Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wonen in Roosendaal

+10
luenca
Jilke
Mamsie
RedRose
M@niek
silly-one
SoGood
MissD
lieke89
Coccinelle
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wonen in Roosendaal - Pagina 2 Empty Re: Wonen in Roosendaal

Bericht  Jordana zo 31 jul 2011 - 21:52

Hier nog eentje die wat kent van B.reda.. Ik woon zelf in een dorp naast B.reda.
En dat is ook wel een ontzettend leuk en gzellig dorp.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tazz zo 31 jul 2011 - 22:52

Mamsie schreef:Tazz de belcrum is nu trouwens ook flink opgeknapt, is veel leuker nu dan voorheen.

OKe, ja ik had wel zo iets gehoord al, ben er pas ook nog langsgereden maar heb er nog niet echt gekeken.

@AmiAmi, ik PM je even.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  JustMeDaan ma 1 aug 2011 - 0:15

Wat leuk zoveel mensen uit deze kant van brabant.
Ik woon zelf een km of 7 van het o zo bekende chemie-pack Wink

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Coccinelle ma 1 aug 2011 - 8:44

JustMeDaan schreef:Wat leuk zoveel mensen uit deze kant van brabant.

Ik ook...Dan ben ik wel benieuwd waar je woont? smile

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  M@niek ma 1 aug 2011 - 9:30

shygirl87 schreef:echt, ga niet in roosendaal wonen, wat een stink stad! zoals meer hier zeggen, totaal geen sfeer, veel criminaliteit en ook veel zwarte buurten. ik heb er jarenlang gewoond en gewerkt, toen ik na breda verhuisde was het alsof ik thuis kwam en zag ik pas wat ik heb gemist! ik was regelmatig bang in mn eigen kamer toen ik daar op kamers woonde en deed altijd de deur op slot, op gegeven moment kwamen er wel 2 aardige jongens wonen, waar ik met 1 van die 2 verkering nog mee kreeg haha, dus toen voelde ik al wat veiliger, en in de tolberg waar ik ook heb gewoond is het nog wel te doen. maar de stad qua uitgaan en winkelen is niks en de sfeer is het ergst. bergen op zoom is veeeel beter en breda al helemaal!

Laatst aangepast door M@niek op ma 1 aug 2011 - 9:32; in totaal 1 keer bewerkt
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  M@niek ma 1 aug 2011 - 9:31

M@niek schreef:
shygirl87 schreef:echt, ga niet in roosendaal wonen, wat een stink stad! zoals meer hier zeggen, totaal geen sfeer, veel criminaliteit en ook veel zwarte buurten. ik heb er jarenlang gewoond en gewerkt, toen ik na breda verhuisde was het alsof ik thuis kwam en zag ik pas wat ik heb gemist! ik was regelmatig bang in mn eigen kamer toen ik daar op kamers woonde en deed altijd de deur op slot, op gegeven moment kwamen er wel 2 aardige jongens wonen, waar ik met 1 van die 2 verkering nog mee kreeg haha, dus toen voelde ik al wat veiliger, en in de tolberg waar ik ook heb gewoond is het nog wel te doen. maar de stad qua uitgaan en winkelen is niks en de sfeer is het ergst. bergen op zoom is veeeel beter en breda al helemaal!

Nou zeg doe niet zo negatief! Jeetje had je ook wel een beetje anders kunnen zeggen! Rolling Eyes
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  M@niek ma 1 aug 2011 - 9:34

Tazz schreef:Wat een negativiteit, ik ben toevallig wel trots op 'mijn' stadje! Het centrum zijn ze helemaal aan het opknappen en dat ziet er al een stuk beter uit. Ja de wijken kroeven, westrand en kalsdonk staan niet hoog aangeschreven maar daar wordt vollop aan gewerkt en zijn ook alleen maar bepaalde stukken. Zelf wonen we sinds kort in de langdonk, en ook daar heb je pleintjes waar het niet echt prettig is maar dat is overal. Voel me hier veiliger dan in de Belcrum in Breda waar ik ook enige tijd gewoond heb. Het pleintje waar wij wonen is echt heel gezellig, buren hebben contact met elkaar heel de dag zijn er gezellig kinderen aan het spelen. De rotte appels zijn hun huis uitgezet en wonen hier niet meer. Ja er zijn wat buitenlandse mensen maar die zijn erg vriendelijk en praten goed Nederlands. Er zijn speeltuintjes, scholen en vooral heel veel groen in de buurt.

De leukste wijk hier vind ik de Burgerhout, daar heb ik jaren gewoond en daar staan ook voornamelijk koopwoningen. We hebben ook in het centrum gewoon, zowel het uitgaansgebied en het winkelcentrum. En met veel plezier! De straat in het uitgaansgebied was ook eerst een straat waar je liever niet wilde komen, coffeeshop en veel buitenlandse toeristen. Nu zijn de coffeeshops gesloten, zijn er in de oude panden, leuke winkeltje gekomen. Er worden nieuwe appartementen gebouwd en het is alweer een heel andere sfeer. Er is altijd wel wat te doen in de stad er worden veel leuke en gezellige dingen georganiseerd. Vooral met carnaval voel je de eenheid van de mensen in deze stad. In Breda heb je dat een stuk minder omdat daar vooral heel veel studenten zijn die overal vandaan komen. Tuurlijk is Breda een geweldige stad, maar ik vind dat je dat niet echt kan vergelijken.

En bepalen of je in een stad wil wonen alleen maar door te kijken of het centrum je bevalt vind ik te kort door de bocht. Er zijn veel meer dingen die Roosendaal te bieden heeft.

Ik woon zelf in de Kroeven en woon toch wel in het mooiste gedeelte met alleen koopwoningen en wat huurwoningen maar wel netjes en gezellig.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 9:39

Coccinelle schreef:
JustMeDaan schreef:Wat leuk zoveel mensen uit deze kant van brabant.

Ik ook...Dan ben ik wel benieuwd waar je woont? smile

En ik ook, ben benieuwd waar je dan woont ?!

Gast
Gast

Bericht  Tazz ma 1 aug 2011 - 10:05

M@niek schreef:

Ik woon zelf in de Kroeven en woon toch wel in het mooiste gedeelte met alleen koopwoningen en wat huurwoningen maar wel netjes en gezellig.

Ja precies dat bedoel ik dus ook. Er zijn altijd wel delen van Roosendaal die een slechte naam hebben, (of voor sommige mensen heel Roosendaal). Maar er is al heel veel opgeknapt, zeker in de Kroeven, nu ze al die huurwoningen hebben aangepakt ziet het er echt weer heel netjes uit. En ik ken ook iemand die daar woont in een koopwoning en daar wilde wij in eerste instantie ook gaan wonen. Dus een wijk kan wel een slechte reputatie hebben terwijl het eigenlijk maar een klein deel is en de rest van de wijk eigenlijk best leuk is!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  JustMeDaan ma 1 aug 2011 - 10:46

Beide dames die vroegen naar waar ik woonde hebben een pm!

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Jelin di 2 aug 2011 - 1:39

Jordana schreef:Hier nog eentje die wat kent van B.reda.. Ik woon zelf in een dorp naast B.reda.
En dat is ook wel een ontzettend leuk en gzellig dorp.

+1. Alleen kom uit een stad vlakbij Breda.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2