit bekers haha. Maar als ik nou op zoek ga naar een plastic bekertje met 2 oortjes, zou hij het dan sneller zelfstandig kunnen? Want dat is bij een glas natuurlijk wel een nadeel, tuit bekers kunnen ze natuurlijk veel eerder zelfstandig uit drinken
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Gast ma 29 apr 2013 - 4:49

Wij hebben deze bekers:

tuit beker/ normale beker Img1499802878

De oudste heeft hier heel snel goed uit leren drinken, doordat je ze bij de oortjes vast kunt houden, kunnen kinderen al heel snel uit zo'n beker drinken.
Tuitbeker zou ik overigens overslaan, is echt slecht voor de mondmotoriek. Dan kun je beter een rietjesbeker gebruiken, dat traint vooral de mondmotoriek.


Laatst aangepast door Rejoy. op ma 29 apr 2013 - 6:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Sun88 ma 29 apr 2013 - 4:52

Rejoy. schreef:Wij hebben deze bekers:

[img]http://7.media.hyves-static.net/1499802878/16/lla0/0/img1499802878.jpeg[img]

De oudste heeft hier heel snel goed uit leren drinken, doordat je ze bij de oortjes vast kunt houden, kunnen kinderen al heel snel uit zo'n beker drinken.
Tuitbeker zou ik overigens overslaan, is echt slecht voor de mondmotoriek. Dan kun je beter een rietjesbeker gebruiken, dat traint vooral de mondmotoriek.

Met die beker heb ik in mijn hand gestaan net bij de etos. Toch maar kopen, is weet iemand of ze ergens iets soort gelijks hebben maar dan leuker?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Wennes vr 3 mei 2013 - 7:35

Sun88 schreef:
Rejoy. schreef:Wij hebben deze bekers:

[img]http://7.media.hyves-static.net/1499802878/16/lla0/0/img1499802878.jpeg[img]

De oudste heeft hier heel snel goed uit leren drinken, doordat je ze bij de oortjes vast kunt houden, kunnen kinderen al heel snel uit zo'n beker drinken.
Tuitbeker zou ik overigens overslaan, is echt slecht voor de mondmotoriek. Dan kun je beter een rietjesbeker gebruiken, dat traint vooral de mondmotoriek.

Met die beker heb ik in mijn hand gestaan net bij de etos. Toch maar kopen, is weet iemand of ze ergens iets soort gelijks hebben maar dan leuker?

Ik ben ook wel benieuwd waar je een beker met 2 oren kunt kopen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 7:39

Ik heb ze gekregen, eentje via een gewonnen pakket, de andere twee op de 9-maandenbeurs. Volgens mij zijn ze niet in de winkel te koop, ik ben toen ook op zoek geweest, maar nergens gevonden. In het standje van nutricia op de 9-maandenbeurs hadden ze er wat liggen die je kon winnen.

Als je op google: kinderbeker met twee oren intypt vind je wel resultaten.


Op mijn werk gebruiken we deze beker veel voor mensen met slikproblemen en ik denk dat deze ook super geschikt is voor kinderen:

tuit beker/ normale beker Handycup-0

Deze kun je krijgen in thuiszorgwinkels/ouderenwinkels. Deze beker heet de handycup of PDL-beker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Sun88 vr 3 mei 2013 - 8:01

Bedankt voor je reactie, die beker is ook een optie. Die nutricia beker hebben ze hier wel bij de etos, kost 3.70. Ga morgen eerst die halen en proberen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Liadan vr 3 mei 2013 - 8:02

Mijn dochter heeft deze beker met 2 oren van de Blokker, is alleen vorig jaar gekocht dus ik weet niet of ze ze nog hebben. Mijn zoon dronk al snel uit een gewone beker (met 10 maanden) en met deze ging het nog makkelijker dan uit een zonder oren. Ze heeft er een bijpassend bakje en bord bij en ze hadden ze ook in het blauw:
tuit beker/ normale beker 121_zps2ec97b4e

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tuit beker/ normale beker Empty Re: tuit beker/ normale beker

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum