Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. topic Fretje. Wat zou jij doen?

+8
Summerlovin
JD
Caramba
Lejow
Silver
Monte
Caro
VeryCherry
12 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. topic Fretje. Wat zou jij doen? Empty N.a.v. topic Fretje. Wat zou jij doen?

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:06

Aangezien Purple niet zoveel om dieren geeft en blijkbaar de moeite niet wil nemen om de dierenbescherming te bellen.

Ik houd niet van sport kijken op tv, maar mijn man wel en hij kijkt de Tour de France.
Dit weekend zat ik bij hem op de bank toen hij ernaar keek.
Het ging over een wielrenner die tijdens het fietsen een hondje langs de weg vond in Mallorca en die in de 1 hand had meegenomen en al fietsend wegging.
Hij heeft het dier naar een asiel gebracht. Ik zou het dier houden, maar misschien kon hij dat niet.

Zijn ploeggenoten lachtte hem uit dat hij het dier meenam! :shock:

Wat valt er te lachen?

Daarmee was voor mij wel duidelijk dat die anderen het arme diertje zouden laten stikken.
Hoe kan men dat over zijn/haar hart krijgen?
Ik moet er niet aan denken wat er met het hondje zou kunnen gebeuren als ik hem/haar niet mee zou nemen. Of hij/zij nu nog zou leven of misschien aangereden zou zijn en eventueel al strompelend zwervend over straat zou lopen op zoek naar wat eten of al stervend langs de weg zou liggen.

Nee, zou het niet over me hart kunnen krijgen.

Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. topic Fretje. Wat zou jij doen? Empty Re: N.a.v. topic Fretje. Wat zou jij doen?

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:08

Wat misselijk om Purple ook weer in dit topic aan te halen. Wat is daar nou de toegevoegde waarde van.

Gast
Gast

N.a.v. topic Fretje. Wat zou jij doen? Empty Re: N.a.v. topic Fretje. Wat zou jij doen?

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:10

Wat nou ''ook weer'' ? Dat heb ik niet eerder gedaan hoor en zij is gewoon een voorbeeld om het zo beter te verwoorden tenslotte heeft zij er niks voor over. Al was het Truus ofzo, wat geeft het!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:11

Caribbeanlover schreef:Aangezien Purple niet zoveel om dieren geeft en blijkbaar de moeite niet wil nemen om de dierenbescherming te bellen.

Wat LAAG van je om dit te doen. Na het lezen van deze zin ben ik meteen gestopt met lezen want ik neem me de moeite nog niet meer om verder te lezen als jij alleen maar mensen kunt beledigen en kunt vooroordelen ! Get a Life !

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry ma 11 jul 2011 - 23:12

Nou het geeft, omdat het er helemaal niet toe doet. Beetje laag hoor.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:12

Caribbeanlover schreef:Wat nou ''ook weer'' ? Dat heb ik niet eerder gedaan hoor en zij is gewoon een voorbeeld om het zo beter te verwoorden tenslotte heeft zij er niks voor over. Al was het Truus ofzo, wat geeft het!

Wat geeft het ???? Je valt iemand persoonlijk hiermee aan ! Had dan idd Truus neergezet of je schoonmoeder !

Gast
Gast

Bericht  Caro ma 11 jul 2011 - 23:12

Caribbeanlover schreef:Wat nou ''ook weer'' ? Dat heb ik niet eerder gedaan hoor en zij is gewoon een voorbeeld om het zo beter te verwoorden tenslotte heeft zij er niks voor over. Al was het Truus ofzo, wat geeft het!

Het is gewoon niet netjes om welke naam dan ook in zo'n topic aan te halen. En je geeft haar nog even een steek onder water.

hetzelfde als ik een topic zou openen met : Net zoals CBL niks om haar schoonouders geeft, vraag ik jullie mening wat ik met mijn schoonmoeder aanmoet.

Niet netjes.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:14

Even los gezien van het feit dat je weer moet benadrukken hoe je over Purple denkt, ben ik benieuwd of jij alle dieren mee naar huis neemt?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:16

Misschien moet jij eens leren lezen want dat heeft ze niet gezegd.

Ik heb ook best wel wat voor dieren over maar ik zou een fret niet herkennen als hij voor mijn neus stond (ik zou gillend wegrennen want volgens mij is het een klein knaagdiertje en die zijn goor). Voor een hond die losloopt of een kat die langere tijd rond mijn huis zweeft (dat bedoelde ik gisteren trouwens voor alle loozies die dat niet snapten) zou ik wel bellen en de kat eventueel om Amivedi (ofzo) zetten. En loslopende paarden vang ik ook (A)

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry ma 11 jul 2011 - 23:16

Ik zou nooit een fret meenemen, die stinken laughcry
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caro ma 11 jul 2011 - 23:19

Francaise_ schreef:
Misschien moet jij eens leren lezen want dat heeft ze niet gezegd.

Ik heb ook best wel wat voor dieren over maar ik zou een fret niet herkennen als hij voor mijn neus stond (ik zou gillend wegrennen want volgens mij is het een klein knaagdiertje en die zijn goor). Voor een hond die losloopt of een kat die langere tijd rond mijn huis zweeft (dat bedoelde ik gisteren trouwens voor alle loozies die dat niet snapten) zou ik wel bellen en de kat eventueel om Amivedi (ofzo) zetten. En loslopende paarden vang ik ook (A)

En wat nu, beter verwoorden? je verwoordt het prima als je in deze zin tenslotte heeft zij er niks voor over 'zij' vervangt door 'sommige mensen'.

Het is écht nergens voor nodig. Maar ik ben ergens blij dat je dit nu zelf hebt gedaan, want mocht ik eens een keer een topic openen over schoonouders, buren, collega's, mijn hond oid, dan haal ik jou ook wel aan.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:23

Omdat jij hetzelfde gedrag als CBL vertoont? ;-)

Gast
Gast

Bericht  Caro ma 11 jul 2011 - 23:26

Francaise_ schreef:Omdat jij hetzelfde gedrag als CBL vertoont? ;-)

Nee, juist als mooie tegenstelling ;-).

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:26

Ik ben nu even mobiel online omdat ik aan het werk ben maar ik wil toch even zeggen dat ik niet heb gezegd dat ik niks voor dieren over heb... Ik heb gezegd dat ik er niet zoveel voor over heb als CBL. Ik heb zelf ook dieren dus vind dit erg laag bij de grond CBL.
Eigenlijk hoefde ik dit niet eens te typen maar kon ik het wel af met: laughcry

Gast
Gast

Bericht  Caro ma 11 jul 2011 - 23:28

Purple schreef:
Ik ben nu even mobiel online omdat ik aan het werk ben maar ik wil toch even zeggen dat ik niet heb gezegd dat ik niks voor dieren over heb... Ik heb gezegd dat ik er niet zoveel voor over heb als CBL. Ik heb zelf ook dieren dus vind dit erg laag bij de grond CBL.

Hhahhah, ze heeft weer een lolletje. Ze krijgt iedereen op de kast... ik kan zo het rijtje afgaan met mensen die dadelijk nog even erover heen komen!

Maar, ik denk dat we allemaal ons de moeite kunnen besparen: CBL vindt jou een dierenbeul. Ik denk dat je daar maar mee moet leren leven Very Happy Ik snap dat je er slapeloze nachten van krijgt, maar het is niet anders. Soms is het leven hard.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Monte ma 11 jul 2011 - 23:31

Purple schreef:
Ik ben het hier helemaal mee eens. Als ik een fret zie of een gewonde vogel zou ik hem niet oprapen en meenemen en denk ik ook geen dierenambulance bellen. En ik vind mijzelf best een dierenliefhebber, maar vind dat er onderscheid is tussen dieren en tussen dier en mens. Ik zal heus wel eens een dierenambulance bellen mocht dat nodig zijn, maar niet voor een vogel of fret, en daar moet jij mensen ook in respecteren. Jij belt zelfs de politie en brandweer( Rolling Eyes ) voor een eendje/kuikentje in een put en dat respecteer ik ook(als is de brandweer + politie wel overdreven, die hebben wel wat beters te doen)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:33

Grappig dit. Als CBL iemand op deze manier aanhaalt dan is het absoluut niet te accepteren maar als het andersom voorkomt, wat nogal eens zo is, dan maakt niemand er een probleem van.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:35

Megara schreef:Grappig dit. Als CBL iemand op deze manier aanhaalt dan is het absoluut niet te accepteren maar als het andersom voorkomt, wat nogal eens zo is, dan maakt niemand er een probleem van.

Ja, want mensen beginnen hier dagelijks topics waarin ze in de openingspost iemand bij naam negatief neerzetten op basis van eigen interpretaties.

Edit: die niet eens correct zijn..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:36

Dat bedoel ik niet Reva. Maar hoe vaak is CBL wel niet onderwerp van spot.
Ik zeg tevens ook niet dat ik de reactie in de openingspost goed keur.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:37

Ik zou rondbellen of het dier ergens opgevangen kan worden en eventueel er zelf heen brengen. Kleine moeite, groot gebaar. Ik verbaas me er ook wel eens over dat sommige mensen (niemand in het bijzonder hier trouwens) dieren liever laten creperen dan even een hand uit te steken. Maar goed, verschil moet er ook wezen I guess.

Gast
Gast

Bericht  Silver ma 11 jul 2011 - 23:40

Als een beestje ligt dood te gaan, dan help ik het naar het einde, vogels die tegen het raam aan vliegen en de kop scheef op de romp (hebben ze die?) hebben kan je weinig aan doen, je kan de dierenambu bellen en wachten. Totdat hun het zogenoemde spuitje geven. Of even een klap met een schep ofzo geven. De andere vogels eten het beestje dan wel op. Heb op een boederij gewoont, om dat voor elk beestje een dierenambu te bellen... Nee...
En een fret laat ik liggen waar ie ligt, hoort bij "ongedierte" zoals de meeste marterachtigen.

Een hond of kat is een ander verhaal, maar een kat zoekt toch altijd een afgelegen plekje op "om dood te gaan"

Laatst aangepast door FryskeFlinter op ma 11 jul 2011 - 23:40; in totaal 1 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:40

Wat ik trouwens wel doe en dat zal een tic zijn omdat mijn ouders schapen hebben gehad maar ik kijk altijd in de sloot als ik langs een weiland loopt waar schapen in staan. Een schaap kan namelijk door zijn vacht niet zelf op het droge komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:43

Caro schreef:

Het is gewoon niet netjes om welke naam dan ook in zo'n topic aan te halen. En je geeft haar nog even een steek onder water.

hetzelfde als ik een topic zou openen met : Net zoals CBL niks om haar schoonouders geeft, vraag ik jullie mening wat ik met mijn schoonmoeder aanmoet.

Niet netjes.

Je doet maar, ik zit er niet mee als iemand zoiets opend.
Wat maakt het uit, is dat topic word ze er toch ook op aangesproken dat de een $%& opmerking maakt.
Daar zegt ze het en nu mag ik haar niet noemen, wat een onzin zeg. Aangezien niet iedereen veel om dieren geeft gaf ik haar als voorbeeld, wtf!

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 11 jul 2011 - 23:45

Opent is met een t, of vind je het met een d ook leuker staan?

Verder net als Purple: laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 23:45

Purple schreef:

Moet je toch echt beter lezen! Ik heb nergens gezegd dat je niks voor de over hebt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: