Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

+8
SarahKey
Surya
kwebbeltje
Annemie
Chocoholic
Funk
sanne-84
Printje
12 plaatsers

Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Printje zo 2 jun 2013 - 7:42

Wij hebben twee katten en ik begin er steeds meer voor te 'vrezen' dat de kinderen weleens allergisch zouden kunnen zijn voor ze. Onze katten komen eigenlijk niet buiten en het valt steeds meer op dat de kinderen thuis meer lijken te hoesten dan bijv. bij oma.
N had van vrijdag op zaterdag bij oma gelogeerd, volgens oma geen gehoest of gesnotter. We halen haar zaterdagavond weer op en thuis begint het weer.

Ik heb geen planten in huis staan waarvoor ik denk dat je allergisch zou kunnen zijn, ook ligt er geen stof oid dat het zou kunnen verklaren. De enigste mogelijkheid lijkt me helaas nog de katten. R is echt stapelgek op die beestjes, en knuffelt ze graag. Ze mogen overigens natuurlijk niet op de slaapkamers komen.

Onze huisarts heb ik dat al eens gevraagd maar daar werd me verder niets duidelijk. Ze zei; kinderen zijn gemiddeld wel 10-12x verkouden in een jaar dus misschien is het dat, ze kunnen idd ook allergisch zijn maar een test is nog te vroeg. Ze zei wel dat een allergie zich kan ontwikkelen dus dat het zeker kan dat R er steeds meer last van krijgt.

Als tussenoplossing gaan ze (de katten), een maand of wat naar een vriend van ons, ik maak het hele huis zeer grondig schoon en we kijken of er verschil zit. Is dit helaas zo moeten we een verdrietige beslissing nemen en de katten wegdoen ( die ik al 8 jaar heb) maar ja als het om mijn kindjes gaat is de keuze natuurlijk op zich verstandelijk zo gemaakt...maar ik kan er nu al erg verdrietig van worden.


Iemand ook zijn huisdieren weg moeten doen voor de kindjes?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  sanne-84 zo 2 jun 2013 - 8:00

Lijkt me een moeilijke beslissing idd.
Goed dat je het eerst een maand 'probeert'. Ben benieuwd wat er uitkomt
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Funk zo 2 jun 2013 - 8:00

Wat verdrietig zeg. Ik ben benieuwd of er wat uitkomt bij jullie, of het aan de katten ligt.

Wij zitten er middenin, maar dat komt omdat onze poes zomaar aanvalt, ook bijt in ons zoontjes gezichtje etc. Medische oorzaken zijn uitgesloten door de dierenarts.
Op advies van de dierenarts zijn we op zoek naar een rustig gezin, zonder kinderen, met buitenruimte en een maatje.
Ondanks dat ik nu wat bang voor d'r ben (ze bijt echt door) is het we een hele moeilijke en verdrietige beslissing. Dit is niet wat je voor ogen hebt als je voor een poes kiest.

Sterkte ermee als het zover komt!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Chocoholic zo 2 jun 2013 - 8:06

Oeh, moeilijk situatie! Mocht blijken dat een van je kinderen allergisch is voor de katten, kan dat niet verholpen worden met allergiepilletjes?
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 8:10

Ik hoefde van mijn kattenallergie eigenlijk nooit te hoesten, ik had een hoop andere klachten, galbulten als ik bekrabt werd of de katten ook alleen maar geaaid had, niezen, traanogen, hele dikke, rooddoorlopen ogen en benauwd. Herken je dat ook?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Annemie zo 2 jun 2013 - 8:20

Wij hebben 2 jaar geleden onze hond weg moeten doen. Hij viel ons al jaren aan en beet uit het niets, het ging gewoon echt niet meer en het werd te gevaarlijk met mijn zoontje. Het was de verschrikkelijkste dag uit mijn leven, maar wel de beste achteraf gezien.
Heel veel succes ermee!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  kwebbeltje zo 2 jun 2013 - 8:26

Wij hadden een malthezer, en toen kwam onze zoon . De hond werdt weg jaloers deed grommen en die hebben we helaas weg gedaan. Hij is naar een ouder echtpaar gegaan en daar zit hij echt op zn plek. Het was hier een een zenuwachtig hondje en hij is daar helemaal opgefleurd. Is wel leuk we krijgen ieder jaar een mail met fotos van de hond.
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Surya zo 2 jun 2013 - 8:32

Lennox schreef:Ik hoefde van mijn kattenallergie eigenlijk nooit te hoesten, ik had een hoop andere klachten, galbulten als ik bekrabt werd of de katten ook alleen maar geaaid had, niezen, traanogen, hele dikke, rooddoorlopen ogen en benauwd. Herken je dat ook?

Dat had ik ook. Mijn moeder heeft de kat gehouden en ik ben er overheen gegroeid. Denk ook niet dat je er vanaf bent met de katten. Ik had nog veel meer allergieën.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 8:36

Surya schreef:
Lennox schreef:Ik hoefde van mijn kattenallergie eigenlijk nooit te hoesten, ik had een hoop andere klachten, galbulten als ik bekrabt werd of de katten ook alleen maar geaaid had, niezen, traanogen, hele dikke, rooddoorlopen ogen en benauwd. Herken je dat ook?

Dat had ik ook. Mijn moeder heeft de kat gehouden en ik ben er overheen gegroeid. Denk ook niet dat je er vanaf bent met de katten. Ik had nog veel meer allergieën.
Ik ook inderdaad, bij mij hielp het overigens wel om de katten buiten te houden. Nu ben ik redelijk over m'n kattenallergie heen, omdat ik vanaf m'n twaalfde el gewoon altijd katten binnen heb gehad. Maar de klachten die ik hier lees (hoesten) kan ik zelf nog niet echt rijmen met een kattenallergie. Misschien eerder met een droge lucht in huis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Surya zo 2 jun 2013 - 8:38

Lennox schreef:
Surya schreef:
Lennox schreef:Ik hoefde van mijn kattenallergie eigenlijk nooit te hoesten, ik had een hoop andere klachten, galbulten als ik bekrabt werd of de katten ook alleen maar geaaid had, niezen, traanogen, hele dikke, rooddoorlopen ogen en benauwd. Herken je dat ook?

Dat had ik ook. Mijn moeder heeft de kat gehouden en ik ben er overheen gegroeid. Denk ook niet dat je er vanaf bent met de katten. Ik had nog veel meer allergieën.
Ik ook inderdaad, bij mij hielp het overigens wel om de katten buiten te houden. Nu ben ik redelijk over m'n kattenallergie heen, omdat ik vanaf m'n twaalfde el gewoon altijd katten binnen heb gehad. Maar de klachten die ik hier lees (hoesten) kan ik zelf nog niet echt rijmen met een kattenallergie. Misschien eerder met een droge lucht in huis?

Hoesten deed ik ook niet. Wel had ik bronchitis en altijd een snotneus.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  SarahKey zo 2 jun 2013 - 8:46

Lennox schreef:Ik hoefde van mijn kattenallergie eigenlijk nooit te hoesten, ik had een hoop andere klachten, galbulten als ik bekrabt werd of de katten ook alleen maar geaaid had, niezen, traanogen, hele dikke, rooddoorlopen ogen en benauwd. Herken je dat ook?

Deze klachten heb ik ook als ik met katten in aanraking ben geweest. Als ik ze niet aanraak en het huis waar ik kom is schoon heb ik er niet zoveel last van. Hoesten erbij herken ik ook niet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Printje zo 2 jun 2013 - 8:49

Lennox schreef:Ik hoefde van mijn kattenallergie eigenlijk nooit te hoesten, ik had een hoop andere klachten, galbulten als ik bekrabt werd of de katten ook alleen maar geaaid had, niezen, traanogen, hele dikke, rooddoorlopen ogen en benauwd. Herken je dat ook?

Nee hier herken ik helemaal niets van bij geen vd kinderen eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Pien zo 2 jun 2013 - 8:50

Ook hier zijn een aantal mensen mrt katten allergie en geen van allen hoest na het in aanraking komen met onze kat.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 8:53

Printje schreef:
Lennox schreef:Ik hoefde van mijn kattenallergie eigenlijk nooit te hoesten, ik had een hoop andere klachten, galbulten als ik bekrabt werd of de katten ook alleen maar geaaid had, niezen, traanogen, hele dikke, rooddoorlopen ogen en benauwd. Herken je dat ook?

Nee hier herken ik helemaal niets van bij geen vd kinderen eigenlijk.
Dan denk ik dat het toch geen kattenallergie is, maar misschien eerder droge lucht in huis, bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Printje zo 2 jun 2013 - 8:56

Mmm als idd niemand het herkent, het was gewoon apart dat ze het beiden meteen weer hadden, hoesten etc. Maar droge lucht ervaar ik zelf niet maar ik kan natuurlijk van die bakjes voor de verwarming hangen. Iemand nog een ander idee?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Caroow zo 2 jun 2013 - 13:22

Ik ga wel hoesten van katten! Ook van honden, paarden, knaagdieren, vogels.. Bijna alle dieren. Ook krijg ik een snotneus en traanogen, maar dat was vroeger niet zo.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Laurientje zo 2 jun 2013 - 19:21

Ook ik ben allergisch voor katten en konijnen en dieren met wat langer/pluizig haar,
Ik had als kind bronchitis en was ook altijd verkouden.
Als ik aan een kat gezeten had of ik was bij iemand die katten had was ik gelijk vol op de borst en kreeg ik een piepende ademhaling, krijg jeuk in de ogen (rode tranende ogen) en jeuk in de keel.

Ook ik ben een kind geweest (en nu nog steeds heb ik er last van) dat ontzettend vaak verkouden is, elk virusje pak ik helaas mee.. Maar ik merk duidelijk verschil tussen een allergie en een verkoudheid.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Paper Crown zo 2 jun 2013 - 19:23

Was borstvoeding geen slim idee geweest? Haha nee stom en flauw 'grapje' probeer eens een ander wasmiddel. Bij oma slapen ze onder ander beddengoed toch?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Printje ma 3 jun 2013 - 4:36

Paper Crown schreef:Was borstvoeding geen slim idee geweest? Haha nee stom en flauw 'grapje' probeer eens een ander wasmiddel. Bij oma slapen ze onder ander beddengoed toch?

hahha flauw ding.

Mijn moeder heeft volgens mij hetzelfde wasmiddel maar misschien toch eens ff checken..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing... Empty Re: ' moeilijke maar misschien wel de nodige beslissing...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum