Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

twee zwangerschapskwaaltjes....

+5
majo8782
Le Chat Noir
Susan
Ezzer
Darius
9 plaatsers

Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  Darius do 31 maa 2011 - 6:24

En weet iemand raad?

1. Sinds gister heb ik twee enorme droge jeukende plekken op mijn handen en gezicht. Wie weet een goede creme?

2. En ik heb sinds vannacht de hele dag zo enorm last van maagzuur, ik word echt helemaal gek. Je mag geloof ik maar 10 rennies per dag en daar zit ik nu ook wel aan, en het blijft maar opspelen........Als dit de hele nacht zo doorgaat, bel ik de huisarts, bah.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:36

Wat bij mij helpt tegen maagzuur is een lepel muesli. Even kauwen en dan doorslikken, dan nemen de vlokken het maagzuur op.

Een goede creme zou ik bij de apotheek halen als ik jou was. Cetomacrogol wordt veel gebruikt tegenwoordig, is een vettige creme. Maar zou voor de zekerheid even vragen of je het mag smeren, vlg mij zitten er geen hormonen in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  Ezzer do 31 maa 2011 - 6:57

Voor de drogen plekken heb ik niet echt een idee. Misschien iets van uierzalf? Dat is behoorlijk vettig.

Voor maagzuur: Als rennie's niet meer helpen (of je zit al aan de max) zou ik ff langs de huisarts gaan. Je mag tijdens je zwangerschap gewoon 'maagzuurmiddeltjes' innemen vertelde mijn VK. Maar dat gaat dan wel op recept.
Oja ze zeggen dat vanillevla ook helpt tegen maagzuur! En ik geloof wanneer je op je linkerzij gaat liggen je er meer last van krijgt ipv wanneer je op je rechterzij gaat liggen. Of het was precies andersom;-)
Vanillevla heb ik nog nooit geprobeerd, maar laatst merkte ik wel dat ik op de ene zij meer last ervan had dan de andere zij.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  Susan do 31 maa 2011 - 7:03

La Roche-Posay Nutritic (voor de schrale plekken dus).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  Le Chat Noir vr 1 apr 2011 - 7:26

Antagel kan de huisarts voorschrijven!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  majo8782 vr 1 apr 2011 - 7:47

Ezzer schreef:Voor de drogen plekken heb ik niet echt een idee. Misschien iets van uierzalf? Dat is behoorlijk vettig.

Voor maagzuur: Als rennie's niet meer helpen (of je zit al aan de max) zou ik ff langs de huisarts gaan. Je mag tijdens je zwangerschap gewoon 'maagzuurmiddeltjes' innemen vertelde mijn VK. Maar dat gaat dan wel op recept.
Oja ze zeggen dat vanillevla ook helpt tegen maagzuur! En ik geloof wanneer je op je linkerzij gaat liggen je er meer last van krijgt ipv wanneer je op je rechterzij gaat liggen. Of het was precies andersom;-)
Vanillevla heb ik nog nooit geprobeerd, maar laatst merkte ik wel dat ik op de ene zij meer last ervan had dan de andere zij.

Als je op je linker zij ligt heeft het maagzuur beter de kans ''terug te lopen in je maag'' dus op je linkerzij is beter Wink
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  Coccinelle vr 1 apr 2011 - 9:40

Mij is eens het advies gegeven om een glas melk te drinken als ik last van maagzuur had.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  miss22 vr 1 apr 2011 - 9:43

Le Chat Noir schreef:Antagel kan de huisarts voorschrijven!

Idd antagel, dit kan je tegenwoordig ook gewoon bij de drogist halen en werkt erg goed.

Helaas hielp bij mij de laatste weken niks meer en het nadeel daarvan was dat alles na de zwangerschap natuurlijk dubbel
zo lekker was hahaha
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  xxjojootjexx vr 1 apr 2011 - 9:45

Tegen maagzuur hielp het mij om dr. pepper te drinken... gewone cola hielp niet:P

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  Fiebje za 2 apr 2011 - 0:29

Hoi, wat een toeval. Ik ga maandag naar de dokter voor een droge plek in mijn gezicht.
Deze lijkt wel steeds groter te worden! Heb ook van alles geprobeerd, vet houden, juist droog houden maar niet hielp. Dus hoop maandag meer te horen.
Maagzuur moet je ook al goed op je voeding letten, ik krijg het van vet eten. Hoeft niet eens super vet te zijn zoals patat ofzo of zit al met zuur. Verder krijg ik het ook van: frisdrank, vruchtensappen, kaas. Dus probeer dat allemaal zoveel mogelijk te vermijden en dat helpt wel.
Yoghurt eten helpt ertegen, neutraliseert de maag. En augurken helpen ook goed (bij mij nog beter dan yoghurt). Begreep nooit waarom vrouwen tijdens de zwangerschap augurken eten, maar nu wel! Succes!!! Weet hoe lastig het is! Sommige zeggen ook dat het na je zwangerschap niet meer weggaat, is dat zo?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

twee zwangerschapskwaaltjes.... Empty Re: twee zwangerschapskwaaltjes....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum