Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Woningnet - wat een drama

+30
Zwerver
Yare
Sunshine
Jade
Mamsie
Snoes
Cheesegirl
Tamago
Chocolate Cookie
Ibbeltje
silly-one
Kaat
Esperanza
Zonnebloempje
Rev3rie
Penélope
Coco
Oasis
SuperGrover
loura
Filoria
PapillonRose
SparklingEyes
Suus
VanillaRose
Atelier Madame
Carra
Sorella
Lejow
Moonlight
34 plaatsers

Pagina 10 van 22 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16 ... 22  Volgende

Ga naar beneden

Woningnet - wat een drama - Pagina 10 Empty Re: Woningnet - wat een drama

Bericht  Kaat di 13 dec 2011 - 9:37

Gefeliciteerd! Wat fijn om eerste te worden, dan zit je niet in spanning maar weet je gewoon dat jij het bent geworden.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Zwerver di 13 dec 2011 - 9:44

Ik denk dat je het niet snapt, of ik snap jou niet haha. We gebruiken die kamer ook niet als slaapkamer waarschijnlijk. We maken er denk ik een eetkamertje ofzo van. Morgen eerst maar kijken, ben zo zenuwachtig he,ben al heel marktplaats aan het afspeuren voor laminaat eventueel, gewoon omdat ik het leuk vind om er mee bezig te zijn.

Nu hopen dat ze het allemaal goed keuren, wij hebben geen officieel inkomen behalve studiefinanciering. Schoonouders willen garant staan gelukkig! 2 Januari kunnen we er al in als alles goed gaat, dus komt mooi uit, in de vakantie verhuizen!!

Jaa het is zo'n fijn gevoel, ik zat op mijn werk toen ik aan het kijken was, nou ik geloof dat heel het gebouw heeft geweten Embarassed :P Heb echt zitten gillen van blij heid hihih!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Moonlight di 13 dec 2011 - 9:45

Ah nu snap ik het idd! haha Maar wat is de huur als ik vragen mag? Wel onwijs leuk voor jullie!! Eindelijk uit de stress, en helemaal als ze het goedkeuren!
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Zwerver di 13 dec 2011 - 10:03

Rekenhuur is 376

Dus daar komt nog van alles bovenop..
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Zwerver wo 14 dec 2011 - 9:29

We hebben daar 1,5 uur gezeten en gekletst en bekeken. Hele leuke vrouw. Huis is echt super leuk, is wel in gerookt en is allemaal wat gelig dus zou even geverfd worden. Hebben het niet kunnen bekijken in daglicht maar ik zag al aardig wat gele vlekken. Kamertjes zijn super, elke kamer heeft bergruimte. Echt heel veel. Ideaal! 2 Balkonnen, 1 op het oosten en de ander westen dus de hele dag zon als we willen. Zit zelfs een tuin erbij, echt perfect! Buurt is erg leuk, buurvrouw was er ook bij, die was ook erg aardig en leuke vrouw. Boven ons zit een vrouw met 2 kindjes, waarvan de een nog wel eens wil stampen, maar ligt om half 8 op bed.

Al met al super huisje, moet wel wat aan gedaan worden maar goed dat is geen probleem. Ze was zelf 110 euro kwijt aan stook kosten. Vrouw is de hele dag thuis en alleen. Voor ons zal het dan ongeveer hetzelfde zijn.

Gaskachel zullen we wel zelf moeten aanschaffen. Die neemt ze mee oid, geen idee..

Ze wilde 400 euro voor de vloer, ongeveer 50 m².. Echt belachelijk veel vergeleken op marktplaats! Ze had wel gezegd dat ze geen zin had om dat eruit te halen dus we zullen zien wat ze er mee doet.

Nu hopen dat vrijdag alles wordt goed gekeurd, en dat we zo snel mogelijk de sleutel krijgen. Officieel zou dat 2 januari zijn, maar die vrouw gaat eerder al weg, dus we konden proberen om de sleutel eerder te krijgen.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Moonlight wo 14 dec 2011 - 9:36

Echt heel erg leuk WC-eend!! Heb je ook foto's gemaakt? Die wil ik natuurlijk wel zien dan haha. Maar vrijdag hebben jullie het gesprek met de verhuurmakelaar toch?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Zwerver wo 14 dec 2011 - 10:16

Woningnet - wat een drama - Pagina 10 380383_2301531585245_1457864621_31832552_9258255_n

Ik heb wel foto's maar nog met volledige inrichting. Ik maak nieuwe foto's zodra wij de sleutel hebben!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje wo 14 dec 2011 - 11:20

Ziet er wel groot uit....maar er staat woonkamer MET gaskachel...zat deze er niet standaard in?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Esperanza wo 14 dec 2011 - 12:11

Wat leuk WC eend! Oh dat is wel erg duur voor die vloer, daar zou je bijna een nieuwe voor kunnen kopen! Als je het niet wilt overnemen moet zij het er volgens mij uithalen, maar dat zou je met de verhuurder kunnen overleggen.

Wat betreft gaskachel: ik weet niet waar je woont, maar ik heb m'n gaskachel gekocht bij een man die daar altijd in gewerkt heeft en nu hij met pensioen is, is hij voor zichzelf begonnen. Je kunt kachels bij hem kopen en als je al een kachel hebt sluit hij hem voor je aan en controleert 'em helemaal. Is wel in het midden van het land, maar als je contactgegevens wilt, moet je het maar even laten weten.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 14:01

Als ze geen zin heeft om die vloer er uit te halen, dan is ze echt wel bereid om te zakken met de prijs. Als ze hem eruit moet halen krijgt ze niets én heeft ze werk. Alles wat ze krijgt is voor haar dan al mooi meegenomen, houdt daar rekening mee bij de onderhandeling. 400 euro vind ik echt wel veel.

Je zegt dat het kindje dat stamp om half acht naar bed gaat. Houdt er wel rekening mee dat het kindje niet altijd deze leeftijd houdt en dus in de loop van tijd wel later naar bed zal gaan. Het kan natuurlijk dat het kindje, als het ouder wordt, ook rustiger wordt. Ik zou een huis er zeker niet om afwijzen, maar je schreef nu alleen vanuit de huidige situatie en die kan dus nog gaan veranderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 14:51

Ik zou echt geen 400 euro voor de vloer neerleggen...

Wij hebben 500 euro betaald voor 75m2 laminaat, vaatwasser, koelkast, gordijnen en megakledingkast. Okee, wij zijn dan wel weer een beetje gematst, maar toch.

Overigens is laminaat er zo uit hoor, moesten het ook uit onze kamer halen waar we gewoond hebben, was ook 40m2 en was een uurtje werk. Wij hadden als overnameprijs 100 euro, puur en alleen omdat het echt heel lelijk geworden was en het te proberen viel:P Verhuurder trapte er niet in, haha.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver wo 14 dec 2011 - 21:23

Over het laminaat zijn wij het ook niet eens, dat doen we niet maar ik gok dat deze mevrouw nog wel aardig gaat zakken in haar prijs. Zo niet kan ze het er zelf uithalen. Het is ook echt een belachelijke prijs heb ik gezien. Ze worden op marktplaats(wel bedrijven) nieuw aangeboden voor 6.99. Dan zouden we nog goedkoper uit zijn en dan nieuw en de juiste kleur.

@Smikkel: Ja dat begrijpen we, maar wij hebben daar geen moeite mee. Ik vind dat niet erg. We zijn zelf niet van plan om er jaren te blijven wonen. Het is altijd geven en nemen in portiekwoningen.

@Ibbeltje: Dat gaan we morgen navragen of dat iets in het contract staat erover. Deze is van haar zelf vertelde ze en neemt ze mee. Vraag me niet waarom want mevrouw krijgt een super nieuw appartement waar ze vast centrale verwarming heeft.

We hebben ons echt verbaasd over dat we nog een tuin hebben! Nog een redelijk grote ook en afgeschermd! Haha. Nu hopen dat het gesprek morgen goed gaat.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Rev3rie wo 14 dec 2011 - 23:52

Wat leuk joh!
Succes voor morgen... over het algemeen kan je zo goed als (bijna) vanuit gaan dat je hem krijgt hoor.
Daar waren wij ook bang voor ivm inkomens en kosten etc.
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Moonlight do 15 dec 2011 - 7:07

Ziet er echt goed uit WC-eend!! En spotgoedkoop ook voor die ruimte! :shock:
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Chocolate Cookie do 15 dec 2011 - 7:37

Ziet er goed uit wc-eend!

Ik ben inmiddels ook al een behoorlijke tijd aan het reageren en zoeken naar een huurhuisje. Tot nog toe 2x net aan mijn neus voorbij gegaan (was 2e op de lijst...) en één keer gewoon echt niet.
Afgelopen voorjaar ook al aantal keren gereageerd, toen kreeg ik een huis aangeboden want ik stond eerste. Maar helaas wonen in dat complex geen lieve mensen, veel geluidsoverlast e.d., dus met die reden heb ik dat afgeketst.

Hopelijk vind ik ook snel iets!

Ga hier zeker wat meer meelezen en praten! Very Happy

Oh een edit: Ik zoek een woning via de gemeentelijke woonstichting smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Moonlight do 15 dec 2011 - 8:07

Ja lang kan dat duren he Chocolate Cookie! Ik ben ook 1,5 jaar bezig geweest hoor waarvan de laatste 8 mnd echt actief! Steeds 3e, 4e of 5e en een enkele keer 2e. Allemaal aan mijn neus voorbij gegaan.

Maar niet bij woningnet ingeschreven dus als ik het goed begrijp?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Chocolate Cookie do 15 dec 2011 - 8:14

Nee, niet bij woningnet. Moet zeggen dat voor ik dit topic las ook nog niet daarvan gehoord had! Ik sta nu 3,5 jaar ingeschreven... Waarvan ik een jaar actief reageer.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Bericht  Kaat do 15 dec 2011 - 8:20

Voor mij ook nieuwe week, nieuwe kansen. Ik heb nu weer gereageerd op een appartementje.

Ik zag ook dat mijn gemeente nieuwe jongerenwoningen (voor mensen tot 30 jaar) aanbiedt. 1 slaapkamer en een kale huurprijs van 655 euro (!!!). Komen idd vast veel jongeren op af. laughcry
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Moonlight do 15 dec 2011 - 8:22

Wat belachelijk zeg, Kaat! Zijn alle deurklinken in dat huis dan van goud ofzo? laughcry

Dan ben je nog snel met 3,5 jaar, CC! Toen ik net 3 jaar ingeschreven stond was ik steeds 30e/50e pff zwaar frustrerend!
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Chocolate Cookie do 15 dec 2011 - 8:33

Ik snap je frustratie! Hier is het in de tussentijd veel drukker geworden met de reacties op huizen. Dus nu gaat het ook weer langer duren dan gepland...
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Bericht  Esperanza do 15 dec 2011 - 8:43

Kaat, daar zullen inderdaad veel jongeren op af komen laughcry
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Kaat do 15 dec 2011 - 8:48

Ja, belachelijk toch. Het is nieuwbouw, dus alles in dat huis moet nog gedaan worden. En het heeft maar 1 slaapkamer, dus als je aan kinderen wil beginnen zul je toch echt wat anders moeten gaan zoeken.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zwerver do 15 dec 2011 - 19:47

Ik snap keuzes van de gemeente soms ook niet hoor. Ze willen ons pand slopen, wonen 32 studenten in, terwijl er te kort is aan woonruimte! Iedereen woont hier prima en wil eigenlijk niet weg!

WIj hebben het gesprek zo om 11 uur. Ben best zenuwachtig! Ga nu eerst naar het werk , om 10 uur ga ik weg en dan even alles doornemen met schoonmoeder(werkt ook woonbrance) en dan gaan we met ons 3-en die kant op!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Kaat do 15 dec 2011 - 20:28

Succes! Als alles goed is, krijgen jullie dan gelijk de sleutel?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Esperanza do 15 dec 2011 - 20:51

Spannend Wc-eend! Succes!
Esperanza