Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Woningnet - wat een drama

+30
Zwerver
Yare
Sunshine
Jade
Mamsie
Snoes
Cheesegirl
Tamago
Chocolate Cookie
Ibbeltje
silly-one
Kaat
Esperanza
Zonnebloempje
Rev3rie
Penélope
Coco
Oasis
SuperGrover
loura
Filoria
PapillonRose
SparklingEyes
Suus
VanillaRose
Atelier Madame
Carra
Sorella
Lejow
Moonlight
34 plaatsers

Pagina 6 van 22 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 22  Volgende

Ga naar beneden

Woningnet - wat een drama - Pagina 6 Empty Re: Woningnet - wat een drama

Bericht  Moonlight wo 5 okt 2011 - 22:48

Oh dat is balen!! Sad maar mag je dan al wel kijken of pas als je bij de eerste 5 zit? Heb je alweer gereageerd?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 23:36

Wat balen zeg! Heb je al wel weer op wat anders gereageerd?

Gast
Gast

Bericht  Jeanette vr 7 okt 2011 - 5:25

Ja, heb weer op wat nieuws gereageerd, maar de sluitingsdatum is pas over 2 weken, dus ben benieuwd!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Moonlight vr 7 okt 2011 - 6:09

Vervelend hoor, nog maar weer wachten dan smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Jeanette ma 10 okt 2011 - 22:04

Ja, ik wacht rustig af! Mijn tijd komt ooit haha (alleen hopelijk wat sneller :P )
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zwerver wo 12 okt 2011 - 8:10

en wij weer niet...pfffffff nerd
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Moonlight wo 12 okt 2011 - 8:10

wc-eend schreef:en wij weer niet...pfffffff nerd

Hoeveelste waren jullie?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  VanillaRose wo 12 okt 2011 - 8:42

*breekt even in*

moonlight: Heb jij nog gebeld voor informatie over je inschrijfduur behouden. Ik heb in april een woning geaccepteerd en moest toen ook opnieuw inschrijven wat ik dus (nog)niet gedaan heb, maar wil misschien wel gebruik maken van die regeling binnen 2 jaar. Dus als je info hebt graag?? Very Happy

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Moonlight wo 12 okt 2011 - 8:47

VanillaRose schreef:*breekt even in*

moonlight: Heb jij nog gebeld voor informatie over je inschrijfduur behouden. Ik heb in april een woning geaccepteerd en moest toen ook opnieuw inschrijven wat ik dus (nog)niet gedaan heb, maar wil misschien wel gebruik maken van die regeling binnen 2 jaar. Dus als je info hebt graag?? Very Happy

Jaaa ik heb gebeld haha. En het enige wat je moet doen is je opnieuw inschrijven en dan weer die 60 euro betalen en dan kun je bij je persoonlijke gegevens je oude inschrijfnummer doorgeven (je kunt een soort optie kiezen "behoud woonduur") en invullen en dan voila heb je je 2 jaar woonduur smile

Ik ga dat volgende maand ook allemaal ff regelen. Deze maand is echt druk druk druk! Energie, inboedelverzekeringen, water, verf, rolgordijnen etc etc etc... :shock: Is je huisje helemaal af en naar je zin? Very Happy
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  VanillaRose wo 12 okt 2011 - 8:51

[quote="Moonlight"]

Jaaa ik heb gebeld haha. En het enige wat je moet doen is je opnieuw inschrijven en dan weer die 60 euro betalen en dan kun je bij je persoonlijke gegevens je oude inschrijfnummer doorgeven (je kunt een soort optie kiezen "behoud woonduur") en invullen en dan voila heb je je 2 jaar woonduur smile

Ik ga dat volgende maand ook allemaal ff regelen. Deze maand is echt druk druk druk! Energie, inboedelverzekeringen, water, verf, rolgordijnen etc etc etc... :shock: Is je huisje helemaal af en naar je zin? Very Happy [/quote

Bedankt voor je reactie! Hmm... wel een beetje krom hé eigenlijk. In principe kan je dus wel weer lid worden maar mag je ff 60 euro dokken. M'n huisje is wel helemaal af en naar m'n zin, heb hier echt geluk mee gehad en is vrij nieuw allemaal en goed onderhouden. Alleen erg klein en dus misschien wel te klein binnen twee jaar aangezien mijn vriend en ik wel willen samenwonen tegen die tijd. Maar geld dit ook voor de regeling tijdelijk behoud inschrijfduur?? want daar gaat het mij om. En als ik niet binnen 2 jaar verhuis, geld het dan gewoon als 2 jaar inschrijfduur?

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  VanillaRose wo 12 okt 2011 - 8:53

sorry voor zoveel vragen trouwens, bij de overdracht ook gevraagd aan de mevrouw van woningnet maar die wist het allemaal niet te vertellen toen.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Moonlight wo 12 okt 2011 - 9:07

[quote="VanillaRose"]
Moonlight schreef:

Ik ga dat volgende maand ook allemaal ff regelen. Deze maand is echt druk druk druk! Energie, inboedelverzekeringen, water, verf, rolgordijnen etc etc etc... :shock: Is je huisje helemaal af en naar je zin? Very Happy [/quote

Bedankt voor je reactie! Hmm... wel een beetje krom hé eigenlijk. In principe kan je dus wel weer lid worden maar mag je ff 60 euro dokken. M'n huisje is wel helemaal af en naar m'n zin, heb hier echt geluk mee gehad en is vrij nieuw allemaal en goed onderhouden. Alleen erg klein en dus misschien wel te klein binnen twee jaar aangezien mijn vriend en ik wel willen samenwonen tegen die tijd. Maar geld dit ook voor de regeling tijdelijk behoud inschrijfduur?? want daar gaat het mij om. En als ik niet binnen 2 jaar verhuis, geld het dan gewoon als 2 jaar inschrijfduur?

Ja dat vond ik ook krom maar ja ze moeten toch wat verdienen he, daarom hebben ze nu ook die jaarlijkse verlengingskosten à 10 euro haha. Maar dit heb ik gevonden over tijdelijk behoud inschrijfduur:

Wanneer vervalt mijn tijdelijk behouden inschrijfduur?

Uw behouden inschrijfduur kan niet meer worden ingezet als:

•u langer dan twee jaar geleden bent verhuisd (de ingangsdatum van het huurcontract van uw huidige woning is meer dan twee jaar oud);
•u met de regeling Tijdelijk behoud inschrijfduur een nieuwe woning accepteert;
•u verhuist zonder dat uw inschrijving bij WoningNet vervalt (bijvoorbeeld naar een koopwoning of vrijesectorwoning);
•de regeling op uw verzoek ongedaan wordt gemaakt, bijvoorbeeld omdat u liever samen met uw partner gebruik wilt maken van de regeling Samenvoegen woonduur;
•de inschrijfkosten van de inschrijving bij WoningNet niet zijn betaald.

Maar letten jullie wel op dat als je boven die grens zit (33.614) dat je dan niet meer in aanmerking komt voor sociale huur? Er bestaat dus ook "Samenvoegen woonduur" is dat niks voor jullie later? Dan wordt jouw inschrijfduur en de zijne samengevoegd en hebben jullie sneller wat anders. Maar na die 2 jaar verval je met die inschrijfgegevens (die nieuwe dus) weer naar 0 volgens mij.

Dan is dit denk ik ook wel interessant (geldt alleen als je niet hiervoor thuis hebt gewoond):

Tijdelijk behoud woonduur

Als u in de afgelopen vijf jaar bent verhuisd van een zelfstandige corporatiehuurwoning naar een zelfstandige corporatiehuurwoning in de Stadsregio Amsterdam, kunt u de woonduur die u in uw vorige woning hebt opgebouwd vijf jaar behouden. Uw oude woonduur wordt dan opgeteld bij de woonduur die u in uw huidige woning heeft opgebouwd. Hierdoor maakt u sneller kans op een andere woning.

Als u voor de regeling in aanmerking komt, kunt u bij uw nieuwe inschrijfgegevens uw oude registratienummer opgeven. Uw wachttijd is dan de woonduur uit uw oude inschrijving (de inschrijving waarmee u uw woning heeft gekregen).

Voorbeeld
Michael woont zeventien jaar in zijn corporatiehuurwoning als hij verhuist naar een nieuwe corporatiehuurwoning. Drie jaar na zijn verhuizing wil hij dichter bij zijn moeder wonen, die wat hulp nodig heeft in de huishouding. Met drie jaar woonduur is het niet eenvoudig om snel een woning te vinden. Gelukkig kan hij gebruikmaken van de regeling Tijdelijk behoud woonduur. Nu kan hij met een woonduur van twintig jaar zoeken naar een woning in de buurt van zijn moeder (zeventien jaar 'oude' woonduur plus drie jaar 'nieuwe' woonduur).

Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Zwerver wo 12 okt 2011 - 10:33

32 Sad Zucht
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Moonlight wo 12 okt 2011 - 20:23

wc-eend schreef:32 Sad Zucht

Oohh Sad nou ja komt vast goed! Miss moeten jullie op kleinere huizen reageren? Hoop dat je snel wat vindt smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Zwerver do 13 okt 2011 - 7:01

We reageren juist op de kleinste huisjes haha. of nouja geen eengezinswoning ofzo. Meer appartementjes, flatje etc
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Coco do 13 okt 2011 - 7:48

wc-eend schreef:We reageren juist op de kleinste huisjes haha. of nouja geen eengezinswoning ofzo. Meer appartementjes, flatje etc

Reageren jullie dan wel op woningen via de studentenwoningbouw?
Of was jij niet degene die in Z.wolle iets zoekt?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Jeanette di 18 okt 2011 - 1:23

Ik ben nu weer als 9de geeindigd. 1 plek dichterbij, maar toch.. pfff!!!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Moonlight di 18 okt 2011 - 1:26

Nou het komt in de buurt, Jeanette!! Voor je het weet sta je 1e smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Lejow di 18 okt 2011 - 2:12

Dames, echt!! Houd hoop!!! Ik eindigde als 16e voor mijn huisje, en 6 weken later kreeg ik een brief dat ik ineens op nummer 1 stond!!!!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Moonlight di 18 okt 2011 - 2:16

Ja das fijn Lejow haha. Ik ben gelukkig van 2e naar 1e gegaan paar wk terug dus het kan zomaar gebeuren smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Jeanette di 18 okt 2011 - 3:11

Nou, ik houd hoop! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zonnebloempje di 18 okt 2011 - 22:26

Lejow schreef:Dames, echt!! Houd hoop!!! Ik eindigde als 16e voor mijn huisje, en 6 weken later kreeg ik een brief dat ik ineens op nummer 1 stond!!!!!!

Dit is toch wel fijn om te weten dat het dan als nog kan als je in de eerste instantie op nummer 16 eindigde en toch het huis had gekregen!! Toch weer een klein beetje hoop gekregen. Ik wil zoooo graag een eigen plekje, maar ja Utrecht is een van de steden waar sociale huurwoningen schaarst zijn....Gewoon blijven reageren.. laughcry

Zonnebloempje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registratiedatum : 18-10-11

Bericht  Moonlight di 18 okt 2011 - 22:30

Zonnebloempje schreef:
Lejow schreef:Dames, echt!! Houd hoop!!! Ik eindigde als 16e voor mijn huisje, en 6 weken later kreeg ik een brief dat ik ineens op nummer 1 stond!!!!!!

Dit is toch wel fijn om te weten dat het dan als nog kan als je in de eerste instantie op nummer 16 eindigde en toch het huis had gekregen!! Toch weer een klein beetje hoop gekregen. Ik wil zoooo graag een eigen plekje, maar ja Utrecht is een van de steden waar sociale huurwoningen schaarst zijn....Gewoon blijven reageren.. laughcry

Hoelang sta je al ingeschreven? Het ligt inderdaad heel erg aan waar je reageert. Als ik in Amsterdam zou reageren dan zou het me nog zeker 3 jaar kosten om een woning te krijgen wat dan zou betekenen dat ik niet eens meer voor sociale huur in aanmerking zou komen aangezien ik over de grens zit smile

Maar in omgeving Amsterdam heeft het me 7 jaar gekost. Alsnog erg lang. Maar ik moet zeggen dat ik wel 1,5 jaar lang steeds tussen nr 2 en 5 stond en een enkele keer nr 1 maar toen vond ik de woningen gewoon niet echt mijn ding smile Deze woning had ik zoveel geluk mee omdat de laminaatvloer er gratis was ze wilden geen overname.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Zonnebloempje di 18 okt 2011 - 22:45

Ik sta nu ongeveer 4 jaar ingeschreven. Ik reageer steeds op kleinere appartementen in de twee slechtste wijken in Utrecht en dan eindig ik meestal positie 19 of 20. Toevallig ben ik nu wat opgeschoven bij een eenkamerappartement in Nieuwegein en sta daar nu op nummer 12. Ook reageer ik op jongerenwoningen, maar daar reageren mensen met een inschrijfduur van 2005 zelf op, dan maak ik natuurlijk geen kans haha. Maar super fijn van jouw huisje! Scheelt een hoop als je geen laminaat hoeft te leggen!!

Zonnebloempje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registratiedatum : 18-10-11

Bericht  Zwerver di 18 okt 2011 - 22:46

Nois schreef:
wc-eend schreef:We reageren juist op de kleinste huisjes haha. of nouja geen eengezinswoning ofzo. Meer appartementjes, flatje etc

Reageren jullie dan wel op woningen via de studentenwoningbouw?
Of was jij niet degene die in Z.wolle iets zoekt?
Ja ik zoek inderdaad in Zwolle een woning. Wat bedoel je precies met studentenwoningbouw?
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud