Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fiets van schoonmoeder

+6
Jeanette
Zora
Pompoen
Caro
Gigi_
TGR
10 plaatsers

Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Fiets van schoonmoeder

Bericht  TGR wo 2 nov 2011 - 20:34

Lang verhaal, maar door wat slechte communicatie tussen mijn vriend en haar en mijn haast bij het vinden van een fiets heb ik zelf een fiets gekocht afgelopen dinsdag. Nu was ze teleurgesteld hoorde ik achteraf, want zij wilde een fiets voor mij en mijn vriend kopen.

Ik heb haar gisteren gemaild dat ze mij gewoon voortaan zelf moet mailen omdat ik anders constant moet jengelen bij Thomas of hij zijn moeder al heeft gesproken. Na een lieve begripvolle mail terug meldde ze toen heel casual dat ze het nog wel zou regelen met het geld voor de fiets. Embarassed

Nu zit ik daar werkelijk niet op te wachten. Ik wil geen fiets van haar geld. Ik zou dat ook niet fijn tegenover mijn moeder vinden, die heeft daar gewoon geen geld voor.

Hoe leg ik dit aan haar uit dat ik echt geen geld wil voor die fiets. Want ik vrees dat dit nogal onderschat gaat worden voor anderen. Het zit me namelijk echt dwars.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Gigi_ wo 2 nov 2011 - 20:39

Misschien kan ze dan alsnog een fiets aan je vriend geven? Kunnen jullie gezellig samen fietsen Wink
Dan is het niet voor jou en hoef je je niet bezwaard te voelen tegenover je moeder.
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  TGR wo 2 nov 2011 - 20:40

Gigi_ schreef:Misschien kan ze dan alsnog een fiets aan je vriend geven? Kunnen jullie gezellig samen fietsen Wink
Dan is het niet voor jou en hoef je je niet bezwaard te voelen tegenover je moeder.

Dat gaat ze sowieso wel doen smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Gigi_ wo 2 nov 2011 - 20:42

Ah, ok. Dan misschien gewoon eerlijk uitleggen waar je mee zit?
Of is er een reden waardoor ze dit niet zal begrijpen?
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  TGR wo 2 nov 2011 - 20:43

Gigi_ schreef:Ah, ok. Dan misschien gewoon eerlijk uitleggen waar je mee zit?
Of is er een reden waardoor ze dit niet zal begrijpen?

Ze zal het vast begrijpen. Hun familie is alleen stukke traditioneler en knusser dan de mijne en daardoor moet ik niet via mijn vriend met mijn schoonouders communiceren. Dat kan ik beter zelf doen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Gigi_ wo 2 nov 2011 - 20:45

Dan zal ze vast begrijpen dat je het niet fijn vindt voor je moeder. Succes in ieder geval!
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Caro wo 2 nov 2011 - 21:25

Ik zelf zie dat dus niet zo. Iedere ouder doet voor zijn kind wat hij kan... als mensen het iets breder hebben, zijn ze eerder geneigd iets extra's te doen voor hun kinderen. Dit is juist heel lief en staat los van jouw eigen moeder. Die doet ook wat ze kan...

Ik vind juist dat je dit niet kan weigeren.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  TGR wo 2 nov 2011 - 21:28

Caro schreef:Ik zelf zie dat dus niet zo. Iedere ouder doet voor zijn kind wat hij kan... als mensen het iets breder hebben, zijn ze eerder geneigd iets extra's te doen voor hun kinderen. Dit is juist heel lief en staat los van jouw eigen moeder. Die doet ook wat ze kan...

Ik vind juist dat je dit niet kan weigeren.

Ik ben haar kind natuurlijk niet. Ik vind het leuk en lief wat ze doet voor Thomas, maar soms vind ik dat ze hem en zijn zus nog echt teveel als kleine kindjes behandelt.

Ik wil liever geen fiets van haar, ik voel me daar gewoon niet prettig bij. Dure cadeaus geven me een bezwaard gevoel, alsof ik per se iets terug moet doen wat ook geld kost. Ik ga liever een keer met haar koffie drinken en gezellig met haar praten. Iets wat ik fijner vind dan 10 fietsen krijgen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Pompoen wo 2 nov 2011 - 21:31

Ik ben het eens met Caro. Je schoonmoeder wil dit graag voor jou doen. Stel dat ze een fiets voor je gekocht had en aan je had gegeven als cadeau, zou je het dan ook teruggegeven hebben? Ik denk dat je je schoonmoeder er meer mee kwetst dan je moeder hoor, al ken ik ze natuurlijk allebei niet. En ik vind ook eigenlijk dat je moeder er niet zo veel mee te maken heeft. Liefde koop je niet maar krijg je, 't is niet alsof je minder van je moeder en meer van je schoonmoeder gaat houden als je een fiets krijgt toch? Nou dat lijkt me toch het aller belangrijkste!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Zora wo 2 nov 2011 - 21:31

Dan zeg je dat toch gewoon? Jij voelt je er niet prettig bij, wil die fiets graag zelf betalen. Je vindt het onzettend lief van haar, maar hebt gewoon echt liever niet dat ze dat voor je betaalt.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  TGR wo 2 nov 2011 - 21:35

Zora schreef:Dan zeg je dat toch gewoon? Jij voelt je er niet prettig bij, wil die fiets graag zelf betalen. Je vindt het onzettend lief van haar, maar hebt gewoon echt liever niet dat ze dat voor je betaalt.

Dat ga ik ook doen, ik ga aan haar vragen of we gewoon eens wat gaan drinken samen en dat zij dat dan best voor me mag betalen Wink

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 21:39

TGR schreef:
Caro schreef:Ik zelf zie dat dus niet zo. Iedere ouder doet voor zijn kind wat hij kan... als mensen het iets breder hebben, zijn ze eerder geneigd iets extra's te doen voor hun kinderen. Dit is juist heel lief en staat los van jouw eigen moeder. Die doet ook wat ze kan...

Ik vind juist dat je dit niet kan weigeren.

Ik ben haar kind natuurlijk niet. Ik vind het leuk en lief wat ze doet voor Thomas, maar soms vind ik dat ze hem en zijn zus nog echt teveel als kleine kindjes behandelt.

Ik wil liever geen fiets van haar, ik voel me daar gewoon niet prettig bij. Dure cadeaus geven me een bezwaard gevoel, alsof ik per se iets terug moet doen wat ook geld kost. Ik ga liever een keer met haar koffie drinken en gezellig met haar praten. Iets wat ik fijner vind dan 10 fietsen krijgen.

Dan zeg je dat tegen haar. Dat je het erg lief van haar vindt, maar dat je liever een kop koffie met haar gaat drinken ergens.

Edit: Oh haha! Zie dat je het zelf ook al gezegd had Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Zora wo 2 nov 2011 - 21:46

TGR schreef:
Zora schreef:Dan zeg je dat toch gewoon? Jij voelt je er niet prettig bij, wil die fiets graag zelf betalen. Je vindt het onzettend lief van haar, maar hebt gewoon echt liever niet dat ze dat voor je betaalt.

Dat ga ik ook doen, ik ga aan haar vragen of we gewoon eens wat gaan drinken samen en dat zij dat dan best voor me mag betalen Wink

Precies!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Jeanette wo 2 nov 2011 - 23:25

Caro schreef:Ik zelf zie dat dus niet zo. Iedere ouder doet voor zijn kind wat hij kan... als mensen het iets breder hebben, zijn ze eerder geneigd iets extra's te doen voor hun kinderen. Dit is juist heel lief en staat los van jouw eigen moeder. Die doet ook wat ze kan...

Ik vind juist dat je dit niet kan weigeren.

+1

Mee eens!!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  TGR do 3 nov 2011 - 1:26

Jeanette schreef:
Caro schreef:Ik zelf zie dat dus niet zo. Iedere ouder doet voor zijn kind wat hij kan... als mensen het iets breder hebben, zijn ze eerder geneigd iets extra's te doen voor hun kinderen. Dit is juist heel lief en staat los van jouw eigen moeder. Die doet ook wat ze kan...

Ik vind juist dat je dit niet kan weigeren.

+1

Mee eens!!

Hmm, ik vrees dat er er aanvast zit, het is me zo gegund mailde ze me net.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 1:42

TGR schreef:
Jeanette schreef:
Caro schreef:Ik zelf zie dat dus niet zo. Iedere ouder doet voor zijn kind wat hij kan... als mensen het iets breder hebben, zijn ze eerder geneigd iets extra's te doen voor hun kinderen. Dit is juist heel lief en staat los van jouw eigen moeder. Die doet ook wat ze kan...

Ik vind juist dat je dit niet kan weigeren.

+1

Mee eens!!

Hmm, ik vrees dat er er aanvast zit, het is me zo gegund mailde ze me net.

Eens met Caro en het is een lief aanbod dus gewoon aannemen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  TNMN do 3 nov 2011 - 2:26

Als ze echt aandringt zou ik het accepteren en als bedankje iets met haar gaan drinken?
En misschien voor haar maar ook voor jou moeder een bos bloemen kopen, niet voor de fiets maar zo maar.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Spring do 3 nov 2011 - 2:40

Ik zou me juist schuldig voelen als ik de fiets niet zou aannemen. En zij zou dat ook niet leuk vinden.

Ik heb er ook wel moeite mee hoor, om grote cadeau's of geldbedragen aan te nemen. Maar als zij het kan en wil doen, dan moet je dat lekker aannemen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 22:17


Ik zou het geld accepteren en er wellicht iets voor haar van kopen, als bedankje. Of bewaren om een groot kerstcadeau voor haar aan te schaffen. Als ik het geld echt niet zou willen, zou ik het op een sluikmanier terug spelen, want ik ben met Caro eens dat je het eigenlijk niet kan weigeren.
Maar als ik me er naar onder zou voelen (wat in mijn geval vast niet het geval zou zijn) dan zou ik dat geld toch op een of andere manier weer proberen terug te spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  sonly vr 4 nov 2011 - 5:09

Ik zou er bij zeggen dat je het niet wilt omdat je je dan zo bezwaard voelt. Ik hou er ook niet van om dure cadeau's te krijgen. Voel me nog steeds bij vlagen schuldig dat ik een tv heb gehad van m'n broertje (die hebben ze stiekem in m'n huis gezet, ik vermoed om het protest niet aan te hoeven horen Wink) en dat is inmiddels al anderhalf jaar geleden. Vond het echt een SUPERSUPER lief cadeau dus die tv houd ik zoiezo tottie ooit vanzelf stukgaat
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Tazz vr 4 nov 2011 - 6:51

Ik snap niet dat mensen hier altijd zo moeilijk over doen. Ze kan het betalen, ze doet het graag, jij hebt wat extra´s. Zij blij, jij blij. Waarom zou je overal wat achter zoeken?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets van schoonmoeder Empty Re: Fiets van schoonmoeder

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum