Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe houden jullie je relatie levendig/spannend?

+14
nina
Serena
sanne-84
Marin
Arwyn
Pien
studiebol
Zonnetje
CCC
minoessepoes
Sterre
Rush
Guus
Julia
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe houden jullie je relatie levendig/spannend? Empty Hoe houden jullie je relatie levendig/spannend?

Bericht  Julia do 14 jul 2011 - 23:44

Ik zie best veel om me heen dat vriendinnen af en toe klagen over een toenemende sleur in de relatie..Ook hier voelt het af en toe aan alsof er iets meer sleur inkomt. We proberen dit te voorkomen door zo af en toe oppas in te schakelen en er dan op uit te gaan met zijn 2en.
Hoe doen jullie dat? Ervaren jullie ook "sleur" ?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je relatie levendig/spannend? Empty Re: Hoe houden jullie je relatie levendig/spannend?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 0:16

Ik ben daar best streng in voor mijzelf (en automatisch dus ook voor mijn vriend).. Ik merkte het een jaar geleden ineens.. en dat bekroop me echt behoorlijk.

- Nu sporten we allebei verplicht :P - Ik wil geen uitgezakte vent (hij ook geen vrouw Wink )
- Verder gaan we 1x per maand (of anderhalve maand) uit eten samen
- We hadden er nogal een handje van om na het thuis komen direct in hangkleding op de bank te ploffen.. We hebben nu beide wat relaxkleding aangeschaft maar dat het er toch nog wel leuk "figure hugging Wink" uitziet.
- We proberen leuke dates te plannen 1x per maand (Dierentuin, Sanadome, Bioscoop, Shoppen etc.)

En het huis beter opgeruimd hebben helpt hier ook.. Maar dat komt meer omdat ik anders zo'n saai/versloomd stel vor me zie en dat wil ik niet hahaha..

Okee ik lijk volgens mij wel heel strikt, maar ik vind het gewoon belangrijk dat mijn vriend en ik elkaar niet als te 'normaal' gaan zien.

Gast
Gast

Hoe houden jullie je relatie levendig/spannend? Empty Re: Hoe houden jullie je relatie levendig/spannend?

Bericht  Guus vr 15 jul 2011 - 0:24

Het enige wat wij echt expres doen is satés voor elkaar regelen, om d beurt elke maand een date en de hele avond alleen met elkaar. Hij heeft mij vorigemaand meegenomen naar soldaat van oranje en deze maand neem ik hem mee bowlen het sushi eten ( en ik heb echt een HEKEL aan bowlen maar hij vind het leuk dus gaat mijn gebaar cker waarderen) en op die avond maken weons ook echt mooi voor elkaar smile

Verder gaat veel vanzelf, zijn beide wel personen die initiatief nemen dus dan proberen we weer eens wat nieuws. En we praten ook best veel over wat we willen. Als ik iets geleerd heb dan is het dat je niet moetwachten tot de ander je gedachten raad.

Whahaha satés is dates, freaking IPad damnyouautocorrect
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 0:28

Goochempie schreef:Het enige wat wij echt expres doen is satés voor elkaar regelen, omstandige elkemaand een date en de hele avond alleen met elkaar. Hij heeft mij vorigemaand meegenomen naar soldaat van oranje en deze maand neem ik hem mee bowlen het sushi eten ( en ik heb echt een HEKEL aan bowlen maar hij vind het leuk dus gaat mijn gebaar cker waarderen) en op die avond maken weons ook echt mooi voor elkaar smile

Verder gaat veel vanzelf, zijn beide wel personen die initiatief nemen dus dan proberen we weer eens wat nieuws. En we praten ook best veel over wat we willen. Als ik iets geleerd heb dan is het dat je niet moetwachten tot de ander je gedachten raad.

Inderdaad! Nu komt het misschien ook wel dat ik al zolang samen ben met hem en toen ik 15/16/17 was ik dacht 'ach boeie, komt wel.. etc." Maar nu ik ouder en (hopelijk) verstandiger ben haha, wil ik wel dat hij dingen begrijpt of dat hij mij snapt (wat ik vroeger wegwuifde(?)). Dus wij zijn hier wel heel duidelijk.

hahaha dat van die sates Wink Ik dacht idd al .. Ohh maken jullie iedere maand voor elkaar een lekker sateetje warm Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 0:28

Goochempie schreef:Het enige wat wij echt expres doen is satés voor elkaar regelen, om d beurt elke maand een date en de hele avond alleen met elkaar. Hij heeft mij vorigemaand meegenomen naar soldaat van oranje en deze maand neem ik hem mee bowlen het sushi eten ( en ik heb echt een HEKEL aan bowlen maar hij vind het leuk dus gaat mijn gebaar cker waarderen) en op die avond maken weons ook echt mooi voor elkaar smile

Hahaha ik dacht al, die zijn dol op satés dan blijkbaar scratch

Gast
Gast

Bericht  Guus vr 15 jul 2011 - 0:33

Hahaha no kidding, we kunnen een satetje absoluut waarderen, maar die hoeven we niet expres elke maand voor elkaar te regelen (zou ook juist snel een sleur worden denk ik)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 0:36

Ik regel ook altijd satés voor mijn vriend :P

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 0:39

Goochempie schreef:Hahaha no kidding, we kunnen een satetje absoluut waarderen, maar die hoeven we niet expres elke maand voor elkaar te regelen (zou ook juist snel een sleur worden denk ik)

Op een gegeven moment zit het er dan zo ingebakken dat de frikandellen en frietjes ook gezellig gehaald worden.. Ohja en de pizza's.. Hoe romantisch! Lekker samen uitdijen op de bank Wink I love you

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 15 jul 2011 - 0:39

Fauve schreef:Ik regel ook altijd satés voor mijn vriend :P
+1 , maandag nog :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Sterre vr 15 jul 2011 - 0:41

Ik dacht al dat ik iets had gemist en dat 'sateetjes regelen' tegenwoordig een metafoor was voor iets heel anders ;-).

Maar wij regelen ook weleens een date voor elkaar, of plannen eens in de zoveel tijd een weekend vrij waarop we samen doen waar we zin in hebben. Uitslapen, shoppen, naar de sauna, uit eten, stuk wandelen, naar het strand, samen sporten, dat soort dingen doen we dan. Dat hoeft niet altijd een heel weekend te zijn, we doen elke week wel iets samen (al is het op de bank een film kijken) maar doordat je soms een weekend plant komt het er ook echt van.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  minoessepoes vr 15 jul 2011 - 1:38

Nou ik zou best elke maand een sateetje lusten hoor!

Nee even ontopic. Wij zijn daar niet zo bewust mee bezig eigenlijk. Wel proberen we altijd een dagje samen te plannen in het weekend en dan gaan we ook samen wat doen. Wij gaan denk ik om de week bijna wel lekker met zijn tweeen uit eten, in het weekend plannen we regelmatig een filmavondje, of een shopmiddag. Dat gaat eigenlijk heel natuurlijk, door de week wat minder maar wij maken echt wel tijd voor elkaar. Ik vind zelf de uurtjes samen op de bank, lekker tegen elkaar aan liggen het meest kostbaar.

Ook hebben wij de afspraak om echt aan tafel te eten, behalve als we echt friet eten ofzo en in het weekend ontbijten wij ook altijd uitgebreid samen aan tafel, dat vind ik ook heel fijn en gezellig, dan spreken we de dag door en hebben we het gewoon gezellig terwijl als we op de bank eten we alle twee moe en suf voor ons uit zitten te staren naar de tv.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  CCC vr 15 jul 2011 - 12:20

Omdat mijn vriend wisseldiensten heeft, zien wij elkaar soms erg weinig... We wisselen elkaar vaak af, ik ga 's morgens vroeg de deur uit en kom rond 18.00/ 19.00 uur thuis... En hij werkt dan vanaf 16.00/ 17.00 uur tot 's nachts...

Wij proberen zoveel mogelijk te ondernemen wanneer we samen zijn, ook zijn de weekenden die wij per maand samen hebben erg belangrijk voor ons... Meestal is dat 1 of 2 weekenden per maand, hangt af van de drukte op het werk... Wij gaan regelmatig uit eten, dagjes shoppen, bowlen, biosje, feestjes... Soms ook gewoon lekker voor elkaar te koken of samen koken, of gewoon simpel een dagje op de bank te hangen... Ook proberen we met wat vrienden af te spreken zo nu en dan en ik vind het fijn om soms een weekendje weg te gaan... Al schiet dat de laatste maanden er bij in... We hebben in aug. weer een weekendje met vrienden gepland om weg te gaan... Kijk er nu al naar uit! Very Happy

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 2:19

Haha punk'd!
Ik ben nog niet zo lang samen met mijn vriend dus ik denk dat wij dat punt nog niet bereikt hebben, we doen echt heel veel leuke dingen samen en de sleur is nog niet aanwezig.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 2:32

Hier geen sleur na meer dan 5,5 jaar. Wij doen gewoon lekker gek samen op zijn tijd, beetje stoeien en lieve dingen voor elkaar doen. Tja gewoon tijd voor ons samen nemen.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje za 16 jul 2011 - 3:19

Wij doen veel leuke dingen samen, zoals samen winkelen, samen sporten, een dagje weg, een weekendje weg, samen op vakantie, naar de bios, uit eten, schaatsen, een stuk wandelen, op de bank een filmpje kijken met een lekker drankje erbij, etc. We plannen eigenlijk vanzelf leuke dingen samen, omdat we allebei wel veel initiatief daartoe nemen. We kunnen ook samen genieten van het zoeken naar een leuke vakantie, boeken en lekker samen op vakantie gaan. Daar praten we dan veel over en naderhand maken we er een leuk fotoboek van.

Verder doen we op zondagmorgen altijd een lekker ontbijtje, eten we altijd aan tafel zonder tv aan (behalve als er echt iets bijzonders op tv is zoals WK/Olympische spelen) en koken we regelmatig wat lekkers of speciaals.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  studiebol za 16 jul 2011 - 5:11

Ik vind dat wij geen sleur in onze relatie hebben maar ja dat komt ook door de baan van mijn vriend. Ik probeer er juist voor te zorgen dat als ik weet dat hij thuis is ik in die periode ook thuis ben, en dan vind ik het heerlijk om samen met hem bank te hangen. Maar ook dan doen we nog leuke dingen hoor, samen uiteten, samen shoppen en laatst hebben we samen de kinderkamer opgeknapt dat vond ik ook erg leuk om te doen. We doen gewoon als hij thuis is als nog regelmatig leuke dingen met elkaar en soms maken we bewust meer tijd voor elkaar omdat we elkaar dus weinig zien.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Pien zo 17 jul 2011 - 9:24

Ook hier na bijna 6jaar geLukkig nog geen sleur. Wij doen heel veel samen en praten ook heel veel. Ik vind voor een relatie heel belangrijk dat het geven en nemen is...

Verder vind ik het heel belangrijk dat je zorgt dat je aantrekkelijk blijft voor elkaar. Ook als je gewoon een avond samen op de bank door brengt, zorgen dat je er leuk bij zit en het thuis gewoon gezellig maakt. Mijn man vind zijn joggingbroek bijvoorbeeld heerlijk zitten maar ik zie hem veel liever in zijn mooie jeans met blouse...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Arwyn zo 17 jul 2011 - 23:19

Wij doen er eigenlijk niet zoveel aan, haha.
Waar ik zelf wel op let, is dat ik er meestal wel gewoon leuk uit zie. Zo af en toe vind ik het heerlijk om op zondagochtend in mijn pyjama en zonder make-up onder een dekentje op de bank een film te kijken, maar he, als hij me daardoor minder leuk vindt, klopt dat ook niet helemaal hoor! Maar het is niet zo dat als ik thuis kom van mijn werk gelijk m'n pyjama/joggingbroek aantrek. Ik kleed me meestal wel om, maar dan gewoon in m'n spijkerbroek ipv pantalon.
Verder gewoon ook eens dingen zonder elkaar doen met je eigen vrienden, maar juist ook tijd vrijmaken voor elkaar, zonder anderen erbij. En het is een beetje geven en nemen. Zo wil ik op vakantie natuurlijk wel een beetje shoppen (wat hij niet leuk vindt), maar gaan we waarschijnlijk ook naar de VW fabriek omdat hij dat juist leuk vindt.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Marin ma 18 jul 2011 - 0:16

Pien schreef:

Verder vind ik het heel belangrijk dat je zorgt dat je aantrekkelijk blijft voor elkaar. Ook als je gewoon een avond samen op de bank door brengt, zorgen dat je er leuk bij zit en het thuis gewoon gezellig maakt. Mijn man vind zijn joggingbroek bijvoorbeeld heerlijk zitten maar ik zie hem veel liever in zijn mooie jeans met blouse...

Ik heb zelf liever een relatie waarin ik me niet de hele tijd netjes hoef te kleden voor m'n vriend, en vice versa. Ik zou het zelf verschrikkelijk vinden als ik continu op m'n tenen moet lopen omdat ik er leuk uit wil zien voor hem, of omdat hij dat verwacht van mij. Nou is dat misschien niet het geval bij jou, maar dit is iets wat ik echt niet zou willen. Er is niets mis mee met lekker op de bank hangen in een joggingbroek samen. Ik vind dat juist heel bevrijdend, dat je echt helemaal jezelf kunt zijn en gewoon in je kloffie zelfs nog aantrekkelijk bent voor de ander. Dat vind ik veel belangrijker dan er altijd tiptop mooi uit zien voor hem. Ik zie dat zelf niet als een teken van sleur, alhoewel dat wel kán natuurlijk als het te veel voorkomt of je echt geen moeite meer wilt doen voor hem noch jezelf.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 0:29

Joy_ schreef:
Pien schreef:

Ik heb zelf liever een relatie waarin ik me niet de hele tijd netjes hoef te kleden voor m'n vriend, en vice versa. Ik zou het zelf verschrikkelijk vinden als ik continu op m'n tenen moet lopen omdat ik er leuk uit wil zien voor hem, of omdat hij dat verwacht van mij. Nou is dat misschien niet het geval bij jou, maar dit is iets wat ik echt niet zou willen. Er is niets mis mee met lekker op de bank hangen in een joggingbroek samen. Ik vind dat juist heel bevrijdend, dat je echt helemaal jezelf kunt zijn en gewoon in je kloffie zelfs nog aantrekkelijk bent voor de ander. Dat vind ik veel belangrijker dan er altijd tiptop mooi uit zien voor hem. Ik zie dat zelf niet als een teken van sleur, alhoewel dat wel kán natuurlijk als het te veel voorkomt of je echt geen moeite meer wilt doen voor hem noch jezelf.

Hier ben ik het mee eens.
Wel vind ik het belangrijk mezelf goed te verzorgen. Gladde oksels en benen, bikinilijn bijwerken, zo nu en dan een sexy setje aan, dat soort dingen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 1:20

Joy_ schreef:
Pien schreef:

Ik heb daar wel 'problemen' mee.

Ik word er niet warm van als mijn vriend elke dag thuis komt direct in zijn joggingbroek in een hoekje van de bank gaat zitten..

Natuurlijk hoeft hij niet in blouse en al op de bank maar ik vind altijd maar die joggingsbroek echt een domper.

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 ma 18 jul 2011 - 1:24

hmm vind een trainingsbroek soms net zo mooi (voor thuis dan)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Serena ma 18 jul 2011 - 1:35

Punk'd schreef:
Joy_ schreef:
Pien schreef:

Ik heb daar wel 'problemen' mee.

Ik word er niet warm van als mijn vriend elke dag thuis komt direct in zijn joggingbroek in een hoekje van de bank gaat zitten..

Natuurlijk hoeft hij niet in blouse en al op de bank maar ik vind altijd maar die joggingsbroek echt een domper.

Heb hetzelfde als Punk'd.
Alhoewel hij nu gelukkig niet altijd direct zijn jogginsbroek aan doet, dus dan zie ik hem ook nog is in huis met leuke kleren aan. smile
Ik vind wel dat dat er een beetje bijhoort. Een soort van je best doen voor de ander door er leuk uit te zien. En dit hoeft zeker niet elke dag. Maar zo nu en dan is het toch wel fijn.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Marin ma 18 jul 2011 - 1:36

Ja, ik kan een joggingbroek ook heel sexy vinden. Of andersom dat ik een echt typisch thuispak aantrek, maar waarvan de stof heel zacht is rondom m'n borsten en hij dat heel lekker vindt.

Maar het gaat mij er inderdaad meer om dat je niet constant op je tenen hoeft te lopen om mooi te zijn omdat iemand anders dat van je verwacht. Als het goed is, vindt hij je ook echt wel mooi zonder al die make up en mooie jurkjes. Een goede middenweg lijkt me hierin belangrijk. Natuurlijk moet je sexy blijven voor je vent om te zorgen dat er geen sleur in de relatie komt, maar dat kan op meer manieren dan altijd er mooi uit zien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  nina ma 18 jul 2011 - 2:33

Ik ken eigenlijk ook helemaal geen sleur. En dat terwijl we ruim 5 jaar samen zijn en 4 jaar samenwonen.
Misschien komt het doordat we elk nog echt ons eigen leven hebben. We gaan zonder elkaar op vakantie, maar ook met elkaar.... We gaan vaak alleen dagjes weg maar ook samen.. Tsja ik weet niet hoe het komt dat er geen sleur is....
Joggingbroek aan of niet.. Dat heeft voor mijniets met sleur te maken eigenlijk..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: