Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe hou jij je relatie levendig?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe hou jij je relatie levendig? Empty Hoe hou jij je relatie levendig?

Bericht  Queen vr 1 jun 2012 - 10:29

Hoe voorkom jij sleur in je relatie en houd je het levendig?

Sinds kort hebben we beiden een drukke baan, wonen samen 's avonds zijn we uitgeblust. We gaan niet 's avonds op pad, het weekend is voor familiebezigheden e.d. en we zeuren over het huishouden. Kortom: sleur :shock:

Voor deze situatie ben ik regelmatig bang geweest, en nu zit ik er middenin. Help!
Ik weet wat ik eraan moet doen: tijd voor elkaar vrijmaken, elkaar verrassen etc. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hebben jullie tips? Vergelijkbare situaties?
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hou jij je relatie levendig? Empty Re: Hoe hou jij je relatie levendig?

Bericht  Mamsie vr 1 jun 2012 - 10:44

Tja je weet dus hoe het moet, nu nog gewoon DOEN.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zonnetje vr 1 jun 2012 - 10:46

Wij hebben ook allebei een drukke baan en het ook vaak druk in het weekend. Wij houden onze relatie levendig door af en toe tijd voor elkaar te maken: een avondje film kijken samen op de bank, uit eten, naar de bios, naar een cabaretvoorstelling, samen winkelen, dagje weg, we moedigen elkaar aan als we een hardloopwedstrijd hebben, een weekendje weg, in de zomer twee weken samen op vakantie, etc. Gewoon dingen waarbij we samen lachen en goed praten met elkaar.

Ook eten we bijna iedere avond samen en tafelen dan wel eens na. Ik kook ook wel eens iets wat mijn vriend super lekker vindt, als verrassing, of neem wat lekkers voor hem mee uit de supermarkt.

Bovenstaande dingen zijn niet allemaal een sprankelend, maar door van deze kleine dingen samen te genieten, komt onze relatie niet in een sleur.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zonnetje vr 1 jun 2012 - 10:50

Ook zeuren over het huishouden kwam hier voor. Wat voor ons goed werkt, is afspraken wie wat schoonmaakt. Ergens in of rond het weekend maak ik altijd de wc, badkamer, trappen en bovenverdieping schoon en mijn vriend de woonkamer, gang en keuken.

Strijken doen we allebei op het moment dat we de volgende dag iets aanwillen dat gestreken moet worden, doen we dat zelf even en wat er op de strijkplank ligt, strijken we dan meteen ook ff.

Boodschappen doe ik meestal, als ik weinig tijd heb, doet mijn vriend dat.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Queen vr 1 jun 2012 - 10:54

Zonnetje schreef:Ook zeuren over het huishouden kwam hier voor. Wat voor ons goed werkt, is afspraken wie wat schoonmaakt. Ergens in of rond het weekend maak ik altijd de wc, badkamer, trappen en bovenverdieping schoon en mijn vriend de woonkamer, gang en keuken.

Strijken doen we allebei op het moment dat we de volgende dag iets aanwillen dat gestreken moet worden, doen we dat zelf even en wat er op de strijkplank ligt, strijken we dan meteen ook ff.

Boodschappen doe ik meestal, als ik weinig tijd heb, doet mijn vriend dat.

Mijn vriend vindt het zelf geen sleur, hij is wat ouder en vindt die rust 's avonds met zijn tweetjes juist heerlijk.
Ik heb het gevoel dat ik altijd wat 'moet'.

De dingen die jij noemt zonnetje doen wij ook, dingen samen ondernemen en veel praten en lachen. Maar doordeweeks na werktijd voelt het zo erg als sleur...

Mamsie, je hebt gelijk hoor. Hoe doe jij dat met je 3 kids? Ik vind het nu al zo moeilijk om de tijd en de puf te vinden...
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 11:01

Gewoon doen. Wij maken in een prille relatie al afspraken. Dat is bij exen daar al fout gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Queen vr 1 jun 2012 - 11:11

Francaise schreef:Gewoon doen. Wij maken in een prille relatie al afspraken. Dat is bij exen daar al fout gegaan.

Wat bedoel je met afspraken dan precies?
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 20:45

Queen schreef:
Francaise schreef:Gewoon doen. Wij maken in een prille relatie al afspraken. Dat is bij exen daar al fout gegaan.

Wat bedoel je met afspraken dan precies?
Avonden/dagen samen plannen en dan vooraf afspreken wat we gaan doen want anders is het hier ook op de bank hangen. Klinkt niet romantisch maar het werkt wel.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 1 jun 2012 - 20:54

Ik vind dat ook soms erg lastig, druk met werk/kind/thuis verbouwen en dan schiet de sleur er nog wel eens in.

Wat wij ongeveer iedere maand proberen is een soort 'verrassingsdag' plannen. De ene maand ik, de andere maand hij. Dit kan gewoon uiteten en bios zijn maar ook gewoon samen een geocache lopen en dan samen ergens iets eten. Het gaat erom dat de ander gewoon ff verrast wordt en dat we even samen tijd hebben. Maar dit lukt ons niet iedere maand evengoed hoor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 0:39

Toevallig had ik het van de week nog met mijn man over. En nu plannen we vaak bewust een avondje helemaal niks en gewoon samen een dvd of film kijken, gewoon omdat het MOET.

Gast
Gast

Bericht  Fearie za 2 jun 2012 - 1:08

Wij zijn beide 32/36 uur aan het werk de hele week, mijn vriend werkt op zaterdag en in de avonden. Dus meestal plannen we 1x in de week een avondje vrij en dan echt gezellig met zijn 2-en, wat lekkers erbij, filmpje kijken etc.
Sinds D er is plan ik 1x in de 1 a 2 maand een avondje weg, binnenkort weer eentje op de planning. Dan gaan we lekker uit eten, naar de bioscoop of een avondje cabaret. Volgens mij geniet ik er wel meer van als mijn vriend, want die kan vaak niet wachten om weer naar huis te gaan (alles voor de kleine man haha).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: