Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

+19
CCC
Joan
Jeanette
rapa nui
Mizz_S
Blond
Carrie
Snoopy
minoessepoes
Caramba
Zonnetje
dr_oupy
Feline
Destino
silly-one
Rush
Marin
Elliot
SoGood
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  SoGood vr 23 aug 2013 - 0:07

Tenminste, ik hoop dat dit een groot topic wordt want dat zou me erg helpen! Door het topic van Toet besef ik weer hoe idioot het is hoeveel geld ik aan anderen uit geef m.b.t. cadeautjes. Tegenwoordig is het trouwens ook hip om met je verjaardag mensen uit te nodigen om z'n allen gezellig uit eten te gaan maar dus niet op basis van traktatie maar op eigen kosten en dan moet er ook nog een cadeau komen.

Daar ben ik een beetje klaar mee. Ik weet zeker dat het anders kan. Weten jullie nog leuke, betaalbare, handige cadeaus die het altijd leuk doen? :cheering:
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Elliot vr 23 aug 2013 - 0:12

Ikzelf vind het altijd heel leuk om accessiores te krijgen, kettinkjes, armbandjes, haarbandjes.. Dat kun je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Ik neem ook eigenlijk altijd van alles mee op het moment dat het in de aanbieding is. Niet specifiek voor één persoon, en als er dan iemand jarig is kijk ik in m'n voorraadje wat leuk zou zijn voor die persoon. (Niet voor iedereen natuurlijk, voor m'n familie en beste vriendinnen koop ik wel iets persoonlijks, maar voor de wat 'verdere' vrienden/familieleden). Cadeaubonnen vind ik ook altijd leuk, kun je ook zo gek maken als je zelf wilt.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Marin vr 23 aug 2013 - 0:17

Ik vind een tijdschriftenabonnement echt leuk om te krijgen, zeker als ik nog kan kiezen wat voor tijdschrift ook. Maar het 'geeft' niet zo leuk, zo'n bon. Maar ik heb toch al meerdere mensen er blij mee gemaakt als cadeau.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Rush vr 23 aug 2013 - 0:19

Ik vin bonnen voor alles leuk en ik merk ook dat (de dames in) m`n omgeving het leuk vindt om te krijgen.

Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  SoGood vr 23 aug 2013 - 0:22

Toch maar weer een dinercheque dan? Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Marin vr 23 aug 2013 - 0:27

SoGood schreef:Toch maar weer een dinercheque dan? Very Happy
Als je die nou zelf vraagt, kan je die weer mooi gebruiken bij etentjes voor andere verjaardagen, als dat zo hip is tegenwoordig Wink

(Wat ik overigens nog niet mee heb gemaakt, maar kan me voorstellen dat dat aantikt)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  silly-one vr 23 aug 2013 - 0:51

Ik ga altijd zelf 2-3 maanden voor mijn verjaardag opschrijven wat ik allemaal nodig 'denk' te hebben en dat vraag ik dan voor mijn verjaardag. Verder doen wij vaak cadeautjes in groepen zodat je een groter cadeau kan geven, maar wel een cadeau wat zinvol is.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Destino vr 23 aug 2013 - 0:56

Zo'n bladcadeau vind ik ook altijd erg leuk om te krijgen (en om te geven)..
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Feline vr 23 aug 2013 - 0:59

Ik vind bonnen heel stom. Ik probeer altijd een persoonlijk cadeautje te geven en als ik echt niets weet dan geef ik niets en leg ik uit waarom. (meestal vraag ik dan of hij/zij zin heeft in een leuk dagje bij mij in de stad o.i.d.). Vind het oprecht heel erg zonde namelijk om geld uit te geven aan iets waarvan ik niet weet of die persoon het wel leuk vindt.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  dr_oupy vr 23 aug 2013 - 1:02

Meestal flans ik met van en alles en nog wat een cadeautje in elkaar. 
Laatst was er bijvoorbeeld een vriendin jarig, die gek is op thee, heb haar een soort thee pakketje gegeven met een mooi thee glas, wat aparte smaken thee en wat lekkers voor erbij. Dit presenteer ik vaak op een dienblaadje of in een mandje. Vaak vinden mensen zulke dingen ook wel leuk om te krijgen, en je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Marin vr 23 aug 2013 - 1:04

Ik vind persoonlijke cadeaus ook wel heel erg leuk om te geven en te krijgen, maar een bon ook geen schande ofzo. Er zijn genoeg bonnen die ik echt kan gebruiken (uiteten bijvoorbeeld) en dan is het wel heel leuk. Alleen zou ik me dan bezwaard voelen om niet uiteten te gaan met de persoon die het gegeven heeft, is dat raar?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Zonnetje vr 23 aug 2013 - 1:09

Ik vind het juist wel leuk om bonnen te geven en te krijgen. Ik ben er zelf altijd blij mee, omdat je er iets van kan doen wat je zelf uitkiest of wat je zelf goed uitkomt. Natuurlijk is het ook heel leuk als mensen een cadeau voor je bedacht hebben, maar ik vind bonnen ook altijd fijn. Ik merk ook dat mensen er positief op reageren als ik ze geef.

Ik ga alleen echt niet altijd uit eten met degene van wie ik een dinercheque heb gekregen. Ik ga ook wel eens met mijn man, als we zo'n bon van iemand hebben gekregen.

Verder maak en krijg ik graag een pakketje. Dat kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt er thee/wijn/snoep/chips/toastjes/badproducten/douchegel/maskertjes/etc. uit de aanbieding in doen en aanvullen met grappige kleine dingen van de Action/Xenos/etc.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Caramba vr 23 aug 2013 - 1:10

Vanaf volgend jaar doen wij niet meer aan kado's voor vrienden. Met de vriendengroep geven wij altijd 1 groot cadeau, altijd zelfde prijs etc.
Nu willen we er eens in het jaar met zijn allen een weekend weg.

Ik weet vaak ook niet wat ik familie etc. moet geven. Zelf weet ik ook niet wat ik graag voor mijn verjaardag zou willen, behalve dit jaar. Geld voor mijn eerste tattoo. Wat ik met de rest van het geld zou doen, geen idee.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  minoessepoes vr 23 aug 2013 - 1:24

Ik geef liever geen cadeaubonnen omdat ik het een beetje onpersoonlijk vind, maar aan de andere kant vind ik het wel leuk om ze te krijgen, dus dat is een beetje tegenstrijdig. Tegenwoordig geef ik vriendinnen die een nieuw huis hebben wel bijna allemaal een bloemenbon, vaak krijgen ze dan al veel bloemen of zitten ze volop in de verhuizing en ik vond het toen heel leuk om het weekend na de verhuizing, toen het meeste op orde was, een mooie bos bloemen op tafel te hebben.

Wij geven met de vriendengroep altijd samen een cadeau, we leggen allemaal een symbolisch bedrag in en kopen dan een cadeau van rond de 100 euro, de "beste" vrienden van die persoon regelen dat. Wel altijd iets wat diegene graag wil hebben, anders geven we het geld.

Voor mijn ouders overleg ik altijd met mijn broer, voor mijn broer met mijn ouders en ik laat mijn man hetzelfde doen met zijn familie. Heel erg vaak hoef ik dus niet na te denken over cadeautjes.

Ik vind die goed bedoelde pakketjes vaak helemaal niet leuk om te krijgen. Ik lees hier onder een thee pakketje met een dienblaadje (waar ik er al 3 van heb), een thee glas (terwijl ik allemaal dezelde thee glazen heb), een mandje (wat helemaal niet bij de stijl van ons huis past) enz. Dus het beland ergens in de kast en na een paar jaar gooi ik het weg. Zo ook met badpakktjes omdat ik vaak allergisch reageer, die geef ik dan vaak maar af aan mijn moeder of een vriendin of zo enz. Ik weet dat het lief bedoeld is, maar niet echt iets voor mij.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Rush vr 23 aug 2013 - 1:30

Ik vind bonnen ook nog wel redelijk persoonlijk. Mijn schoonzus krijgt vandaag een boekenbon, die zou ik niet zomaar aan iedereen geven. Zij houdt enorm van lezen namelijk. Ik zou haar niet zomaar een Bol.com bon geven of een Parfumerie bon, omdat ik niet weet of ze daar 'iets' mee kan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Elliot vr 23 aug 2013 - 1:31

Rush schreef:Ik vind bonnen ook nog wel redelijk persoonlijk. Mijn schoonzus krijgt vandaag een boekenbon, die zou ik niet zomaar aan iedereen geven. Zij houdt enorm van lezen namelijk. Ik zou haar niet zomaar een Bol.com bon geven of een Parfumerie bon, omdat ik niet weet of ze daar 'iets' mee kan.
Bij bol.com heb je toch ook duizenden boeken? nerd 
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Rush vr 23 aug 2013 - 1:33

Elliot schreef:
Rush schreef:Ik vind bonnen ook nog wel redelijk persoonlijk. Mijn schoonzus krijgt vandaag een boekenbon, die zou ik niet zomaar aan iedereen geven. Zij houdt enorm van lezen namelijk. Ik zou haar niet zomaar een Bol.com bon geven of een Parfumerie bon, omdat ik niet weet of ze daar 'iets' mee kan.
Bij bol.com heb je toch ook duizenden boeken? nerd 
Ja, alleen zij gaat er altijd voor naar de winkel hahaha.

Ik kon even niks beters verzinnen voor de vergelijking laughcry 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Marin vr 23 aug 2013 - 1:36

Rush schreef:Ik vind bonnen ook nog wel redelijk persoonlijk. Mijn schoonzus krijgt vandaag een boekenbon, die zou ik niet zomaar aan iedereen geven. Zij houdt enorm van lezen namelijk. Ik zou haar niet zomaar een Bol.com bon geven of een Parfumerie bon, omdat ik niet weet of ze daar 'iets' mee kan.
Ja het hangt er inderdaad een beetje vanaf of het een willekeurige bon is, of iets waarvan je weet dat diegene het waardeert. 

Een 'Actiebon' om te gaan bungeejumpen/parachute springen weet ik veel wat, ja dahaag daar maak je me niet blij mee. Maar een Kookcursus bon bijv, zou heel leuk uitgezocht zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Snoopy vr 23 aug 2013 - 1:56

minoessepoes schreef:Ik geef liever geen cadeaubonnen omdat ik het een beetje onpersoonlijk vind, maar aan de andere kant vind ik het wel leuk om ze te krijgen, dus dat is een beetje tegenstrijdig. Tegenwoordig geef ik vriendinnen die een nieuw huis hebben wel bijna allemaal een bloemenbon, vaak krijgen ze dan al veel bloemen of zitten ze volop in de verhuizing en ik vond het toen heel leuk om het weekend na de verhuizing, toen het meeste op orde was, een mooie bos bloemen op tafel te hebben.

Wij geven met de vriendengroep altijd samen een cadeau, we leggen allemaal een symbolisch bedrag in en kopen dan een cadeau van rond de 100 euro, de "beste" vrienden van die persoon regelen dat. Wel altijd iets wat diegene graag wil hebben, anders geven we het geld.

Voor mijn ouders overleg ik altijd met mijn broer, voor mijn broer met mijn ouders en ik laat mijn man hetzelfde doen met zijn familie. Heel erg vaak hoef ik dus niet na te denken over cadeautjes.

Ik vind die goed bedoelde pakketjes vaak helemaal niet leuk om te krijgen. Ik lees hier onder een thee pakketje met een dienblaadje (waar ik er al 3 van heb), een thee glas (terwijl ik allemaal dezelde thee glazen heb), een mandje (wat helemaal niet bij de stijl van ons huis past) enz. Dus het beland ergens in de kast en na een paar jaar gooi ik het weg. Zo ook met badpakktjes omdat ik vaak allergisch reageer, die geef ik dan vaak maar af aan mijn moeder of een vriendin of zo enz. Ik weet dat het lief bedoeld is, maar niet echt iets voor mij.
Huh, hoe kan je nou een symbolisch bedrag in leggen en toch een cadeau van 100 euro kopen?
Of bedoel jij met symbolisch bedrag iets anders als ik er mee zou bedoelen?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Carrie vr 23 aug 2013 - 2:05

Ik krijg zelf het liefst een VVV-bon want die kun je bijna overal inleveren.

Wat ook leuk is en niet duur hoeft te zijn is een mandje vullen. Ik heb wel eens een winterpakket voor mijn oma gemaakt met winterthee, dikke sokken, klikdingetjes die warm worden als je ze doorklkt en die je in de zakken van je jas kunt doen om je handen aan te warmen, een hittepit, enz. En dan een leuk cellofaanpapiertje er omheen.

Ook kun je zo'n mandje vullen met lekkere kruiden en specerijen, die je bij de Xenos bijvoorbeeld kunt kopen. Of je maakt een Italiaans pakket.
Carrie
Carrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 90
Registratiedatum : 21-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  minoessepoes vr 23 aug 2013 - 2:25

@Snoopy: het staat er een beetje vreemd maar ik bedoel een klein bedrag. Een beetje een vreemde woordkeus.

Over het algemeen is dat 5euro. Het bedrag stelt niks voor maar omdat we met zoveel zijn kunnen we wel een behoorlijk cadeau geven. In het begin gaven we 10 a 15 p.p maar de cadeau's werden steeds gekker en moeilijker om te verzinnen. Cadeautjes helemaal afschaffen vonden we ook maar ongezellig!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Blond vr 23 aug 2013 - 2:45

Ik vind bonnen juist ook leuk (maar dan wel van bepaalde winkels, Douglas, Bijenkorf, Ici Paris, Hunkemoller, doet het altijd goed).

Wat ik zelf nog wel eens doe, is samen met een ander een high tea cadeau doen. Dan ben je zo'n 8 tot 10 euro p.p. kwijt en heb je meteen een gezellige middag.
En ik heb ook voor een vriendin kaartjes "gewonnen" op VakantieVeilingen voor een festival waar we heen wilden, en dan was dat mijn cadeautje. Heb je ook meteen een gezellig dagje uit.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  SoGood vr 23 aug 2013 - 21:06

Bedankt voor jullie ideeen! En als jullie een bon geven.. Hoeveel geld doen jullie dan gemiddeld per persoon? Heb nu een feestje van een stel bijvoorbeeld.. Is 25 euro te weinig?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  SoGood vr 23 aug 2013 - 21:07

Ik heb trouwens gisteren iemand ontbijt op bed gegeven, laten bezorgen via ontbijtservice. Doet het ook goed als cadeau. smile
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Mizz_S vr 23 aug 2013 - 21:45

Bij ons vlakbij zit een koffie/thee/kookwinkeltje, en de laatste tijd haal ik daar regelmatig cadeautjes. Je kunt daar hele leuke pakketjes samenstellen met allemaal lekkere luxe producten, bv. thee en chocolodade, maar ook luxe pasta en olijfolie. iedereen reageert altijd heel enthousiast, enzelf vind ik zoiets ook heel leuk om te krijgen. Verder vind ik bonnen ook leuk, mijn man en ik vieren onze verjaardag vaak samen en dan is het ook wel leuk om samen iets te krijgen. Een bon voor samen uit eten of een dagje weg ofzo doet het dan altijd goed.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic Empty Re: Het grote Wat-moet-je-nu-weer-cadeau-doen-topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum