Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer dekbedje en hoe overgaan

+2
Tania
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  duckie wo 17 okt 2012 - 8:32

vanaf wanneer gingen jullie kindjes onder een dekbedje slapen en hoe zijn jullie overgegaan.... A. slaapt nu in een slaapzak maar ik wil haar op een bepaald moment onder een dekbedje leggen maar ik twijfel nog vanaf wanneer en hoe ik dit ga aanpakken
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Tania wo 17 okt 2012 - 8:37

Mijn zoontje is/was een erg slechte slaper maar met deze overgang had hij eigenlijk geen moeite. Ik heb hem eerst met slaapzak en dekentje in bed gelegd, het dekentje gooide hij meteen aan de kant maar goed. Daarna gewoon in pyjama in bed gelegd onder z'n deken en dat ging goed. Hij lag er in het begin meestal niet onder dus ging ik hem als hij sliep even toedekken maar tegenwoordig ligt hij er gewoon lekker onder te slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Slakje wo 17 okt 2012 - 8:42

Volgens mij mag het vanaf een jaar, maar ik ben niet zeker.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Ayla wo 17 okt 2012 - 9:10

Hier in nl mag het vanaf 2 jaar Slakje, ik weet niet hoe de adviezen in belgie zijn? Als ze nu 1,5/2 was geweest ging ze deze winter onder een dekbed, nu durf ik het nog niet aan.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Slakje wo 17 okt 2012 - 9:14

Ik geloof vanaf 1 jaar, ja.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Ayla wo 17 okt 2012 - 9:47

Nu ga ik twijfelen om dan toch al een dekbedje te halen, het wordt hier steenkoud 's winters, 13 graden ofzo. En onder een deken blijft madam niet meer liggen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  mauwmauw wo 17 okt 2012 - 9:50

Ayla schreef:Nu ga ik twijfelen om dan toch al een dekbedje te halen, het wordt hier steenkoud 's winters, 13 graden ofzo. En onder een deken blijft madam niet meer liggen.
hier in nederland zijn de adviezen 2 jaar,Hier word het in de winter ook steenkoud,wij hadden V in een dik slaapzak met mouwen liggen(wij hebben van de C&A,die is soepel)en een dekbedovertrek met daarin een deken,hij blijft ook niet heel goed onder een deken liggen,maar meer kan je niet doen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Kat1980 wo 17 okt 2012 - 17:30

Het advies hier is inderdaad vanaf 2 jaar.

J ging met 2 jaar ook over naar een peuterbed, dus ook meteen een dekbed. In het begin lag hij nog wel eens boven zijn dekbed (legden we hem er weer onder als we zelf gingen slapen), maar hij is er vanzelf aan gewend dat hij er onder moet blijven liggen.

T wil ik pas van het voorjaar gaan proberen. Hij wordt eind december 2 en dan lijkt het me ivm de kou niet het juiste moment (lees: 's nachts er tig keer uit moeten, omdat hij het koud heeft als hij boven het dekbed ligt). Hij heeft nu een combisleeper aan, dus dat is ook heerlijk warm.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  duckie wo 17 okt 2012 - 19:34

Hier word ze 15 december 2 dus dan kan ik ook beter van het voorjaar beginnen. Al denk ik niet zo heel moeilijk over die laatste 2 maandjes dus misschien overdag eens proberen en dan volgend jaar helemaal over ik weet nog niet haha
Nu heeft ze ook en combi sleper aan echt ideaal. Hebben jullie dan ook een soort 4 seizoenen dekbedje of bestaan die in kinder maatjes?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 19:40

Vanaf die leeftijd die jou dochter heeft, hij kreeg een groot bed en ook een dekbed dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Kat1980 do 18 okt 2012 - 1:30

duckie schreef:Hier word ze 15 december 2 dus dan kan ik ook beter van het voorjaar beginnen. Al denk ik niet zo heel moeilijk over die laatste 2 maandjes dus misschien overdag eens proberen en dan volgend jaar helemaal over ik weet nog niet haha
Nu heeft ze ook en combi sleper aan echt ideaal. Hebben jullie dan ook een soort 4 seizoenen dekbedje of bestaan die in kinder maatjes?

J heeft een 4 seizoenen dekbed van de Hema, is wel bedoeld voor een gewoon 1 persoons bed. Volgens mij heb je bij prenatal wel 4 seizoenen dekbedden voor peuterbedjes.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:29

Ayla schreef:Nu ga ik twijfelen om dan toch al een dekbedje te halen, het wordt hier steenkoud 's winters, 13 graden ofzo. En onder een deken blijft madam niet meer liggen.

Maar als ze niet onder een deken blijft liggen, blijft ze dan wel onder een dekbed liggen? Blijft toch hetzelfde of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  duckie do 18 okt 2012 - 3:36

had laatst al eens een kinderdekbedje van mn tante gekregen dus dacht laat ik eens kijjken wat ze er mee doet.... hahaha nou ze keek dr naar en keek mij weer aan en toen werd ie zo het bed uit gegooit hahaha dus nog maar even langzaam aan laten wennen dus voordat we ooit over gaan
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer dekbedje en hoe overgaan Empty Re: wanneer dekbedje en hoe overgaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum