Programma "Jong"
+16
Lotus
Spring
Rush
Filoria
sheila123
Catwoman79
L!ND@
PapillonRose
juffie001
Lady4
Flip Fluitketel
Famke
Arwyn
Coco
Pien
maiadebij
20 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Programma "Jong"
SunnyScience schreef:Ik heb het ook gezien, maar ik vind niet dat je, wanneer je gelovig bent, geen zwangerschap zou mogen afbreken. Aangezien het kindje weinig kansen had, bespaar je toch heel veel verdriet (lijkt me) door het af te breken...
Maar de artsen hadden het er zelf al voorzichtig over om een hartoperatie te doen.
Als hij dus nog wat langer had kunnen leven dan hadden ze wellicht de operatie uit kunnen voeren.
Zelf zou ik het persoonlijk denk ik niet trekken, maar ik kan me op zich wel voorstellen dat ze alles hebben willen proberen.
In het begin werd er zelfs gezegd dat het kindje nog tijdens de zwangerschap zou overlijden en uiteindelijk heeft hij toch 3 dagen geleefd buiten de baarmoeder.
Ik denk dat het geloof er niet zoveel mee te maken had in hun geval om de zwnagerschap uit te dragen maar dat het meer hun gevoel was dat ze dat moesten doen.
Gast- Gast
Maar aan de andere kant zeiden die artsen ook dat het kindje last had van die lage hartslag, ik zou het wel heel moeilijk vinden als mijn kindje zou lijden in mijn buik. Pff, onmenselijke keuzes.
Hazeltje, ze zeiden het inderdaad niet letterlijk maar ik denk wel dat het daarmee te maken heeft.
Hazeltje, ze zeiden het inderdaad niet letterlijk maar ik denk wel dat het daarmee te maken heeft.
Gast- Gast
Ik denk niet dat ik het ga kijken. Was het gisteren wel van plan, maar heb het maar niet gedaan.
Een vriend van me heeft vorig jaar een zoontje gekregen waarvan ze met 5 maanden zwangerschap al wisten dat hij zeer weinig kans op leven had. Wonderbaarlijk genoeg bleef hij na de bevalling wel leven. Zijn half-jaar verjaardag hebben we groots gevierd en een paar dagen later is hij overleden.
Zijn vriendin is gisteren wel gaan kijken, maar ze heeft de TV halverwege uit gezet.
Een vriend van me heeft vorig jaar een zoontje gekregen waarvan ze met 5 maanden zwangerschap al wisten dat hij zeer weinig kans op leven had. Wonderbaarlijk genoeg bleef hij na de bevalling wel leven. Zijn half-jaar verjaardag hebben we groots gevierd en een paar dagen later is hij overleden.
Zijn vriendin is gisteren wel gaan kijken, maar ze heeft de TV halverwege uit gezet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
@ Fauve: tuurlijk zal het geloof daar wel mee te maken gehad hebben.
Maar ik denk dat er veel meer bij komt kijken.
Het is nogal een verschil, een gezond kindje met een hartslag van 140 en hij een hartslag van 50.
Ik ben echt zo blij dat het met H. toen allemaal met een sisser is afgelopen!
Je moet er werkelijk niet aan denken dat dit soort dingen je overkomen.
Maar ik denk dat er veel meer bij komt kijken.
Het is nogal een verschil, een gezond kindje met een hartslag van 140 en hij een hartslag van 50.
Ik ben echt zo blij dat het met H. toen allemaal met een sisser is afgelopen!
Je moet er werkelijk niet aan denken dat dit soort dingen je overkomen.
Gast- Gast
Ik dat hun keuze om de zwangerschap te voldragen niet op basis van het geloof genomen is, maar op basis van liefde. Ze wilden het kindje geboren zien worden, het in hun armen houden en koesteren.
Ik ben heel blij voor hen dat ze nog drie dagen met hem hebben mogen doorbrengen en dat hij de liefde van zijn ouders heeft gevoeld en in de armen van zijn moeder heeft kunnen sterven.
Ik ben heel blij voor hen dat ze nog drie dagen met hem hebben mogen doorbrengen en dat hij de liefde van zijn ouders heeft gevoeld en in de armen van zijn moeder heeft kunnen sterven.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Maar waarom werd het geloof dan wel genoemd? Als je gelovig bent, kan ik me niet voorstellen dat het geloof daar niets mee te maken heeft. Niet dat alle gelovigen nou tegen abortus e.d. zijn, maar toch. Ze hoopten op een wonder van God, terwijl de artsen het kindje weinig kans gaven. Dan lijkt me toch dat het geloof daar wat mee te maken heeft.
Gast- Gast
Ik heb het net teruggekeken en ook keihard zitten huilen!
Wat lijkt het me verschrikkelijk om met het kistje van je kindje door de kerk te lopen.. Helemaal als je nog maar een week geleden bent bevallen!
Wat lijkt het me verschrikkelijk om met het kistje van je kindje door de kerk te lopen.. Helemaal als je nog maar een week geleden bent bevallen!
Gast- Gast
Bah wat vreselijk zeg. Ik heb het niet gekeken en ga het ook niet kijken omdat ik er nu al raar van word.
Wat onwijs moeilijk zeg.
Om de keuze te moeten maken, wel of niet voldragen.
Maar ze wisten dus dat de kans nihiel was dat het kindje zou blijven leven?
En vanaf wanneer wisten ze dit?
Wat onwijs moeilijk zeg.
Om de keuze te moeten maken, wel of niet voldragen.
Maar ze wisten dus dat de kans nihiel was dat het kindje zou blijven leven?
En vanaf wanneer wisten ze dit?
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Dat hoorden ze bij de 20-weken echo. Ook ik hield het niet helemaal droog.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Misschien is het een combinatie van hun geloof en de liefde die ze voor het kindje hadden. Ik vond dat ze er heel realistisch instonden, ook omdat ze zeiden dat ze hoopten op een paar dagen met hem. En ook al was het wel alleen vanuit hun geloof, wat dan nog? Ik snap niet dat je daar "giechelig" van moet worden, zoals iemand hier eerder zei.Fauve schreef:Maar waarom werd het geloof dan wel genoemd? Als je gelovig bent, kan ik me niet voorstellen dat het geloof daar niets mee te maken heeft. Niet dat alle gelovigen nou tegen abortus e.d. zijn, maar toch. Ze hoopten op een wonder van God, terwijl de artsen het kindje weinig kans gaven. Dan lijkt me toch dat het geloof daar wat mee te maken heeft.
Gast- Gast
Ik word er ook niet giechelig van, maar als het zo vaak gebeurt dan ga ik zitten wachten tot mensen zeggen dat ze gelovig zijn, dat gebeurt bijvoorbeeld ook bij het overgrote deel van de afleveringen van "Ik mis je". Geen probleem verder, het is ook de EO en dat kan je natuurlijk ook verwachten als kijker, maar tja dat komt dan wel in mij op. Ik vond ook dat ze er realistisch in stonden en ik vind ook helemaal niks mis met het geloof. Maar het ging erom dat er werd gezegd in dit topic dat dat niets met geloof te maken hoeft te hebben. Daar was ik het niet mee eens, als iemand zegt dat ze hoopt op een wonder van God voor hun kindje wat hoogstwaarschijnlijk zal overlijden, ja dan vind ik dat wel degelijk te maken hebben met geloof (onder andere).
Gast- Gast
Mijn irritatie was niet t.o.v. jou, maar iemand anders, ben ff de naam kwijt.
Ik denk inderdaad dat hun geloof zeker wel een rol speelde hierin, dus ben het met je eens. Het zal vast niet de enige factor zijn, maar is wel een factor.
Overigens heeft Jong heel vaak mensen die niets met het geloof hebben. Maar goed, van de EO kun je het verwachten. Net zoals je bij de VARA een links geluid verwacht, bij WNL en PowNed een rechts geluid en bij andere omroepen alles wat ertussen zit.
Ik denk inderdaad dat hun geloof zeker wel een rol speelde hierin, dus ben het met je eens. Het zal vast niet de enige factor zijn, maar is wel een factor.
Overigens heeft Jong heel vaak mensen die niets met het geloof hebben. Maar goed, van de EO kun je het verwachten. Net zoals je bij de VARA een links geluid verwacht, bij WNL en PowNed een rechts geluid en bij andere omroepen alles wat ertussen zit.
Gast- Gast
Ja dat ben ik met je eens, toen ik het typte dacht ik ook hm ja goh Fauve, niet zo raar ook dan he Mijns inziens is het overgrote deel van de jongeren in Jong wel gelovig en wordt daar ook over gepraat, maar misschien is dat mijn tunnelvisie.
Gast- Gast
Heftig hoor.
een kindje krijgen met de wetenschap dat het niet overleefd
Vind jong zowiezo een interessant programma ook al is het van de EO
Ze hebben er best leuke / interessante programma's ( bv bestemming onbekend)
een kindje krijgen met de wetenschap dat het niet overleefd
Vind jong zowiezo een interessant programma ook al is het van de EO
Ze hebben er best leuke / interessante programma's ( bv bestemming onbekend)
psv-forever- Fluisteraar
- Aantal berichten : 237
Punten : 244
hoe gelukkig ben je als je een gezond kind hebt. Zo'n aflevering drukt je dan wel weer even met de neus op de feiten.
Gast- Gast
Gloria schreef:Misschien is het een combinatie van hun geloof en de liefde die ze voor het kindje hadden. Ik vond dat ze er heel realistisch instonden, ook omdat ze zeiden dat ze hoopten op een paar dagen met hem. En ook al was het wel alleen vanuit hun geloof, wat dan nog? Ik snap niet dat je daar "giechelig" van moet worden, zoals iemand hier eerder zei.Fauve schreef:Maar waarom werd het geloof dan wel genoemd? Als je gelovig bent, kan ik me niet voorstellen dat het geloof daar niets mee te maken heeft. Niet dat alle gelovigen nou tegen abortus e.d. zijn, maar toch. Ze hoopten op een wonder van God, terwijl de artsen het kindje weinig kans gaven. Dan lijkt me toch dat het geloof daar wat mee te maken heeft.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit heel naar en erg voor die mensen dat ze dit mee moeten maken. Maar ik word altijd wat lacherig van de manier waarop de EO god voorbij laat komen in hun programma's. Dat heeft verder niks te maken met het thema van deze aflevering of de beweegredenen van deze mensen om de zwangerschap voort te zetten of wat dan ook.
Wat zij 'een wonder van god' noemen, noem ik 'heel veel geluk', maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer en zou ik het ze allebei van harte gegund hebben.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
En volgens mij ben ik degene van wie je de naam even kwijt was, Gloria
Filoria- Ratel
Jij was het!Filoria schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit heel naar en erg voor die mensen dat ze dit mee moeten maken. Maar ik word altijd wat lacherig van de manier waarop de EO god voorbij laat komen in hun programma's. Dat heeft verder niks te maken met het thema van deze aflevering of de beweegredenen van deze mensen om de zwangerschap voort te zetten of wat dan ook.
Wat zij 'een wonder van god' noemen, noem ik 'heel veel geluk', maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer en zou ik het ze allebei van harte gegund hebben.
Maar word je dan lacherig van het FEIT dat ze God voorbij laten komen in hun programma of van de MANIER waarop? Ik begrijp niet zo goed waarom je daar lacherig van wordt. En een 'wonder van God' lijkt me iets heel anders dan 'heel veel geluk'. Of bedoel je dat beide hetzelfde resultaat hebben: een gezond kind?
Gast- Gast
Gloria schreef:Jij was het!Filoria schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit heel naar en erg voor die mensen dat ze dit mee moeten maken. Maar ik word altijd wat lacherig van de manier waarop de EO god voorbij laat komen in hun programma's. Dat heeft verder niks te maken met het thema van deze aflevering of de beweegredenen van deze mensen om de zwangerschap voort te zetten of wat dan ook.
Maar word je dan lacherig van het FEIT dat ze God voorbij laten komen in hun programma of van de MANIER waarop? Ik begrijp niet zo goed waarom je daar lacherig van wordt. En een 'wonder van God' lijkt me iets heel anders dan 'heel veel geluk'. Of bedoel je dat beide hetzelfde resultaat hebben: een gezond kind?
Pfff Gloria, weet ik veel! Ik moest gewoon lachen. Kan er ook niks aan doen.
En over dat wonder. Ik bekijk het zo: stel je voor dat er van elke 1000 kindjes met zo'n ernstige afwijking maar 2 overleven. Dan zou je het een wonder kunnen noemen als jouw kindje een van die 2 is. Ik zie het meer als gelukkig toeval. En ik geloof er niet in dat god persoonlijk uitzoekt wie die 2 kinderen zijn die 'mogen' overleven.
Maar ik weet dat er mensen zijn die wel geloven dat god dit soort dingen regelt, dus daar probeer ik respect voor op te brengen. 'In het echt' zou ik nooit gaan lachen als iemand zegt dat ze hoopt op een wonder van god. Dat kan heel kwetsend zijn natuurlijk.
Moet ik me voor de tv en hier op t forum ook maar gaan inhouden wat jou betreft? *verstopt zich vast bang achter een muurtje* Sorry!
Filoria- Ratel
Oke, even misschien een spuit 11 reactie. Maar is het bij de EO niet juist te verwachten dat zulke uitspraken gedaan worden?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: