Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het slimme inpak topic.

+6
Atelier Madame
silly-one
minoessepoes
Silver
Caramba
Jeanette
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 10:12

Alle jaren hadden we altijd veel tubes, flessen ed aan spullen en dit jaar voor het eerst doe ik het anders. Nou sommigen dingen deed ik al zo dat wel.

Het is eigenlijk voor vliegreizen deze tips ivm het gewicht wat je mag meenemen.

1= Nagellakremoverpads, ipv een flesje
2= Reiswasmiddel in een reistube overgegoten, ipv de hele tube mee
3= Kleine tube handcreme, ipv de grote tube mee
4= Inschuifbaar reistandenborstel, ipv een gewone
5= Kleine tube tandpasta, ipv een grote
6= Tube gezichtscreme, ipv glazenpotje
7= Mini aftersun, ipv grote die toch amper gebruikt word
8= Mini parfum, ipv 2 of 3 grote flessen
9= Tube haargel voor mijn man, ipv de grote pot gel
10= Kleine tube bodylotion, ipv achterlijke grote
11= Roller deo, ipv spray die groter is
12= 1 flesje make up remover waarmee ik het makkelijk red, ipv 2
13= Een aantal paar oorbellen ( 5 ongeveer) die je zowat met alles kan combineren, ipv tig paar of zowat de hele collectie.
14= Voor in het vliegtuig lagen kleding aan, want het is er altijd koud. Kies dan voor kleding die je daar ook draagt.
15= Niet teveel sokken en onderbroeken, want je kan ze wassen, alleen een beetje heet water eventueel met wasmiddel is voldoende.
16= 1 eventueel 2 paar slippers, ipv de hele winkel
17= Schoenen aandoen tijdens de reis die je daar ook draagt
18= Eigen kussen voor tijdens de vlucht, ook voor in het hotel
19= Als je all in gaat niet eigenwijs toch een badlaken inpakken (zit bij de all in in), scheelt ruimte en gewicht
20= 1 lekkere warme trui/vest voor tijdens de vlucht die je daar kan gebruiken bij frisse avonden
21= 3 lange broeken is genoeg waarvan je er 1 aandoet tijdens de vlucht, eventueel met legging eronder
22= Luchtbed daarachter laten, is gedoe om weer op te vouwen en kost geen drol

Dus blijft er meer ruimte voor kleding, waarvan je de helft toch niet draagt :P

Ooit had ik hele mooie lange nagels, puur natuur en nam ik echt veel potjes nagellak mee in allerlei kleuren, zwaar overdreven!


Wat ik laatst zei van reisflacons gold voor shampoo en douchegel. Dat is te weinig voor ons en dus nemen we daar wel de grote iig de originele flessen van mee, is 300 ml. Als ze niet opkomen laten we ze daar achter, scheelt gezeul meer terug. Wink

Iemand nog inpaktips?
Plaats ze hier, wie weet hebben anderen er wat aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Jeanette zo 31 jul 2011 - 21:18

Ik probeer zo min mogelijk mee te nemen (al lukt dat nooit qua kleding). Shampoo enzo koop ik daar wel. Dat is ooit een keer geknapt in mijn koffer en daar werd ik nou niet bepaald blij van.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 21:27

Dat soort dingen zijn vrij duur waar wij heen gaan. We zitten niet echt naast een centrum en op het resort is het zoals bij de meeste reteduur.

Ik wikkel die dingen altijd in plastic zakken en er gebeurd nooit wat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 23:11

ach deo en en reistandenborstel tja daar lig ik niet wakker van hoor. Ik bedoel wat scheelt een gewone tandenborstel met een reistandenborstel. Ook neem ik zowiezo maar 1 parfumfles mee ipv een hele hoop. Wel neem ik meerdere vesten of truien mee. Al ik de hele vakantie met 1 vest moet doen dat vind ik ook niet erg fris.
Achja wij houden toch altijd kilo`s over dus een fles douchegeld ipv een miniflacon maakt voor ons niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 23:19

Ach alle kleine beetjes helpen vind ik.
Die mini parfums daar zijn er 2 van die 4 ml zijn dus zo hoop is het niet.
Ik draag me trui niet elke dag dus zo onfris vind ik het niet. Neem ook wel een dun vestje mee hoor.

Ik nam eerst altijd zo glazen potje creme mee totdat ik de tubeversie ontdekte en zo ook met de grote pot gel van mijn man.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Caramba zo 31 jul 2011 - 23:45

Alles wat ik meeneem aan toiletartikelen, past in mijn toilettas, hoef dus geen kleine dingen mee te nemen. En shampoo en douchefris is 2 in 1 en wikkel ik ook in een plastictasje. Maar neem nooit iets kleins mee, alles past. En zo groot is mijn toilettas nou ook weer niet.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Silver ma 1 aug 2011 - 0:38

Mini bakje biotex (wasmiddel). Kan jezelf bepalen hoeveel je meeneemt.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 1:11

[quote="Spetterdespat"]Alles wat ik meeneem aan toiletartikelen, past in mijn toilettas, hoef dus geen kleine dingen mee te nemen. En shampoo en douchefris is 2 in 1 en wikkel ik ook in een plastictasje. Maar neem nooit iets kleins mee, alles past. En zo groot is mijn toilettas nou ook weer niet.[/quote

Past een 300 ml fles (die ik heb) shampoo daarin? Bij mij niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 1:11

Ik heb gelukkig ook nooit zoveel mee te slepen wat dat betreft...

Zonnebrand enzo koop ik wel vaak pas op bestemming. Schoenen neem ik bijv weer bijna niks van mee, alleen slippers en ballerina´s.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 1:13

Zonnebrand is vrij prijzig vooral in de caribbean zoals je wellicht weet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 1:18

achja op vakantie let ik niet echt op geld, je bent niet voor niks op vakantie. Ik neem wel altijd een fles zonnebrand mee maar meestal is die op tijdens de vakantie dan koop ik daar wel een nieuwe. En duur tja, het helpt tegen verbranden. Ik geef liever wat meer uit dat ik niet verbrand en geen pijn heb.
En ik heb ook een fijne grote toilettas, past ook alles is alleen m`n shampoo en zeep doe ik in 2 tasjes en dan in m`n koffer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 1:27

Caribbeanlover schreef:Zonnebrand is vrij prijzig vooral in de caribbean zoals je wellicht weet

Factor 50 is altijd prijzig en ik vond de prijzen toen heel erg meevallen anders!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Caramba ma 1 aug 2011 - 2:00

Caribbeanlover schreef:
Spetterdespat schreef:Alles wat ik meeneem aan toiletartikelen, past in mijn toilettas, hoef dus geen kleine dingen mee te nemen. En shampoo en douchefris is 2 in 1 en wikkel ik ook in een plastictasje. Maar neem nooit iets kleins mee, alles past. En zo groot is mijn toilettas nou ook weer niet.

Past een 300 ml fles (die ik heb) shampoo daarin? Bij mij niet.

Ja dat past makkelijk in mijn toilettas.

Het slimme inpak topic. Wp3880a1e1_05
Deze heb ik. Zo groot vind ik hem niet eens.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  minoessepoes ma 1 aug 2011 - 3:23

Ik heb altijd heel weinig bagage. Ik neem gewoon niet heel veel extra kleding mee die ik vervolgens niet draag haha.

Ik gebruik meestal gewoon de shampoo van het hotel, ook neem ik eigenlijk nooit mijn eigen fohn mee of handoeken/badhandoeken. Ondergoed neem ik dan weer in overvloed mee want ik heb vakantie en dan ga ik niet staan wassen, dat vertik ik gewoon.

In het vliegtuig doe ik meestal mijn sneakers aan, die zijn het lompst en dan heb ik meteen schoenen bij me waar ik goed op kan lopen, verder neem ik meestal alleen maar slippers mee en eventueel een paar hakken. Of ik moet op een stedentrip gaan of zo dan trek ik meestal mijn laarzen aan. Aan 2 lange broeken heb ik echt genoeg als we naar een zonnige bestemming gaan, die heb je dan hooguit 's avonds aan en waarschijnlijk is het dan ook nog eens niet nodig. Verder nemen de hempjes en zomerjurkjes die ik draag niet al te veel plek in, dus meestal ben ik met een kilo of 10 wel klaar.

Zonnebrandcreme enz nemen wij wel mee, vooral omdat ik dat precies het merk mee kan nemen waar ik niet allergisch voor ben, maar die dingen verdelen we over 2 koffers, dus dat is het gewicht dan ook niet echt.

Dat van die tube gel en kleine tandpasta doen wij inderdaad ook altijd, ideaal!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  silly-one ma 1 aug 2011 - 3:27

voor je parfum kan je ook van de kleine verstuivers kopen, waarin je je eigen parfum kan spuiten. Deze kan je gewoon halen bij de drogist of bij een parfumerie. Ik vind het super handig, want de originele flesjes kunnen niet kapot en je kan toch verschillende geurtjes menen als je ver 2 of 3 hebt. Het slimme inpak topic. Jojoli_-_Verstuiver_trechter_parfum
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 7:29

Lily schreef:achja op vakantie let ik niet echt op geld, je bent niet voor niks op vakantie. Ik neem wel altijd een fles zonnebrand mee maar meestal is die op tijdens de vakantie dan koop ik daar wel een nieuwe. En duur tja, het helpt tegen verbranden. Ik geef liever wat meer uit dat ik niet verbrand en geen pijn heb.
En ik heb ook een fijne grote toilettas, past ook alles is alleen m`n shampoo en zeep doe ik in 2 tasjes en dan in m`n koffer.

Vakantie zelf is al duur zat Wink
Wij nemen meerdere flessen zonnebrand mee en aangezien ik alleen producten gebruik die niet op dieren zijn getest word dat lastig in het buitenland om die te vinden.

Zo toilettas als op de foto heb ik ook ongeveer en is veel handiger dat die ouderwetse zeg maar met 3 vakjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 7:30

_Leaf_ schreef:
Caribbeanlover schreef:Zonnebrand is vrij prijzig vooral in de caribbean zoals je wellicht weet

Factor 50 is altijd prijzig en ik vond de prijzen toen heel erg meevallen anders!

Kan meevallen hoor en nu in deze tijd is het vaak afgeprijsd of 1 + 1 gratis ed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 7:33

Silly one, you Silly Wink, dank je voor de tip, maar als je even terug leest had ik het daar ook over.

Idd handig en bij Sephora in de V&D, maar € 1, 80 p.s. ipv zo 6 bij ICI Paris.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  silly-one ma 1 aug 2011 - 7:43

Je had het over mini parfum en dat is in mijn ogen iets anders als wat ik aangeef. Bij een miniparfum denk ik namelijk aan een proefmonstertje parfum.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 7:59

Je hebt gelijk, dat was in een andere topic van mij.

Mini parfum, is gewoon zo mini flesje die je ook hebt in een doos met verschillende geuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 8:02

http://www.parfum-miniaturen.nl/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Atelier Madame ma 1 aug 2011 - 10:06

Ik heb hier nu plaatselijke kofferstress! Wij gaan voor 11 dagen naar Italie, hartstikke lekker, maar omdat we op lowbudget vakantie gaan hebben we maar 1 koffer ingecheckt van 15 kilo + nog 10 kilo handbagage pp. De koffer weegt van zichzelf al 6 kilo dus we houden nog 4,5 pp over voor in de grote koffer. Mijn vriend neemt gelukig niet zoveel mee, maar omg ik vind het zo lastig! Heb zelf nu al mijn handbagage volgepropt tot 9.5 kilo en daar zit al mn kleding in! bounce is kijken hoe zwaar de grote koffer straks is clown
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 20:26

Wij wegen de koffers thuis ook altijd en zitten er dan per koffer zo 2 a 3 kg over het toegestane gewicht heen. Eenmaal op Schiphol is het altijd minder en dus klopt onze weegschaal misschien niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Caramba ma 1 aug 2011 - 21:53

Caribbeanlover schreef:Wij wegen de koffers thuis ook altijd en zitten er dan per koffer zo 2 a 3 kg over het toegestane gewicht heen. Eenmaal op Schiphol is het altijd minder en dus klopt onze weegschaal misschien niet.

Haha dat zou best kunnen. Ik weeg thuis ook altijd de koffers van te voren, maar hij geeft hier en op Schiphol hetzelfde gewicht aan.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 0:34

Oh dat kan ook, maar bij ons werkt het in ons voordeel. Elk jaar hopen we dat we niks moeten bijbetalen, want alles zit al in de koffers en is ook nodig. Eenmaal daar is het altijd minder, heel gek. Nu hebben we een nieuwe weegschaal, maar dan nog is er niks zeker. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het slimme inpak topic. Empty Re: Het slimme inpak topic.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum