Woningnet - wat een drama
+30
Zwerver
Yare
Sunshine
Jade
Mamsie
Snoes
Cheesegirl
Tamago
Chocolate Cookie
Ibbeltje
silly-one
Kaat
Esperanza
Zonnebloempje
Rev3rie
Penélope
Coco
Oasis
SuperGrover
loura
Filoria
PapillonRose
SparklingEyes
Suus
VanillaRose
Atelier Madame
Carra
Sorella
Lejow
Moonlight
34 plaatsers
Pagina 1 van 22
Pagina 1 van 22 • 1, 2, 3 ... 11 ... 22
Woningnet - wat een drama
Sinds woningnet zijn website heeft veranderd is het er echt op achteruit gegaan, vind ik! Ten eerste vind ik het onoverzichtelijk en ten tweede lijkt het wel alsof er in mijn regio ineens een stuk minder woningen aangeboden worden. Steeds maar 2 of 3, terwijl dit voorheen echt een stuk op 15 woningen waren.
Misschien vakantie periode maar ik wilde mn gal even spuien.
Nu ik toch een topic heb geopend; wie heeft er via woningnet een woning gekregen en hoelang stond je ingeschreven?
Misschien vakantie periode maar ik wilde mn gal even spuien.
Nu ik toch een topic heb geopend; wie heeft er via woningnet een woning gekregen en hoelang stond je ingeschreven?
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Woningnet - wat een drama
Ik stond 3 jaar ingeschreven toen ik binnen een week ineens 3 aanbiedingen had.
Nummer 5
Nummer 2
En de bij de derde was ik nummer 1! Die heb ik dan ook gekozen. De eerste ging aan mijn neus voorbij, de tweede was heel klein en slecht onderhouden en de derde was echt geweldig.
Toen ik terug ging zoeken op internet, bleek ik 6 weken daarvoor op dat huisje gereageerd te hebben en was in ik de eerste instantie op de 16e plaats geeindigd.. En uiteindelijk was ik dus eerste!! (Wat al die andere 15 mensen hebben gedacht snap ik echt niet, want dat huisje was echt fantastisch!)
Nummer 5
Nummer 2
En de bij de derde was ik nummer 1! Die heb ik dan ook gekozen. De eerste ging aan mijn neus voorbij, de tweede was heel klein en slecht onderhouden en de derde was echt geweldig.
Toen ik terug ging zoeken op internet, bleek ik 6 weken daarvoor op dat huisje gereageerd te hebben en was in ik de eerste instantie op de 16e plaats geeindigd.. En uiteindelijk was ik dus eerste!! (Wat al die andere 15 mensen hebben gedacht snap ik echt niet, want dat huisje was echt fantastisch!)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dit jaar echt al 15 bezichtigingen gehad, en iedere keer was ik tussen nr 2 en 5 en verdorie iedere keer als ik een huisje t einde vond (stond toen nr 2) nam nr 1 het, en iedere keer als ik 1 was of 5 en ik wilde het niet hadden meer mensen ook afgezegd. Ik vind het zwaar frustrerend.
Sta wel sinds okt 2004 ingeschreven maar pas sinds een half jaar echt op zoek
Welke regio stond jij ingeschreven dan of wil je dat niet kwijt?
Sta wel sinds okt 2004 ingeschreven maar pas sinds een half jaar echt op zoek
Welke regio stond jij ingeschreven dan of wil je dat niet kwijt?
Moonlight- Prater
Westland/Haaglanden!
En ik reageerde gewoon elke week op huisjes, ook als ik het niets vond. Dat schijnt te helpen zeggen ze... Maar of het echt zo is?
En ik reageerde gewoon elke week op huisjes, ook als ik het niets vond. Dat schijnt te helpen zeggen ze... Maar of het echt zo is?
Lejow- Lady Post-a-lot
Nou inderdaad! Die nieuwe site is echt een drama! ELke keer als ik naar een volgende pagina wil dan stuurt hij me automatisch weer naar de eerste.. Grr..
Ik sta nu 5,5 jaar ingeschreven en heb 3x een woning mogen bekijken. Bij alledrie ben ik het niet geworden. Nu waren dat jongerenwoningen en ben ik sinds kort 26 dus ik vrees dat ik nog héél lang kan wachten. Sowieso is mijn slaagkans bij alle ( ) woningen 'zeer laag' .
Ik sta nu 5,5 jaar ingeschreven en heb 3x een woning mogen bekijken. Bij alledrie ben ik het niet geworden. Nu waren dat jongerenwoningen en ben ik sinds kort 26 dus ik vrees dat ik nog héél lang kan wachten. Sowieso is mijn slaagkans bij alle ( ) woningen 'zeer laag' .
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Lejow schreef:Westland/Haaglanden!
Dit doe ik ook, heb het namelijk ook gehoord, maar ik merk geen verschil, helaas.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Nou ik reageer ook op huizen ookal vind ik het niet echt wat, maar het maakt geen hol uit. En inderdaad ik heb veel "zeer laag" als slaagkans, en gelukkig ben ik 25 dus ik moet sowieso dit jaar een woning hebben anders kom ik niet meer in aanmerking voor jongerenwoningen omdat ik na december dik over die maximale inkomensgrens ga zitten. Pff behoorlijk irritant want ben als een gek aan het azen op woningen!
Ik reageer nu op woningen in amsterdam e.o dus duurt langer sowieso maar ja...frustrerend is het wel! En dan zeggen ze ook nog ja reageren op woningen met een zeer lage slaagkans heeft geen zin
Ik reageer nu op woningen in amsterdam e.o dus duurt langer sowieso maar ja...frustrerend is het wel! En dan zeggen ze ook nog ja reageren op woningen met een zeer lage slaagkans heeft geen zin
Moonlight- Prater
Ze hebben de regels veranderd geloof ik. Nu staan er elke week nieuwe woningen op en elke maandag is de 'loting'. In plaats van één keer in de twee weken. Dus dan staan er automatisch ook minder woningen op.
Ik sta al 8 jaar ingeschreven en nog steeds kansloos! Ik was even in de running voor een jongerenwoning, maar nu ben ik te oud.
Ik sta al 8 jaar ingeschreven en nog steeds kansloos! Ik was even in de running voor een jongerenwoning, maar nu ben ik te oud.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Het is zomervakantie he, mss dat er daarom minder woningen zijn. En vaak zijn er ook ineens veel woningen als er bijv in de buurt nieuwbouw wordt opgeleverd.
Ik stond, regio utrecht, 4.5 jaar ingeschreven toen we ons huisje kregen. Benedenwoning met een grote tuin! Wel een jongerenwoning en Ik was zo slim om me op mn 18e gelijk in te schrijven..
Ik stond, regio utrecht, 4.5 jaar ingeschreven toen we ons huisje kregen. Benedenwoning met een grote tuin! Wel een jongerenwoning en Ik was zo slim om me op mn 18e gelijk in te schrijven..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik heb in april een woning geaccepteerd in de regio amsterdam en omgeving. Ik stond toen ruim 9,5 jaar ingeschreven en reacties waren nog steeds kansloos. Maar ik heb met toeval dit huisje gekregen omdat ik eigenlijk 13e stond! Door een fout in de advertentie van 1 kamer ipv 2 slaapkamers hebben er heel veel mensen afgezegd. Dat was mijn geluk.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Ik sta ook ongeveer zo lang ingeschreven voor dezelfde regio, maar ik kom echt nergens voor in aanmerking nog.Atelier Madame schreef:Het is zomervakantie he, mss dat er daarom minder woningen zijn. En vaak zijn er ook ineens veel woningen als er bijv in de buurt nieuwbouw wordt opgeleverd.
Gast- Gast
Yvaine schreef:Ik sta ook ongeveer zo lang ingeschreven voor dezelfde regio, maar ik kom echt nergens voor in aanmerking nog.Atelier Madame schreef:Het is zomervakantie he, mss dat er daarom minder woningen zijn. En vaak zijn er ook ineens veel woningen als er bijv in de buurt nieuwbouw wordt opgeleverd.
Dan moet je toch beter zoeken want als je per se iets wilt vinden in de regio Utrecht en geen eisen stelt aan de grote kan je met 4,5 jaar best iets vinden! Weet niet of je nog 22 of jonger bent? Dan kan je sowieso op alle jongerenwoningen reageren. HATeenheden gaat vaak tm 29, daar heb je ook vaak wel veel kans op. Utrecht Lunetten kent veel studio's waar je met die wachttijd ook voor in aanmerking kunt komen.
Atelier Madame- Ratel
Ik ben boven de 22. Die HAT eenheden ken ik niet. Wat is dat?
Moet zeggen dat ik m'n eisen wel behoorlijk heb bijgesteld. Toen ik voor het eerst reageerde ging ik alleen voor een 3 kamer appartement. Dat ging/gaat 'em niet echt worden hahahaha.
De dingen waar ik nu op reageer sta ik soms 20ste (klein appartementje/studio in Kanaleneiland) op de meer populaire locaties hoef ik het niet echt te proberen.
Moet zeggen dat ik m'n eisen wel behoorlijk heb bijgesteld. Toen ik voor het eerst reageerde ging ik alleen voor een 3 kamer appartement. Dat ging/gaat 'em niet echt worden hahahaha.
De dingen waar ik nu op reageer sta ik soms 20ste (klein appartementje/studio in Kanaleneiland) op de meer populaire locaties hoef ik het niet echt te proberen.
Gast- Gast
Heb ook heel lang ingeschreven gestaan, maar had dan ook wel wat eisen, wilde er wel behoorlijk op vooruitgaan namelijk Mijn vriend en ik hadden 75 punten en hebben nu een superappartement
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Yvaine schreef:Ik ben boven de 22. Die HAT eenheden ken ik niet. Wat is dat?
Hat eenheden zijn jongerenowningen tm 29 jaar. Kun je ook op filteren als je uitgebreid zoeken doet
Heb jij soms al een inkomen? Dan kun je ook reageren op leefstijlwoningen, dat zijn vaak ruime appartementen in Overvecht waar je ik meen een minimaal van iets van 12000 euro per jaar voor moet verdienen om erin te mogen.
En de tip die ik mensen om me heen ook altijd geef, neem is rustig de tijd om je te orienteren op de resultaten toewijzing. Dan kun je precies zien aan wie de woningen gaan qua wachttijd en in welke wijken je de meeste kans maakt.
Feit is dat je in de omgeving van Utrecht bijv in Zeist of in Nieuwegein meer kans maakt op een woning dan in Utrecht zelf of in de populairdere plaatsen zoals Houten of de Bilt / Bilthoven.
Atelier Madame- Ratel
Moonlight schreef:Nou ik reageer ook op huizen ookal vind ik het niet echt wat, maar het maakt geen hol uit. En inderdaad ik heb veel "zeer laag" als slaagkans, en gelukkig ben ik 25 dus ik moet sowieso dit jaar een woning hebben anders kom ik niet meer in aanmerking voor jongerenwoningen omdat ik na december dik over die maximale inkomensgrens ga zitten. Pff behoorlijk irritant want ben als een gek aan het azen op woningen!
Gemiddeld zo'n 8 jaar helaas!
Zelfs hier (boven Amsterdam), duurt het echt flink wat jaren. Mijn zwangertje is nu 3 jaar ingeschreven en die heeft overal 'zeer weinig kans'.. Wij hebbben na 5 jaar een mini - huisje gekregen...
En na die tijd is de wachttijd alleen maar langer geworden: tussen de 6 - 8 jaar!
Volhouden, hoe frustrerend het is. We kunnen er helaas weinig aan doen, behalve particulier gaan huren, wat vele malen duurder is!
Succes!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
SparklingEyes schreef:Moonlight schreef:Nou ik reageer ook op huizen ookal vind ik het niet echt wat, maar het maakt geen hol uit. En inderdaad ik heb veel "zeer laag" als slaagkans, en gelukkig ben ik 25 dus ik moet sowieso dit jaar een woning hebben anders kom ik niet meer in aanmerking voor jongerenwoningen omdat ik na december dik over die maximale inkomensgrens ga zitten. Pff behoorlijk irritant want ben als een gek aan het azen op woningen!
Zelfs hier (boven Amsterdam), duurt het echt flink wat jaren. Mijn zwangertje is nu 3 jaar ingeschreven en die heeft overal 'zeer weinig kans'.. Wij hebbben na 5 jaar een mini - huisje gekregen...
En na die tijd is de wachttijd alleen maar langer geworden: tussen de 6 - 8 jaar!
Volhouden, hoe frustrerend het is. We kunnen er helaas weinig aan doen, behalve particulier gaan huren, wat vele malen duurder is!
Succes!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:SparklingEyes schreef:Moonlight schreef:Nou ik reageer ook op huizen ookal vind ik het niet echt wat, maar het maakt geen hol uit. En inderdaad ik heb veel "zeer laag" als slaagkans, en gelukkig ben ik 25 dus ik moet sowieso dit jaar een woning hebben anders kom ik niet meer in aanmerking voor jongerenwoningen omdat ik na december dik over die maximale inkomensgrens ga zitten. Pff behoorlijk irritant want ben als een gek aan het azen op woningen!
Succes!
oeps
Toch waar 't hart van vol is ?
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Jij zegt, ik denk t haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Wij hebben een huis gekregen op de inschrijving van mijn vriend. Na 6,5 jaar. Wilden eerst ook in Utrecht iets vinden maar dat is echt geen doen, vooral als je ook nog wel iets eist. Zijn daar wel eens in lunetten wezen kijken bij een woning maar dat was zo klein, zonde als je daar een aantal jaar wilt gaan wonen. Nu zijn we in Woerden terecht gekomen. Heel leuk huisje in het centrum, helemaal blij mee!
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Ik stond ingeschreven en wilde een huisje in Rotterdam. Dat was helaas een beetje kansloos Maar gelukkig stond ik ook ergens anders ingeschreven, voor de regio Drechtsteden. En daar heb ik in 2 jaar tijd nu al 2x een huis weten te bemachtigen! Eerst een jongerenwoning, en daarna een 4 kamerflat omdat ik met een kleintje op komst graag groter wilde wonen. Respect voor de mensen die zo lang moeten wachten op een huis, wat ben ik blij dat ik naast Rotterdam ook in mijn eigen vertrouwde plaatsje ingeschreven stond.. Anders had ik nu vast nog niks gehad!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wauw wat een geluk heb jij gehad zeg! Was het misschien tijdens de vakantieperiode, en waren al die mensen met vakantie?Lejow schreef:Toen ik terug ging zoeken op internet, bleek ik 6 weken daarvoor op dat huisje gereageerd te hebben en was in ik de eerste instantie op de 16e plaats geeindigd.. En uiteindelijk was ik dus eerste!! (Wat al die andere 15 mensen hebben gedacht snap ik echt niet, want dat huisje was echt fantastisch!)
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Atelier Madame: bedankt voor je tips! Ik ben inderdaad de laatste tijd al goed aan het kijken geweest waar veel op gereageerd wordt, en welke huizen aan wie worden toe gedeeld (lengte wachttijd).
Gast- Gast
Ik sta ook al vanaf mijn 18e ingeschreven en ben nu 25. Heb wel 2 aanbiedingen gehad, maar ik vond die woning niets. Helemaal afgeleefd en scheuren dat erin zaten! Verhuurder zou hier niets aan doen dus was echt meteen afgeknapt
Maar sinds de nieuwe website in de lucht is, staan er minder woningen op. Niet door de vakantie periode heb ik het idee. Vind het gewoon vreemd dat ik steeds net mis grijp. Sta al, voor mijn gevoel, zo lang islngeschreven! Moet toch dit jaar eens gaan lukken Vind het ook vreemd dat mijn slaagkansen ineens lager liggen.
Las ik het nou goed? Hebben jullie ook gewoon gereageerd met lage slaagkans?
OH mijn slaagkans is nu ineens gemiddeld. Nou als je 19e staat vind ik er niks gemiddelds aan
Maar sinds de nieuwe website in de lucht is, staan er minder woningen op. Niet door de vakantie periode heb ik het idee. Vind het gewoon vreemd dat ik steeds net mis grijp. Sta al, voor mijn gevoel, zo lang islngeschreven! Moet toch dit jaar eens gaan lukken Vind het ook vreemd dat mijn slaagkansen ineens lager liggen.
Las ik het nou goed? Hebben jullie ook gewoon gereageerd met lage slaagkans?
OH mijn slaagkans is nu ineens gemiddeld. Nou als je 19e staat vind ik er niks gemiddelds aan
Moonlight- Prater
Het is echt een slechte site geworden, zo onoverzichtelijk. Je kan niet meer zoals eerst een heel overzicht zien van wat er allemaal is. Ik vind het echt geen vooruitgang
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 22 • 1, 2, 3 ... 11 ... 22
Pagina 1 van 22
Permissies van dit forum: