Schoonmoeder als oppas
+7
sheila123
Darius
Susan
Parisienne
JD
meisjesmama
Tania
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Schoonmoeder als oppas
Daarom staat er ook in mijn reactie dat ik een gesprek zou aangaan. Meteen kinderen helemaal weghalen zou ik nooit doen zonder een gesprek aan te gaan met de persoon in kwestie. Je moet mensen ook de kans geven om te kunnen veranderen natuurlijk.Dromertje schreef:lieskuh, het gaat mij erom dat er afspraken gemaakt zijn over o.a. het roken en nog laat veel snoepen die niet nagekomen worden. Met haar schoonouders zijn bepaalde afspraken gemaakt daarover en als die niet nagkomen worden zou ik dat ook niet fijn vinden. Als het dan gaat om een punt dat jij belangrijk vindt, kan ik me voorstellen dat zoiets je hoog gaat zitten.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Daarom staat er ook in mijn reactie dat ik een gesprek zou aangaan. Meteen kinderen helemaal weghalen zou ik nooit doen zonder een gesprek aan te gaan met de persoon in kwestie. Je moet mensen ook de kans geven om te kunnen veranderen natuurlijk.Dromertje schreef:lieskuh, het gaat mij erom dat er afspraken gemaakt zijn over o.a. het roken en nog laat veel snoepen die niet nagekomen worden. Met haar schoonouders zijn bepaalde afspraken gemaakt daarover en als die niet nagkomen worden zou ik dat ook niet fijn vinden. Als het dan gaat om een punt dat jij belangrijk vindt, kan ik me voorstellen dat zoiets je hoog gaat zitten.
ik zal haar zeker niet verbieden in haar eigen huis te roken, maar eerst kwam ze bij ons oppassen, ( bij ons word in huis niet gerookt ) toen wilde ze opeens perse dat de kinderen naar haar kwamen waarop ze ons beloofde niet te roken bij de kinderen, maar dat kwam ze niet na.
Wat het snoepen endergelijke betreft, een keertje vind ik dat ook niet erg, maar 2 tot 3 keer in de week wel. en als zij zich dan telkens weer niet aan de afspraken houd dan houd het voor ons op
Gast- Gast
*Marietje* schreef:Susan schreef:Je hoeft haar niet op te laten passen, hoor. Dat is geen verplichting.*Marietje* schreef:o god....dit is precies waar ik zo bang voor ben als wij in te toekomst misschien kinderen krijgen...... de band met mijn schoonmoeder is ook zo slecht, het zijn allebei zulke raaaaaaare mensen.....dat ik er zo tegenop zie om haar tegen die tijd op mijn kids te laten passen.....
sja dat weet ik.....maar aangezien ik mijn kindje toch echt niet naar een kdv/gastouder wil, en mijn moeder sowieso op gaat passen....weet ik zeker dat zijn moeder het ook aan zal bieden....en vind dat ik het dan ergens niet kan maken om mijn moeder allebei de dagen op te laten passen, en haar geeneen dag.....toch?.....maar goed, waar hebben we t over.....t kind is nog niet eens geboren, laat staan verwekt haha!
Mijn schoonmoeder past wel op de kinderen als ik werk. Mijn eigen moeder niet. Wel eens als het eens nodig is, een paar uurtjes, maar geen vaste dagen.
Hier geen scheve gezichten om gehad, mijn moeder is blij dat we 1 vaste oppas hebben voor de kinderen, en ze voelt zich absoluut niet gepasseerd.
Mijn kinderen dan bij honden in de buurt, dat zou ik ook niet willen. Dieren blijven toch onbetrouwbaar.
Roken is hier niet van toepassing.
En over het lekkers, zolang ze goed eten als het daar de tijd voor is, maken we er geen probleem van.
Het blijven oma's, en die delen (hier tenminste) nu eenmaal vaak wat uit. Zowel mijn moeder als schoonmoeder.
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10
mickey schreef:Mag ik vragen waarom je jouw toekomstige kindje niet naar een KDV/gastouder wilt brengen? Je werkt toch zelf ook in de kinderopvang?
*dit is niet verkeerd of lullig of wat dan ook bedoeld, gewoon interesse*
nou ja het is een beetje dubbel....ik ga het proberen uit te leggen...
ik werk altijd overdag, van 8.00 tot 17.00 ofzo....en mijn vriend werkt op do tm zondag van 17.00 tm....02.oo ofzo (horeca) dus wat dat betreft is kinderopvang voor ons echt onzin....hij is de hele dag thuis, het gaat om het uurtje van 16.00 tot 17.00 ofzo, als ik onderweg ben van werk naar huis, en hij op weg naar zijn werk.....en daar ga ik niet een hele dag kinderopvang voor betalen....
en verder....ben ik gewoon, hoe krom dat ook is omdat ik inderdaad zelf op een kinderdagverblijf werk, er niet zo'n voorstander van om min kindje naar een kdv te brengen, althans....niet als het echt nog maar een paar maanden oud is. ik zie in de praktijk hoe het is, en vind eigenlijk pas dat het kindje er echt wat aanheeft vanaf het moment dat het ongeveer een jaar oud is....en sja....als mijn vriend dan toch overdag thuis is, zou het betekenen dat ik mijn kidnej naar een kdv breng puur om te leren samen spelen etc....en dat vind ik voor een kindje van 4 maanden nog niet nodig....
dus im ben niet tegen een kdv, want als ik een vfiend had gehad die ook overdag werkte, was mijn ukkie gewoon met 3 of 4 maanden naar een dagverblijf gegaan....maar nu ik de keuze heb.....hou ik het voorlopig liever thuis bij mijn vriend....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Nee, natuurlijk heeft een baby van 4 mnd er niks aan om naar het kdv te gaan, maar het gaat er om dat geval ook niet om of zo'n klein kindje er wat aan heeft. Je moet als ouder gewoon werken dus tja, dan zit er niks anders op. Ik snap jullie situatie wel, maar ik bedoel het algemeen.
Ik vind het nogal een verschil trouwens: of eens in de zoveel tijd 2 uur in de rook zitten of wekelijks structureel. En ik vind wel, dat als je moeder heeft gezegd dat ze wil oppassen, je ook van haar kan vragen dat ze niet in huis rookt. Al helemaal als ze officieel gastouder van je kind wordt.
Ik vind het nogal een verschil trouwens: of eens in de zoveel tijd 2 uur in de rook zitten of wekelijks structureel. En ik vind wel, dat als je moeder heeft gezegd dat ze wil oppassen, je ook van haar kan vragen dat ze niet in huis rookt. Al helemaal als ze officieel gastouder van je kind wordt.
Gast- Gast
Ja, dat vind ik ook.Liva schreef:
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Schoonmoeder...
» Cadeau schoonmoeder
» Kleinigheidje schoonmoeder
» Fiets van schoonmoeder
» Schoonmoeder....zucht....
» Cadeau schoonmoeder
» Kleinigheidje schoonmoeder
» Fiets van schoonmoeder
» Schoonmoeder....zucht....