Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twee verbouwingsnitwits...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Twee verbouwingsnitwits... Empty Twee verbouwingsnitwits...

Bericht  Sterre ma 11 jul 2011 - 9:45

... gaan een keuken verbouwen. En nog voordat we überhaupt de sleutel hebben van het huis, lijkt er al van alles mis te gaan nerd. Omdat we beide geen verstand hebben van muren, leidingen, elektriciteit e.d. laten we de keuken ook plaatsen door het bedrijf waar we het hebben gekocht. Wel gaan we de oude keuken er zelf uit slopen, dat moet te doen zijn!

We kwamen er later achter dat 'een keuken plaatsen' niet inhoudt dat ook alle leidingen goed zouden worden gelegd. Uiteindelijk een elektricien gevonden die in de week dat het moet gebeuren zou kunnen (midden in de bouwvak, ijzersterke planning hebben we ;-) ) maar nu is hij vandaag gaan kijken, en durft hij de klus niet aan. Er moet volgens hem een stuk muur weg wat nu om de afvoer heen zit, hij weet niet wat voor draden er achter zitten en van welk materiaal de muur is. Allemaal moeilijk moeilijk... Great!

Ehm, en nu? Het keukenbedrijf is vlak nadat we de keuken kochten komen meten en volgens hen was het goed te doen. Moeten we hen bellen dat het toch niet zo soepeltjes gaat? Moeten we net zo lang zoeken tot we een elektricien hebben gevonden die het wel aandurft? Ik heb zoooo geen verstand van dit soort dingen, en ook geen handy man in de familie of in de buurt. Die aankoop van de keuken kan niet meer ongedaan worden gemaakt. Wil ik ook niet maar ik heb even werkelijk geen idee hoe we dit aan kunnen pakken. Tips, anyone?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twee verbouwingsnitwits... Empty Re: Twee verbouwingsnitwits...

Bericht  Zininzon ma 11 jul 2011 - 9:49

Ik zou nog 1 andere elektriciën bellen en als die niet kan/durft zou ik het keukenbedrijf bellen. Niet om de keuken te annuleren, maar eerst om te vragen of ze daar nog een adresje weten.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twee verbouwingsnitwits... Empty Re: Twee verbouwingsnitwits...

Bericht  Sterre ma 11 jul 2011 - 9:56

Deze elektricien hadden we al gevonden via het keukenbedrijf. Het is gewoon erg dun gezaaid in augustus, hadden we niet goed over nagedacht. We hebben de klus ook op werkspot geplaatst, en daar zijn wel een aantal reacties maar we zijn wel gewaarschuwd dat de klussers die zich aanbieden niet allemaal even betrouwbaar zijn.

Ik zou willen dat we een handige oom hadden of zo die dat vol zelfvertrouwen wel even fikst. Ik denk inderdaad dat er niet veel anders opzit dan nog even door zoeken, maar toch vind ik het stom dat het keukenbedrijf niet beter advies had gegeven over wat er moest gebeuren nog.


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twee verbouwingsnitwits... Empty Re: Twee verbouwingsnitwits...

Bericht  Melis_je ma 11 jul 2011 - 20:11

Ik zou het keukenbedrijf bellen en zeggen dat de electricien het niet aandurft. Je hebt de afspraak in augustus met hen gemaakt terwijl ze zeiden dat het "goed te doen" was, als dat niet zo blijkt te zijn, tsja, dan kan je niet veel anders een oplossing zoeken samen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twee verbouwingsnitwits... Empty Re: Twee verbouwingsnitwits...

Bericht  Zora di 12 jul 2011 - 8:02

Melis_je schreef:Ik zou het keukenbedrijf bellen en zeggen dat de electricien het niet aandurft. Je hebt de afspraak in augustus met hen gemaakt terwijl ze zeiden dat het "goed te doen" was, als dat niet zo blijkt te zijn, tsja, dan kan je niet veel anders een oplossing zoeken samen.

+1. Zij hebben er ook weinig aan om niet mee te denken. Uiteindelijk kan die keuken gewoon niet geplaatst worden anders...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twee verbouwingsnitwits... Empty Re: Twee verbouwingsnitwits...

Bericht  Sterre di 12 jul 2011 - 8:19

We hebben toch maar de keukenzaak gebeld, en die hebben ons in contact gebracht met een andere elektricien die in die week kan, maar die kan alleen stroom aanleggen en niet de leidingen. Hij had misschien nog wel een kennis/collega die dat dan weer kon doen, maar dan willen ze ook eerst kijken naar hoe de keuken nu er uit ziet en wat er moet gebeuren. Aan tekeningen en schema's hebben ze blijkbaar niet genoeg.

We kunnen niet oneindig bij de mensen die er nu nog wonen allerlei klusjesmannen langs sturen. Dat wordt dus wachten tot de overdracht en dan maar hopen dat ze het gaan doen voor een redelijke prijs. Anders hebben we wel echt een probleem! Living on the edge...



Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twee verbouwingsnitwits... Empty Re: Twee verbouwingsnitwits...

Bericht  Zora di 12 jul 2011 - 9:16

Poeh wat irritant! Nouja, je kunt nu weinig anders doen dan maar afwachten... hopen dat het allemaal meevalt!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twee verbouwingsnitwits... Empty Re: Twee verbouwingsnitwits...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum