Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Programma "Jong"

+16
Lotus
Spring
Rush
Filoria
sheila123
Catwoman79
L!ND@
PapillonRose
juffie001
Lady4
Flip Fluitketel
Famke
Arwyn
Coco
Pien
maiadebij
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Programma "Jong" - Pagina 3 Empty Re: Programma "Jong"

Bericht  Coco wo 6 jul 2011 - 21:56

Erg heftig!
Ik zou wel hetzelfde als hen doen, wanneer wij in hetzelfde schuitje zouden zitten. Ondanks dat je weet dat je kindje het niet gaat overleven en het heel zwaar gaat worden, zou ik hem/haar heel graag willen vasthouden en bij mij dragen als dat nog een paar dagen kan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  SleepingBeauty wo 6 jul 2011 - 22:53

Ik keek het samen met mijn man. Eigenlijk kijken we het allebei altijd wel.
Maar dit keer zaten we gewoon allebei te huilen...zoo heftig!
Net nu je zelf een beetje begint te fantaseren over kinderen, dan wordt je ook wel even met de neus op de feiten gedrukt. En bij ons in het gezin is ook zoiets gebeurd alleen dan heeft mijn zusje een klein jaartje mogen leven.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  VeryCherry wo 6 jul 2011 - 23:29

Ik heb het net zitten kijken, maar die mensen zijn toch gelovig? Dan ligt het toch niet aan de EO hoe vaak er iets over God voorbij komt?
Ik vond het trouwens heel erg heftig, niet moeten huilen, want ik krijg zo visite en pandabeer-oogjes staat niet zo charmant Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:32

Nou de EO benadrukt dat natuurlijk wel, dat lijkt me alleen maar logisch.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 6 jul 2011 - 23:34

Ja, dat snap ik wel. Maar de EO bepaalt natuurlijk niet hoe vaak die mensen het woord God in hun mond nemen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:38

VeryCherry schreef:Ja, dat snap ik wel. Maar de EO bepaalt natuurlijk niet hoe vaak die mensen het woord God in hun mond nemen.

Nouuuu, dat vind ik dus wel typerend de EO, dat er op een gegeven moment vaak gevraagd wordt: jullie zijn gelovig, hoe past dat hierin? Of iets dergelijks... Vandaar dat ik er ook over begon, want ik zit er meestal gewoon op te wachten, in programma's als "Ik mis je" bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:41

Dat hoort ook gewoon bij de EO vind ik. Het is hun 'kleur'.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 6 jul 2011 - 23:42

De EO zit hier trouwens om de hoek, ik zie dat busje ook heel vaak rijden smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:43

Fauve schreef:
VeryCherry schreef:Ja, dat snap ik wel. Maar de EO bepaalt natuurlijk niet hoe vaak die mensen het woord God in hun mond nemen.

Nouuuu, dat vind ik dus wel typerend de EO, dat er op een gegeven moment vaak gevraagd wordt: jullie zijn gelovig, hoe past dat hierin? Of iets dergelijks... Vandaar dat ik er ook over begon, want ik zit er meestal gewoon op te wachten, in programma's als "Ik mis je" bijvoorbeeld.

Inderdaad, bovendien weet ik vrij zeker dat de mensen die deelnemen aan programma's van de EO ook voor een deel echt wel geselecteerd worden op het feit dat ze gelovig zijn. Dat is niet vreemd, want het is de EO, maar daardoor komt het wel (overdreven) vaak langs. En ik ben het met Fauve eens, dat het er altijd een beetje gemaakt in wordt geplakt.

Verder durf ik na al jullie reacties het programma niet te kijken. Ik moet al bijna huilen als ik het hier lees..

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 6 jul 2011 - 23:47

Maar denk je dan dat als dat stel niet gelovig zou zijn, ze zouden zeggen "jullie zijn niet gelovig, hoe past dat hier in?" dat doet er dan toch helemaal niet toe?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:49

Ik vind het ook meestal helemaal niet storend, wel opvallend. Er was alleen 1 keer, ik dacht dat het in Uitgesproken was, ging het over tienerzwangerschappen en hoe problematisch dat was. Toen lieten ze alleen iemand aan het woord die per se geen abortus had willen plegen vanwege haar geloof etc. Ik vond het jammer dat toen niet benoemd werd dat er ook andere keuzes zijn, ook al is het de EO en zijn er vast ook genoeg vrouwen die geen abortus laten plegen terwijl ze niet gelovig zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:49

VeryCherry schreef:Maar denk je dan dat als dat stel niet gelovig zou zijn, ze zouden zeggen "jullie zijn niet gelovig, hoe past dat hier in?" dat doet er dan toch helemaal niet toe?

Ik denk dat ze dan überhaupt nooit in dat programma hadden gezeten.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:50

VeryCherry schreef:Maar denk je dan dat als dat stel niet gelovig zou zijn, ze zouden zeggen "jullie zijn niet gelovig, hoe past dat hier in?" dat doet er dan toch helemaal niet toe?

Maar waarom zou dat er niet toe doen? Of eigenlijk: waarom zou het er dan toe doen dat je wél gelovig bent? Dat zou dan ook niet gevraagd moeten worden. (ik snap natuurlijk wel dat het er wel toe doet juist omdat het een evangelische omroep is, maar als je het omdraait vind ik die redenatie vreemd)

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry do 7 jul 2011 - 1:34

Nou ja, er niet toe doen is niet helemaal wat ik bedoel, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Maar wat ik bedoel is dat als je gelooft je iemand (in dit geval God) de 'schuld' kunt geven.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:39

June schreef:Ik denk dat ze dan überhaupt nooit in dat programma hadden gezeten.
Dat is echt onzin, niet waar.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:40

Fauve schreef:
Ik vond dat dit stel juist behoorlijk weinig over Gods rol in hun leven meldde. Er waren verschillende momenten waarop ze dat hadden kunnen doen, maar waar het niet gebeurde.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:43

Eens met Gloria.

Volgens mij is het ook maar 3 keer ofzo benoemd.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry do 7 jul 2011 - 1:44

Gloria schreef:
Fauve schreef:
Ik vond dat dit stel juist behoorlijk weinig over Gods rol in hun leven meldde. Er waren verschillende momenten waarop ze dat hadden kunnen doen, maar waar het niet gebeurde.

Ik vond het ook meevallen hoor smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 7 jul 2011 - 1:44

Soms is het heel erg op de EO en soms ook helemaal niet. M`n moeder kijkt heel veel programma`s op de EO en ik vind het best meevallen. Vaak wordt er wel naar gevraagd, maar duh, het is de EO he? :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:45

Maar mijn reactie ging nu meer over de EO in het algemeen smile Enfin, het is ook niet érg, en waarschijnlijk ook wel logisch, maar het valt míj wel op.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 2:50

Fauve schreef:Maar mijn reactie ging nu meer over de EO in het algemeen smile Enfin, het is ook niet érg, en waarschijnlijk ook wel logisch, maar het valt míj wel op.
Duidelijk én genuanceerd, mooi Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 7 jul 2011 - 7:11

Ze zeiden wel dat ze vertouwden op god.

Het is wel rot als je dit nieuws krijgt met de 20 weken echo, ik zou niet weten hoe ik zou reageren en daarna zou handelen.

Een vriendin van me had pas een miskraam, hun zijn ook gelovig dus ze zei gelijk dat ze het in gods handen hadden gelegd en hoopte op een nieuwe zwangerschap die wel goed zo gaan. Nouja een maand later was weer zwanger maar ik vind altijd dat ze het makkelijk aan god overlaten.

Ik bedoel je voelt toch wel meer dan alleen god.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3