Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overdrijf ik of niet?

+17
kwak
teletascha
Lejow
sheila123
Teddyaapje
Paper Crown
moepie
LMCurious
SarahKey
Happydobby
Merai
Mamsie
Filoria
Pien
Smaragdje
Flip Fluitketel
Susan
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Overdrijf ik of niet?  - Pagina 2 Empty Re: Overdrijf ik of niet?

Bericht  moepie zo 17 jul 2011 - 19:58

Dit is niet leuk!
Dat opa en oma ivm een vakantie niet op de verjaardag kunnen zijn daar zou ik in kunnen komen. Als dat hier zou gebeuren zou ik het jammer vinden (zijzelf ook) maar niet heel erg. dan komen ze maar een andere keer.
Maar dit is de hele manier waarop het gaat. Jij hebt er zelfs nog om gevraagd en dan later doodleuk zeggen; 'ach ja, niet aan gedacht, ze is er nog maar zo kort" :shock:
En dat ze wel verzetten voor je zus. Oke, dat is maar eenmalig zo'n diploma uitreiking maar dan toch. Op dit moment is A. hun einige kleinkind dus daar valt dan ook wat over te zeggen.
Mijn ouders hebben er 8 dus dat is een heel ander verhaal, die missen wel eens een verjaardag en als de verjaardag door de week gevierd wordt kunnen ze gewoon niet ivm hun eigen zaak.

Meid ik snap volkomen dat je je rot hier over voelt en je overdrijft echt niet!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 20:00

Ik vind het niet meer dan logisch dat je boos bent. Zoals je weet zit ik met dezelfde datum en buiten dat het vakantie is, gaan mensen hier ook nog eens vaak rond mijn verjaardag op vakantie omdat ze daarvoor niet willen ivm de kermis. Maar naaste familie heeft altijd wel geprobeerd rond mijn verjaardag thuis te zijn, zeker toen ik jonger was. Later ging ik zelf vaak op vakantie met mn verjaardag :P Maar opa en oma waren er iig altijd bij. En de keer dat we op vakantie gingen (in frankrijk) kwamen ze met mijn verjaardag toen ik zeven werd twee daagjes naar Frankrijk toe, voelde ik me even speciaal :P

Al vind ik het minder om het bewustzijn van A. gaan en meer om jouw gevoel over de situatie en de (kwetsend) prioriteiten je ouders stellen.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown zo 17 jul 2011 - 20:01

Bah, wat gemeen.. dat ze in de eerste instantie al weggingen en er niet bij zouden zijn, dat is tot daar aan toe, hoe gek het ook klinkt: het is een verjaardag.. kind of an annual thing.. ze wordt wel weer jarig, gelukkig.. maar dat ze dan wel verzetten voor je zus, en dan niet denken: goh, weet je laten we dan gelijk 4 dagen verzetten ipv 2 dan kunnen we ook nog bij kleindochter zijn. Hun vakantie wordt daar echt niet minder om..

Ik ben zelf 8 juli jarig. Dat is altijd vakantie en vroeger als kind, was dat wel eens stom. Ik heb bijv nooit kinderfeestjes gegeven omdat er niemand was. Maar ach, ik heb niets gemist!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Teddyaapje zo 17 jul 2011 - 20:34

In eerste instantie dacht ik; ja, je overdrijft, ik zou er echt geen probleem van maken als mijn ouders niet bij de verjaardag konden zijn en ze een ander keertje komen.
Maar toen ik het verhaal er omheen las kon ik begrijpen dat je je zo voelt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 20:38

Hier gingen mijn schoonouders op vakantie met de eerste verjaardag. Vonden we beide ook niet leuk. Vooral de eerste verjaardag vind ik toch speciaal. Maar zoals het bij jou gaat zou ik ook niet leuk vinden.

Gast
Gast

Bericht  sheila123 zo 17 jul 2011 - 20:57

Nou meid je overdrijft absoluut niet! Ik zou het ook niet leuk vinden vooral omdat ze voor je zus wel de vakantie wilde verzetten. Echt jammer dat het op die manier word gebracht..ze is er nog maar zo kort! Waar slaat dat op,ze hoort er toch ook bij?? Ik vind een verjaardag van een klein kindje wel belangrijk. Als mijn ouders bij mijn verjaardag er niet zijn boeit me dat minder maar zo'n kleintje rekent daar toch op? Hoe jong ze ook is!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Lejow zo 17 jul 2011 - 21:06

Ik zou ook echt wel pissig zijn en het niet leuk vinden!!
Zeker de opmerkingen die er omheen gemaakt worden!
En zou dat weekend dat ze wel willen komen, lekker wat anders plannen haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 21:17

Ik zou het niet leuk vinden maar zou me er niet druk over maken, dan komen ze maar een andere keer.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 21:34

Ik zou ook teleurgesteld zijn. En in jouw geval zeker ook pissig.

Voor mij is het echt vanzelfsprekend dat opa's en oma's op de verjaardag van hun kleinkind zijn. Mijn zoon is ook in augustus jarig en daar wordt gewoon omheen gepland. Ik kan heel goed begrijpen dat niet iedereen er rekening mee kan houden in de vakantieperiode maar als grootouders wil je hier zelf toch ook gewoon bij zijn? Ik verwacht het trouwens wel meer van mijn eigen ouders dan van z'n andere opa en oma.

Misschien kinderachtig maar als je je al zo vaak aan moet passen, zou ik zeker het weekend van 20-21 weg gaan.

Gast
Gast

Bericht  teletascha zo 17 jul 2011 - 22:12

Ik zou me er zelf niet zo heel druk om maken (maar da's persoonlijk). Als opa en oma dan een andere keer naar de verjaardag kwamen, zou ik het ook best vinden.
Ik moet zeggen dat ik zelf ook mijn vakantie plan wanneer mij het het beste uitkomt. Ik heb daardoor ook wel eens verjaardagen van ouders/broer, en afstuderen van goede vrienden gemist. En ik als ik zelf een feestje/iets te vieren heb ga ik ervan uit dan ongeveer een kwart van de mensen niet kan, dus daar ben ik gewoon op ingesteld.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 22:18

Ik vind niet dat je overdrijft... ik zou heel teleurgesteld zijn als mijn ouders dat zo deden. Het is je kleinkind, en nog wel het enige, daar kan je toch wel rekening mee houden? En om zichzelf dan van te voren uit te nodigen, dat komt bij mij ook wat naar over.

Jouw dochter is op mijn verjaardag jarig. smile
(O en ja, ik heb ook altijd mensen die op vakantie zijn, maar nooit naaste familie toen ik klein was).

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 22:24

Snoepy87 schreef:Ik zou het niet leuk vinden maar zou me er niet druk over maken, dan komen ze maar een andere keer.

Zo denk ik er ook over. Ik zou ze gewoon op die 21e laten komen, al hebben ze dat zelf voorgesteld, dat maakt toch niets uit. Ik zou niet iets anders gaan plannen op die dag, zodat jullie niet kunnen, peroonlijk vind ik dat wat kinderachtig.

Gast
Gast

Bericht  kwak zo 17 jul 2011 - 22:31

ik vind niet dat je overdrijft, ik zal er ook heel erg van balen!
laat de verjaardag van je dochter niet verpesten door de afwezigheid van je schoonouders he?!

kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Susan zo 17 jul 2011 - 22:59

Elodie schreef:
Voor mij is het echt vanzelfsprekend dat opa's en oma's op de verjaardag van hun kleinkind zijn. Mijn zoon is ook in augustus jarig en daar wordt gewoon omheen gepland. Ik kan heel goed begrijpen dat niet iedereen er rekening mee kan houden in de vakantieperiode maar als grootouders wil je hier zelf toch ook gewoon bij zijn? Ik verwacht het trouwens wel meer van mijn eigen ouders dan van z'n andere opa en oma.

Hier hetzelfde, het zou echt ondenkbaar zijn dat mijn ouders niet op de verjaardag van hun kleinkinderen zouden komen, dat zouden ze helemaal niet willen. Verjaardagen van volwassenen worden hier ook niet zo belangrijk gevonden, ik vier mijn verjaardag dit jaar niet eens, maar van kinderen wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  L!ND@ zo 17 jul 2011 - 23:00

sheila123 schreef:Nou meid je overdrijft absoluut niet! Ik zou het ook niet leuk vinden vooral omdat ze voor je zus wel de vakantie wilde verzetten. Echt jammer dat het op die manier word gebracht..ze is er nog maar zo kort! Waar slaat dat op,ze hoort er toch ook bij?? Ik vind een verjaardag van een klein kindje wel belangrijk. Als mijn ouders bij mijn verjaardag er niet zijn boeit me dat minder maar zo'n kleintje rekent daar toch op? Hoe jong ze ook is!

+1
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 23:03

Ik zou het jammer vinden als ze op de verjaardag op vakantie zouden zijn, maar meer ook niet, dan komen ze wel een andere dag. Waar ik wel moeite mee zou hebben is de manier waarop. Ik vind het wel raar dat ze hun vakantie voor een diploma-uitreiking wel willen verzetten, maar voor de verjaardag van hun kleinkind niet.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 17 jul 2011 - 23:03

Ik vind ook niet dat je overdrijft. Ik snap dat sommige mensen er meer waarde aan hechten dan anderen, dat lees ik hier ook wel terug in de reacties. Maar ik ben ook iemand die behoorlijk pissed zou zijn als me zoiets zou gebeuren, en zeker op deze manier. Aangezien de vakantie wel verzet kon worden voor het afstuderen.. Ik begrijp je helemaal in elk geval!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 0:10

Mama_van2 schreef:
Snoepy87 schreef:Ik zou het niet leuk vinden maar zou me er niet druk over maken, dan komen ze maar een andere keer.

Zo denk ik er ook over. Ik zou ze gewoon op die 21e laten komen, al hebben ze dat zelf voorgesteld, dat maakt toch niets uit. Ik zou niet iets anders gaan plannen op die dag, zodat jullie niet kunnen, peroonlijk vind ik dat wat kinderachtig.

Ja, het is ook kinderachtig. Maar ik moet me altijd schikken naar hun en ik vraag nooit iets terug. En dan is mijn dochter jarig en gaan ze op vakantie. Zij besluiten vervolgens dat ze gewoon de zondag voor hun vertrek komen voor haar verjaardag, nou sorry, dan vieren we het niet. Bovendien hebben we dan écht plannen (we hebben nog niets geboekt oid, maar dat is wel de bedoeling), maar zij hoeven niet voor mij te bepalen dat ik die zondag ook nog maar eens de verjaardag van mijn dochter moet vieren omdat dat voor hun toevallig beter uit komt.

Gast
Gast

Bericht  PiP ma 18 jul 2011 - 5:47

Ik vind het niet raar dat ze dan op vakantie gaan als het geld scheelt, zou het wel jammer vinden.
Wat ik wel raar vind is dat ze wel 2 dagen later kunnen gaan voor een diplomauitreiking en het hele verhaal eromheen.

Met de geboorte van F zat mijn vader 8 dagen in België, ik vond het eigenlijk ook niet leuk dat ze niet kwamen toen F geboren was. Het was net over de grens van Brabant en ik dacht dat ze het een keer gezegd hadden dat ze dan wel heen en weer zouden rijden...

Mijn nichtje is de 23e jarig en mijn schoonouders gaan officieel de 22e op vakantie, hun gaan nu de 23e na de verjaardag weg. Dat vind ik wel goed, helaas zijn ze er op mijn verjaardag(de 27e) niet, haha. Maar ik ben er inmiddels wel aan gewend, mijn vader zit nu ook weer in Spanje.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  studiebol ma 18 jul 2011 - 5:55

De manier waar op het gaat vind ik wel raar ja, en ik snap dat je daar van baalt! En het feit dat er voor een diplomering zo makkelijk de vakantie wordt verplaats ik kan me voorstellen dat je dat steekt.

Ik denk dat als mijn ouders op vakantie zouden gaan als mijn kinderen jarig zouden zijn, zij dit in overleg met mij zouden doen. En ik denk dat er dan een goede reden is waarom ze op die datum/week/periode uitkomen dus zou ik minder moeite mee hebben.Maar dat komt dan puur omdat ze het met mij besproken hebben.

Zoals de manier waarop het bij jou gaat daar zou ik idd ook wel moeite mee hebben.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: