Zuid frankrijk zonder tolwegen?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zuid frankrijk zonder tolwegen?
MIjn vriend en ik gaan half augustus naar Zuid Frankrijk, vlakbij Perpignan
Nu hebben we op internet gekeken hoe we kunnen rijden.
Als we over tolwegen gaan kost dit aan tol enkele reis 75 euro
Als we niet over tolwegen gaan zou volgens internet de reis 2 uur langer duren.
We zijn nu in twijfel of we wel of niet over tolwegen gaan rijden.
Heeft iemand ervaring om naar Zuid frankrijk te gaan maar dan niet over tolwegen?
Nu hebben we op internet gekeken hoe we kunnen rijden.
Als we over tolwegen gaan kost dit aan tol enkele reis 75 euro
Als we niet over tolwegen gaan zou volgens internet de reis 2 uur langer duren.
We zijn nu in twijfel of we wel of niet over tolwegen gaan rijden.
Heeft iemand ervaring om naar Zuid frankrijk te gaan maar dan niet over tolwegen?
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Re: Zuid frankrijk zonder tolwegen?
Je kunt inderdaad via de Route National rijden. Die loopt langs de Route du Soleil maar ga er maar vanuit dat je er langer over doet, minder parkeerplaatsen hebt, soms omwegen moet nemen en niet álles van de Route National sluit op elkaar aan. Dus je hebt ook kans dat je op de D-wegen moet rijden.
Wij hebben één keer een terugreis gedaan via de Route National en de D-wegen, maar die vond ik echt hels. Je zou wel kunnen kijken of je via Parijs kan rijden en dan ipv richting lyon/ orange over Millau kan rijden. Dan heb je deels Route National, maar ook een deel niet. Dat is sowieso een rustigere route en minder tolwegen.
Wij hebben één keer een terugreis gedaan via de Route National en de D-wegen, maar die vond ik echt hels. Je zou wel kunnen kijken of je via Parijs kan rijden en dan ipv richting lyon/ orange over Millau kan rijden. Dan heb je deels Route National, maar ook een deel niet. Dat is sowieso een rustigere route en minder tolwegen.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Hmmm ik zou dat alleen doen als je zin hebt om echt een roadtrip te maken, dus ook om stadjes onderweg aan te doen die je leuk lijken bijvoorbeeld. Niet als het je om de kostenbesparing te doen is. Ik betwijfel ook inderdaad of het echt maar 2u langer duurt. Er zijn veel minder tankstations, je mag lang niet overal (hard) doorrijden, en grote delen zullen echt een omweg zijn.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
BEdankt voor jullie reacties!
Ik denk dat het dan toch de tolwegen worden!
Ik denk dat het dan toch de tolwegen worden!
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Je bespaart via de Route National dan misschien wel op tolkosten, maar je betaalt natuurlijk ook meer benzinekosten. Ook is je verbruik hoger omdat je meer varieert in snelheid dan op de snelweg...
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Wij reden vroeger inderdaad wel eens via Parijs. (nou ja niet echt via maar zoals Caro eerder aangaf).
Mijn moeder is een echte kaartjunki en wijst iedereen zonder problemen de weg en ik kan me nog herinneren dat ik dat een prachtige route vond en heerlijk rustig. Totaal geen files gehad etc.
Op de route du soleil kom je geheit in de file als je overdag rijd volgens mij.
Mijn moeder is een echte kaartjunki en wijst iedereen zonder problemen de weg en ik kan me nog herinneren dat ik dat een prachtige route vond en heerlijk rustig. Totaal geen files gehad etc.
Op de route du soleil kom je geheit in de file als je overdag rijd volgens mij.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» zuid frankrijk met klein kindje
» Wat is een mooie plek in zuid frankrijk?
» Zuid Dalmatië
» Zuid-Afrika
» Frankrijk
» Wat is een mooie plek in zuid frankrijk?
» Zuid Dalmatië
» Zuid-Afrika
» Frankrijk
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: