welke buikdrager is voor mij als leek leuk?
+4
Pien
bolus26
Happydobby
Muppetje
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
welke buikdrager is voor mij als leek leuk?
Ik wil graag een draagdoek, mijn man lijkt het ook leuk, dus die wil het ook proberen. We hebben er natuurlijk geen ervaring mee en ik heb ook geen idee of het wat voor ons is.
Welke doek is leuk om mee te beginnen, niet al te lastig om te knopen en n beetje betaalbaar?
Welke doek is leuk om mee te beginnen, niet al te lastig om te knopen en n beetje betaalbaar?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: welke buikdrager is voor mij als leek leuk?
Een bykay of soortgelijke rekbare doek http://www.draagdoek.nl/bykay-draagdoeken-c201.html?gclid=CPqqnYDzvrACFdKBfAodCwNqpg
Ook op marktplaats te vinden, je knoopt de doek voor en doet dan je kindje erin.
Wil je een doek die langer meegaat dan kan je beter een geweven doek kopen, wel duurder (ook tweedehands) maar meer mogelijkheden (buik, heup en rug)
http://www.babybij.nl/winkel/geweven-draagdoek-c-1.html?gclid=CMGAjMDzvrACFUxlfAodDD1trQ
Ook op marktplaats te vinden, je knoopt de doek voor en doet dan je kindje erin.
Wil je een doek die langer meegaat dan kan je beter een geweven doek kopen, wel duurder (ook tweedehands) maar meer mogelijkheden (buik, heup en rug)
http://www.babybij.nl/winkel/geweven-draagdoek-c-1.html?gclid=CMGAjMDzvrACFUxlfAodDD1trQ
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
een collega van mij vertelde vandaag dat haar geadviseerd was door een consulente om te starten met een bykay (of zoiets dergelijks) en dan over te stappen op een geweven doek
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ben begonnen met een geweven doek en vond dat meteen goed te doen. Eerst een paar keer geoefend met een knuffel, daarna lukte het goed.
Mijn man kreeg het knopen niet voor elkaar. Hij draagt sinds een weekje met een bondolino.
Mijn man kreeg het knopen niet voor elkaar. Hij draagt sinds een weekje met een bondolino.
Gast- Gast
Ik heb bij mijn dochter een aantal keer geknoopt met een ByKay, nu heb ik een geweven (Hoppediz) en dat bevalt mij beter.
Gast- Gast
Bedankt voor de reacties, ik vind het lastig. Twijfel tussen de ByKay en n Hoppediz. Ach, ik hen nog even om na te denken...
Muppetje- Ratel
Jazzlyn heeft een bykay te koop staan...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Jazzlyn heeft een bykay te koop staan...
Daar had ik op gerageerd, maar die is al weg...
Muppetje- Ratel
Ik ben begonnen met een Hoppediz draagdoek. Beviel me prima, wel even wennen aan het knopen in het begin, maar dat lukt vrij snel. Na een tijd wel overgegaan op een ssc (voorgevormde drager) omdat ik liever wilde gaan rugdragen toen ze zwaarder werd, ik vond het knopen niet handig op mijn rug, en A. wilde ook vrijwel niet stil zitten. Maar ik was heel tevreden over de Hoppediz!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ben ook een absolute leek wat betreft draagdoeken! Maar sinds afgelopen week gebruik ik de ByKay doek! Ben er 1 keer mee naar de supermarkt gewandeld, andere dochter zat in de buggy, dus zo kon ik met beide op stap! En gisteren en vandaag heb ik haar erin vanwege de krampjes. En ook dat helpt goed.
Ondanks dat ik dus normaal helemaal niet vd draagdoeken ben, bevalt ie me tot nu toe super! En ik vind hem dr ook nog eens leuk uitzien!
Ondanks dat ik dus normaal helemaal niet vd draagdoeken ben, bevalt ie me tot nu toe super! En ik vind hem dr ook nog eens leuk uitzien!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Wil m overigens niet gebruiken als vervanging van de wagen, maar echt voor erbij, of even binnen huis of naar de winkels enzo. Daar is het toch ook wel leuk voor, of wil je kindje dan nooi meer in de wagen?
Muppetje- Ratel
Ik zou zeker voor een rekbare doek gaan. Ik ben groot fan van de rekbare doeken geweest, echter die geweven doeken vond ik veel te veel werk, ik heb er nooit het geduld voor gekregen. Grote voordeel van de rekbare doeken is dat je kan knopen en dan pas het kindje erin kan doen. Zo kan je bv thuis al knopen, in de auto stappen en voor de supermarkt (of waar dan ook) je kindje erin doen. Ik heb 1 keer een meer dan 4 meter lange geweven doek op een parkeerplaats staan knopen en vervolgens besloten dat dat toch niks was... Maar genoeg meiden hier die er wel over enthousiast zijn hoor.
Nadeel van geweven doeken is dat kindjes op een gegeven te zwaar ervoor worden en de doek door gaat zakken...
Ik zweer bij mn draagzak (ik heb een manduca). Klik klak en ze zit goed... Nog steeds
Nadeel van geweven doeken is dat kindjes op een gegeven te zwaar ervoor worden en de doek door gaat zakken...
Ik zweer bij mn draagzak (ik heb een manduca). Klik klak en ze zit goed... Nog steeds
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
snoezel schreef:Ik zou zeker voor een rekbare doek gaan. Ik ben groot fan van de rekbare doeken geweest, echter die geweven doeken vond ik veel te veel werk, ik heb er nooit het geduld voor gekregen. Grote voordeel van de rekbare doeken is dat je kan knopen en dan pas het kindje erin kan doen. Zo kan je bv thuis al knopen, in de auto stappen en voor de supermarkt (of waar dan ook) je kindje erin doen. Ik heb 1 keer een meer dan 4 meter lange geweven doek op een parkeerplaats staan knopen en vervolgens besloten dat dat toch niks was... Maar genoeg meiden hier die er wel over enthousiast zijn hoor.
Nadeel van rekbaar bedoel je, dat ze door gaan zakken?
Muppetje ik wissel het af, soms wagen soms draagdoek. Dat is geen probleem verder.
Gast- Gast
Rekbaar is wel veel makkelijker knopen, of niet? Omdat je eerst kan knopen en dan je kindje erin kan doen. Andersom lijkt mr best 'eng'
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Rekbaar is wel veel makkelijker knopen, of niet? Omdat je eerst kan knopen en dan je kindje erin kan doen. Andersom lijkt mr best 'eng'
Ik vind juist een geweven doek makkelijker knopen. Ik heb de rekbare nooit strak genoeg gekregen en als hij dan wel een keer strak zat kreeg ik J er met geen mogelijkheid tussen gepropt.
Rugdragen met een doek is me nog niet gelukt maar wil ik wel weer gaan proberen. We gebruiken nu een Beco Butterfly en ik heb vanavond mijn eerste zelfgemaakte mei-tai afgemaakt.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik vind geweven ook makkelijker. Ik heb eerst een keer geknoopt met een pop en toen met mijn zoontje, en je laat je baby nooit daadwerkelijk los tot hij ook strak genoeg zit om hem los te laten.
Gast- Gast
Misschien moet ik dan maar gewoon voor n geweven gaan, als ik daar echt meer en langer wat aan heb...
Muppetje- Ratel
Ik vind een geweven doek makkelijker knopen dan een rekbare. Je hebt er ook veel langer wat aan.
Gast- Gast
Muppetje schreef:Misschien moet ik dan maar gewoon voor n geweven gaan, als ik daar echt meer en langer wat aan heb...
Daar denk ik ook over inderdaad!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Jolicious schreef:Ik vind een geweven doek makkelijker knopen dan een rekbare. Je hebt er ook veel langer wat aan.
Ben zo bang dat ik mn kindje laat donderen. Maarja, het lijkt me zo af en toe wel knus, oefenen dan maar....
Muppetje- Ratel
Welke maat moet ik dan kopen? Voor de zwangerschap had ik M/38, daar hoop ik toch wel weer in te kunnen ná de zwangerschap
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Welke maat moet ik dan kopen? Voor de zwangerschap had ik M/38, daar hoop ik toch wel weer in te kunnen ná de zwangerschap
Dat hangt ervan af of je een geweven of rekbare koopt, met een geweven maat 6 zit je altijd goed.
Hier zie je met welke maat je een bepaalde knoop kan maken.
http://www.didymos.com/index.php?s=groesse&t=sling%20sizes
Met een rekbare doek is medium voldoende met jou kledingmaat.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Muppetje schreef:Jolicious schreef:Ik vind een geweven doek makkelijker knopen dan een rekbare. Je hebt er ook veel langer wat aan.
Ben zo bang dat ik mn kindje laat donderen. Maarja, het lijkt me zo af en toe wel knus, oefenen dan maar....
Waarom zou je je kindje eerder laten vallen met een geweven dan een rekbare?
Gast- Gast
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet...
N Hoppediz van 4,60m is dat n goede maat?
N Hoppediz van 4,60m is dat n goede maat?
Muppetje- Ratel
Ja, daar kan je tot maat 44 alle knopen mee doen geloof ik.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer baby in loopauto??
» bungalowpark: welke is leuk voor een dreumes?
» Welke apps voor IPad zijn leuk?
» Welke kleding is leuk voor een voller postuur
» welke kledingmerken vind je leuk?
» bungalowpark: welke is leuk voor een dreumes?
» Welke apps voor IPad zijn leuk?
» Welke kleding is leuk voor een voller postuur
» welke kledingmerken vind je leuk?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: