Wat je denkt, maar niet zegt!
+27
M_as
Toet
Guus
CCC
Melis_je
Isis
mzcharlotte
BJA
Buddha88
Minx
Shisha
luisa
Sorella
Caro
Lejow
Luthien
Curious
Sugarfall
_Lacey_
Inge
Tyrael
RYW
Pien
Susan
Lavendel
SuperGrover
Rush
31 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Wat je denkt, maar niet zegt!
Ik denk op mijn werk vaak: jullie klagen dat het zo druk is en dat jullie het onzin vinden dat jullie aan je beoordeling en competenties moeten werken, maar jullie zitten wel de halve! dag te kletsen en lol te maken.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Poppedijn vind ik juist een heel mooi woord. Poepje of scheetje vind ik juist om te kotsen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Het liefst zou ik wat zeggen over het baby-geblaat op kantoor (er is er eentje zwanger), maar iedereen loopt weg met haar dus ik houd netjes mijn mond.
Ik vind het altijd een beetje dubbel, die 'geen snoep/ijs/Mac'-gedenk ten opzichte van mensen met overgewicht. Ik heb zelf ook overgewicht, maar ik vind het dus echt vreselijk om een keer snoep of choco te kopen als 'treat' omdat ik me juist overbewust bent van dat soort gedachtes.
Ik vind het altijd een beetje dubbel, die 'geen snoep/ijs/Mac'-gedenk ten opzichte van mensen met overgewicht. Ik heb zelf ook overgewicht, maar ik vind het dus echt vreselijk om een keer snoep of choco te kopen als 'treat' omdat ik me juist overbewust bent van dat soort gedachtes.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Poppedijn vind ik wel leuk, maar wel als het lichtelijk ironisch gebruikt wordt. Je moet het niet té serieus menen.
Gast- Gast
Hoe bedoel je dat, ironisch gebruik van een koosnaam? Ik zie nu voor me hoe een moeder haar kind betrapt op het afbreken van het huis en zegt: "Nou je bent wel weer eens poppedijn of niet?"Gloria schreef:Poppedijn vind ik wel leuk, maar wel als het lichtelijk ironisch gebruikt wordt. Je moet het niet té serieus menen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Hoe bedoel je dat, ironisch gebruik van een koosnaam? Ik zie nu voor me hoe een moeder haar kind betrapt op het afbreken van het huis en zegt: "Nou je bent wel weer eens poppedijn of niet?"Gloria schreef:Poppedijn vind ik wel leuk, maar wel als het lichtelijk ironisch gebruikt wordt. Je moet het niet té serieus menen.
Ik denk aan een man die 3x geniest heeft en claimt ont-zet-tend ziek te zijn en vertroeteld te moeten worden...dat vind ik wel een poppedijn waard!
Gast- Gast
Da's een leuke ja. Maar ik bedoel het meer net als 'tuttebol'. Dat bedoel je schattig, maar ook een beetje... tja, hoe zeg je dat. Het ligt vast meer aan de toon dan aan de context. Kan het niet uitleggen, solly.
Gast- Gast
Ja, precies. Die zou ik een poppedijn noemen. Ook omdat je een man nooit serieus poppedijn noemt.mozzarella schreef:Ik denk aan een man die 3x geniest heeft en claimt ont-zet-tend ziek te zijn en vertroeteld te moeten worden...dat vind ik wel een poppedijn waard!
Gast- Gast
nou m'n zwager zit hele gesprekken te voeren met/tegen 'Poppedijn'. Ik vind het echt niet om aan te horen.
Maarja ik zal ook wel uitspraken hebben waar mensen zich aan ergeren...
Maarja ik zal ook wel uitspraken hebben waar mensen zich aan ergeren...
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Als ik ergens loop/fiets/rij en er komt zo'n idioot voorbij gescheurd die totaal onverantwoordelijk rijdt, dan denk ik vaak: 'Ik hoop dat hij zichzelf te pletter rijdt, voordat hij iemand anders iets aan doet.'
Is dat heel erg?
Is dat heel erg?
Gast- Gast
Poppedijntje is leuk .
Net als Tuttebel. Zo noem ik mijn dochter vaak als ze ondeugend is of iets onhandigs doet.
Net als Tuttebel. Zo noem ik mijn dochter vaak als ze ondeugend is of iets onhandigs doet.
Gast- Gast
Minneke schreef:Als ik ergens loop/fiets/rij en er komt zo'n idioot voorbij gescheurd die totaal onverantwoordelijk rijdt, dan denk ik vaak: 'Ik hoop dat hij zichzelf te pletter rijdt, voordat hij iemand anders iets aan doet.'
Is dat heel erg?
Ik hoop dan altijd dat 'wegmisbruikers' in de buurt is.
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Minneke schreef:Als ik ergens loop/fiets/rij en er komt zo'n idioot voorbij gescheurd die totaal onverantwoordelijk rijdt, dan denk ik vaak: 'Ik hoop dat hij zichzelf te pletter rijdt, voordat hij iemand anders iets aan doet.'
Is dat heel erg?
Nee, dat denk ik ook wel eens.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Sommige mensen kunnen nogal eens (in mijn ogen) kortzichtige opmerkingen maken over mijn werk (met daklozen en ex-gedetineerden). Ik ga niet meer in discussie maar denk er het mijne van.
Als mensen stinken (onbekenden) denk ik meteen aan praktische dingen: hebben die mensen een douche? Een huis? De vaardigheden om zichzelf te verzorgen? Stukje beroepsmisvorming. Ik merk ook heel snel wanneer mensen dakloos zijn en heb dan de neiging om tips te gaan geven waar ze terecht kunnen. Doe ik niet, dat is op dat moment niet mijn zaak. Maar pijn doet het soms wel.
Als mensen stinken (onbekenden) denk ik meteen aan praktische dingen: hebben die mensen een douche? Een huis? De vaardigheden om zichzelf te verzorgen? Stukje beroepsmisvorming. Ik merk ook heel snel wanneer mensen dakloos zijn en heb dan de neiging om tips te gaan geven waar ze terecht kunnen. Doe ik niet, dat is op dat moment niet mijn zaak. Maar pijn doet het soms wel.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Isis schreef:Sommige mensen kunnen nogal eens (in mijn ogen) kortzichtige opmerkingen maken over mijn werk (met daklozen en ex-gedetineerden). Ik ga niet meer in discussie maar denk er het mijne van.
Pfff herkenbaar... Ik werk dan nu met mensen in de psychiatrie, maar heb hiervoor met ex-gedetineerden gewerkt. Heel soms laat ik me toch verleiden tot een bij voorbaat al zinloze discussie
Gast- Gast
Is dat heel erg?
Neuh, helemaal niet. In het verkeer kan ik me ook redelijk snel ergeren aan mijn mede-weggebruikers en regelmatig roep ik ook nog wel eens wat achter het stuur over het aso's op de weg (altijd eerst even nadenken of D. niet achter me zit op de stoel, voordat die binnenkort schuttingtaal uit begint te slaan).
Gast- Gast
Twellie schreef:Minneke schreef:Als ik ergens loop/fiets/rij en er komt zo'n idioot voorbij gescheurd die totaal onverantwoordelijk rijdt, dan denk ik vaak: 'Ik hoop dat hij zichzelf te pletter rijdt, voordat hij iemand anders iets aan doet.'
Is dat heel erg?
Neuh, helemaal niet. In het verkeer kan ik me ook redelijk snel ergeren aan mijn mede-weggebruikers en regelmatig roep ik ook nog wel eens wat achter het stuur over het aso's op de weg (altijd eerst even nadenken of D. niet achter me zit op de stoel, voordat die binnenkort schuttingtaal uit begint te slaan).
Fenne noemt mijn man een 'Weg-Piet-Piraat' dankzij mijn uitlatingen (En dat terwijl hij eigenlijk ontzettend netjes rijdt hoor).
Gast- Gast
Hahaha van je kinderen moet je het hebben.
Als ik samen ben met mijn neefje van 2 jaar dan let ik er ook wel op dat dingen die ik denk niet naar buiten komen met de nodige scheldwoorden. Meneer is net een papegaai soms. Ik zei ooit eens "Oh! Oma is een beetje dom" toen mijn moeder aan het klungelen was met het koken. Vervolgens hebben we nog tien keer kunnen luisteren naar "domme oma".
Als ik samen ben met mijn neefje van 2 jaar dan let ik er ook wel op dat dingen die ik denk niet naar buiten komen met de nodige scheldwoorden. Meneer is net een papegaai soms. Ik zei ooit eens "Oh! Oma is een beetje dom" toen mijn moeder aan het klungelen was met het koken. Vervolgens hebben we nog tien keer kunnen luisteren naar "domme oma".
Gast- Gast
Ohw die herken ik. Vorige week reed ik in het donker naar huis. Uurtje of 1 was het wil een vrachtwagen inhalen reed 125 op de tom tom dus rond de 130 op de teller. Ik keek in mijn spiegel en had alle ruimte. Zie ik ineens die auto seinen. Was dat zo'n idioot die met 160 over de snelweg reed. Toen dacht ik ook wel ff van eigenlijk hoop ik dat je tegen de volgende boom zit. En dan denk ik er snel achter aan. Doe dat maar neit als ik het zie
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik vind het juist wel stoer dat ze dat wil. Beter dan dat ze een tent aantrekt 'omdat ze lelijk is', al vind ik gouden hotpants bij iedereen lelijk.Rush schreef:Oh, dat zeg ik dus meestal wel.
Ik heb ook een vriendin met echt gigantische (dit overdrijf ik niet) bovenbenen en dat weet ze ook echt wel. Zegt ze laatst in de H&M, wijzend naar een gouden hotpants; Die doe ik zaterdag aan naar de discotheek, echt bloedserieus.
En dan zeg ik wat iedereen denkt; de eigenaar wil ook graag klanten binnen houden.
Ik ben gewoon hard, soms.
Ik erger me niet zo snel aan dingen. Bij de meeste die hierboven staan, denk ik: "Waar maak je je druk om.".
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik denk vaak wel van alles in bepaalde situaties, maar hou vrijwel altijd wijselijk mijn mond.
Gast- Gast
Melis_je schreef:
Ik erger me niet zo snel aan dingen. Bij de meeste die hierboven staan, denk ik: "Waar maak je je druk om.".
O, ik ben iemand die zich overal aan kan ergeren. Dat vind ik soms echt heerlijk. Gewoon even zeiken om het zeiken. Gelukkig blijf ik daar niet hangen trouwens.
Gast- Gast
Minneke schreef:Melis_je schreef:
O, ik ben iemand die zich overal aan kan ergeren. Dat vind ik soms echt heerlijk. Gewoon even zeiken om het zeiken. Gelukkig blijf ik daar niet hangen trouwens.
Dat heb ik precies zo. Even lekker zeiken.
Gast- Gast
Arden schreef:Minneke schreef:Melis_je schreef:
Dat heb ik precies zo. Even lekker zeiken.
Ooh dat heb ik ook! Kan soms even lekker zijn om te zeiken...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Bazinga schreef:Luthien schreef:ProudMama schreef:+1, dan kan ik me aanwennen om dat koosnaampje nooit te gebruiken voor mijn dochters.Alex schreef:Luthien schreef:
Oh en er is één koosnaampje waar ik echt braakneigingen van krijg. Zal hem niet noemen omdat er hier ook meiden zijn die het zeggen tegen hun dochter.
En toch ben ik heel erg benieuwd op welk koosnaampje jij doelt!
Ok, omdat jullie zo aandringen... Poppedijn
Zo noem ik Fritsie altijd Poppedijnie
Ik Nala ook! Goedemorgen Poppedijntje! *kwispel kwispel* word ik toch zo vrolijk van
Ik denk van alles maar vind het niet meer dan normaal om mijn mond te houden. Ook vind ik wel dat er een verschil zit tussen sarcasme en hard.
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?
» Ik hoor hem wel maar zie hem niet...
» Als je denkt dat t niet erger kan
» Ziekenhuis die hun naam niet zegt aan de telefoon.
» Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..
» Ik hoor hem wel maar zie hem niet...
» Als je denkt dat t niet erger kan
» Ziekenhuis die hun naam niet zegt aan de telefoon.
» Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: