Verder afbouwen of niet?
Pagina 1 van 1
Verder afbouwen of niet?
Ik probeer S. naar 4 flessen te krijgen (laatste om 19.30). Nu heeft hij er dus nog 5 en de laatste kreeg hij om
23.00 en nu krijgt hij de fles om 22.00. Ik ben dus een beetje aan het afbouwen. Fles 4 krijgt hij namelijk om 19.00.
Straks lukt het afbouwen natuurlijk niet meer zo goed want dan zit er te weinig tijd tussen zeg maar. Zal ik dan
meteen van 22.00 naar 19.30 gaan met zijn fles of toch afbouwen en alles verschuiven? Nu deed ik iedere 4 dagen
een half uurtje eerder en morgen wilde ik eigenlijk naar 21.30 gaan. Hoe kan ik het het beste aanpakken volgens jullie?
23.00 en nu krijgt hij de fles om 22.00. Ik ben dus een beetje aan het afbouwen. Fles 4 krijgt hij namelijk om 19.00.
Straks lukt het afbouwen natuurlijk niet meer zo goed want dan zit er te weinig tijd tussen zeg maar. Zal ik dan
meteen van 22.00 naar 19.30 gaan met zijn fles of toch afbouwen en alles verschuiven? Nu deed ik iedere 4 dagen
een half uurtje eerder en morgen wilde ik eigenlijk naar 21.30 gaan. Hoe kan ik het het beste aanpakken volgens jullie?
Gast- Gast
Re: Verder afbouwen of niet?
Op het CB kreeg ik het advies om de laatste fles gewoon ineens te laten vallen, zonder af te bouwen. De meeste kindjes schijnen dan gewoon door te slapen en na een paar dagen pas erachter te komen dat ze een voeding missen, wat ze op lossen door meer voeding te gaan drinken uit de overgebleven vier voedingen. Zo hebben wij het ook gedaan en ze sliep inderdaad netjes door en ze begon inderdaad meer te drinken na een dag. Dit heeft ze een week of 4 netjes zo gedaan, maar toen begon ze steeds vroeger te komen. We zijn toen weer terug gegaan naar 5 voedingen, maar ik heb het idee dat ze meer toe is aan pap.
Gast- Gast
Zit Y. al op 4 flessen? Best vroeg of niet? Doe je ook rijstebloem in de laatste fles?
Laatst aangepast door Razz_ op wo 15 dec 2010 - 10:39; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Y. zat met 3 maanden al op 4 flessen (laatste om 19.30u), op advies van het CB. Ze had toen geen rijstebloem in haar fles. Dit is 4 weken goed gegaan, maar we zijn sinds kort weer terug gegaan naar 5 flessen, binnenkort willen we rijstebloem in haar laatste fles doen, even kijken of ze daar wel weer op doorslaapt.
Gast- Gast
Je hebt dan idd kans dat ze dan wel doorslaapt. Misschien dat ik heb morgen gewoon ga proberen om de laatste
fles naar 19.30 te zetten n dan kijken we wel. Gaat ze van te voren ook naar bedje en moet je haar dan ook wakker
maken? S. gaat normaal om 19.00- 19.15 naar bed. Soms ook vroeger.
fles naar 19.30 te zetten n dan kijken we wel. Gaat ze van te voren ook naar bedje en moet je haar dan ook wakker
maken? S. gaat normaal om 19.00- 19.15 naar bed. Soms ook vroeger.
Gast- Gast
Meestal sliep ze toen al wel, dan maakten we haar gewoon wakker, net als jij nu ws. met de laatste voeding doet. Y. gaat nu vaak tussen 18.30 en 19.00 uur naar bed.
Op het CB zeiden ze dat we dit gewoon zo konden proberen. Het ergste wat je kan overkomen is dat je kindje 's nachts wakker wordt, maar dan weet je direct dat ie er nog niet aan toe is en moet je de avond erna weer de avondvoeding geven
Krijgt S. al rijstebloem bij in zijn fles?
Op het CB zeiden ze dat we dit gewoon zo konden proberen. Het ergste wat je kan overkomen is dat je kindje 's nachts wakker wordt, maar dan weet je direct dat ie er nog niet aan toe is en moet je de avond erna weer de avondvoeding geven
Krijgt S. al rijstebloem bij in zijn fles?
Gast- Gast
Ja sinds 4 maanden. Maar dat was eigenlijk meer om alvast een beetje te wennen aan iets anders dan melk.
Een paar dagen later zijn we toen ook begonnen met groentehapjes.
Een paar dagen later zijn we toen ook begonnen met groentehapjes.
Gast- Gast
Heeft S. nog last gehad van zijn buikje toen jullie zijn begonnen met rijstebloem?
Gast- Gast
Nee dat is eigenlijk overgegaan na 3,5 maand (krampjes). Nu heeft hij er eigenlijk nooit geen last meer van.
Gast- Gast
Ik ben erg benieuwd wat Y ervan gaat vinden, we willen dit weekend beginnen!
Gast- Gast
Succes ! Wij gebruiken trouwens deze. Gewoon neutraal zonder smaakje :
Gast- Gast
die heb ik ook gehaald, vind al die smaakjes maar onzin Wat hadden ze er allemaal wel niet staan, met vanillesmaak, met biscuitsmaak...
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Afbouwen Puckababy lukt niet !
» Afbouwen bv en fv...
» Afbouwen Puckababy lukt niet deel 2
» afbouwen bv
» Afbouwen speengebruik
» Afbouwen bv en fv...
» Afbouwen Puckababy lukt niet deel 2
» afbouwen bv
» Afbouwen speengebruik
Pagina 1 van 1