Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

+5
Error
Prosecco
Natural
Bimbam
Miss-Rose
9 plaatsers

Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Miss-Rose do 7 jul 2011 - 22:21

Hey dames,
Een aantal maanden opende ik een topic over het op jezelf wonen met een beperking, en raad eens over 2 a 3 maanden krijg ik de sleutel ! Ik heb dat woensdag gehoord, ik was zo blij en helemaal sprakeloos. Ik had zoiets, what the….
Anyway, mijn eerste huisje, en het gaat allemaal zo snel, begin dit jaar was mijn zoektocht begonnen, ik weet t, 26 jaar is oud maar ik ben er nu echt klaar voor. Ik ga wonen in een wooncomplex met andere mensen met een beperking, ik heb me eigen appartement met kleine tuin. Ik kan een keer per week met flat genoten koffie drinken, het einge nadeel is dat het verder allemaal 40 plus is. Maar goed, daar zit ik niet mee.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Waarneer zijn jullie begonnen met de kleine dingen kopen zoals blikken, bekers en pannen? Ik heb al wat dingen aangeschaft en gekregen. Ik was afgelopen juni in disney en heb toen ook leuke dingen gekocht.
Vertel me alles, tips ervaringen etc etc.
Greets miss rose

Miss-Rose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 81
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Bimbam do 7 jul 2011 - 23:07

Allereerst: gefeliciteerd met je huisje, wat leuk! Ik snap wel dat je het spannend vindt, dat vond ik ook toen ik voor het eerst op mezelf ging.

Over het aanschaffen van kleine dingen: ik heb een aantal dingen op mijn verjaardagen en voor sinterklaas gekregen, zo spaarde ik steeds wat meer bij elkaar. En als ik iets tegen kwam wat ik mooi vond en ook nodig had, dan kocht ik dat. Dus toen ik daadwerkelijk op mezelf ging hoefde ik veel minder aan te schaffen.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Natural vr 8 jul 2011 - 0:13

Wat fijn dat je binnenkort je eigen huisje hebt! Je kunt nu op je gemak gaan kijken naar wat je allemaal nodig hebt.
Zelf had ik door de jaren heen al het een en ander bij elkaar verzameld. De meeste spullen zoals bestek, servies en dat soort zaken heb ik bij Ikea en Blokker gekocht.
Toen ik er net woonde, kwam ik erachter dat ik nog allerlei kleine dingetjes miste zoals een blikopener en een schaar. Dit koop je gaandeweg je er woont.

Ik las dat je al wat bij Disneyland gekocht had. Wat heb je al allemaal?
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Miss-Rose vr 8 jul 2011 - 0:26

Hey dames,
bedankt voor jullie reactie.
In frankrijk heb ik een borden zet gekocht en een leuke lamp met de eifeltoren erop.
En in de disney store, glazen, bekers, kommen. flessen opener, ovenwanten met short en een garden.
Dat is het wel zo´n beetje.

Ik heb helaas geen jaren, maar maanden. Van mijn groot ouders krijg ik een bestek zet. lief he?
Dus dat word shoppen shoppen en shoppen. Embarassed

Miss-Rose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 81
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Prosecco vr 8 jul 2011 - 0:46

Ik weet niet waar je woont, maar Sola heeft een aantal outlets. Daar kun je voor een lagere prijs besteksets kopen.

http://www.sola.nl/ en dan even kijken bij verkoopadressen.

Gefeliciteerd met je huisje!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Error vr 8 jul 2011 - 4:56

Gefeliciteerd!

Ik ben ook het afgelopen jaar vooral bezig geweest met het kopen van spulletjes. Het is wel handig om een lijst te maken met wat je allemaal al hebt en wat je nog nodig hebt. iAls je het leuk vind om dingen zelf uit te zoeken kun je beter kadobonnen vragen. Verder idd op aanbiedingen letten, outlets en idd de dingen die je niet dagelijks en gelijk nodig hebt gaanderweg kopen.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Fayebella vr 8 jul 2011 - 5:18

Leuk zeg! gefeliciteerd. Ik had al erg veel voordat ik op mezelf ging wonen. Maar ik zou gewoon de reclamefolders (voor tv,koelkast ed) in de gaten houden. Vaak als er iets in de reclame is, hebben ze genoeg op voorraad en dan kun je best 2 weken van te voren kopen. En dat ze het dan komen leveren als je er al in zit. Ik zou niet teveel kopen van te voren, dat moet je alleen maar weer overhuizen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Fayebella vr 8 jul 2011 - 5:18

Leuk zeg! gefeliciteerd. Ik had al erg veel voordat ik op mezelf ging wonen. Maar ik zou gewoon de reclamefolders (voor tv,koelkast ed) in de gaten houden. Vaak als er iets in de reclame is, hebben ze genoeg op voorraad en dan kun je best 2 weken van te voren kopen. En dat ze het dan komen leveren als je er al in zit. Ik zou niet teveel kopen van te voren, dat moet je alleen maar weer overhuizen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Guusje zo 10 jul 2011 - 5:46

Allereerst gefeliciteerd met je allereerste eigen plekkie. Ik weet een beetje wat je doormaakt, ik heb ook een lichamelijke beperking en krijg 25 juli de sleutel van m'n eigen appartementje smile

Qua spullen heb ik al redelijk wat, maar dat komt ook omdat ik een redelijke Blond Amsterdam verslaving heb :P Daar heb ik de afgelopen jaren veel van gespaard.

Kleine huishoudelijke dingen (servies, handdoeken, etc.) kun je al best kopen. Met de grotere dingen zou ik wachten want dat scheelt inderdaad veel slepen.

Heel veel plezier en succes met de voorbereidingen van je verhuizing!
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  nijntje4 zo 10 jul 2011 - 7:26

Gefeliciteerd!

Ik ben ook aan het wachten tot ik erin kan smile Ik heb in de afgelopen jaren al heel wat bij elkaar gespaard, van allerlei servies tot glazen, bestek, pannen, van die leuke hebbedingen, Blond Amsterdam. Ik kan zo de keuken in zeg maar haha! En ik heb een hoop accessoires maar dat zit ook allemaal al ingepakt.

En ik heb een bed, verder nog niets eigenlijk. Maargoed, als je je concentreert op de basis (vloer en muren) dan kun je het langzaamaan verder aankleden zeg maar. Zo doe ik het althans. En dan basisdingen zoals bank, tafel, kast en dan daarna kijken wat ik nog kan aanvullen. En de nodige elektrische apparatuur natuurlijk.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Miss-Rose do 14 jul 2011 - 4:14

Even een update, half augustes krijg ik al de sleutel, en vanavond ga ik de woning bekijken.
Het gaat opeens zo snel, maar ik ben zo blij.
De huidige bewoner is er ook bij dus dan weet ik mischien een specefieke datum
Hoe is het bij jullie?

Miss-Rose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 81
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  M_as za 16 jul 2011 - 0:54

Wat spannend!!
Ik krijg al jaren van m'n ouders voor mijn verjaardag iets voor de uitzet. Inmiddels al heel wat, alleen nog een huis!
We hebben een optie staan op een huis. We hebben nu gesprekken met de makelaar en de bank. Ik denk wel dat we het rond krijgen..dus hopelijk kan ik volgende maand ook zeggen dat ik EINDELIJK mn ouderlijk huis verlaat!
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  nijntje4 za 16 jul 2011 - 6:09

Update, ik heb de sleutel dinsdag al gekregen!
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic! Empty Re: Het wij wachten op de sleutel van ons (eerste) huisje topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum