Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afbouwen Puckababy lukt niet deel 2

+2
PapillonRose
missmarm
6 plaatsers

Ga naar beneden

Afbouwen Puckababy lukt niet deel 2 Empty Afbouwen Puckababy lukt niet deel 2

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:14

En ik kan serieus wel janken.. Sad

We zijn al weken bezig om af te bouwen maar het lukt gewoon niet. Ik heb 'm net in een gewone slaapzak gelegd en sokjes om z'n handjes heen maar meneer is na 10 minuten echt compleet over de emmer. Stop ik 'm weer in z'n PuckaBaby en meneer is binnen 2 minuten vertrokken. Ik heb het al bij het cb over gehad en die willen wel een keer met hem aan de gang met het afbouwen. Maar mijn ervaring met het cb die bij je thuis komt om te helpen is niet zo goed. Hij mag opzich nog wel in dat ding omdat hij nog niet kan omrollen. Maargoed ik wil het wel afgebouwd hebben voordat hij het dus wel kan. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen en ik moest dit gewoon even van me afschrijven Cry

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen Puckababy lukt niet deel 2 Empty Re: Afbouwen Puckababy lukt niet deel 2

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:39

waarom is het niet goed als het cb bij je thuis komt om iets relatief simpels zoals het afbouwen van de puckababy? Het gaat hier niet om een heel groot opvoedprobleem ofzo :P Misschien hebben zij wel net díe tip die ervoor zorgt dat het wel lukt.

Gaat het vooral om het inslapen of om de hele tijd? Mijn dochter heeft nog steeds moeite met in slaap vallen als ze vrij in bed ligt. Vaak stop ik dan de zijkanten van de laken onder haar, zodat ze haar armpjes ook niet meer wild kan bewegen, dat is voor haar al voldoende.

Gast
Gast

Afbouwen Puckababy lukt niet deel 2 Empty Re: Afbouwen Puckababy lukt niet deel 2

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:50

Nou ze zijn hier in het begin al geweest omdat S. overdag niet wilde slapen in z'n eigen bed. Die paar keer dat ze zijn geweest raakte S. helemaal overstuur en ik stond er een beetje machteloos bij. Ik vond het toen geen leuke ervaring en uiteindelijk hebben we het nog zelf gedaan.

Hij kan gewoon niet inslapen zonder de PB. Dan ligt hij vanaf het begin te spelen met z'n handjes. Want hoe strak ik hem ook in stop. Hij krijgt zijn handjes gewoon weer onder de lakens vandaan. En uiteindelijk begint hij te huilen en na 10 minuten is hij compleet in paniek.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:55

aah, op die manier, dan snap ik het als je ze liever niet thuis hebt. Heb je de tussenstap naar een dichtgenaaide slaapzak al gemaakt? Dat is misschien wat ruimer dan een puckababy, maar niet zo ruim dat hij met z'n handen bij z'n gezicht kan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 1:02

Jep dat had ik al gedaan en dat werkt redelijk. Alleen de volgende stap (armpjes eruit) werkt dus niet

Gast
Gast

Bericht  missmarm di 22 feb 2011 - 1:24

Heb je een slaapzak met mouwen?

Dat is hier de oplossing geweest een dikke slaapzak met mouwen voordat het echt te warm wordt kan je langzaam verder uitproberen toch?

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose di 22 feb 2011 - 2:18

Ik ben hier af en toe ook al bezig, om er een beetje op tijd bij te zijn. De ene keer gaat het aardig met gewone slaapzak, de andere keer niet..
Maar nu kreeg ik van iemand de tip om een puckabag te proberen (opvolger van puckababy), dat is een vierseizoenenslaapzak met mouwen en ook afritsbare wantjes voor de winter. Misschien is dat iets?

Zelf heb ik het nog niet gedaan omdat ze voor de maat van de puckabag echt nog te jong / te klein is en ze voorlopig nog best in de puckababy kan. Dus of het echt wat is weet ik niet zeker.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 3:51

De PuckaBag ken ik ook. Ik vind 'm alleen rete duur ! Als je een normale slaapzak hebt met mouwen en je doet sokjes over de handjes heb je hetzelfde effect.

Ik heb dus ook al een slaapzak met mouwen geprobeerd maar daar trapt hij ook niet in helaas..

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose di 22 feb 2011 - 5:26

Helaas heeft een slaapzak met mouwen ook niet geholpen. En de puckabag is inderdaad wel erg duur, dat ben ik zeker met je eens!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Tania di 22 feb 2011 - 6:21

Razz_ schreef:De PuckaBag ken ik ook. Ik vind 'm alleen rete duur ! Als je een normale slaapzak hebt met mouwen en je doet sokjes over de handjes heb je hetzelfde effect.

Ik heb dus ook al een slaapzak met mouwen geprobeerd maar daar trapt hij ook niet in helaas..

Nee dat is niet zo. De puckabag kun je als je kindje nog niet zo groot is nog dichtknopen halverwege dat het dus in zo'n puntje loopt net als de puckababy. Verder is de Puckabag net iets smaller dan andere slaapzakken. Mijn zoontje slaapt niet goed in andere slaapzakken. Het is nogsteeds geen geweldige slaper, maar met Puckabag toch wel iets beter. Vooral toen hij net niet meer in de Puckababy mocht, nu gaat het ook wel aardig in een gewoon slaapzakje, maar dan slaapt hij meestal wel korter.

Niet dat je de Puckabag moet kopen als je die te duur vindt hoor, ik wilde er eerst ook niet aan (en nu heb ik er twee). Maar het is dus niet altijd hetzelfde effect.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 12:07

Heel herkenbaar. Bij mijn dochter hebben we na lang nadenken eigenlijk een ideale oplossing gevonden. Ik wikkelde een hydrofieldoek heel strak om haar heen, armpjes langs het lijf binnen de doek dus. De doek moet echter zo kort zijn dat de uiteinden elkaar onder de baby niet overlappen. Op deze manier ligt de baby na omdraaien gelijk weer los en hoef je niet bang te zijn voor verstikking.

We hebben bij mijn dochter ook een poging tot afbouwen gedaan rond de vijf maand, maar dat wilde absoluut nog niet (precies hetzelfde effect als jij beschrijft). Toen dus bovenstaande methode toegepast en twee weken later sliep ze ineens prima met losse handjes, dus het kan ook zo over zijn!

Gast
Gast

Bericht  Roos wo 23 feb 2011 - 4:45

Wat een herkenbaar verhaal! Mijn zoontje sliep vanaf 6 weken tot 5 maanden in de PB. Dit ging echt geweldig! Hij sliep altijd als een roosje. Maar hij begon met rollen, dus afbouwen he.. Nou dat hebben we geweten.

Hou moed!! Het komt goed.. Hier slaapt L. inmiddels redelijk zonder PB en zonder slaapzak.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  duckie wo 23 feb 2011 - 5:14

Razz_ schreef:De PuckaBag ken ik ook. Ik vind 'm alleen rete duur ! Als je een normale slaapzak hebt met mouwen en je doet sokjes over de handjes heb je hetzelfde effect.

en via MP dan?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  snoezel wo 23 feb 2011 - 8:17

Hmm.. Hier ook een puckababy-baby. Het afbouwen was hier ook een beetje lastig. Uiteindelijk is het gelukt door te beginnen met 1 arm uit de puckababy en daaromheen (om arm en lijfje) een hydrofielluier.Eerst strak, daarna steeds losser... En haar lijfje toen nog lekker strak onder haar voetjes afgeknoopt, zodat ze daar de geborgenheid inderdaad nog wel had... Daarna andere arm eruit, uiteindelijk de strik onderin losser gedaan, en toen kon ze uiteindelijk in een gewone slaapzak. Elke stap kostte weer moeite en merkte ik dat ze weer moeilijker in slaap kwam... Maar uiteindelijk is het goed gekomen.

Succes!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 4:50

Bij S. gaat het voornamelijk om z'n armpjes merk ik wel. Hij houdt nu zijn tut tegen door zijn armpjes omhoog te vouwen. Hij kan zo ook bijvoorbeeld nog in z´n oogje wrijven. De PB zit nu echt op z´n strakst en kan onder ook niet meer geknoopt worden maar ik heb niet echt het idee dat het dus om z´n beentjes gaat maar meer om zijn armpjes die nog niet eens strak naar beneden hoeven te liggen. Als hij z´n armpjes maar niet kan strekken is het goed. *zucht* volgende week donderdag (moeten beide deze dagen veel werken) gaan we het weer proberen en desnoods steek ik dat ding in de fik zodat ik 'm ook niet meer kan pakken als het weer niet lukt. Het moet gewoon echt goed gaan volgende week..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 5:14

Zou het misschien helpen als je hem op zijn buikje legt?

Bij ons was het óf de Swaddle Me, óf op de buik slapen. Op zijn rugje in een gewone slaapzak werkte hier ook voor geen meter. Maar op de buik valt hij in drie tellen in slaap (serieus; voordat ik de kamer uit ben gelopen slaap meneer 9 van de 10 keer al :shock: ).

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 8:53

Dat heb ik nog niet geprobeerd maar ik vind dat eigenlijk een beetje eng ! Hij kan dus nog niet rollen maar wel goed z'n hoofdje omhoog houden als hij op z'n buikje ligt. Maar mijn zoontje kennende vind het het op z'n buikje slapen niks ! Maar ik zal het van het weekend eens proberen (denk ik want ik vind het toch wel eng) Oh en hij heeft s'nachts ook nog een tut in z'n mondje

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: