Mijn bevallingsverhaal
+4
Blue flower
L!ND@
Petteflet
Rupsie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mijn bevallingsverhaal
Hoi meiden,
Hier even een korte reactie van mij. De bevalling was gepland dus voor ons geen verrassing.
Donderdagochtend om half 7 moesten we bellen of we terecht konden. En het was niet al te druk, dus we mochten ons om 7.15 melden. De nacht ervoor had ik al wat gerommel in m’n buik gehad.
Eenmaal in het ziekenhuis werd ik aan de ctg gelegd een half uur. Daarna inwendig onderzoek en het bleek dat het rommelen niet voor niks was geweest want ik had 2 cm ontsluiting. Dus tegen 8 uur werden m’n vliezen gebroken. Helaas kwam er geen weeën activiteit dus het infuus werd opgeschroefd. Dat werd elk half uur ongeveer omhoog gezet want het deed te weinig.
Na een tijdje weer inwendig onderzoek, zat ik op 6 cm. Dus het ging wel vooruit. Kon het toen nog goed volhouden. Tegen half 2 mocht ik mee persen, van te voren nog meerdere malen aangegeven dat ik het doodeng vond ivm de vorige bevalling. De 1e perswee ging dus voor geen meter, ik deed maar wat, durfde niet goed. Toen schroefde ze het infuus nogmaals omhoog dat er een goede wee kwam, en bij de 2e perswee was hij er ineens al helemaal. Dat ging me iets te vlug, ik dacht eerst komt dat hoofdje en dan begint de ellende maar hij kwam gewoon in 1x. echt super, ik was dolgelukkig. R.oan is uiteindelijk om 13.33 uur geboren. 4 min. Geperst.
En wat bleek, het is echt een kleintje, 49 cm en 3250 gram.
Toen de controles, en alles was prima. Alleen was hij slecht op temperatuur. Dus met kruikjes moest hij opwarmen. Dit lukte niet goed, dus hebben ze hem een uur in de couveuse gelegd. Als hij dan goed op temperatuur was, dan zou hij daarna een uur in bedje moeten liggen en als hij dan goede temp had, dan mochten we naar huis. Dat hoorden we uiteindelijk om half 6. Toen mochten we naar huis met onze kleine man.
Eenmaal thuis de kinderen erbij. Ze zijn helemaal enthousiast over hun kleine broertje. Ze willen steeds meehelpen en lopen super trots rond.
Inmiddels is hij redelijk goed op temperatuur (wel met hulp van kruikjes). Alleen drinkt hij nog nagenoeg niks en helaas is het ook al een spuger. Wat hij drinkt komt er nog ongeveer uit. We houden het goed in de gaten want de andere 2 waren ook flinke spugers. We beginnen nu met een ander flesje, misschien dat dat gaat helpen.
Bedankt voor jullie felicitaties !! En tot snel weer.
Hier even een korte reactie van mij. De bevalling was gepland dus voor ons geen verrassing.
Donderdagochtend om half 7 moesten we bellen of we terecht konden. En het was niet al te druk, dus we mochten ons om 7.15 melden. De nacht ervoor had ik al wat gerommel in m’n buik gehad.
Eenmaal in het ziekenhuis werd ik aan de ctg gelegd een half uur. Daarna inwendig onderzoek en het bleek dat het rommelen niet voor niks was geweest want ik had 2 cm ontsluiting. Dus tegen 8 uur werden m’n vliezen gebroken. Helaas kwam er geen weeën activiteit dus het infuus werd opgeschroefd. Dat werd elk half uur ongeveer omhoog gezet want het deed te weinig.
Na een tijdje weer inwendig onderzoek, zat ik op 6 cm. Dus het ging wel vooruit. Kon het toen nog goed volhouden. Tegen half 2 mocht ik mee persen, van te voren nog meerdere malen aangegeven dat ik het doodeng vond ivm de vorige bevalling. De 1e perswee ging dus voor geen meter, ik deed maar wat, durfde niet goed. Toen schroefde ze het infuus nogmaals omhoog dat er een goede wee kwam, en bij de 2e perswee was hij er ineens al helemaal. Dat ging me iets te vlug, ik dacht eerst komt dat hoofdje en dan begint de ellende maar hij kwam gewoon in 1x. echt super, ik was dolgelukkig. R.oan is uiteindelijk om 13.33 uur geboren. 4 min. Geperst.
En wat bleek, het is echt een kleintje, 49 cm en 3250 gram.
Toen de controles, en alles was prima. Alleen was hij slecht op temperatuur. Dus met kruikjes moest hij opwarmen. Dit lukte niet goed, dus hebben ze hem een uur in de couveuse gelegd. Als hij dan goed op temperatuur was, dan zou hij daarna een uur in bedje moeten liggen en als hij dan goede temp had, dan mochten we naar huis. Dat hoorden we uiteindelijk om half 6. Toen mochten we naar huis met onze kleine man.
Eenmaal thuis de kinderen erbij. Ze zijn helemaal enthousiast over hun kleine broertje. Ze willen steeds meehelpen en lopen super trots rond.
Inmiddels is hij redelijk goed op temperatuur (wel met hulp van kruikjes). Alleen drinkt hij nog nagenoeg niks en helaas is het ook al een spuger. Wat hij drinkt komt er nog ongeveer uit. We houden het goed in de gaten want de andere 2 waren ook flinke spugers. We beginnen nu met een ander flesje, misschien dat dat gaat helpen.
Bedankt voor jullie felicitaties !! En tot snel weer.
Rupsie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Mijn bevallingsverhaal
Wat een vlotte bevalling! Hopelijk gaat hij beter drinken! Veel geluk samen.
( en 3250 gram is normaal hoor )
( en 3250 gram is normaal hoor )
Gast- Gast
Wat een lekkere vlotte bevalling meis! Fijn!!
En wat leuk dat S. en F. zo ongelofelijk trots zijn op hun kleine broertje. Hopelijk kan hij snel zelf zijn warmte regelen en helpt het nieuwe flesje tegen het spugen!
Nogmaals: heel veel geluk en liefde toegewenst voor jullie allemaal in jullie prachtig nieuwe paleisje.
Liefs
En wat leuk dat S. en F. zo ongelofelijk trots zijn op hun kleine broertje. Hopelijk kan hij snel zelf zijn warmte regelen en helpt het nieuwe flesje tegen het spugen!
Nogmaals: heel veel geluk en liefde toegewenst voor jullie allemaal in jullie prachtig nieuwe paleisje.
Liefs
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
Gefeliciteerd!! en wat een prachtige bevalling!! Ik hoop ook maar 4 min te hoeven persen... (vind dat ook het engste van de hele bevalling haha)
liefs
liefs
Gast- Gast
Wat fijn dat het nu wel soepel is verlopen! Hopelijk kunnen jullie lekker genieten met elkaar. Een echt mannengezin, wauw!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Wauw! dat is zeker snel zeg! Heerlijk!
En een geweldige naam haha Hoop dat jullie R.oan net zo tevreden blij kindje wordt als onze R.oan
(ben trouwens wel erg benieuwd hoe jou andere kindjes heten :-) )
En nogmaals, gefeliciteerd!
En een geweldige naam haha Hoop dat jullie R.oan net zo tevreden blij kindje wordt als onze R.oan
(ben trouwens wel erg benieuwd hoe jou andere kindjes heten :-) )
En nogmaals, gefeliciteerd!
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Fijn wdat het je meegevallen is. Geniet er maar van.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Fijn dat het zo vlot ging! Heerlijk he dat niet zo lang hoeven persen. Mijn 2e dochter was er ook na 4 min. persen. Ik was er ook zo 'bang' voor na de ervaring met de eerste. Geniet maar lekker van je gezinnetje en ik hoop dat een nieuw flesje zal helpen en het spugen snel minder zal worden.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Fijn dat het zo vlot gegaan is en dat het je is meegevallen. Van harte en veel geluk met je gezin!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wat fijn voor je dat het dit keer allemaal zo vlot is verlopen! En idd een kleintje vergeken met de andere!
Geniet maar lekker van je gezin in jullie prachtige nieuwe huis.
Geniet maar lekker van je gezin in jullie prachtige nieuwe huis.
Gast- Gast
Wow, dat is nog eens snel na 2 keer persen! Ik heb er een uur over gedaan! haha! Maar had begrepen dat het bij de eerste keer altijd langer duurt?
Maar wel een hele mooie bevalling zeg! Geniet van elkaar!
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Chelle schreef:Wow, dat is nog eens snel na 2 keer persen! Ik heb er een uur over gedaan! haha! Maar had begrepen dat het bij de eerste keer altijd langer duurt?
Dat duurt idd vaak wat langer. Hier bij de 1e ook ruim 2 uur geperst, bij de 2e maar 3x, in 8 minuten dus. Was echt een heerlijke bevalling vergeleken bij de 1e, voor zover dat kan dan.
Gast- Gast
Gefeliciteerd en wat een vlotte bevalling! Ben natuurlijk wel benieuwd naar een foto van je zoon!!
Ik heb in totaal 40 min geperst vlg de overdracht zie ik net, met 33 min is de eerste geboren en met 40 min de 2e.
Voor mijn idee was het veel korter...
Ik heb in totaal 40 min geperst vlg de overdracht zie ik net, met 33 min is de eerste geboren en met 40 min de 2e.
Gast- Gast
Chelle schreef:Wow, dat is nog eens snel na 2 keer persen! Ik heb er een uur over gedaan! haha! Maar had begrepen dat het bij de eerste keer altijd langer duurt?
Ik heb 25 min geperst, dat scheen wel vlot te zijn voor een eerste. 3 kwartier tot een uur schijnt normaal te zijn voor een eerste.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Gefeliciteerd en wat een vlotte bevalling! Ben natuurlijk wel benieuwd naar een foto van je zoon!!
Dat gevoel kan wel kloppen, ik had dat gevoel ook heel erg.Kon me niet voorstellen dat ik hier thuis al een uur had geperst, en in het ziekenhuis ook nog weer. Leek veel korter.
Bij de 2e ging het dus met 3x persen, 8 minuten totaal, en dat leek wel een eeuwigheid!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal p3
» Mijn bevallingsverhaal...
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal p3
» Mijn bevallingsverhaal...
Pagina 1 van 1