Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weinig vrienden hebben.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Weinig vrienden hebben. Empty Weinig vrienden hebben.

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 1:57

sorry weg gehaald als ik het liet staan moet ik me steeds meer verdedigen denk ik, in plaats van uitleggen.

Laatst aangepast door pFlower op zo 7 aug 2011 - 2:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig vrienden hebben. Empty Re: Weinig vrienden hebben.

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 2:08

Maar het kan toch zo zijn dat mensen echt even druk zijn? Ik hoor dat ook vaak hoor als ik wil afspreken dat het dan niet gaat omdat vrienden het te druk hebben maar dat zegt toch niet meteen dat het een excuus is om niet af te willen spreken?

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter zo 7 aug 2011 - 2:44

Maar een vriendschap kan toch pas spontaan gaan groeien als je wel nieuwe mensen om je heen hebt. Als je alleen in je eigen kring blijft zitten, dan is de kans ook kleiner dat je iemand leuks leert kennen. Er zijn zoveel manieren om je meer open te stellen voor andere mensen. Vaak helpt het als je gedeelde interesses hebt, dus als je houdt van lezen kun je je misschien aansluiten bij een leesgroep, of je vindt schilderen altijd al geweldig, dan ga je dat doen, of een cursus of eens lezingen bijwonen of je gaat je verdiepen in een bepaalde keuken en richt een kookclub op. etc. etc. etc.

Verder is het belangrijk om je open te stellen. Dus wees open over je gevoelens, gedachtes, zodat het gesprek verder gaat dan: wat doe je, waar woon je en waar ben je naartoe geweest op vakantie.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 2:46

Ik heb ook weinig vrienden en die paar die ik om me heen heb zijn me dierbaar! Mn huidige vriendinnetje heb ik tijden niet gezien en is ze pas bevallen, doordat ik nu ook een kleine meid heb, weet ik pas en kan ik er over meepraten, hoe druk en lastig het soms is om af te spreken!
Nu heeft zijn 2 kids en ik 1, maar het is hectisch!

Int weekend appen we even van goh hoe is het? Soms duurt het weken voordat we elkaar zien, hebben we allebei ook totaal GEEN problemen mee!

Gast
Gast

Bericht  Carra zo 7 aug 2011 - 2:46

Ik heb ook niet zoveel vrienden, maar heb er niet zo veel last van. Ik vind het heerlijk om dingen alleen te doen en kan prima alleen zijn, dus ik mis het niet zo.

Als jij het wel mist, zit er niks anders op dan nieuwe mensen te ontmoeten. En tja, dan moet je er toch op uit. Dan is het misschien niet zo spontaan, maar kan je wel iets aan het gevoel doen. En natuurlijk heb je niet zomaar nieuwe vrienden. Mensen moeten er voor open staan, maar jij zelf ook. En je moet er moeite voor doen. Ik heb ook een vriendin met een kindje, maar dat betekent niet dat we niet lekker kunnen winkelen samen. Zoek naar activiteiten die je wel samen kunt ondernemen.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 2:47

Bet Weter schreef:Maar een vriendschap kan toch pas spontaan gaan groeien als je wel nieuwe mensen om je heen hebt. Als je alleen in je eigen kring blijft zitten, dan is de kans ook kleiner dat je iemand leuks leert kennen. Er zijn zoveel manieren om je meer open te stellen voor andere mensen. Vaak helpt het als je gedeelde interesses hebt, dus als je houdt van lezen kun je je misschien aansluiten bij een leesgroep, of je vindt schilderen altijd al geweldig, dan ga je dat doen, of een cursus of eens lezingen bijwonen of je gaat je verdiepen in een bepaalde keuken en richt een kookclub op. etc. etc. etc.

Verder is het belangrijk om je open te stellen. Dus wees open over je gevoelens, gedachtes, zodat het gesprek verder gaat dan: wat doe je, waar woon je en waar ben je naartoe geweest op vakantie.

bedankt voor je bericht sorry dat ik het nu heb weg gehaald lag toch te gevoelig als ik me moet gaan verdedigen mits anderen daar op door gingen.

Maar ik denk inderdaad dat ik gewoon niet open genoeg ben en niet spontaan genoeg.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: