Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij eerlijk (tegen anderen)?

+6
Susan
Tabbert
Curious
SuperGrover
Antibes
Jordana
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ben jij eerlijk (tegen anderen)? Empty Ben jij eerlijk (tegen anderen)?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 5:52

N.a.v een mail die ik kreeg van een vriendin onder het mom van 'eerlijk' en ondertussen ontzettend kwetsend. Volgens haar is niemand tegenwoordig meer eerlijk tegen elkaar, en deed zij dat toch maar wel.

Nu ben ik dus benieuwd, ben jij (altijd) eerlijk tegen anderen? Dus als iets je dwars zit over bv. vriendschap, zeg jij dat dan eerlijk?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij eerlijk (tegen anderen)? Empty Re: Ben jij eerlijk (tegen anderen)?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 5:58

Ja, eigenlijk wel.
Tenzij het echt iets is waar ik niet lang over nadenk.
Dan is het voor mij vaak ook niet belangrijk om daar iets over te zeggen.

Maar als mij echt iets dwars zit dan vertel ik dat ja.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 6:00

Hazeltje schreef:Ja, eigenlijk wel.

+1

Hier ben ik wat ( langdurige ) vriendschappen door verloren, maar dat zijn dan toch geen echte vriendschappen. Als je al niet eens kan zeggen wat je dwars zit...

Gast
Gast

Bericht  Jordana ma 18 jul 2011 - 6:06

Hazeltje schreef:Ja, eigenlijk wel.

+ 2
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes ma 18 jul 2011 - 6:17

Ja, eigenlijk wel, maar op de een of andere manier beland ik ook nagenoeg nooit in een situatie waar ik dat echt moet zijn? Als een relatie al niet zo lekker meer loopt en aan het doodbloeden is, ga ik de confrontatie namelijk ook niet meer opzoeken om alsnog "even eerlijk te zijn en het af te sluiten" ofzo. Als er toch niets te redden valt (of ik daarin niet geinteresseerd ben), dan ga ik er ook geen moeite in steken.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  SuperGrover ma 18 jul 2011 - 6:18

Ik ben best wel eerlijk ja. Mijn vriendinnen ook gelukkig, en dat waarderen we ook juist van elkaar. Weet je hoe veel mensen al over kleine dingen niks zeggen om de lieve vrede te bewaren? Het is echt minder erg om tegen iemand te zeggen: "Joh, je hebt echt een giga stuk spinazie tussen je voortanden", dan niks zeggen en diegene er pas aan het einde van de dag zelf achter te laten komen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Curious ma 18 jul 2011 - 6:39

Nou, ik ben wel eerlijk, maar daar gaat vaak wel een tijd over heen, als ik kijk naar vriendschappen waarin me iets dwars zit.
En soms kies ik er ook bewust voor om niets te zeggen, voornamelijk als ik twijfel over de waarde van die vriendschap.
Soms heb je al zoveel ' gegeven', en een keer houdt het op.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 6:58

Als het niet kwetsend is en ik zelf geen last van heb wel. Als iemand er rechtstreeks naar vraagt ben ik ook eerlijk en doe ik mijn best om niet te kwetsen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 7:06

Ja, ik ben eerlijk als me iets dwars zit. Ik breng het vaak luchtig, zonder iemand opzettelijk te kwetsen.
Als ik het niet zou zeggen ga ik het alleen maar opkroppen en dan barst op een gegeven moment de bom. Dat is weleens bij een vriendschap gebeurd en die was meteen over (van mijn kant), ik kon gewoon niet meer met haar door een deur. Ik had hier jaren mijn mond over gehouden en dat was achteraf toch niet zo prettig.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 7:10

Een kleine ergernis vergeet ik eigenlijk wel maar als er iets meer speelt probeer ik dat wel bespreekbaar te maken. Lukt niet altijd in elke vriendschap maar goed... Maar jij geeft aan dat je je behoorlijk gekwetst voelt, dat lijkt me dan ook weer niet leuk. Ik kan me zo'n situatie ook niet echt voorstellen. Als het zodanig iets groots is dan zal ik dat gelijk ter plekke zeggen en niet achteraf nog via de mail doen.

Gast
Gast

Bericht  Tabbert ma 18 jul 2011 - 7:45

Misschien zal ik niet gelijk elke klein dingetje gelijk aankaarten, maar ik ben wel bloedeerlijk!
En daar waarderen ze me ook voor, alleen in het zakelijke leven is het soms handig om sommige dingen voor je te houden. Persoonlijk sta ik ook om mijn eerlijkheid bekend (of berucht..?).
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Susan ma 18 jul 2011 - 7:52

Nee, er zijn ook dingen die ik laat gaan, omdat ze niet belangrijk genoeg zijn of omdat eerlijk zijn niet opweegt tegen het conflict. Eerlijk gezegd zou ik ook gek worden van mensen die niets naast zich neer kunnen leggen en alles meteen moeten uiten. Soms kun je je ook gewoon over een teleurstelling of ergernis heenzetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 7:57

Wel eerlijk, maar ik heb niet het hart op de tong of zo iets. Dingen die niet gezegd hoeven worden, zeg ik niet zomaar uit mezelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 8:01

Vroeger wel. Maar tegenwoordig laat ik het lekker gaan. Soms heb ik ook het idee daar niet gehaaid genoeg voor te zijn. En dat bedoel ik niet slecht. Maar ik had altijd het meeste last van mijn eigen waarheid. Dan dacht ik altijd:"Was dat nu echt nodig?" En het brengt zoveel rust om niet altijd de hart op de tong te hebben.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte ma 18 jul 2011 - 8:02

Susan schreef:Nee, er zijn ook dingen die ik laat gaan, omdat ze niet belangrijk genoeg zijn of omdat eerlijk zijn niet opweegt tegen het conflict. Eerlijk gezegd zou ik ook gek worden van mensen die niets naast zich neer kunnen leggen en alles meteen moeten uiten. Soms kun je je ook gewoon over een teleurstelling of ergernis heenzetten.

+1. Niks aan toe te voegen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Sterre ma 18 jul 2011 - 8:31

zegmaar_ schreef:
Susan schreef:Nee, er zijn ook dingen die ik laat gaan, omdat ze niet belangrijk genoeg zijn of omdat eerlijk zijn niet opweegt tegen het conflict. Eerlijk gezegd zou ik ook gek worden van mensen die niets naast zich neer kunnen leggen en alles meteen moeten uiten. Soms kun je je ook gewoon over een teleurstelling of ergernis heenzetten.

+1. Niks aan toe te voegen.

Ook +1. Live and let live! Ik hoef niet zo nodig overal mijn mening over te geven als het er niet toe doet. Ik ben daarentegen niet conflictvermijdend als het er op aankomt. Als een vriend(in) mij zou kwetsen door gedrag of bepaalde uitspraken maak ik dat wel bespreekbaar. Ook als ik oprecht denk dat iemand wat aan mijn visie heeft geef ik ook mijn mening. Maar niet met ieder wissewasje, dat is nergens voor nodig.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Sorella ma 18 jul 2011 - 9:10

Ik ben wel altijd heel eerlijk tegenover vrienden (ze omschrijven mij dan ook regelmatig met hard en bot laughcry ). Dit doe ik omdat het gewoon in mij zit maar ook omdat ik graag terugverwacht dat mensen ook eerlijk tegen mij zijn.
Heel af en toe wel een leugentje om bestwil als een vriendin iets heeft gekocht waar ze echt helemaal idolaat van is, dan kraak ik het niet tot de grond toe af. ALs ze me vragen of iets staat bijvoorbeeld zal ik wel mijn eerlijke mening geven.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  girli ma 18 jul 2011 - 9:28

Ik ben eerlijk als om mijn mening gevraagd wordt. Ik weet niet in hoeverre ik eerlijk ben als ik zomaar iets ga zeggen. Het moet me wel erg dwars zitten, anders ga ik niet zomaar contact zoeken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: