Buikdrager of rugdrager?
+5
Tania
sheila123
PapillonRose
Darius
chipa
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Buikdrager of rugdrager?
Begin september gaan we op vakantie. Onze zoon is dan 3 maanden. Nu lijkt het mij ontzettend handig om ter plekke voor kleine wandelingen en om boodschapjes te doen niet de hele wandelwagen mee te nemen (mura 3).
Maar nu twijfel ik tussen een buikdrager en een rugdrager. Wat is handiger? Ik ben zelf niet zo groot en heb al regelmatig rugklachten dus het moet sowieso een drager zijn die ook goed om mn middel sluit om het gewicht te verdelen. Iemand ervaringen of tips mbt een buik- of rugdrager?
Maar nu twijfel ik tussen een buikdrager en een rugdrager. Wat is handiger? Ik ben zelf niet zo groot en heb al regelmatig rugklachten dus het moet sowieso een drager zijn die ook goed om mn middel sluit om het gewicht te verdelen. Iemand ervaringen of tips mbt een buik- of rugdrager?
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Buikdrager of rugdrager?
als je een ergonomische drager koopt, kun je daar zowel mee buikdragen als rugdragen
Gast- Gast
Zelf heb ik bij L.aurens een babybjorn gehad. Compleet drama, kon na 10 minuten al niet meer lopen.
Toen hij zes maanden was heb ik een draagdoek gekocht en deze gebruikt tot hij ongeveer 14 mnd was. Daarna hebben we een rugdrager gekocht en deze gebruikt mijn man nu voor L.aurens.
P.epijn gaat bij mij om mijn buik in een draagdoek. Ideaal ding, kan er echt uren mee lopen.
Toen hij zes maanden was heb ik een draagdoek gekocht en deze gebruikt tot hij ongeveer 14 mnd was. Daarna hebben we een rugdrager gekocht en deze gebruikt mijn man nu voor L.aurens.
P.epijn gaat bij mij om mijn buik in een draagdoek. Ideaal ding, kan er echt uren mee lopen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou zoals Dromertje zegt gaan voor een ergonomische drager, dan kun je beide mogelijkheden proberen. Zelf heb ik een draagdoek, daar ben ik erg blij mee en die heeft vele mogelijkheden. Ook heb ik een Mei Tai, die is meestal geschikt vanaf 3 maanden en daar kun je ook mee buik- en rugdragen. Persoonlijk vind ik buikdragen fijner, maar het is echt een kwestie van proberen wat voor jou het fijnste is.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind een buikdrager fijner, tenminste, daar heb ik ervaring mee. Ik heb de buikdrager van BabyBjorn en die vind ik erg prettig.
Gast- Gast
Deze heb ik ook. Ik heb em niet vaak gebruikt bij mijn dochter maar als ik em gebruikte was ie erg handig en makkelijk in gebruik en J. Vond het erg leuk vooral als ze voorzich uit keek (toen was ze wat ouder natuurlijk)Alex schreef:Ik vind een buikdrager fijner, tenminste, daar heb ik ervaring mee. Ik heb de buikdrager van BabyBjorn en die vind ik erg prettig.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik heb een Beco Butterly en de kan zowel op je rug als op je buik. J. is nu ongeveer 11 kilo en ik kan hem nog makkelijk op m'n buik dragen. Ik vind het een ideaal ding.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Ik heb een Beco Butterfly en de kan zowel op je rug als op je buik.J. is nu ongeveer 11 kilo en ik kan hem nog makkelijk op m'n buik dragen.Ik vind het een ideaal ding.
+1
Dat is dus zo'n ergonomische drager waar Dromertje het over heeft. De baby bjorn is dat niet. Kijk anders hier eens voor meer informatie: http://www.dragen-en-voeden.nl/
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ik heb een hoptye (soort mei tai). Daarin draag ik J. nog op mijn buik. Ik heb het nog niet op mijn rug geprobeerd, maar ik vind het persoonlijk wel fijn dat ik hem gewoon kan zien.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Hoe bevalt deze? Ben al een tijd lang verliefd op de Hop Tye Miami.. Maar ik vraag me af of hij fijn draagt. Hoewel ik het eigenlijk ook weer niet wil weten, heb al een draagdoek en 2 verschillende Mei Tai's en als hij fijn draagt ben ik bang dat ik deze ook nog wil omdat hij zo mooi isSmaragdje schreef:Ik heb een hoptye (soort mei tai). Daarin draag ik J. nog op mijn buik. Ik heb het nog niet op mijn rug geprobeerd, maar ik vind het persoonlijk wel fijn dat ik hem gewoon kan zien.
PapillonRose- Ratel
Hier ook een Beco Butterfly, daar kun je inderdaad makkelijk mee buikdragen en rugdragen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
PapillonRose schreef:Hoe bevalt deze? Ben al een tijd lang verliefd op de Hop Tye Miami.. Maar ik vraag me af of hij fijn draagt. Hoewel ik het eigenlijk ook weer niet wil weten, heb al een draagdoek en 2 verschillende Mei Tai's en als hij fijn draagt ben ik bang dat ik deze ook nog wil omdat hij zo mooi isSmaragdje schreef:Ik heb een hoptye (soort mei tai). Daarin draag ik J. nog op mijn buik. Ik heb het nog niet op mijn rug geprobeerd, maar ik vind het persoonlijk wel fijn dat ik hem gewoon kan zien.
Hahaha, ik zou hem gewoon kopen ;-) Ik heb zelf de agadir. Hij bevalt mij echt heel goed. Hij is snel en gemakkelijk aan te doen en ik vind hem erg fijn dragen. Mijn zoontje zit er ook echt lekker in. Wat ik persoonlijk heel handig vind, is dat de onderkant versteld kan worden, want de normale breedte was nog te breed geweest voor mijn zoontje, alleen dat maakt voor jou niet meer zo uit denk ik .
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Ok, bedankt! De breedte maakt hier inderdaad niet zoveel meer uit gok ik, maar inderdaad wel handig dat het kan als je kindje nog kleiner is.Smaragdje schreef:PapillonRose schreef:Hoe bevalt deze? Ben al een tijd lang verliefd op de Hop Tye Miami.. Maar ik vraag me af of hij fijn draagt. Hoewel ik het eigenlijk ook weer niet wil weten, heb al een draagdoek en 2 verschillende Mei Tai's en als hij fijn draagt ben ik bang dat ik deze ook nog wil omdat hij zo mooi isSmaragdje schreef:Ik heb een hoptye (soort mei tai). Daarin draag ik J. nog op mijn buik. Ik heb het nog niet op mijn rug geprobeerd, maar ik vind het persoonlijk wel fijn dat ik hem gewoon kan zien.
Hahaha, ik zou hem gewoon kopen ;-) Ik heb zelf de agadir. Hij bevalt mij echt heel goed. Hij is snel en gemakkelijk aan te doen en ik vind hem erg fijn dragen. Mijn zoontje zit er ook echt lekker in. Wat ik persoonlijk heel handig vind, is dat de onderkant versteld kan worden, want de normale breedte was nog te breed geweest voor mijn zoontje, alleen dat maakt voor jou niet meer zo uit denk ik .
PapillonRose- Ratel
Het is al gezegd maar ik zou voor een ergonomische drager gaan. Ik heb de eerste maanden veel gebruik gemaakt van de Bondolino en draag haar nu op mijn rug in een mei tai. Rug dragen is even een handigheidje en de eerste weken had ik een spiegeltje in m'n zak om even achterom te kunnen gluren, maar ik vind het heerlijk dragen. Vandaag heb ik haar ook 4 uurtjes op m'n rug gehad zonder moeite.
Bij de babybjorn (of chicco etc) hangt je kindje in z'n kruis (hij wordt niet ondersteunt van knieholte tot knieholte) wat niet fijn is op lange stukken voor je kindje. Daarnaast is hij ergonomisch gezien voor de drager ook niet prettig. Ik krijg vaak reacties op straat van mensen als J op mijn rug zit. En hoe vaak ik niet gehoord hen dat ze ook droegen maar het zoooo zwaar werd, als ik doorvraag gaat het dan altijd over een babybjorn.
Ergonomische dragers kun je ook 2e hands kopen op het forum van dragen-en-voeden.nl ook kan je daar met al je vragen terecht.
Bij de babybjorn (of chicco etc) hangt je kindje in z'n kruis (hij wordt niet ondersteunt van knieholte tot knieholte) wat niet fijn is op lange stukken voor je kindje. Daarnaast is hij ergonomisch gezien voor de drager ook niet prettig. Ik krijg vaak reacties op straat van mensen als J op mijn rug zit. En hoe vaak ik niet gehoord hen dat ze ook droegen maar het zoooo zwaar werd, als ik doorvraag gaat het dan altijd over een babybjorn.
Ergonomische dragers kun je ook 2e hands kopen op het forum van dragen-en-voeden.nl ook kan je daar met al je vragen terecht.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga eens op zoek naar de beco butterfly. Die lijkt me wel wat.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Soortgelijke onderwerpen
» rugdrager
» Wie kent deze buikdrager?
» Ervaringen rugdrager (MCKINLEY)
» welke buikdrager is voor mij als leek leuk?
» Rugdrager voor peuter van bijna 2
» Wie kent deze buikdrager?
» Ervaringen rugdrager (MCKINLEY)
» welke buikdrager is voor mij als leek leuk?
» Rugdrager voor peuter van bijna 2
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: