Overdrijf ik of niet?
+17
kwak
teletascha
Lejow
sheila123
Teddyaapje
Paper Crown
moepie
LMCurious
SarahKey
Happydobby
Merai
Mamsie
Filoria
Pien
Smaragdje
Flip Fluitketel
Susan
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Overdrijf ik of niet?
Mijn ouders hebben hun vakantie geboekt, zo'n 3/4 maanden geleden met vertrekdatum 20 augustus. Dat werd mij tussen neus en lippen door verteld en ik reageerde daarop met de opmerking dat mijn dochter de 24ste jarig is en of ze daar dan niet aan hebben gedacht. Dat hadden ze wel, maar dit was de enige week dat ze goedkoper weg konden en 'ze heeft het toch niet door dat we er niet zijn'.
Mijn zusje is afgestudeerd en de diplomering is op 22 augustus. Dus de vakantie is twee dagen verzet, zodat ze daar bij kunnen zijn. Ik vroeg of ze dan niet gewoon de 25ste weg konden gaan (als ze zo makkelijk die 2 dagen konden verzetten, waarom dan niet nog 2 dagen later?). Dat kon niet. Geen reden voor, het kon gewoon niet.
Nu heeft mijn moeder het elke keer heel enthousiast over hun vakantie, maar ik kan niet oprecht blij voor ze zijn. Ik vind het gewoon een rotstreek dat ze op de verjaardag van mijn dochter, hun kleinkind, gewoon op vakantie zijn. En als het dan op de verjaardag van mijn dochter komt krijg ik te horen: 'ja, we hebben er echt niet bij stilgestaan, ze is er nog maar zo kort.' Ik ben er eigenlijk best boos over en zeer teleurgesteld. Als opa en oma hoor je toch gewoon op de verjaardag van je (enige) kleinkind te zijn?
Reageer ik nu overdreven of is het begrijpelijk dat ik me zo voel?
Mijn zusje is afgestudeerd en de diplomering is op 22 augustus. Dus de vakantie is twee dagen verzet, zodat ze daar bij kunnen zijn. Ik vroeg of ze dan niet gewoon de 25ste weg konden gaan (als ze zo makkelijk die 2 dagen konden verzetten, waarom dan niet nog 2 dagen later?). Dat kon niet. Geen reden voor, het kon gewoon niet.
Nu heeft mijn moeder het elke keer heel enthousiast over hun vakantie, maar ik kan niet oprecht blij voor ze zijn. Ik vind het gewoon een rotstreek dat ze op de verjaardag van mijn dochter, hun kleinkind, gewoon op vakantie zijn. En als het dan op de verjaardag van mijn dochter komt krijg ik te horen: 'ja, we hebben er echt niet bij stilgestaan, ze is er nog maar zo kort.' Ik ben er eigenlijk best boos over en zeer teleurgesteld. Als opa en oma hoor je toch gewoon op de verjaardag van je (enige) kleinkind te zijn?
Reageer ik nu overdreven of is het begrijpelijk dat ik me zo voel?
Gast- Gast
Re: Overdrijf ik of niet?
Je overdrijft niet. Ik zou pislink zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hazeltje schreef:Susan schreef:Je overdrijft niet. Ik zou pislink zijn.
+1.
Toevoeging: En al helemaal dat ze een afstuderen wel belangrijk genoeg vinden om de vakantie te verschuiven.
Maar een verjaardag van hun kleindochter is blijkbaar "niets" in hun ogen...
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Susan schreef:Je overdrijft niet. Ik zou pislink zijn.
+1.
+1
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik vind het heel begrijpelijk dat jij je zo voelt!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Heel begrijpelijk... Ik zou zelf ook zeker teleurgesteld zijn!! Helemaal Als ze zo makkelijk 2dagen voor je zus kunnen verplaatsen vind ik dat ze dat dan ook voor hun kleindochter kunnen!
Daarnaast voorzie ik daar in de toekomst ook problemen mee bij de verjaardag van onze dame...
Daarnaast voorzie ik daar in de toekomst ook problemen mee bij de verjaardag van onze dame...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik vind het heel erg begrijpelijk. Hebben ze een goede band met A.? Zien ze haar vaak? Dan zou ik de opmerking 'ze merkt toch niet dat wij er niet zijn' echt een hele pijnlijke en kwalijke opmerking. Sowieso, uberhaupt vind ik die opmerking behoorlijk ondoordacht.
Gast- Gast
Gelukkig, ik was al bang dat ik overdreef. Het stomme is ook dat mijn zusjes en broertje met aanhang ook nog eens mee gaan. Mijn opa en oma zouden mee gaan, maar door gezondheidsklachten van mijn opa haken zij (gelukkig) af. Mijn moeder zegt dat het niks persoonlijks is, maar zo voel ik het wel. Daarbij wordt het de derde keer dat ze op vakantie gaan dit jaar. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar waarom dan precies in de week dat mijn dochter jarig is?
Pien, het is ook wel vervelend dat onze dochters net in de vakantieperiode geboren en dus jarig zijn, maar als grootouders houd je daar toch rekening mee? Denk je dat jouw (schoon)ouders daar geen rekening mee gaan houden?
Pien, het is ook wel vervelend dat onze dochters net in de vakantieperiode geboren en dus jarig zijn, maar als grootouders houd je daar toch rekening mee? Denk je dat jouw (schoon)ouders daar geen rekening mee gaan houden?
Gast- Gast
Zijn ze het echt vergeten, of hebben ze er wel aan gedacht maar gezegd: ach, we gaan gewoon.
Ik ben zelf nogal vergeetachtig wat verjaardagen betreft. Zoiets zou mij ook kunnen gebeuren.
Manlief en ik hebben dit jaar een vakantie gepland waarbij we terugkomen (doodmoe, met allemaal vieze was en bagage die uitgepakt moet worden etc.) OP ONZE TROUWDAG!
SUF! Maarja we hadden er gewoon echt niet bij stil gestaan. Tja je kunt dan moeilijk boos op elkaar worden omdat je het vergeten bent. Vergeten is menselijk, hoe vervelend de gevolgen soms ook zijn.
Ik ben zelf nogal vergeetachtig wat verjaardagen betreft. Zoiets zou mij ook kunnen gebeuren.
Manlief en ik hebben dit jaar een vakantie gepland waarbij we terugkomen (doodmoe, met allemaal vieze was en bagage die uitgepakt moet worden etc.) OP ONZE TROUWDAG!
SUF! Maarja we hadden er gewoon echt niet bij stil gestaan. Tja je kunt dan moeilijk boos op elkaar worden omdat je het vergeten bent. Vergeten is menselijk, hoe vervelend de gevolgen soms ook zijn.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Persoonlijk zou ik er niet zo mee zitten. Ja ik zou het jammer vinden maar goed. Mijn moeder komt ook niet naar de 1e verjaardag van 'S en naar de 5e verjaardag van V omdat ze dan weg is. Maar wel zou ik het minder leuk vinden dat ze voor je zus het zo makkelijk verzetten. Maar dat kon blijkbaar en 4 dagen niet. Diploma is maar 1 keer en verjaardagen komen er nog genoeg.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het van de vakantie op de verjaardag niet zo raar, maar de manier waarop het gedaan wordt vind ik belachelijk. Mijn ouders waren ook niet op mijn zoons 2e verjaardag. Zijn gewoon later geweest. Maar hebben niet zo debiel gedaan als jouw ouders.
Gast- Gast
Ik zou er zelf niet boos of teleurgesteld om worden, maar dat is omdat er in mijn familie (ook door mijzelf) weinig waarde wordt gehecht aan verjaardagen.
Ik denk eigenlijk dat je ouders dit helemaal niet verkeerd bedoelen, maar er inderdaad vanuit gaan dat dit voor jouw dochter toch niet uitmaakt. Daarbij hebben ze waarschijnlijk even vergeten na te denken dat dit voor jou dus wel wat uitmaakt en dat hun aanwezigheid voor jou belangrijk is. Misschien dat je hen dit duidelijk kunt maken, zodat ze een volgende keer een andere beslissing nemen.
Ik denk eigenlijk dat je ouders dit helemaal niet verkeerd bedoelen, maar er inderdaad vanuit gaan dat dit voor jouw dochter toch niet uitmaakt. Daarbij hebben ze waarschijnlijk even vergeten na te denken dat dit voor jou dus wel wat uitmaakt en dat hun aanwezigheid voor jou belangrijk is. Misschien dat je hen dit duidelijk kunt maken, zodat ze een volgende keer een andere beslissing nemen.
Laatst aangepast door Twellie op zo 17 jul 2011 - 10:21; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik vrees dat mijn vader zijn vakantie er niet voor zal aanpassen. Hij heeft altijd tijdens de bouwvak van het noorden vakantie en kan daar echt niet van afwijken!! En dat ligt niet aan zijn werk, dat is echt zijn eigen keuze.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
mee eens ja.Mamsie schreef:Diploma is maar 1 keer en verjaardagen komen er nog genoeg.
En juiste een eerste verjaardag is een goeie om te missen, want kinderen van 1 merken er zelf toch nog niks van dat ze jarig zijn. Klinkt misschien lomp, maar het is toch gewoon zo?
Tomas heeft zijn eerste verjaardag bijna alleen maar gehuild omdat hij in de war raakte van al die mensen en kadootjes. Het heeft een paar dagen geduurd voordat hij bekomen was van de schrik.
Filoria- Ratel
Grapje, ik zit verkeerd na te denken zo laat op de avond.
Het kan gebeuren dat je een verjaardag overslaat als opa en oma zijnde, maar dat je het wel verzet voor een diplomering vind ik toch vaag en kwetsend voor jullie....
Het kan gebeuren dat je een verjaardag overslaat als opa en oma zijnde, maar dat je het wel verzet voor een diplomering vind ik toch vaag en kwetsend voor jullie....
Laatst aangepast door Pippa op zo 17 jul 2011 - 10:29; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
O wacht even, het is haar tweede verjaardag he?
Nouja: same story. Denk dat kinderen zelf pas realiseren dat ze jarig zijn vanaf 3 jaar. En zelfs bij 3 jaar vraag ik me af of kinderen dan gaan vragen: 'komen opa en oma nog?'. Die zijn gewoon blij met iedereen die komt hoor
Nouja: same story. Denk dat kinderen zelf pas realiseren dat ze jarig zijn vanaf 3 jaar. En zelfs bij 3 jaar vraag ik me af of kinderen dan gaan vragen: 'komen opa en oma nog?'. Die zijn gewoon blij met iedereen die komt hoor
Filoria- Ratel
Ik denk dat het een gevoelskwestie is.
Zeker in Alex haar geval.
Is dit niet die vakantie waar sowieso al zoveel om te doen was?
Plus dat jullie band al niet zo heel erg geweldig sprankelend is toch?
Misschien dat een verjaardag in Alex haar geval ook een soort bevestiging is naar A. toe.
Dat haar ouders wel voor A. klaar staan.
Trouwens, waarom hebben je zusjes en broer er niks van gezegd?
Die hadden toch ook kunnen zeggen: Pap, mam, dat doen we niet want dan is A. jarig...
Zeker in Alex haar geval.
Is dit niet die vakantie waar sowieso al zoveel om te doen was?
Plus dat jullie band al niet zo heel erg geweldig sprankelend is toch?
Misschien dat een verjaardag in Alex haar geval ook een soort bevestiging is naar A. toe.
Dat haar ouders wel voor A. klaar staan.
Trouwens, waarom hebben je zusjes en broer er niks van gezegd?
Die hadden toch ook kunnen zeggen: Pap, mam, dat doen we niet want dan is A. jarig...
Gast- Gast
Het kan ze gewoon niks schelen. Ze staan er allemaal hetzelfde in. Ze hebben letterlijk gezegd: 'We moeten toch een keer op vakantie, dan gaan we die week maar, anders wordt het belachelijk duur.' En nog meer van die non-argumenten. En dat er ook gewoon voor ons besloten wordt dat ze dan wel die zondag (de 21ste) voor haar verjaardag komen. Dat bepaal IK toch? Ik heb echt onwijs veel zin om dwars te gaan liggen en er juist dat weekend niet te zijn. Lekker kinderachtig, maar het gaat altijd zo. Ik houd altijd rekening met anderen, kom altijd opdraven als zij dat vragen, maar met de verjaardag van mijn kind wordt gewoon geen rekening gehouden. En het is heus niet zo dat ik niet meer naar hun verjaardag ga, 'want zij komen ook niet bij mij/mijn kind', maar zo langzamerhand krijg ik er toch wel behoorlijk genoeg van dat zij alles maar denken te kunnen en mij zo behandelen.
Gast- Gast
Pippa schreef:Grapje, ik zit verkeerd na te denken zo laat op de avond.
+1
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Hier hetzelfde, mijn schoonmoeder werkt in het onderwijs en ze gaan altijd in de zomervakantie op reis.Pien schreef:
Mijn schoonvader is 21 juli jarig maar als het niet anders kan zijn ze meestal gewoon op vakantie.
Maar Alex, dat is niet leuk voor jullie! Ik snap dat je teleurgesteld bent.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook wel pissig zijn. Mijn ouders hadden hun vakantie geboekt de dag na Jespers verjaardag. Tsja ik kon ze niet verplichten bij zijn feestje te zijn, maar toen ze hoorden dat wij het de 4e vierden, hebben zij meteen hun vakantie een dag verzet. Zo kan het dus ook...
Gast- Gast
Ik zou ook pissig zijn. Als ze twee worden hebben ze echt wel besef dat ze jarig zijn. Ze zullen niet herinneren wie er die dag bij was, maar ze beseffen voor het eerst wel wat jarig zijn inhoud.
Ik zou echt teleurgesteld zijn als de helft van de familie er niet zou zijn.
En vind het belachelijk dat ze hun vakantie wel twee dagen kunnen uitstellen voor een examenuitreiking.
Dat is idd maar eens , maar je kleinkind twee zien worden is ook maar eens in het leven.
Zou dat weekend dan ook niet thuis als ze wel willen komen.
Ik zou echt teleurgesteld zijn als de helft van de familie er niet zou zijn.
En vind het belachelijk dat ze hun vakantie wel twee dagen kunnen uitstellen voor een examenuitreiking.
Dat is idd maar eens , maar je kleinkind twee zien worden is ook maar eens in het leven.
Zou dat weekend dan ook niet thuis als ze wel willen komen.
Dat denk ik niet, eigenlijk. Als ik naar mijn zoon kijk bijvoorbeeld, hij heeft geen idee wat jarig zijn is en is er nog helemaal niet mee bezig ofzo. Volgens mij komt dat pas vanaf een jaar of 3.SarahKey schreef:Ik zou ook pissig zijn. Als ze twee worden hebben ze echt wel besef dat ze jarig zijn. Ze zullen niet herinneren wie er die dag bij was, maar ze beseffen voor het eerst wel wat jarig zijn inhoud.
Gast- Gast
Mamsie schreef:Persoonlijk zou ik er niet zo mee zitten. Ja ik zou het jammer vinden maar goed. Mijn moeder komt ook niet naar de 1e verjaardag van 'S en naar de 5e verjaardag van V omdat ze dan weg is. Maar wel zou ik het minder leuk vinden dat ze voor je zus het zo makkelijk verzetten. Maar dat kon blijkbaar en 4 dagen niet. Diploma is maar 1 keer en verjaardagen komen er nog genoeg.
Ik ben het hier wel mee eens. Maar vraag me of of die diploma uitreiking dan ook is van een van degene is die meegaat?! Want dan lijkt het me logisch dat ze het daarom verzetten. En om qua financiën niet de vakantie verder te verschuiven snap ik wel. Er is bij ons in de families elk jaar wel van iemand een verjaardag waar iemand niet bij is. Tja, als je daar allemaal rekening mee moet houden.
Ik zou persoonlijk de 1e verjaardag niet leuk vinden. Ondanks dat het kind het niet meemaakt, vind ik een 1e verjaardag wel een bijzondere mijlpaal. Daarna denk ik dat een kind nog niet mensen mist die dag, en tegen de tijd dat ze dat beseffen kun je ze ook uitleggen dat opa en oma (of iemand anders) op vakantie is.
Maar in dit geval zou ik me er niet zo druk over maken. Maar ik geef je wel gelijk om de 21e (of tenminste...die dag dat ze wel wilden komen) zelf iets anders te plannen.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» must have en wat niet
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» must have en wat niet
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: