Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het is ook nooit goed...

+4
Cheesegirl
Rumble
Pien
Yzma
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Het is ook nooit goed... - Pagina 2 Empty Re: Het is ook nooit goed...

Bericht  nijntje4 za 18 dec 2010 - 0:42

Ik hoorde dat er wel degelijk tekorten zijn, was ook in het nieuws, maar dat er nog geen intentie is om nieuw zout aan te vragen. Doen ze dat wel, dan duurt dat ook nog eens twee weken voor het er is. Dus dat snap ik dan weer totaal niet dat er geen actie wordt ondernomen.

In sommige gevallen kun je ook de wegen schoon schuiven zonder te hoeven strooien (fietspaden bijv), dat scheelt al een boel en dan hoef je geen zout op te maken. Maar ook dat doen ze niet hier.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Yzma za 18 dec 2010 - 1:17

Bij sommige gemeenten is het zout op en dat geldt niet voor provinciale of snelwegen.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 2:13

Maple schreef:Isa, er is wel degelijk een weeralarm afgegeven gisteren, dat was ook volop in het nieuws geweest. Overigens is het vreemd dat jij beweert dat het KNMI verbaasd was over het zogenaamde gebrek aan weeralarm, want het KNMI is juist degene die weeralarmen afgeeft. Volgens mij zuig jij ze uit je duim waar je bij staat :P

En dat ze in het noorden niet strooien kan best komen door het zouttekort. We hebben nog een complete winter voor de boeg, de winter is officieel nog niet eens begonnen. En wie weet wat die winter voor ons in petto heeft. Wat dat betreft zou het gewoon dom zijn om als gemeente je zout nú, nog voordat de winter begonnen is, al op te maken. Wat dat aangaat kun je niet veel meer doen dan gewoon uitkijken en heel voorzichtig rijden. Of had je liever gezien dat we ergens eind januari nóg heftiger weer krijgen en er is geen korrel zout in je gemeente meer te vinden?

Ik kan ook niet zo goed tegen dat geklaag, hoor. Je schiet er niets mee op.

Ik zuig helemaal niets uit mijn duim, want wat ik vertelde hoorde ik op de radio. Toen ik zelf nog in de auto zat, op weg naar het werk. Daarna heb ik weinig van het nieuws meegekregen. Dus of er daarna een weeralarm is afgegeven, kan zijn. Maar dat zegt niets over het uit de duim zuigen van. Dat is dus onzin.

Zout tekort klopt. Mijn oom werkt bij rijkswaterstaat en hij gaf aan al een ton te hebben verreden, terwijl zoiets normaal wordt geteld aan het einde van het winterseizoen. Maar dat zegt niet dat ze de wegen niet schoon kunnen maken. En dat ze de binnenwegen nooit schoonmaken, dat is al jaren bekend en geen probleem. Dat weet je. Maar dat de hoofdwegen niet zijn gedaan, waardoor gevaarlijke situaties ontstaan, vind ik niet normaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 2:23

Yzma - Wat jij hebt gedaan met de vensters, zo creatief ben ik niet. Dus ik probeer even te antwoorden in een nieuw venster.

Mijn gemeente is niet zo van het strooien/schuiven. Zodra ik de grens overrijd naar mijn gemeente, dan wordt de weg opeens zo slecht, dat mensen spontaan, en uit angst, op de rem trappen. Wat dan zorgt voor gevaarlijke situaties. Ik denk dus te weten dat mijn gemeente na woensdag, zo niet eerder, geen vinger meer heeft uitgestoken wat betreft het strooien en schuiven van sneeuw.

Het verhaal m.b.t. sneeuw, chaos en files is duidelijk. smile Zo bedoelde ik het ook, aangezien je in de spits moeilijk auto's op zij kunt schuiven. Wink

Wij hebben hier nooit files. Dus dat de chaos in het westen dubbel zo hard aankwam, is te begrijpen. Wij staan ook in de file, maar bij ons is het meer een tijdelijke opstopping. Maar daarom is het wel net zo irritant.

En nu zit ik alleen nog even te twijfelen over het weeralarm versus spitsalarm. Volgens mij heb ik het KNMI en ANWB door elkaar gehaald en ook de twee waarschuwingen. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Jeanette za 18 dec 2010 - 2:52

Iedereen heeft weleens wat te zeuren.. Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 4:17

Isa schreef:
Ik zuig helemaal niets uit mijn duim, want wat ik vertelde hoorde ik op de radio. Toen ik zelf nog in de auto zat, op weg naar het werk. Daarna heb ik weinig van het nieuws meegekregen. Dus of er daarna een weeralarm is afgegeven, kan zijn. Maar dat zegt niets over het uit de duim zuigen van. Dat is dus onzin.

Je weet zelf ook wel dat er tussen het begin en het einde van de dag nog een complete dag zit. Met een beetje logisch nadenken had je je misschien wel kunnen bedenken van 'goh, misschien is er na de ochtend alsnog een weeralarm afgegeven'.

Het irriteert me ene beetje dat je jouw ervaringen als feiten op het forum gooit, terwijl jouw feiten in een flink aantal gevallen achterhaald zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 4:35

Maple - Daar hebben we jou voor. Als jij denkt dat ik denk dat ik alle feiten ken, dan ken je mij als forummer niet. Maar dat is helemaal niet erg, want mij irriteert het dat je overal een antwoord op denkt te hebben, terwijl je er veelal flink naast zit. Irriteren we ons aan elkaar, maar dat is altijd al zo geweest. Dus eigenlijk moeten we gewoon blij zijn dat er nog steeds niets veranderd is. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 5:04

Isa schreef:Maple - Daar hebben we jou voor. Als jij denkt dat ik denk dat ik alle feiten ken, dan ken je mij als forummer niet. Maar dat is helemaal niet erg, want mij irriteert het dat je overal een antwoord op denkt te hebben, terwijl je er veelal flink naast zit. Irriteren we ons aan elkaar, maar dat is altijd al zo geweest. Dus eigenlijk moeten we gewoon blij zijn dat er nog steeds niets veranderd is. Wink
Prima, dan erger jij je bij mij aan hetzelfde als waar ik me bij jou aan erger. Dan zijn we het daar in elk geval over eens. Maar ik probeer in elk geval wel de feiten zoveel mogelijk op internet na te checken voordat ik iets hier neerzet smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 5:09

Maple schreef:
Isa schreef:Maple - Daar hebben we jou voor. Als jij denkt dat ik denk dat ik alle feiten ken, dan ken je mij als forummer niet. Maar dat is helemaal niet erg, want mij irriteert het dat je overal een antwoord op denkt te hebben, terwijl je er veelal flink naast zit. Irriteren we ons aan elkaar, maar dat is altijd al zo geweest. Dus eigenlijk moeten we gewoon blij zijn dat er nog steeds niets veranderd is. Wink
Prima, dan erger jij je bij mij aan hetzelfde als waar ik me bij jou aan erger. Dan zijn we het daar in elk geval over eens. Maar ik probeer in elk geval wel de feiten zoveel mogelijk op internet na te checken voordat ik iets hier neerzet smile

Haha, dat doe je dan in ieder geval goed. Ik zal proberen het nieuws wat vaker te volgen. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 11:54

Isa schreef:
In het noorden is echter sinds woensdag geen vlok sneeuw meer gevallen. Er is ook sinds woensdagavond niets meer aan de weg gedaan. Laat maar liggen en we kijken wel hoe het gaat, is het motto van het noorden. Hier strooien ze niet preventief, zoals ik het wel vaak in het zuiden van het land zag, hier strooien ze enkel als het kalf al verdronken is.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Woon zelf ook in het noorden en heb die dag moeten werken tot vandaag. Hier is tot die tijd wel degelijk iets aan de weg gedaan. Iedere dag zit ik wel achter zo'n strooi wagen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 12:03

plumke schreef:
Isa schreef:
In het noorden is echter sinds woensdag geen vlok sneeuw meer gevallen. Er is ook sinds woensdagavond niets meer aan de weg gedaan. Laat maar liggen en we kijken wel hoe het gaat, is het motto van het noorden. Hier strooien ze niet preventief, zoals ik het wel vaak in het zuiden van het land zag, hier strooien ze enkel als het kalf al verdronken is.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Woon zelf ook in het noorden en heb die dag moeten werken tot vandaag. Hier is tot die tijd wel degelijk iets aan de weg gedaan. Iedere dag zit ik wel achter zo'n strooi wagen.

Verderop in het verhaal vertel ik dat het mijn gemeente is die de boosdoener is. Het noorden had ik niet mogen gebruiken, maar als ik mijn gemeentenaam noem, dan is het ook niet echt handig natuurlijk. Wink

Gast
Gast

Bericht  Yzma za 18 dec 2010 - 13:30

Isa schreef:Zout tekort klopt. Mijn oom werkt bij rijkswaterstaat en hij gaf aan al een ton te hebben verreden, terwijl zoiets normaal wordt geteld aan het einde van het winterseizoen. Maar dat zegt niet dat ze de wegen niet schoon kunnen maken. En dat ze de binnenwegen nooit schoonmaken, dat is al jaren bekend en geen probleem. Dat weet je. Maar dat de hoofdwegen niet zijn gedaan, waardoor gevaarlijke situaties ontstaan, vind ik niet normaal.
Het strooien van de binnenwegen is de verantwoordelijkheid van een andere instelling dan de hoofdwegen.
Dat er veel meer gestrooid is dan vorig jaar, betekent niet dat er een zouttekort is. Er is dit jaar ook anderhalf keer meer zout ingekocht en er zijn betere afspraken over zoutleveringen gemaakt dan vorig jaar. Althans dat geldt voor Rwstaat. Bepaalde gemeenten hebben mindere scherpere afspraken en voorraden en die kampen inderdaad met terkorten. Daarvoor is nu het zoutloket geopend, de tekorten te verhelpen.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 13:34

Yzma schreef:
Isa schreef:Zout tekort klopt. Mijn oom werkt bij rijkswaterstaat en hij gaf aan al een ton te hebben verreden, terwijl zoiets normaal wordt geteld aan het einde van het winterseizoen. Maar dat zegt niet dat ze de wegen niet schoon kunnen maken. En dat ze de binnenwegen nooit schoonmaken, dat is al jaren bekend en geen probleem. Dat weet je. Maar dat de hoofdwegen niet zijn gedaan, waardoor gevaarlijke situaties ontstaan, vind ik niet normaal.
Het strooien van de binnenwegen is de verantwoordelijkheid van een andere instelling dan de hoofdwegen.
Dat er veel meer gestrooid is dan vorig jaar, betekent niet dat er een zouttekort is. Er is dit jaar ook anderhalf keer meer zout ingekocht en er zijn betere afspraken over zoutleveringen gemaakt dan vorig jaar. Althans dat geldt voor Rwstaat. Bepaalde gemeenten hebben mindere scherpere afspraken en voorraden en die kampen inderdaad met terkorten. Daarvoor is nu het zoutloket geopend, de tekorten te verhelpen.

Het zoutloket inderdaad. Als er een tekort dreigt, dan is er één loket dat al het zout opeist en vervolgens opnieuw verdeelt. Dat vind ik persoonlijk een hele vooruitgang.

Maar nogmaals, puur uit persoonlijk gevoel, vind ik het van de zotte dat ze hier de hoofdwegen niet schoonhouden. Dat zijn N-wegen en je mag toch verwachten dat ze deze wegen begaanbaar willen houden? Bij ons is dit niet het geval. Of althans, als onze gemeentegrens ophoudt wordt de weg of slecht of zeer goed begaanbaar. Dat is bijzonder frappant.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: