Vakantie en sociale media
+8
Arwyn
Tiana
Jente10
Jules
Marin
Rush
Caramba
girli
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vakantie en sociale media
Vertel je op hyves, facebook, etc. dat je op vakantie gaat?
Ik las weer verhalen van boeven die dat soort sites in de gaten houden en dan juist inbreken, omdat ze weten dat de bewoners op vakantie zijn.
Ik las weer verhalen van boeven die dat soort sites in de gaten houden en dan juist inbreken, omdat ze weten dat de bewoners op vakantie zijn.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Re: Vakantie en sociale media
Ja maar ik woon nog thuis en k ga weg met vriendinnen En anders zet ik 't alsnog neer; wordt m'n huis leeggeroofd (dan hebben ze wel 1 laptop en 1 flatscreen en verder de inhoud van een halve kringloopwinkel) dan moet ik al m'n vrienden gaan ondervragen want m'n Social Media is alleen zichtbaar voor bekenden en vrienden.
Gast- Gast
Ik zet dat sowieso niet op mijn hyves.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Als je kijkt naar fb, kan ik ook statussen zien van vrienden van vrienden. Zo verspreid de informatie natuurlijk wel.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Nope, dat zet ik er niet op. Maar ik woon nog thuis, dus veel zou iemand er ook niet aan hebben
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Vakantie zet ik op Facebook, maar m'n adres staat er niet op. Is ook niet te traceren via de Telefoongids. Hoe zou gespuis er dan achter kunnen komen waar ik woon?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Niet in een WWW of als status maar ik vertel het wel. Overigens zet ik FB en hyves ook 'uit' als ik op vakantie ga.
Gast- Gast
Je maakt gebruik van een IP-adres.Joy_ schreef:Vakantie zet ik op Facebook, maar m'n adres staat er niet op. Is ook niet te traceren via de Telefoongids. Hoe zou gespuis er dan achter kunnen komen waar ik woon?
Rush- Lady Post-a-lot
Nee, dat zet ik er niet op. Ik vind het geen prettig idee dat het zo makkelijk te vinden is wanneer ik thuis ben en wanneer niet.
Jules- Fluisteraar
- Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11
Rush schreef:Je maakt gebruik van een IP-adres.Joy_ schreef:Vakantie zet ik op Facebook, maar m'n adres staat er niet op. Is ook niet te traceren via de Telefoongids. Hoe zou gespuis er dan achter kunnen komen waar ik woon?
Hmm ik dacht dat een IP adres niet zulke specifieke informatie gaf. Ik heb wel eens mijn IP adres bekeken en die kwam uit Amersfoort, terwijl ik aan de andere kant van t land woon.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Als je daar de juiste systemen voor hebt welJoy_ schreef:Rush schreef:Je maakt gebruik van een IP-adres.Joy_ schreef:Vakantie zet ik op Facebook, maar m'n adres staat er niet op. Is ook niet te traceren via de Telefoongids. Hoe zou gespuis er dan achter kunnen komen waar ik woon?
Hmm ik dacht dat een IP adres niet zulke specifieke informatie gaf. Ik heb wel eens mijn IP adres bekeken en die kwam uit Amersfoort, terwijl ik aan de andere kant van t land woon.
Rush- Lady Post-a-lot
girli schreef:Als je kijkt naar fb, kan ik ook statussen zien van vrienden van vrienden. Zo verspreid de informatie natuurlijk wel.
Dat hangt er volgens mij vanaf hoe je je profiel/privacy instellingen instelt. Mijn profiel is echt alleen zichtbaar voor mijn vrienden.
Ik heb me er (mede daarom) eigenlijk nooit druk om gemaakt dat ik een 'prooi' ben voor inbrekers. Ik vind het leuk om aan mijn vrienden mee te delen dat ik op vakantie ben, dan weten hun dat ook (spreek lang niet iedereen altijd persoonlijk). Verder woon ik in een studentenhuis en is er dus vaak wel iemand hier.
Jente10- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10
Ik heb er nu opgezet dat we een vakantie hebben geboekt naar Mexico, maar niet wanneer. Dan maakt het toch niet uit?
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Ik heb er nu opgezet dat we een vakantie hebben geboekt naar Mexico, maar niet wanneer. Dan maakt het toch niet uit?
JAWEL! Nu komen ze inbreken .
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zet het rustig op mijn hyves. Mijn hyves is alleen te zien (en te vinden) door vrienden. (en niet door vrienden van vrienden).
En mijn vrienden zijn ook allemaal 'in het echt' vrienden, collega's of familie van mij.
Ik verwacht niet dat die bij mij gaan inbreken.
En mijn vrienden zijn ook allemaal 'in het echt' vrienden, collega's of familie van mij.
Ik verwacht niet dat die bij mij gaan inbreken.
Gast- Gast
Mijn Hyves en Facebook zijn alleen zichtbaar voor vrienden, maar alsnog vind ik het niet echt nodig om dat er op te zetten.
De meesten van hen weten het toch al wel, haha. Denk wel dat ik de buren even in ga lichten dat we weg zijn, dan kunnen zij een oogje in het zeil houden. Maar de onder-onderburen kennende, gebeurd dat toch wel, haha. Dat zijn echt van die mensen die alles weten van iedereen in dit stukje van de flat en ook precies weten wie er langskomen en zo..
De meesten van hen weten het toch al wel, haha. Denk wel dat ik de buren even in ga lichten dat we weg zijn, dan kunnen zij een oogje in het zeil houden. Maar de onder-onderburen kennende, gebeurd dat toch wel, haha. Dat zijn echt van die mensen die alles weten van iedereen in dit stukje van de flat en ook precies weten wie er langskomen en zo..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Dat heb ik er wel eens opgezet. Helemaal niet aan inbrekers gedacht. Nu woon ik in een studentenhuis en is er altijd wel iemand thuis dus dat zal ook niet zoveel problemen opleveren ;-)
Rush hoe werkt dat dan met je ip adres? Hoe kan dat gelinkt zijn aan een woonplaats of adres?
Rush hoe werkt dat dan met je ip adres? Hoe kan dat gelinkt zijn aan een woonplaats of adres?
Gast- Gast
Ik ken mensen die vrolijk inchecken bij hun huis via Foursquare (dan zie je op een kaartje waar dat huis precies is) en in het volgende bericht vertellen ze precies wanneer ze op vakantie zijn
Ik zet dat soort dingen sowieso niet op internet, alleen in ons besloten forum van een aantal goede vrienden. Heb ook geen behoefte om iedereen maar te laten weten wat ik aan het doen ben, degenen die er geïnteresseerd in zijn zie ik toch wel persoonlijk of bel/sms ik, dan vertel ik het wel.
Ik zet dat soort dingen sowieso niet op internet, alleen in ons besloten forum van een aantal goede vrienden. Heb ook geen behoefte om iedereen maar te laten weten wat ik aan het doen ben, degenen die er geïnteresseerd in zijn zie ik toch wel persoonlijk of bel/sms ik, dan vertel ik het wel.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Als iemand er naar vraagt wil ik wel in een privebericht antwoord geven, maar niet in het openbaar.
Vreselijk vind ik het trouwens als mensen krabbels/tweets plaatsen met : je bent nu lekker op vakantie .... / hoe is het daar op vakantie?
Vreselijk vind ik het trouwens als mensen krabbels/tweets plaatsen met : je bent nu lekker op vakantie .... / hoe is het daar op vakantie?
Gast- Gast
Jules schreef:Nee, dat zet ik er niet op. Ik vind het geen prettig idee dat het zo makkelijk te vinden is wanneer ik thuis ben en wanneer niet.
+1. Er zijn ook mensen die hun hele dag op FB/ hyves zetten wat ze allemaal gaan doen en van hoelaat tot hoe laat ze werken. Lijkt mij ook niet erg slim eigenlijk als je op zelf woont.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Nee, dat zet ik er niet op.
Hyves heeft toen ook zo'n promo filmpje gehad.
Niet voor niets lijkt me dan
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Nee, dat zet ik er niet op.
Klopt! Ik schrok me dood dat ze in eens alles wisten. Ik had niet helemaal door dat het een promo filmpje was
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Nee zulke dingen zet ik niet op hyves. Ik kan ook echt niet begrijpen dat mensen zeggen dat ze van die en die datum op vakantie zijn en dan doodleuk '@(adres)'. Dan vraag je toch ergens om?
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Stylegirl schreef:Caribbeanlover schreef:Ik heb er nu opgezet dat we een vakantie hebben geboekt naar Mexico, maar niet wanneer. Dan maakt het toch niet uit?
JAWEL! Nu komen ze inbreken .
Tuurlijk!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Sociale media en collega's
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» sociale zekerheidsrecht
» Overvloed aan sociale 'verplichtingen'...
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» sociale zekerheidsrecht
» Overvloed aan sociale 'verplichtingen'...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: