Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Risico nemen?

+12
ExpressoB
TGR
Filoria
Susan
Carra
Lejow
MADDIE
piene1983
Pussycat
Gizmo
Sjaantje
Catwoman79
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  CCC vr 22 jul 2011 - 22:10

Ik ben er nu ook al ruim een half jaar gestopt met de pil, ook omdat ik al die hormoonrotzooi zo zat was en last had van allerlei dingen... Nu gebruiken wij gewoon condooms, en soms nemen we de gok... We hebben afgesproken volgend jaar zomer er echt voor te gaan, maar als het nu gebeurd is het meer dan welkom... Mijn cyclus is goed regelmatig en weet wanneer ik een eisprong heb, dan doen we het dus echt veilig...

Ik hoor ook altijd allerlei verhalen over dat niemand condooms gebruikt, ergens is het een onderbreking, maar daarna voel/ merk ik er persoonlijk zelf niks van... Ruimt de rotzooi ook meteen op, voordeel voor mij dus! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Susan vr 22 jul 2011 - 23:20

Youandi schreef:
Susan schreef:Als je nog niet klaar bent voor het moederschap dan is seks hebben zonder anticonceptie in mijn ogen simpelweg geen optie.

Ja, of de gok wagen en op de cyclus vertrouwen..

Dat vind ik dus geen optie als je er niet klaar voor bent. Ik vind ook niet dat als je willens en wetens onbeschermd seks hebt en je raakt vervolgens zwanger, je nog kunt beweren dat het ongepland was. Periodieke onthouding is geen betrouwbare manier van anticonceptie en iedereen die ooit seksuele voorlichting heeft gehad hoort dat te weten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 0:55

Ik heb het er met mijn vriend over gehad en we hebben besloten dat mijn twee laatste pilstrips écht de laatste zullen zijn.
Daarna gaan we over op condooms. Het gaat me trouwens niet om de onderbreking, maar meer om het gevoel; het gaat stroever met condoom, is mijn ervaring. Maar goed, het zal wel moeten.

Susan, als ik wel zwanger zou raken, dan zou ik het nooit ongepland noemen. Dit is onze eigen verantwoordelijkheid, we hebben er voor gekozen, voor het eventuele risico, dus mocht ik zwanger raken, dan is dat hoe het zal moeten zijn.
Als we écht geen kinderen zouden willen, zouden we wel wat anders verzinnen.

We hebben een huis, zijn straks getrouwd, hebben beide een goede baan, kortom: als het wel mocht gebeuren, dan is het welkom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  lief-boefje za 23 jul 2011 - 9:36

Youandi schreef:Ik heb het er met mijn vriend over gehad en we hebben besloten dat mijn twee laatste pilstrips écht de laatste zullen zijn.
Daarna gaan we over op condooms. Het gaat me trouwens niet om de onderbreking, maar meer om het gevoel; het gaat stroever met condoom, is mijn ervaring. Maar goed, het zal wel moeten.

Susan, als ik wel zwanger zou raken, dan zou ik het nooit ongepland noemen. Dit is onze eigen verantwoordelijkheid, we hebben er voor gekozen, voor het eventuele risico, dus mocht ik zwanger raken, dan is dat hoe het zal moeten zijn.
Als we écht geen kinderen zouden willen, zouden we wel wat anders verzinnen.

We hebben een huis, zijn straks getrouwd, hebben beide een goede baan, kortom: als het wel mocht gebeuren, dan is het welkom.

Hoi YouandI,

Ik wilde nog de tip geven van de Nuvaring.. een vriendin van mij gebruikt dit, en het werk fantastisch, Ze had altijd erg veel bijklachten ook hoofdpijn, maar nu is het over! ze gebruikt het meer dan een jaar en is echt top! Omdat het minder hormoon is en alleen plaatselijk afgeeft, heb je veel minder tot geen bijwerkingen. Je kan het altijd eens proberen!
Succes
lief-boefje
lief-boefje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 43
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Mamasapje za 23 jul 2011 - 19:43

Gewoon risico lopen zou ik niet doen in jouw situatie. Een kind krijgen moet eigenlijk een weloverwogen beslissing zijn waar je 100% achter staat. Als je nog niet klaar bent voor het moederschap, kan je dat ook tegenvallen denk ik. Dat zou zonde zijn want het is echt een mooie tijd.

Condooms; tja... Mijn favoriet is het ook niet, ik heb latexallergie en moet dus ook kiezen voor latexvrije. Dat is ook geen boost voor je sexleven want de kosten stijgen de pan uit :P
Als jij vindt dat het stroever gaat kan je extra glijmiddel natuurlijk nog proberen.

Pil: ik kan zelf niet tegen de pil. Heb een spiraaltje gehad, vond ik ideaal!

Nuvaring: is heel fijn! Toen het op de markt kwam heb ik het nog getest. Werkte als doktersassistente en we werden door artsenbezoekers gevraagd het te testen. Dat heeft onze praktijk toen gedaan incl. mij en collega.

Ik gebruik nu al sinds de geboorte van O. geen anticonceptie. Ik heb ook nog geen cyclus door de bv wat ik geef. Uiteraard zou het zo kunnen zijn dat ik opeens een eisprong heb en dan zwanger zou zijn. Er ligt een pakje condooms klaar maar we gebruiken het nu niet. Mocht ik toevalligerwijs toch zwanger raken zou dit superwelkom zijn. Vriend zou wel even moeten wennen maar hij weet natuurlijk ook welk risico wij nu nemen..



Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 21:12

ik ben sinds juni 2010 gestopt met de pil.. ook omdat ik de hormonen in mn lijf zat was!!

Ik wil nog geen spiraaltje ivm de kans op onvruchtbaarheid.. dus ook wij gebruiken condooms..en ik ben er inmiddels helemaal aan gewend (vriend ook).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  TNMN zo 24 jul 2011 - 1:55

Jade schreef:ik ben sinds juni 2010 gestopt met de pil.. ook omdat ik de hormonen in mn lijf zat was!!

Ik wil nog geen spiraaltje ivm de kans op onvruchtbaarheid.. dus ook wij gebruiken condooms..en ik ben er inmiddels helemaal aan gewend (vriend ook).

Ik heb een Mirena spiraaltje en heb hier echt nog nooit van gehoord (en heb toch wel veel onderzoek gedaan voordattie geplaatst werd). Hoe kom je precies aan deze info als ik vragen mag? (puur uit nieuwsgierigheid hoor, ik bedoel het niet aanvallend)
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 2:38

Ik ben al zo'n 7 jaar van de pil af en soms komt er weleens een vent voorbij die het bizar vindt dat ik die troep niet slik. Maar ze hebben mooi pech. Zij gebruiken maar wat, ik hoef geen troep meer in mijn lijf. Ik zie het overigens niet als een heel groot risico. Het gebruik van de pil neemt namelijk net zo goed risico's met zich mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 2:52

Storm schreef:
James schreef:Zo erg zijn condooms toch niet? scratch Ik ben ook al jaren van de pil af ivm bijwerkingen en wij gebruiken altijd condooms. Het is even een korte onderbreking maar als je gewoon 'bezig' bent voel je niks van het condoom? Ik vind het wel een groot voordeel dat je daarna geen zooi hebt :P
Haha mee eens. Ik gebruik ook geen pil o.i.d vanwege de rotzooi in mijn lijf (hormonen), en ik ben de vorige keer door de pil heen zwanger geworden dus vertrouw ik het ook niet meer. Ben nog op zoek naar een andere anticonceptie.
Huh james jij hebt toch vaginisme?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 3:06

Ik ga eerst nog naar de dokter, voordat ik écht stop.
En ik bedacht me trouwens ook... dat als ik nu stop, mijn cyclus misschien niet snel op gang komt en dat ik op de trouwdag ongesteld ben. Dat wil ik niet!!!
Dus misschien dan toch nog 1 seizoentje bijkopen en daarna écht kappen.
En ja, misschien de nuvaring.. Ik zal met de dokter overleggen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 3:15

Youandi schreef:
piene1983 schreef:Heb je hier al over gesproken met je huisarts? Wellicht is een andere/lichtere pil wel een optie.

Ik heb één van de lichtsten (Yasmin).. Maar dat is nog wel een optie ja Very Happy

Ik had bij de Yasmin altijd hoofdpijn in de stopweek terwijl ik nooit hoofdpijn heb.. Ik kreeg toen
Femodeen en de hoofdpijn was helemaal weg, het was echt een enorme verlichting!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 3:17

Punk'd schreef:
Youandi schreef:
piene1983 schreef:Heb je hier al over gesproken met je huisarts? Wellicht is een andere/lichtere pil wel een optie.

Ik heb één van de lichtsten (Yasmin).. Maar dat is nog wel een optie ja Very Happy

Ik had bij de Yasmin altijd hoofdpijn in de stopweek terwijl ik nooit hoofdpijn heb.. Ik kreeg toen
Femodeen en de hoofdpijn was helemaal weg, het was echt een enorme verlichting!


Wat zou er dan voor stofje in de Yasmin zitten, wat die hoofdpijn veroorzaakt? Dan moet ik iets hebben zónder dat stofje. Of dus helemaal geen hormonen meer, nog beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 3:21

Youandi schreef:
Punk'd schreef:
Youandi schreef:
piene1983 schreef:Heb je hier al over gesproken met je huisarts? Wellicht is een andere/lichtere pil wel een optie.

Ik heb één van de lichtsten (Yasmin).. Maar dat is nog wel een optie ja Very Happy

Ik had bij de Yasmin altijd hoofdpijn in de stopweek terwijl ik nooit hoofdpijn heb.. Ik kreeg toen
Femodeen en de hoofdpijn was helemaal weg, het was echt een enorme verlichting!


Wat zou er dan voor stofje in de Yasmin zitten, wat die hoofdpijn veroorzaakt? Dan moet ik iets hebben zónder dat stofje. Of dus helemaal geen hormonen meer, nog beter.

Het had volgens mij te maken met (ik ga het even opzoeken)...

Drospiron. Dat is een extra vrouwelijk hormoon in de yasmin wat hoofdpijnen kan veroorzaken.

In de femodeen zit gestodeen, een ander vrouwelijk hormoon wat bij mij positiever werkte qua hoofdpijnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  CCC zo 24 jul 2011 - 4:03

Zusje schreef:Ik ben al zo'n 7 jaar van de pil af en soms komt er weleens een vent voorbij die het bizar vindt dat ik die troep niet slik. Maar ze hebben mooi pech. Zij gebruiken maar wat, ik hoef geen troep meer in mijn lijf. Ik zie het overigens niet als een heel groot risico. Het gebruik van de pil neemt namelijk net zo goed risico's met zich mee.

Ik hoor de verbazing van anderen ook steeds vaker hierover... Vind het apart dat mensen het zo normaal vinden dat elke vrouw maar aan de pil is, terwijl het eigenlijk echt rotzooi is...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 4:09

Odilia schreef:
Storm schreef:
James schreef:Zo erg zijn condooms toch niet? scratch Ik ben ook al jaren van de pil af ivm bijwerkingen en wij gebruiken altijd condooms. Het is even een korte onderbreking maar als je gewoon 'bezig' bent voel je niks van het condoom? Ik vind het wel een groot voordeel dat je daarna geen zooi hebt :P
Haha mee eens. Ik gebruik ook geen pil o.i.d vanwege de rotzooi in mijn lijf (hormonen), en ik ben de vorige keer door de pil heen zwanger geworden dus vertrouw ik het ook niet meer. Ben nog op zoek naar een andere anticonceptie.
Huh james jij hebt toch vaginisme?
Waarom quote je mij mee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 4:18

chococupcake schreef:
Zusje schreef:Ik ben al zo'n 7 jaar van de pil af en soms komt er weleens een vent voorbij die het bizar vindt dat ik die troep niet slik. Maar ze hebben mooi pech. Zij gebruiken maar wat, ik hoef geen troep meer in mijn lijf. Ik zie het overigens niet als een heel groot risico. Het gebruik van de pil neemt namelijk net zo goed risico's met zich mee.

Ik hoor de verbazing van anderen ook steeds vaker hierover... Vind het apart dat mensen het zo normaal vinden dat elke vrouw maar aan de pil is, terwijl het eigenlijk echt rotzooi is...

Idd. En niet alleen van mannen hoor, net zo goed van vrouwen. Met grote ogen vragen ze dan hoe ik het dan doe. Eh, serieus? Laatst nog dat hij echt geen ENKELE vrouw kende die NIET aan de pil was. Nou jongen, dan ga je het toch lekker met hun allemaal doen. Je HOEFT het niet met mij te doen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  CCC zo 24 jul 2011 - 8:08

Zusje schreef:
chococupcake schreef:
Zusje schreef:Ik ben al zo'n 7 jaar van de pil af en soms komt er weleens een vent voorbij die het bizar vindt dat ik die troep niet slik. Maar ze hebben mooi pech. Zij gebruiken maar wat, ik hoef geen troep meer in mijn lijf. Ik zie het overigens niet als een heel groot risico. Het gebruik van de pil neemt namelijk net zo goed risico's met zich mee.

Ik hoor de verbazing van anderen ook steeds vaker hierover... Vind het apart dat mensen het zo normaal vinden dat elke vrouw maar aan de pil is, terwijl het eigenlijk echt rotzooi is...

Idd. En niet alleen van mannen hoor, net zo goed van vrouwen. Met grote ogen vragen ze dan hoe ik het dan doe. Eh, serieus? Laatst nog dat hij echt geen ENKELE vrouw kende die NIET aan de pil was. Nou jongen, dan ga je het toch lekker met hun allemaal doen. Je HOEFT het niet met mij te doen...

Nou inderdaad... vrouwen zijn soms nog erger, die blijken er al helemaal niks van te begrijpen... Ach... zolang ik maar weet hoe of wat en dat ik me er veeeel beter onder voel...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 9:03

chococupcake schreef:
Zusje schreef:
chococupcake schreef:
Zusje schreef:Ik ben al zo'n 7 jaar van de pil af en soms komt er weleens een vent voorbij die het bizar vindt dat ik die troep niet slik. Maar ze hebben mooi pech. Zij gebruiken maar wat, ik hoef geen troep meer in mijn lijf. Ik zie het overigens niet als een heel groot risico. Het gebruik van de pil neemt namelijk net zo goed risico's met zich mee.

Ik hoor de verbazing van anderen ook steeds vaker hierover... Vind het apart dat mensen het zo normaal vinden dat elke vrouw maar aan de pil is, terwijl het eigenlijk echt rotzooi is...

Idd. En niet alleen van mannen hoor, net zo goed van vrouwen. Met grote ogen vragen ze dan hoe ik het dan doe. Eh, serieus? Laatst nog dat hij echt geen ENKELE vrouw kende die NIET aan de pil was. Nou jongen, dan ga je het toch lekker met hun allemaal doen. Je HOEFT het niet met mij te doen...

Nou inderdaad... vrouwen zijn soms nog erger, die blijken er al helemaal niks van te begrijpen... Ach... zolang ik maar weet hoe of wat en dat ik me er veeeel beter onder voel...

Eens.
Ik wil ook heel graag per direct die bende de deur uit. Ik zit al 5 jaar aan de hormonen Suspect

Maar damn.. straks komt m'n cyclus zeeer traag op gang en word ik op de trouwdatum ongesteld :shock: Ik MOET nog even doorzetten dus. Maar daarna wijs ik Yasmin de deur Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  ExpressoB zo 24 jul 2011 - 12:24

Het is echt per persoon verschillend! Ik heb ook een tijd Yasmin gebruikt maar had geen hoofdpijn klachten.

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? - Pagina 2 Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum