Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Risico nemen?

+12
ExpressoB
TGR
Filoria
Susan
Carra
Lejow
MADDIE
piene1983
Pussycat
Gizmo
Sjaantje
Catwoman79
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 2:31

Ik zit met een dilemma.

Al meerdere keren heb ik gedacht: na de laatste strip stop ik!
Ik heb namelijk elke stopweek hoofdpijn. En niet een beetje, maar ruim 3 dagen fikse hoofdpijn. Het is (bijna) elke maand raak.
Doorslikken werkt niet, dan krijg ik doorbraakbloedingen en de hoofdpijn komt dubbel zo hard binnenklappen wanneer ik weer een stopweek inlas.

Nu ga ik in oktober trouwen. Ik heb altijd gezegd: als ik getrouwd ben, wil ik het risico wel nemen...
Ik heb nu nog 2 pilstrippen. Dat betekent dat ik dan in september stop.

Enerzijds zal ik het een bevrijding vinden: kan mijn eigen cyclus weer op gang komen, heb ik hopelijk minder hoofdpijn en ben ik die hormoonrotzooi kwijt.
Anderzijds zal de angst optreden dat ik zwanger word. Ik voel me nog niet klaar voor het moederschap. Heb daar nog geen behoefte aan. (Maar, wanneer het toch 'mis' zou gaan, zou ik me daar bij neerleggen en ik weet zeker dat de moedergevoelens dan wel komen. Ik bedoel, ik ben wel zo ver dat ik weet dat ik kinderen wil, alleen stel ik dat liever nog even uit en ik krijg het al benauwd bij het idee...)

Wat zouden jullie doen? Heeft iemand van jullie ook voor deze keuze gestaan?




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 2:39

En je vriend dan een condoom laten gebruiken bijvoorbeeld? Oke is er nog wel een kans maar wel wat kleiner.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 2:41

Ja, ik denk dat het daar wel op uit draait. Al heb ik er een hekel aan :P Maar goed, beter dat dan al heel snel zwanger raken, terwijl je er niet klaar voor bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Catwoman79 vr 22 jul 2011 - 2:44

Ik weet niet hoe lang je nog wilt wachten met zwanger worden, maar is het spiraal dan niet iets voor jou ??
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Sjaantje vr 22 jul 2011 - 2:47

Catwoman79 schreef:Ik weet niet hoe lang je nog wilt wachten met zwanger worden, maar is het spiraal dan niet iets voor jou ??
Dat wilde ik dus ook vragen! Ik heb de Mirena nu 2 jaar en ben er erg blij mee.
Ik kan me indenken dat je na je trouwen het 'risico' wat makkelijker neemt maar je zegt dat je er nú nog niet klaar voor bent dus ik vraag me af of dat gevoel in een paar maanden (dus tot wanneer je trouwt) wél ineens veranderd is. Als je denkt dat het nog wel wat langer gaat duren, is een spiraal misschien een oplossing.
Of de prikpil wellicht? Maar ik moet zeggen dat ik niet weet hoe je daar op zou reageren qua hormonen.

Succes ermee!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 3:00

Ik zou het liefst voor mijn 30e kinderen willen, als dat mag lukken. In december word ik 26.

Voor een spiraal ben ik bang (te veel negatieve verhalen gehoord) en voor de prikpil ook, want daar zitten ook weer hormonen in. Ik wil echt van de hormonen af.

Eigenlijk is de keuze: of aan de pil blijven of stoppen en het risico nemen Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gizmo vr 22 jul 2011 - 3:06

Ik zou toch voor de derde keuze gaan; condoom.
Zo erg is dat nou ook weer niet hoor, het is even een kleine onderbreking. Maar als je daar nou allebei niet moeilijk overdoet, gaat het er vanzelf bij horen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Pussycat vr 22 jul 2011 - 3:08

Als je echt niet zwanger wilt worden dan zul je toch echt aan de pil moeten blijven als je niks anders daarvoor in de plaats wilt.
Je zegt dan gebruiken we condoom, maar je hebt er ook een grote hekel aan... Wat ik dan veelal hoor is dat mensen dan dus echt geen condoom gebruiken. (en ook persoonlijk ervaar ik dat zo, heb ook een hekel aan condooms ik doe het veeeeel liever zonder)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 3:12

Ik vrees dat we aan de condoom zullen moeten. Ik ben de pil zo verschrikkelijk beu!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  piene1983 vr 22 jul 2011 - 3:17

Heb je hier al over gesproken met je huisarts? Wellicht is een andere/lichtere pil wel een optie.

Ik zie nu pas dat je echt van hormonen af wilt. Dan is het aan de condooms of geheelonthouding....


Laatst aangepast door piene1983 op vr 22 jul 2011 - 3:18; in totaal 1 keer bewerkt
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gizmo vr 22 jul 2011 - 3:17

Zou een andere pil misschien beter voor je zijn?
Ik kreeg van de Microgynon hoofdpijn, daarna aan de Trigynon gegaan en nergens last van.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 3:17

piene1983 schreef:Heb je hier al over gesproken met je huisarts? Wellicht is een andere/lichtere pil wel een optie.

Ik heb één van de lichtsten (Yasmin).. Maar dat is nog wel een optie ja Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  MADDIE vr 22 jul 2011 - 4:58

Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor... ben om dezelfde reden gestopt met de pil. Gebruik nu toch maar condooms, aangezien een baby nu echt niet handig is hihi....
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Lejow vr 22 jul 2011 - 5:06

Ik kreeg ook onwijs hoofdpijn van de pil die ik had, daarna andere gekregen en toen was het over!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 5:15

Ik had dezelfde klachten als jou en ook de yasmin.
Gestopt sinds een jaar en nergens meer last van, ideaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Carra vr 22 jul 2011 - 7:06

MADDIE schreef:Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor... ben om dezelfde reden gestopt met de pil. Gebruik nu toch maar condooms, aangezien een baby nu echt niet handig is hihi....

+1 Ik heb zo een beetje alle pillen geprobeerd. En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik gewoon te gevoelig ben voor hormonen. En condooms is echt zo erg niet. Het is even wennen, maar als je andere optie het risico op zwanger worden is, dan kies ik toch voor de condooms.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Susan vr 22 jul 2011 - 7:21

Als je nog niet klaar bent voor het moederschap dan is seks hebben zonder anticonceptie in mijn ogen simpelweg geen optie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 7:37

prikpil, spiraaltje?
oeps lees net pas je reactie op de eerste pagin. Dan misschien toch condooms?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 9:14

Susan schreef:Als je nog niet klaar bent voor het moederschap dan is seks hebben zonder anticonceptie in mijn ogen simpelweg geen optie.

Ja, of de gok wagen en op de cyclus vertrouwen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Filoria vr 22 jul 2011 - 18:41

Wat heb je voor verhalen over spiraaltjes gehoord dan?

Ik heb een koperspiraaltje gehad. Voelde niks van het inbrengen of eruit halen. Er zitten geen hormonen in - heerlijk, en ik ben ook niet zwanger geworden. Dus hier een positief verhaal smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 19:18

Zo erg zijn condooms toch niet? scratch Ik ben ook al jaren van de pil af ivm bijwerkingen en wij gebruiken altijd condooms. Het is even een korte onderbreking maar als je gewoon 'bezig' bent voel je niks van het condoom? Ik vind het wel een groot voordeel dat je daarna geen zooi hebt :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 19:20

Youandi schreef:
Susan schreef:Als je nog niet klaar bent voor het moederschap dan is seks hebben zonder anticonceptie in mijn ogen simpelweg geen optie.

Ja, of de gok wagen en op de cyclus vertrouwen..

Daar zou ik het niet op wagen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  TGR vr 22 jul 2011 - 19:27

Youandi schreef:
Susan schreef:Als je nog niet klaar bent voor het moederschap dan is seks hebben zonder anticonceptie in mijn ogen simpelweg geen optie.

Ja, of de gok wagen en op de cyclus vertrouwen..

Who are you kidding laughcry

Koop gewoon condooms en gebruik ze dan ook.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 19:28

James schreef:Zo erg zijn condooms toch niet? scratch Ik ben ook al jaren van de pil af ivm bijwerkingen en wij gebruiken altijd condooms. Het is even een korte onderbreking maar als je gewoon 'bezig' bent voel je niks van het condoom? Ik vind het wel een groot voordeel dat je daarna geen zooi hebt :P
Haha mee eens. Ik gebruik ook geen pil o.i.d vanwege de rotzooi in mijn lijf (hormonen), en ik ben de vorige keer door de pil heen zwanger geworden dus vertrouw ik het ook niet meer. Ben nog op zoek naar een andere anticonceptie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  ExpressoB vr 22 jul 2011 - 21:34

Wat denk je dat bij je past storm.
Als je geen hormonen in je lichaam wilt moet je de nuvaring nemen.(wat voor jou ook youandi?)

Ik had op advies van gyn.gestopt met de pil. Kreeg echt heel veel pukkels op mijn gezicht. Dit werd dus normaal onderdrukt door die pil. 9mnd niks gebruikt ook gern condooms, ben nooit zwanger geraakt(gelukkig!).
Dit risico zou ik als ik jou was liever niet willen lopen(hoor mij nou).
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Risico nemen? Empty Re: Risico nemen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum