Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

welke buikdrager is voor mij als leek leuk?

+4
Pien
bolus26
Happydobby
Muppetje
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

welke buikdrager is voor mij als leek leuk?  Empty welke buikdrager is voor mij als leek leuk?

Bericht  Muppetje vr 8 jun 2012 - 3:15

Ik wil graag een draagdoek, mijn man lijkt het ook leuk, dus die wil het ook proberen. We hebben er natuurlijk geen ervaring mee en ik heb ook geen idee of het wat voor ons is.

Welke doek is leuk om mee te beginnen, niet al te lastig om te knopen en n beetje betaalbaar?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke buikdrager is voor mij als leek leuk?  Empty Re: welke buikdrager is voor mij als leek leuk?

Bericht  Happydobby vr 8 jun 2012 - 3:57

Een bykay of soortgelijke rekbare doek http://www.draagdoek.nl/bykay-draagdoeken-c201.html?gclid=CPqqnYDzvrACFdKBfAodCwNqpg

Ook op marktplaats te vinden, je knoopt de doek voor en doet dan je kindje erin.

Wil je een doek die langer meegaat dan kan je beter een geweven doek kopen, wel duurder (ook tweedehands) maar meer mogelijkheden (buik, heup en rug)

http://www.babybij.nl/winkel/geweven-draagdoek-c-1.html?gclid=CMGAjMDzvrACFUxlfAodDD1trQ

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

welke buikdrager is voor mij als leek leuk?  Empty Re: welke buikdrager is voor mij als leek leuk?

Bericht  bolus26 vr 8 jun 2012 - 4:16

een collega van mij vertelde vandaag dat haar geadviseerd was door een consulente om te starten met een bykay (of zoiets dergelijks) en dan over te stappen op een geweven doek
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 4:26

Ik ben begonnen met een geweven doek en vond dat meteen goed te doen. Eerst een paar keer geoefend met een knuffel, daarna lukte het goed.
Mijn man kreeg het knopen niet voor elkaar. Hij draagt sinds een weekje met een bondolino.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 5:18

Ik heb bij mijn dochter een aantal keer geknoopt met een ByKay, nu heb ik een geweven (Hoppediz) en dat bevalt mij beter.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje vr 8 jun 2012 - 8:26

Bedankt voor de reacties, ik vind het lastig. Twijfel tussen de ByKay en n Hoppediz. Ach, ik hen nog even om na te denken...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Pien vr 8 jun 2012 - 8:29

Jazzlyn heeft een bykay te koop staan...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Muppetje vr 8 jun 2012 - 8:30

Pien schreef:Jazzlyn heeft een bykay te koop staan...

Daar had ik op gerageerd, maar die is al weg...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose vr 8 jun 2012 - 8:31

Ik ben begonnen met een Hoppediz draagdoek. Beviel me prima, wel even wennen aan het knopen in het begin, maar dat lukt vrij snel. Na een tijd wel overgegaan op een ssc (voorgevormde drager) omdat ik liever wilde gaan rugdragen toen ze zwaarder werd, ik vond het knopen niet handig op mijn rug, en A. wilde ook vrijwel niet stil zitten. Maar ik was heel tevreden over de Hoppediz!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Bloem86 vr 8 jun 2012 - 8:32

Ik ben ook een absolute leek wat betreft draagdoeken! Maar sinds afgelopen week gebruik ik de ByKay doek! Ben er 1 keer mee naar de supermarkt gewandeld, andere dochter zat in de buggy, dus zo kon ik met beide op stap! En gisteren en vandaag heb ik haar erin vanwege de krampjes. En ook dat helpt goed.
Ondanks dat ik dus normaal helemaal niet vd draagdoeken ben, bevalt ie me tot nu toe super! En ik vind hem dr ook nog eens leuk uitzien! smile
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  Muppetje vr 8 jun 2012 - 8:35

Wil m overigens niet gebruiken als vervanging van de wagen, maar echt voor erbij, of even binnen huis of naar de winkels enzo. Daar is het toch ook wel leuk voor, of wil je kindje dan nooi meer in de wagen?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  snoezel vr 8 jun 2012 - 8:44

Ik zou zeker voor een rekbare doek gaan. Ik ben groot fan van de rekbare doeken geweest, echter die geweven doeken vond ik veel te veel werk, ik heb er nooit het geduld voor gekregen. Grote voordeel van de rekbare doeken is dat je kan knopen en dan pas het kindje erin kan doen. Zo kan je bv thuis al knopen, in de auto stappen en voor de supermarkt (of waar dan ook) je kindje erin doen. Ik heb 1 keer een meer dan 4 meter lange geweven doek op een parkeerplaats staan knopen en vervolgens besloten dat dat toch niks was... Laughing Maar genoeg meiden hier die er wel over enthousiast zijn hoor.
Nadeel van geweven doeken is dat kindjes op een gegeven te zwaar ervoor worden en de doek door gaat zakken...

Ik zweer bij mn draagzak (ik heb een manduca). Klik klak en ze zit goed... Nog steeds smile
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 9:41

snoezel schreef:Ik zou zeker voor een rekbare doek gaan. Ik ben groot fan van de rekbare doeken geweest, echter die geweven doeken vond ik veel te veel werk, ik heb er nooit het geduld voor gekregen. Grote voordeel van de rekbare doeken is dat je kan knopen en dan pas het kindje erin kan doen. Zo kan je bv thuis al knopen, in de auto stappen en voor de supermarkt (of waar dan ook) je kindje erin doen. Ik heb 1 keer een meer dan 4 meter lange geweven doek op een parkeerplaats staan knopen en vervolgens besloten dat dat toch niks was... Laughing Maar genoeg meiden hier die er wel over enthousiast zijn hoor.
Nadeel van geweven doeken is dat kindjes op een gegeven te zwaar ervoor worden en de doek door gaat zakken...

Ik zweer bij mn draagzak (ik heb een manduca). Klik klak en ze zit goed... Nog steeds smile

Nadeel van rekbaar bedoel je, dat ze door gaan zakken?

Muppetje ik wissel het af, soms wagen soms draagdoek. Dat is geen probleem verder.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje vr 8 jun 2012 - 9:46

Rekbaar is wel veel makkelijker knopen, of niet? Omdat je eerst kan knopen en dan je kindje erin kan doen. Andersom lijkt mr best 'eng'

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Fiwen vr 8 jun 2012 - 10:37

Muppetje schreef:Rekbaar is wel veel makkelijker knopen, of niet? Omdat je eerst kan knopen en dan je kindje erin kan doen. Andersom lijkt mr best 'eng'

Ik vind juist een geweven doek makkelijker knopen. Ik heb de rekbare nooit strak genoeg gekregen en als hij dan wel een keer strak zat kreeg ik J er met geen mogelijkheid tussen gepropt.
Rugdragen met een doek is me nog niet gelukt maar wil ik wel weer gaan proberen. We gebruiken nu een Beco Butterfly en ik heb vanavond mijn eerste zelfgemaakte mei-tai afgemaakt.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 19:27

Ik vind geweven ook makkelijker. Ik heb eerst een keer geknoopt met een pop en toen met mijn zoontje, en je laat je baby nooit daadwerkelijk los tot hij ook strak genoeg zit om hem los te laten.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje vr 8 jun 2012 - 19:32

Misschien moet ik dan maar gewoon voor n geweven gaan, als ik daar echt meer en langer wat aan heb...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 20:27

Ik vind een geweven doek makkelijker knopen dan een rekbare. Je hebt er ook veel langer wat aan.

Gast
Gast

Bericht  bolus26 vr 8 jun 2012 - 20:32

Muppetje schreef:Misschien moet ik dan maar gewoon voor n geweven gaan, als ik daar echt meer en langer wat aan heb...

Daar denk ik ook over inderdaad!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Muppetje vr 8 jun 2012 - 20:59

Jolicious schreef:Ik vind een geweven doek makkelijker knopen dan een rekbare. Je hebt er ook veel langer wat aan.

Ben zo bang dat ik mn kindje laat donderen. Maarja, het lijkt me zo af en toe wel knus, oefenen dan maar....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje vr 8 jun 2012 - 21:04

Welke maat moet ik dan kopen? Voor de zwangerschap had ik M/38, daar hoop ik toch wel weer in te kunnen ná de zwangerschap

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby vr 8 jun 2012 - 23:02

Muppetje schreef:Welke maat moet ik dan kopen? Voor de zwangerschap had ik M/38, daar hoop ik toch wel weer in te kunnen ná de zwangerschap

Dat hangt ervan af of je een geweven of rekbare koopt, met een geweven maat 6 zit je altijd goed.

Hier zie je met welke maat je een bepaalde knoop kan maken.
http://www.didymos.com/index.php?s=groesse&t=sling%20sizes

Met een rekbare doek is medium voldoende met jou kledingmaat.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 23:06

Muppetje schreef:
Jolicious schreef:Ik vind een geweven doek makkelijker knopen dan een rekbare. Je hebt er ook veel langer wat aan.

Ben zo bang dat ik mn kindje laat donderen. Maarja, het lijkt me zo af en toe wel knus, oefenen dan maar....

Waarom zou je je kindje eerder laten vallen met een geweven dan een rekbare? smile

Gast
Gast

Bericht  Muppetje za 9 jun 2012 - 6:42

Ja dat weet ik eigenlijk ook niet...

N Hoppediz van 4,60m is dat n goede maat?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 9 jun 2012 - 6:43

Ja, daar kan je tot maat 44 alle knopen mee doen geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: