Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over de streep

+15
May
Luthien
Printje
SuperGrover
Sorella
Inge
SnowWhite
JoyceVL
Buddha88
bolus26
Paper Crown
Minx
Qiara
Filoria
Marin
19 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Over de streep - Pagina 3 Empty Re: Over de streep

Bericht  Printje do 4 aug 2011 - 9:52

Smikkell schreef:Ik hoop dat mijn (eventuele) kinderen blijven staan bij alle vragen waar ik wel zou moeten oversteken, en dat ze bij de laatste vraag niet blijven staan.

+1 en door al mijn persoonlijke ervaringen van vroeger wil ik daar nog meer voor 'vechten' dan dat ik ooit had gedacht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Luthien do 4 aug 2011 - 10:06

Smikkell schreef:Ik hoop dat mijn (eventuele) kinderen blijven staan bij alle vragen waar ik wel zou moeten oversteken, en dat ze bij de laatste vraag niet blijven staan.

Ik vind dit heel mooi gezegd, dit zou voor iedere ouder het streven moeten zijn.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 21:25

Luthien schreef:

Ik vind dit heel mooi gezegd, dit zou voor iedere ouder het streven moeten zijn.

Dit is in ieder geval ook mijn streven.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 21:36

Ik vond dat meisje wat op een gegeven moment helemaal alleen aan de overkant stond zo zielig. Ik zou me in die positie echt zo kwestbaar voelen. Gelukkig werd ze echt met open armen weer ontvangen. Dat was bij de vraag "Wie heeft er nooit contact gehad met zijn of haar biologische ouders".

Verder inderdaad dat kleine blonde jochie. Wat ontzettend sneu. En ik vond die jongen met die krullen van wie de vader een hersentumor heeft en die moeder borstkanker heeft gehad echt ontzettend sterk.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 21:39

Het is zeker niet normaal dat ik na één minuut al huil :P? Ik ga even verder kijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 1:02

June schreef:Het is zeker niet normaal dat ik na één minuut al huil :P? Ik ga even verder kijken.
Ik had bij jou niet anders verwacht Over de streep - Pagina 3 699888

Gast
Gast

Bericht  Phileine vr 5 aug 2011 - 1:11

Ik vind het een geweldig programma en een fantastisch initiatief. Ik zou er heel graag eens aan mee willen werken en wou dat ze dit eerder hadden gehad! Ik heb het nu twee keer gezien en twee keer moeten huilen laughcry
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Nora di 9 aug 2011 - 9:40

Geweldig programma. Moet het alleen wel zo inplannen dat hier niemand thuis is, want het is echt janken geblazen..
Ik heb eens op hun site gekeken en via www.dayofchange.nl kunnen scholen zich ook aanmelden voor zo'n dag niet meer persé via het programma. Ze hebben nu namelijk ook een stichting in NL opgericht.
Dus als er nog mensen werken op een school, misschien een goede site om eens te kijken.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Truuske84 do 11 aug 2011 - 0:02

Vanmorgen stond op tvgids.nl dat het op tv zou komen en nu niet meer.....

Wat denken jullie?

Truuske84
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Antibes do 11 aug 2011 - 0:06

Het lijkt me een verschrikkelijk fundamenteel verkeerde opzet. Was gisteren bij Knevel & Van den Brink ook een wetenschapper (geloof psycholoog) die er ook niet in geloofde. Dat het té snel gaat en achteraf juist schadelijk kan zijn omdat er een fictief veilige omgeving word gecreerd waar mensen wellicht meer vertellen dan ze eigenlijk hadden willen doen. Dat het effect maar kortdurend zal zijn en erna wellicht averechts kan werken (en hij verwees naar een soortgelijk fenomeen in de jaren '80).

Dat is ook mijn eerste gevoel erbij eigenlijk. Ik vind het helemaal niets.

http://www.eo.nl/programma/knevelenvandenbrink/2010-2011/page/Bob_van_der_Meer_en_Jessica_Villerius/articles/article.esp?article=12611538
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Truuske84 do 11 aug 2011 - 0:21

Bedoel je dat die kinders later misbruik maken van de situatie en over elkaar gaan roddelen of elkaar gaan pesten met de informatie die ze op die dag gegeven hebben?

Komt het nou vanavond of niet?

Truuske84
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Antibes do 11 aug 2011 - 0:24

Truuske84 schreef:Bedoel je dat die kinders later misbruik maken van de situatie en over elkaar gaan roddelen of elkaar gaan pesten met de informatie die ze op die dag gegeven hebben?

Komt het nou vanavond of niet?

Ja, dat het effect sowieso niet blijvend zal zijn. Maar dat het ook dat risico bevat. Hij noemt iets over sensitiviteitstrainingen uit de jaren '70/80. Wat een groot fiasco schijnt te zijn geworden, omdat mensen inderdaad achteraf in de problemen kwamen met de informatie die ze verschaf hadden. Zowel met zichzelf als met anderen.

+ Wat op de eerste pagina's genoemd wordt, dat mensen compleet de vernieling in geholpen worden door bekentenissen voor hun kunnen.

Vanavond, half 10, NL1 (zeggen ze).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Antibes do 11 aug 2011 - 11:27

Was het er nou nog trouwens?