Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1 jaar en nog niet kruipen en/of lopen.

+5
Filoria
Thunder
Liadan
Printje
Annemie
9 plaatsers

Ga naar beneden

1 jaar en nog niet kruipen en/of lopen. Empty 1 jaar en nog niet kruipen en/of lopen.

Bericht  Annemie do 21 jul 2011 - 8:43

Mijn zoontje is al bijna 13 maanden en kan nog niet kruipen of lopen, ik vind het verder niet erg, maar het valt me zo op dat alle kindjes hier met 10 maanden al kunnen kruipen/lopen.
Zijn hier nog meer meiden van wie het kindje met 13 maanden dat ook nog niet kon?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar en nog niet kruipen en/of lopen. Empty Re: 1 jaar en nog niet kruipen en/of lopen.

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:45

Lopen met 10 maanden is eerder uitzondering dan regel hoor Wink Maar tijgeren doet hij ook niet?

Gast
Gast

1 jaar en nog niet kruipen en/of lopen. Empty Re: 1 jaar en nog niet kruipen en/of lopen.

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:45

Lopen met 10 maanden is sporadisch hoor Very Happy

Er zijn genoeg kindjes die helemaal niet gaan kruipen.
En lopen is volgens mij rond de anderhalf "normaal".

Trekt hij zichzelf wel op?

Gast
Gast

Bericht  Printje do 21 jul 2011 - 8:46

Ik zou me ook geen zorgen maken hoor, trekt hij zich idd wel omhoog?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan do 21 jul 2011 - 8:47

Mijn dochter tijgerde wel vanaf 9 maanden, maar ze begon pas met kruipen nadat ze 1 jaar was. En lopen deed ze met 18 maanden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:47

zit er al wel wat beweging in als hij op grond ligt?
X. kan sinds 2 weken eigenlijk pas echt kruipen. Voorheen leek het een geblesseerde soldaat qua kruipen.

Staan kan hij al een tijdje, en hij loopt nu sinds kort langs en tussen bank/tafel/etc.

Denk dat het niet zo'n probleem is hoor, de 1 is sneller in dan de ander. Heb je al spelletjes geprobeerd om hem te laten kruipen?

Gast
Gast

Bericht  Printje do 21 jul 2011 - 8:48

Ons ventje tijgerde eerst een hele tijd en kroop opeens rond een maand of 9/10. Met ongeveer 14 mnd liep hij los.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Thunder do 21 jul 2011 - 8:50

Mijn jongste is nu 22 maanden en loopt ook nog niet. Kruipen deed hij ook pas met 15 maanden trouwens.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:50

oja, kan hij zelfstandig zitten? X. kon dit niet, totdat hij echt begon te kruipen (op zn knieén)...toen kon hij ineens ook zitten. Heel grappig om hem ineens te zien zitten...zo wijs ziet dat eruit.

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 21 jul 2011 - 8:53

Ontwikkelt hij zich wel op andere gebieden? Bijvoorbeeld de fijne motoriek, brabbelen etc?

Dan zou het kunnen dat zijn aandacht nu daar naartoe gaat en dat hij zich pas later richt op het kruipen en lopen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Annemie do 21 jul 2011 - 8:55

Hij kan wel zitten, maar niet uit zichzelf gaan zitten.
Hij wil wel kruipen, maar hij doet dan zijn handen en benen in de lucht en maakt dan de bewegingen zeg maar, hij drukt zich wel op met zijn handjes en maakt soms van die soort rupsbewegingen. We stimuleren hem heel erg om te kruipen, speeltjes voor hem houden, ik heb ook zo'n opblaasrol, maar dan gaat hij hard huilen omdat hij er niet bij kan komen. Hij kan zich wel een beetje naar achterschuifen met zijn handjes of opzij in rondjes, voor de rest rolt hij door het huis, haha.

Wat bedoelen jullie met optrekken? Dat hij zijn handjes aan de box vast houdt en zich dan optrekt ofzo? Dat doet hij niet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie do 21 jul 2011 - 8:57

Filoria schreef:Ontwikkelt hij zich wel op andere gebieden? Bijvoorbeeld de fijne motoriek, brabbelen etc?

Dan zou het kunnen dat zijn aandacht nu daar naartoe gaat en dat hij zich pas later richt op het kruipen en lopen.

Ja hij brabbelt al heel lang, vanaf 7 maanden. Ook zijn fijne motoriek is erg goed, hij kan zelfs kleine kruimels nog zien liggen en die pakt hij dan op. Hij zal dan wel een beetje lui zijn, hihi..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria do 21 jul 2011 - 8:58

Oeh kan hij rondjes draaien op de grond (om zijn as zeg maar)? Das een goed teken. Toen Tomas dat eenmaal deed, ging het kruipen ook heel snel.

En dat hij al zo lang brabbelt en kruimeltjes kan pakken klinkt ook goed. Dan is hij daar gewoon druk mee joh.

Zeggen ze er op het consultatiebureau iets over?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  sheila123 do 21 jul 2011 - 8:59

J. kroop met 13 maanden en liep met 17 maanden dus was ook relatief 'laat'. Maar op ander gebied,bv fijne moteriek en praten was ze snel.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Annemie do 21 jul 2011 - 9:00

Filoria schreef:Oeh kan hij rondjes draaien op de grond (om zijn as zeg maar)? Das een goed teken. Toen Tomas dat eenmaal deed, ging het kruipen ook heel snel.

En dat hij al zo lang brabbelt en kruimeltjes kan pakken klinkt ook goed. Dan is hij daar gewoon druk mee joh.

Zeggen ze er op het consultatiebureau iets over?

Ja,rondjes om zijn as, nee bij het cb zeggen ze dat de 1 nou eenmaal sneller is dan de ander.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  sheila123 do 21 jul 2011 - 9:03

O ja en J. Heeft ook nog een tijdje op haar billen geschoven en vaak kruipen die laat of zelfs helemaal niet en zijn het wat latere lopers. In mijn geval klopt dat. Ik zou me niet druk maken. Zoals je zelf al aangeeft is hij bezig met eerst zijn fijne moteriek te ontwikkelen en dan pas zijn grove. Dat zeiden ze toen tegen mij op het cb.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Nana do 21 jul 2011 - 19:27

Liadan schreef:Mijn dochter tijgerde wel vanaf 9 maanden, maar ze begon pas met kruipen nadat ze 1 jaar was. En lopen deed ze met 18 maanden.

+1 maar dan mijn zoontje
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 19:30

Mijn dochter tijgerde wel voor haar 1e verjaardag, maar kruipen deed ze met ruim 13 maanden pas, en lopen met 18,5 maand.

Gast
Gast

Bericht  Famke do 21 jul 2011 - 19:33

Mijn dochtertje begon met tijgeren rond de 12 maanden, kruipen met 14 maanden en met 19 maanden kon ze lopen. Was ook niet echt snel dus...

Verbaal ontwikkelde ze zich veel sneller dan gemiddeld.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 19:37

H. kroop met maanden en liep een week voor haar eerste verjaardag de eesrte stapjes los.
Een week na haar verjaardag liep ze echt goed los.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 21 jul 2011 - 20:13

als ik a zou bekijk gaat hij helemaal niet kruipen want hij wil nu heel graag ergens tegen aanstaan en met veel hulp van ons kan hij wat stapjes zetten maar echt lopen duurt ook bij alex denk ik nog wel een aantal maanden. als wij hem in de kruip stand zetten ging/gaat hij huilen dus ja...
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 20:31

Vriendinnentje van mijn zoontje ( bijna net zou oud als hem) die kroop met 14 maanden nog niet, ik weet niet hoe het nu is ( 15 maanden) die was gewoon ook lui smile Ze teigerde wel al.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 21:28

Mijn oudste kroop met 8 maanden,ze liep 2 weken na haar eerste verjaardag helemaal los.

De jongste is niet lui maar ze kroop 'pas' met 14 maanden, daarvoor deed ze motorische vrijwel niets. Ze is nu 15,5 maand maar ze zal nog lag niet gaan lopen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: