N.a.v. topic Fretje. Wat zou jij doen?
+8
Summerlovin
JD
Caramba
Lejow
Silver
Monte
Caro
VeryCherry
12 plaatsers
Pagina 6 van 6
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: N.a.v. topic Fretje. Wat zou jij doen?
Ik wil eigenlijk wel eens weten hoe CBL erbij komt dat vlooien niet overspringen op mensen.
Vlooien hebben mij namelijk al eens raar te pakken gehad, was geen pretje namelijk, en waren vlooien van katten, en niet eens onze eigen katten.
Vlooien hebben mij namelijk al eens raar te pakken gehad, was geen pretje namelijk, en waren vlooien van katten, en niet eens onze eigen katten.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Kattenvlooien kunnen inderdaad overspringen op mensen en bijten maar blijven niet hangen omdat wij geen vacht hebben.
On topic: Ik haal welk dier dan ook uit een benarde situatie als ik het tegenkom.
Het kan me niet zoveel schelen of het dier stikt of vies is, zolang het leeft, help ik het.
Veel oude mensen stinken ook, die laat je ook niet op straat liggen.
On topic: Ik haal welk dier dan ook uit een benarde situatie als ik het tegenkom.
Het kan me niet zoveel schelen of het dier stikt of vies is, zolang het leeft, help ik het.
Veel oude mensen stinken ook, die laat je ook niet op straat liggen.
Gast- Gast
SP, doet me denken aan een verhaal wat ik laatst las.
Een mevrouw zag een oudere meneer vallen, en wilde hem overeind helpen. Meneer mankeerde gelukkig niets. Maar omdat hij zo zwaar aan de arm van die mevrouw hing, vielen ze samen nog een keer. Hierbij brak de man zijn pols. Vervolgens weer samen overeind gekomen, de mevrouw die meneer naar het ziekenhuis gebracht. In het ziekenhuis de dochter gebeld en gewacht bij die meneer tot zij er was. Alles goed leuk en aardig. Krijgt ze een week of wat later een brief in de bus dat ze aansprakelijk wordt gesteld voor alle gemaakte medische kosten........
Een mevrouw zag een oudere meneer vallen, en wilde hem overeind helpen. Meneer mankeerde gelukkig niets. Maar omdat hij zo zwaar aan de arm van die mevrouw hing, vielen ze samen nog een keer. Hierbij brak de man zijn pols. Vervolgens weer samen overeind gekomen, de mevrouw die meneer naar het ziekenhuis gebracht. In het ziekenhuis de dochter gebeld en gewacht bij die meneer tot zij er was. Alles goed leuk en aardig. Krijgt ze een week of wat later een brief in de bus dat ze aansprakelijk wordt gesteld voor alle gemaakte medische kosten........
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:SP, doet me denken aan een verhaal wat ik laatst las.
???? Dat meen je niet!
Nou dan denk je de volgende keer dus wel 3 keer na haha.
Gast- Gast
Lejow schreef:SP, doet me denken aan een verhaal wat ik laatst las.
Damn, dat is aso!!!! Oude mensen ook maar laten liggen dus.........
Wat ik me trouwens afvraag, laten jullie een stinkende, vieze dakloze liggen als hij duidelijk pijn heeft?
Gast- Gast
Ik laat hem wel liggen maar ik blijf er wel bij tot de ambulance er is.Sunprincess schreef:Lejow schreef:SP, doet me denken aan een verhaal wat ik laatst las.
Damn, dat is aso!!!! Oude mensen ook maar laten liggen dus.........
Wat ik me trouwens afvraag, laten jullie een stinkende, vieze dakloze liggen als hij duidelijk pijn heeft?
Gast- Gast
Pffff moeilijke... Ik heb een EHBO diploma, wat mij min of meer 'verplicht' maakt om zorg te verlenen. Mits het natuurlijk een veilige situatie is. Ik zou misschien politie/ambulance bellen ofzo, uitleggen wat ik zie en vragen wat ik het beste kan doen...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt op plekken kom waar daklozen zijn...
Denk dat ik dan een HAP of ambulance zou bellen.
Ligt er trouwens ook nog eens aan of het overdag of `s avonds is ofzo.
En of er meerdere mensen in d ebuurt zijn.
Denk dat ik dan een HAP of ambulance zou bellen.
Ligt er trouwens ook nog eens aan of het overdag of `s avonds is ofzo.
En of er meerdere mensen in d ebuurt zijn.
Gast- Gast
Wow! Lekker aso is dat.Lejow schreef:SP, doet me denken aan een verhaal wat ik laatst las.
Mijn moeder was een tijd terug onderweg naar huis op de brommer toen ze een verwarde oude vrouw zag staan met haar karretje. Mijn ma sprak haar aan en bleek dat die vrouw niet meer wist waar ze woonde. Veel gepraat met de vrouw en ze kwam erachter waar ze vandaan kwam. Mijn moeder heeft toen bij de bushalte staan wachten met haar en aan de chauffeur uitgelegd hoe en wat en waar ze eruit moest. Wilde die vrouw mijn moeder geld geven omdat ze het zo lief vond dat ze haar hielp! Niet aangenomen maar het wat wel erg lief.
Even een ander reddingsverhaal
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Klopt Lejow, als ik in functie iemand zou reanimeren en bijv de ribben breken of er gaat iets anders mis ben ik aansprakelijk. Want het valt officieel niet onder mijn functie.
Qua wettelijke regelingen kan ik in zo'n geval dus iemand beter dood laten gaan terwijl je op een ambulance wacht... Hoezo bizar?!
Qua wettelijke regelingen kan ik in zo'n geval dus iemand beter dood laten gaan terwijl je op een ambulance wacht... Hoezo bizar?!
Gast- Gast
Ik zou niet met een dakloze met pijn lopen sjouwen, denk ook niet dat de dakloze daar blij van wordt. Maar ik zou niet gewoon doorlopen, ik zou een dokter bellen, of ambulance, whatever, en bij hem wachten tot er medische hulp komt. Ik vind een mens iets heel anders dan een dier.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Het-wat-ga-jij-doen-zaterdag-topic?
» Misschien een onzinnig topic, maar wat zal ik doen?
» Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic
» Hét EK-topic
» Huh topic van PB weg?
» Misschien een onzinnig topic, maar wat zal ik doen?
» Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic
» Hét EK-topic
» Huh topic van PB weg?
Pagina 6 van 6
Permissies van dit forum: