Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over de streep

+7
Blond
Monte
Toet
Caresses
Jeanette
TukTuk
Laquisia
11 plaatsers

Ga naar beneden

Over de streep Empty Over de streep

Bericht  Laquisia di 11 jan 2011 - 5:28

N.a.v. het topic dat Mozzarella heeft geopend over een filmpje voor iedereen die iets aangrijpends heeft meegemaakt moest ik denken aan de documentaire ''over de streep''.
Ik vond het echter niet gepast om hierop verder te gaan in dat topic. Vandaar dat ik een nieuwe open.

Wie heeft de documentaire ook gezien? wat vond je er van? Persoonlijk vond ik hem zeer ingrijpend.

Voor iedereen die hem niet heeft gezien en hem graag wil zien.
http://www.kro.nl/overdestreep/
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over de streep Empty Re: Over de streep

Bericht  TukTuk di 11 jan 2011 - 5:29

Ik vond hem ook gezien, en idd kippenvel.. Heb met tranen in mijn ogen zitten kijken..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jeanette di 11 jan 2011 - 5:31

Nog niet gezien, ga hem binnenkort eens bekijken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 5:35

Ik vond het absoluut prachtig. Moet op elke middelbare school ingevoerd worden! Het had op mijn eigen middelbare school veel verschil gemaakt, denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Caresses di 11 jan 2011 - 5:36

Ja ik heb hem ook gezien. Heel mooi concept. Ik heb ook zeker even een traantje moeten laten.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Toet di 11 jan 2011 - 5:39

Daar moest ik ook aan denken bij het filmpje. Ik vind het een super mooi concept, heb ook echt zitten janken bij die documantaire.
Ik heb daarna op de website gekeken maar zag daar dat aanmelden als vrijwilliger geen zin had, i.v.m. de 1000e aanmeldingen die ze krijgen.
Ik heb ze wel gemaild voor info omdat je ook zelf een challenge day kan organiseren (ik zag er wel een mooi project in, voor op mijn oude middelbare school)
Maar ik bedenk me nu dat ik deze informatie nooit heb gehad, dat ga ik morgen gelijk uitzoeken!
Verder raad ik echt iedereen aan de documantaire te kijken, hij is echt prachtig.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Monte di 11 jan 2011 - 5:41

Vond het zelf ook een hele mooie reportage. Ik had echt niet verwacht dat leerlingen en leraren zo eerlijk zouden zijn. Iedereen leert er echt wat van en kunnen er altijd even aan terugdenken. Super goed.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 6:02

Vorig jaar gezien, prachtige manier om elkaar te leren kennen en vooroordelen te laten zien etc..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 6:08

Ik heb het live meegemaakt op mijn eigen highschool in Amerika acht jaar geleden. Mijn derde schooldag daar. Echt ontzettend bijzonder en intens. Vooral die over de streep opdracht. Iedereen moest huilen en het was zo heftig. Vooral omdat zij elkaar al jaren kenden natuurlijk. Ik kende amper iemand maar kan het me allemaal nog goed herinneren. Het heette Senior Challenge Day. De documentaire was dus ook heel heftig voor me om te zien omdat er allemaal herinneringen boven kwamen.

Gast
Gast

Bericht  Blond di 11 jan 2011 - 6:50

Ja, dit filmpje heb ik op mijn opleiding gezien. Vond het erg mooi en indrukwekkend.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Laquisia di 11 jan 2011 - 7:26

Wauw, Marin wat bijzonder dat je dit persoonlijk hebt meegemaakt. Het lijkt mij ook een intense en heftige ervaring. Ik zou het ook weleens mee willen maken.
Wat een aantal meiden al hebben gezegd, ik vind ook dat ze dit op alle scholen zouden moeten toepassen. Het maakt zo'n groot verschil.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Zwerver di 11 jan 2011 - 7:28

Jeanette schreef:Nog niet gezien, ga hem binnenkort eens bekijken.
+1
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 7:58

_Leah_ schreef:Wauw, Marin wat bijzonder dat je dit persoonlijk hebt meegemaakt. Het lijkt mij ook een intense en heftige ervaring. Ik zou het ook weleens mee willen maken.
Wat een aantal meiden al hebben gezegd, ik vind ook dat ze dit op alle scholen zouden moeten toepassen. Het maakt zo'n groot verschil.

Ja het was echt heel bijzonder. Ik weet nog dat ik op m'n eerste dag te horen kreeg dat die vrijdag de Senior Challenge Day was, maar niets werd me verteld wat het dan was. Wacht maar af, zeiden ze. Dus ik wilde bijna niet gaan.. Ben blij dat ik wel ben geweest. Achteraf had ik het leuker gevonden als het later in 't jaar was, zodat ik iedereen ook kende. Dan was de impact vast groter geweest. Maar dit was al heel bijzonder, om het toch als soort buitenstaander er zo in te vallen. Ik weet ook nog goed welke spelletjes we deden, praten, gek doen en aan 't einde moesten we iedereen een 'hug' geven, want ze zeiden dat iedereen 'twelve hugs a day' nodig heeft Wink

Gast
Gast

Bericht  Lotus di 11 jan 2011 - 8:40

Ik heb hem gezien. Lijkt me heel bijzonder om mee te maken.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Makamba di 11 jan 2011 - 10:12

Ik heb hem nog niet gezien, maar ga hem zeker een keer kijken! Heb het wel laatst op MTV gezien van het programma 'if you really knew me'. Echt heel erg indrukwekkend. Zoiets zou veel vaker moeten gebeuren. Lijkt me ook een hele mooie, bijzondere en indrukwekkende ervaring.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Toet di 11 jan 2011 - 10:15

Strawberry Shortcake schreef:Ik heb hem nog niet gezien, maar ga hem zeker een keer kijken! Heb het wel laatst op MTV gezien van het programma 'if you really knew me'. Echt heel erg indrukwekkend. Zoiets zou veel vaker moeten gebeuren. Lijkt me ook een hele mooie, bijzondere en indrukwekkende ervaring.

Dat is het zelfde toch?

Edit: laat maar, je bedoeld dat je de nederlandse documantaire nog niet gezien hebt Wink
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 10:27

Heb 'm net gekeken, vond het wel vreemd om te zien bij hoeveel stellingen ik zélf over die streep zou lopen. Toch vind ik dit wel een ontzettend goed initiatief, eigenlijk zou iedereen één keer in z'n middelbare schoolcarriëre zo'n dag mee moeten maken. Minimaal.
Edit: ik zou er zelfs warm voor lopen om zoiets op m'n werk georganiseerd te zien, dat zijn ook maar gewoon een bij elkaar geraapt zooitje vrouwen die eigenlijk gewoon maar langs elkaar heen leven en -werken, met alle roddels en strubbelingen van dien. Hoe gezellig het normaalgesproken ook is, de meeste collega's 'ken' ik eigenlijk niet. Ware het niet dat ik mezelf dan ook bloot moet geven, en of ik dát wil, weet ik niet.

Gast
Gast

Bericht  aniet wo 12 jan 2011 - 3:15

Maple schreef:Heb 'm net gekeken, vond het wel vreemd om te zien bij hoeveel stellingen ik zélf over die streep zou lopen. Toch vind ik dit wel een ontzettend goed initiatief, eigenlijk zou iedereen één keer in z'n middelbare schoolcarriëre zo'n dag mee moeten maken. Minimaal.
Edit: ik zou er zelfs warm voor lopen om zoiets op m'n werk georganiseerd te zien, dat zijn ook maar gewoon een bij elkaar geraapt zooitje vrouwen die eigenlijk gewoon maar langs elkaar heen leven en -werken, met alle roddels en strubbelingen van dien. Hoe gezellig het normaalgesproken ook is, de meeste collega's 'ken' ik eigenlijk niet. Ware het niet dat ik mezelf dan ook bloot moet geven, en of ik dát wil, weet ik niet.
hier zat ik ook aan te denken over mijn werk.ook een bijelkaar geraapt zooitje en roddels en achterklap heeft soms de boventoon.
ik vond t ook vreemd om te zien bij hoeveel stellingen ik zélf over de streep zou lopen.sommige stellingen ben je gewoon niet van bewust,maar als ze t zo opnoemt dan denk je wel: hé dat heb ik ook meegemaakt..heftig!!
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 3:17

Ik ga zo eens kijken!

Gast