Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Muggenplaag op komst

+6
Kaboutertje
Antibes
Zininzon
Susan
SoGood
Beachgirl
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Muggenplaag op komst Empty Muggenplaag op komst

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:37

Deze week kan een muggenplaag ontstaan, zegt onderzoeksinstituut Alterra in Wageningen. Omdat het in juli extreem nat was en de temperatuur nu stijgt, zijn de omstandigheden voor muggen ideaal. Muggenlarven ontwikkelen zich namelijk vooral bij warm weer in stilstaand water.

Alterra verwacht de komende weken een explosie aan volwassen steekmuggen, die op sommige plaatsen kan leiden tot een plaag.

Muggeneitjes groeien in 7-10 dagen uit tot volwassen steekmuggen. De vrouwtjesmuggen gaan tijdens de aanmaak van de eitjes op zoek naar mensenbloed en veroorzaken de jeukende bulten.

Mensen wordt geadviseerd zoveel mogelijk bakjes, emmers en regentonnen met stilstaand water in de omgeving van woonhuizen weg te halen. Het omkeren van een bakje is al voldoende om ze dood te laten gaan.

Ook verstopte afvoeren van dakgoten en platte daken zijn een ideale omgeving voor muggenlarven.

Wordt jij vaak gestoken? Ik eigenlijk nooit, ik hoor ze alleen maar als in bed lig.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Muggenplaag op komst Empty Re: Muggenplaag op komst

Bericht  Beachgirl di 2 aug 2011 - 8:39

Ik word altijd helemaal lekgeprikt, en op mijn benen worden het dan ook nog eens van die mooie dikke rode schijven van 5cm doorsnee Sad
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:41

Ik ben altijd de lul, maar ik heb nu horren voor mijn ramen en het hele jaar door slaap ik onder een klamboe.

ALS ze me eenmaal te pakken hebben gekregen, met name in mijn gezicht, dan zwel ik op als de tante van Harry Potter en kan ik gerust een bank overvallen zonder herkend te worden.

Dat is niet zo leuk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:42

Mij vinden ze gelukkig niet lekker....

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:42

Ja tuuuurlijk, laten wij nou bovenin een flat wonen, plat dak natuurlijk. Was juist blij dat ik deze zomer nog redelijk bultloos was gebleven, stilte voor de storm dus blijkbaar No

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:43

Ik ga altijd met een elektrische vliegenmepper tekeer voordat ik naar bed ga! nerd

Gast
Gast

Bericht  SoGood di 2 aug 2011 - 8:52

Zolang ze niet te lang aan mijn hoofd zitten te zoemen vind ik het best, deken over mijn oren en verder slapen!

Mijn vriend echter.. Gaat NIET slapen als hij maar denkt dat er een mug zit. Vorige keer was ik zó boos op hem, ik was al helemaal uitgeput en ging hij midden in de nacht met zo'n boxershort half afgezakt en het licht aan op muggenjacht. Nog bozer werd ik toen hij aan het jagen was met mijn NET BEHAALDE HBO DIPLOMA.

Akelige man.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Susan di 2 aug 2011 - 8:54

Oh fijn, na twee wespennesten nu een muggenplaag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Zininzon di 2 aug 2011 - 8:55

Gisteravond hb ik er 9 dood gemept in de keuken en woonkamer, dus ik denk dat de plaag mij al heeeft bereikt
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:55

Oh, mug nummer 1 vliegt hier al.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:56

AAHH gatverdammese klotebeesten! Ze moeten mij ALTIJD hebben. Hopelijk is dit net zoiets als het weeralarm: onzin.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:57

Maple schreef:Oh, mug nummer 1 vliegt vloog hier al.

Opgevreten door de kat cheers

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:59

Maple schreef:
Maple schreef:Oh, mug nummer 1 vliegt vloog hier al.

Opgevreten door de kat cheers

wahahahahahahhahah

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 9:01

Bij mij verschilt het, de ene keer prikken ze me helemaal lek, de andere keer laten ze me met rust.

Gast
Gast

Bericht  Antibes di 2 aug 2011 - 10:04

Beachgirl_24 schreef:Ik word altijd helemaal lekgeprikt, en op mijn benen worden het dan ook nog eens van die mooie dikke rode schijven van 5cm doorsnee Sad

+1

Mijn hele leven al, vroeger op vakantie ook. Steevast de eerste nacht, mijn vader/moeder: "Goh, heerlijk, helemaal geen insecten hier" en dan was ik een en al bult. Net een galbultenaanval op een goeie nacht. :shock:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 10:08

Ik word amper geprikt, maar dat komt vooral doordat ik dat gezoem zo verschrikkelijk schijtirritant vind, dat ze nooit kunnen
'landen'. Ik word er 's nachts echt wakker van en dan ga ik midden in de nacht op jacht (ben niet de enige lees ik nu Wink ). Ik hoop dat het meevalt met die plaag, die beesten kunnen me soms echt tot wanhoop drijven.Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Antibes di 2 aug 2011 - 10:11

Haha, ik jaag ook altijd heel wat af (en vermoord er meestal wel een paar), maar desondanks krijgen ze me nog te pakken hoor.. Wink Vooral mijn benen, die komen vaak onder het dekbed uit en daar hoor je ze niet zo duidelijk denk ik ofzo..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 10:12

Ik word helemaal panisch als ik 't geluid van gezoem hoor... 't Is zelfs zo erg, dat ik al kwaad word als ik in de verte een brommer hoor, dat ook maar íéts lijkt op 't geluid van dat klotegezoem!!

Vorige keer was ik bekaf, lag ik ein-de-lijk... Licht uit... 3 sec later; ja hoor; Zzzzzzzzzz....... En dan voel je 't zo heel dicht langs je gezicht gaan.. Pf ik word dan echt woest, furieus gewoon; schoppen om de dekens van me af te krijgen, kwaad overeind komen, haar dat dan ook nog 's irritant voor je gezicht hangt, geen tijdschrift in de buurt om mee te meppen, bekaf zijn en dan nog een uur moeten zitten wachten tot 't kreng zich laat horen of zien.

En 't állerergst? Een kat die vervolgens op JOUW plek gaat liggen pitten, ipv jagen!

Gast
Gast

Bericht  Kaboutertje di 2 aug 2011 - 11:18

Ik ben deze zomer *klopt af* nog niet gestoken, en hopelijk blijft dat zo :P
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 11:47

Mijn zoon is afgelopen nacht al flink gestoken, voor het eerst deze zomer. Bij hem blijft het vrij lang rood en beetje dik. Ik word soms gestoken maar niet als mijn vriend naast me ligt :P

Gast
Gast

Bericht  Toet di 2 aug 2011 - 12:42

Ik word zelden geprikt, omdat ik muggenolie gebruik als ze er weer zijn. Dan blijven ze wel weg Twisted Evil
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Caramba di 2 aug 2011 - 17:28

Ik ben al helemaal lek geprikt. En echt de muggenplaag is hier al! En slik ook nog vitamine B met biergist waar ze eigenlijk niet van houden, voor die muggenplaag waren ze er ook wel, maar prikten ze me niet, nu zit ik er van top tot teen onder Sad
Wonen aan het water waar niets door heen vaart, is een smal ondiep slootje en er is nauwelijks een zuchtje wind. Verplaatsen gaat niet.
Wat zijn die krengen groot :shock: Zat gister avond buiten en schrok er echt van, zo GROOT.
En heb echt hele grote bulten door die krengen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 17:48

Ik ben afgelopen weekend helemaal lek gestoken toen ik bij een vriendin ging logeren, heb wel 10 bulten op één arm :shock: Thuis heb ik gelukkig geen last van muggen, woon op 9 hoog en blijkbaar is dat te hoog voor ze Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Possom wo 3 aug 2011 - 0:19

Ik word ook altijd gestoken, volgens mij omdat ik zoeter eet dan mijn vriend. Toen ik nog bij mn moeder woonde, gingen ze altijd naar m'n zusje, die mis ik wel als afleider nu :P
Ben twee dagen geleden gestoken en de bult is nog steeds enorm Sad

Zeiden ze trouwens ook iets over wespenplaag? Daar hebben wij ook altijd veel last van.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 0:22

Ben weer eens helemaal lek gestoken vannacht

Gast