Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen

4 plaatsers

Ga naar beneden

savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen Empty savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen

Bericht  duckie vr 5 aug 2011 - 21:14

sinds een week of 2 slaapt onze dochter snachts erg slecht. eerst werd ze gillend wakker en bleek dat ze waarschijnlijk oorontsteking had (oortje was later geknapt) en nu blijft ze snachts aan het spoken. overdag slapen gaat goed dan is er niets aan de hand. als we haar savonds op bed leggen gaat ze eerst lekker slapen en word ze tussen 22.30 en 23.30 ongeveer huilend wakker en wil ze niet meer slapen... ze is pas rustig als je haar even op de arm hebt, maar zodra je weer boven haar bedje zweefd dan is het weer gillen. als ze uiteindelijk op je arm in slaap is gevallen of soms in haar bedje slaapt ze weer even verder maar dan word ze midden in de nacht nog een aantal keren wakker waarvan ze soms ook echt niet meer verder wil slapen. soms nemen we haar dan maar bij ons in bed en daar valt ze dan na wat draaien wel in slaap. dan proberen we, haar wel eens terug te leggen (gaat meestal wel goed) of laten we haar tussen ons in slapen (wat niet echt onze voorkeur heeft maar we zijn zelf ook slaap nodig). we hebben al vanalles geprobeerd, muziekje aan, lampje aan (hebben een muziekding die ook kan projecteren op het plafond) naast bedje zitten (helpt soms)... flesje water of melk geven (maar wil ze ook niet altijd)
maar heeft iemand nog tips?
ben van de week ook naar de dokter geweest om haar oortjes even te laten controleren maar die zagen er mooi uit dus dat was het niet...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen Empty Re: savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen

Bericht  SoGood vr 5 aug 2011 - 21:18

Wat vervelend voor jullie allemaal! Misschien associeert ze nu slapen en haar bedje met oorpijn en is ze bang om weer oorpijn te voelen? Misschien kan je haar overdag in haar bedje zetten en dan niet gaan slapen maar spelen zodat ze weer een veilig en vertrouwt gevoel terug krijgt?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen Empty Re: savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 21:34

Krijgt ze geen tandjes? Daar kunnen ze ook slechter van slapen. S. heeft nu 2 dikke bulten in zijn bovenkaakje omdat er 2 kiesjes aan het doorkomen zijn. Hij slaapt nu echt duidelijk minder en wordt ook vaak huilend wakker s'nachts. We geven hem dan druppeltjes voor doorkomende tandjes, geven hem een beetje wame melk en na een half uurtje slaapt hij weer

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen Empty Re: savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen

Bericht  PiP vr 5 aug 2011 - 21:41

Dit hebben wij ook gehad toen ze zo`n 6 a 7 maand was. Alleen wou ze sowieso niet inslapen en ook vaak `s middags niet.
Elke keer was het weer een "gevecht". Ik kan je niet echt tips geven, hier is het op gegeven moment vanzelf weer overgegaan na ongeveer 3 weken. Wij hadden idee dat het verlatingsangst was + een sprong. (En dat in je welverdiende vakantie laughcry ).
Wij hebben haar ook maar gewoon tussen ons inlaten liggen. Ik probeerde dan wel wakker te blijven en zodra ze en poosje sliep legde ik haar weer terug in bed. Soms viel ik toch in slaap en werd ik een uurtje later weer wakker en ging ze alsnog haar bed in. Later met een jaar volgens mij heeft ze ook zo`n periode gehad, wel in mindere mate en toen hebben we haar ook in bed genomen. Hier waren het echt fase`s en wende ze er niet aan dat ze bij ons in bed mocht.
`s nachts wordt ze soms ook wel eens huilend wakker en wil ze persee haar kamertje uit, we laten haar dan ook even op bed en na een 15/30 min kunnen we haar zo weer wakker in bed leggen. Ik denk dat ze dan gewoon een nachtmerrie heeft en even bij ons wil zijn.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen Empty Re: savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen

Bericht  duckie vr 5 aug 2011 - 22:05

tandjes zou ook kunnen, want er is er net weer 1 doorgekomen aan de boven kant.
maar (als ik dr aan denk) krijgt ze eigenlijk bijna elke dag al chamodent druppeltjes maar misschien zoeiso wat consequenter er mee worden angel
soms denk ik ook wel dat ze droomt want als ze huilt lijkt het nog of ze slaapt maar dan huilt ze wel erg... soms zit ze ook al recht op in dr bedje...
laat haar vaak als ze sochtens wakker is nog wel ff lekker spelen in dr bedje dat vind ze ook wel leuk... en t gekke is dat ze overdag wel goed slaapt en niet wakker word en bij ons in bed slaapt ze ook goed (soms dan tot 9 uur angel )
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen Empty Re: savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen

Bericht  Nijntje za 6 aug 2011 - 0:39

ik denk dat het een fase is met misschien wel een sprongetje en tandjes. Wij hebben het hier ook gehad. Kleine meisje ging rustig slapen om dan laat op de avond of 's nachts echt huilend wakker te worden en niet meer in slaap te kunnen komen. Ik heb ook meerdere mama's gehoord waarvan de kinderen het rond deze periode hadden. Wij legden haar vaak bij ons in bed, en 9 vd 10 keer ging ze toen weer verder slapen. Nu sinds een paar dagen slaapt ze gelukkig weer goed, nog wel 1x 's avonds wakker worden maar niet meer in paniek en ze kan dan ook weer rustig doorslapen.
Dus hopelijk is het voor jullie ook weer snel voorbij, en anders lekker bij je laten slapen hoor!
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen Empty Re: savonds/snachts gillend wakker worden en moeilijk slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum