Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweedehands matrasje?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Tweedehands matrasje?

Bericht  PapillonRose do 20 jan 2011 - 8:53

Vandaag heb ik via MP een tweedehands ledikantje gekocht, omdat ik geen nieuwe naar mijn smaak kon vinden. Nu kan mijn meisje overdag in haar eigen kamertje, wat rustiger is en dan kan ze vast wennen voor wanneer ze daar ook 's nachts gaat slapen.

Ik was alleen van plan om een nieuw matrasje erbij te gaan kopen. Bij het ledikantje heb ik echter wel het matrasje wat erbij zat gekregen, en dat ziet er echt nog perfect uit. Is stevig, schoon en heeft een wasbare hoes.

Nu vraag ik me af of ik dat gewoon kan gebruiken of dat ik toch beter een nieuwe kan kopen zoals ik eigenlijk van plan was? Wil geen risico lopen, maar vind het ook zonde om iets wat misschien nog gewoon goed is weg te gooien.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  Mamsie do 20 jan 2011 - 8:58

Het kan best hoor, doen waar jij je prettig bij voelt. Op het kvd liggen er ook meerdere kindjes op 1 matrasje.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  Susan do 20 jan 2011 - 8:59

Het werd mij destijds wel afgeraden, maar misschien dat de adviezen inmiddels weer anders zijn, dat weet ik niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 8:59

Zeker als je de hoes goed uit kunt wassen en het matrasje er verder nog goed uitziet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  PapillonRose do 20 jan 2011 - 9:04

Het matrasje ziet er nog als nieuw uit eigenlijk, vandaar dat ik ging twijfelen. Ik zal de hoes er eens afhalen en kijken of het er daar ook allemaal nog goed uitziet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 0:01

Persoonlijk zou ik een nieuwe kopen, maar dat is meer gevoelsmatig.
Als het er nog goed uitziet is er vast niets mis mee. Zolang een matrasje nog geen 10 jaar oud is zal die best aan de eisen voldoen van tegenwoordig.

Ik zag bij Babydump volgens mij matrasjes vanaf € 35,- dus op zich niet heel duur. Maar niet iedereen kan dat even goed missen. Als dat het geval is, zou ik deze gebruiken als die er nog goed uit ziet en je daar een prima gevoel bij hebt.

Ik vermoed zo dat de meeste kinderen die binnen een gezin niet de eerste zijn, ook op een matrasje van hun broer(s)/zus(sen) slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 0:17

Ik zou het zelf gewoon doen. Bij de eerste hebben we alles nieuw gekocht, maar achteraf vind ik dat eigenlijk best onzinnig. Als het nog in goede staat is, dan kan het prima nog een ronde mee! En inderdaad, op een KDV worden de bedjes ook gedeeld. En de jongste ligt hier ook op het matrasje van de oudste.

Even goed schoonmaken, schone hoeslakens erom heen en lekker slapen Sleep

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 0:19

Ik zou zelf persoonlijk ook een nieuwe kopen, maar volgens mij kan het prima als het matrasje er nog goed uitziet (als nieuw).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  PapillonRose vr 21 jan 2011 - 0:34

Hij ziet er ook vanbinnen nog prima uit! Dus ik denk dat ik hem voor de frisheid wel even goed schoonmaak en dan toch ga gebruiken. Had me helemaal niet gerealiseerd dat ze op een KDV ook matrasjes delen (logisch natuurlijk).

En mocht ik straks toch ineens liever een nieuwe kopen dan kan deze naar mijn moeder als logeermatrasje. Mijn broertjes hebben volgens mij ook op het matrasje geslapen wat vroeger eerst door mij is gebruikt, dus ik denk dat het dan inderdaad wel moet kunnen zo. Sowieso is het matrasje nog vrij nieuw, amper gebruikt volgens de mensen van MP (en dat is ook wel te zien).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  PapillonRose vr 21 jan 2011 - 2:06

Hier is mevrouw twijfelkont weer Laughing Het gaat toch een nieuwe worden! We hebben bij mijn moeder nog een matrasje nodig omdat zij gaat oppassen (en die in het campingbed vind is best dun). En dan neem ik hier een nieuwe.

Vind ik ook helemaal niet erg, het is meer dat ik het vaak zonde vind om iets wat nog helemaal goed is zomaar weg te gooien. Vooral als ik me dan bedenk dat niet iedereen die luxe heeft.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands matrasje? Empty Re: Tweedehands matrasje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum