Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

+14
Angela_1986
Barbabella
Jelin
SuperGrover
minoessepoes
ekiaam87
Roxi3
Serena
Caroow
Antibes
Lejow
Sterre
VeryCherry
Rush
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Lejow di 5 jul 2011 - 3:27

Nooit geweten dat die brandladders bestaan.. toch maar eens kijken om er een aan te schaffen, en bij ons slaapkamer raam te leggen! Wil sowieso ook voor brandmelders gaan kijken, zeker nu we bezig zijn voor een kindje!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Barbabella di 5 jul 2011 - 3:35

Onder mijn badkamerraam zit een platdak van de uitbouw, daar zou ik proberen op te komen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Angela_1986 di 5 jul 2011 - 3:51

Ik hoop 't écht nooit mee te maken. Vorig jaar hebben we 'n flinke buitenbrand gehad bij mijn ouderlijk huis, dat was al heftig genoeg!

Ik heb 'n benedenwoning dus dat is handig; voordeur, achterdeur, slaapkamerraam, woonkamerraam of 't raam van de 2e slaapkamer. Het kan allemaal!

Iedere deur + poort heeft dezelfde sleutel en die heb ik 's nachts altijd op m'n nachtkastje liggen. De ramen hebben hier ook sloten, wederom allemaal hetzelfde sleuteltje, die heb ik ook altijd bij de hand.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 3:51

Als er boven brand is klim ik uit mijn raam, probeer me naar beneden te laten glijden en me vast te houden aan de vensterbank en laat me dan vallen. Het is op zich niet heel hoog, dus dat moet lukken met niet al te veel kleerscheuren. Al zal het mij benieuwen of ik daar zo over nadenk als er echt brand is, misschien spring ik uit paniek wel gewoon naar beneden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Dennenappel di 5 jul 2011 - 3:54

Beneden via de voordeur, achterdeur of het keukenraam.
Boven hebben wij een schuin dakraam, via daar kunnen we het dak op klimmen (wel schuin e.d.) en zo richting de buren wegkruipen, daar naar binnen toe om naar beneden te komen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Kabouter di 5 jul 2011 - 3:58

Ik woon in een seniorenwoning, alles is gelijkvloers op de begane grond. Dat betekend dat ik gewoon door de voor of achterdeur kan of via ieder raam naar buiten kan, zonder rare capriolen uit te halen.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 5:11

Hmm... Is de brand in de woonkamer dan kan ik via de galerij naar buiten. Maar is de brand in de hal bij de voordeur heb ik echt een probleem! De slaapkamer ramen kunnen niet open (vorige bewoner heeft ze beveiligd ofzo) en vanuit de woonkamer kom ik op mijn balkon maar ik woon 10 hoog. En ik kan niet echt naar het balkon van de buren klimmen.

Hmm... laat ik toch maar eens kijken of iemand mijn ramen weer gewoon open kan krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 5:34

Onze slaapkamer heeft een raam en onder dat raam hebben we een plat dak, dus als ik boven ben, zou ik zo naar buiten gaan. Als ik beneden ben, zou ik via het raam of de deur naar buiten gaan. De zolder wordt lastiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 5:44

Dan moeten we via het raam naar buiten, dat is 2,5 meter hoog dus als we aan het kozijn gaan hangen dan is het nog een flinke sprong maar overleven we wel. Mijn zoontje zou ik als 2de doen in een dekbedovertrek en dan kan ik hem zo aangeven aan de persoon die beneden staat. Als hij ouder is dan anders natuurlijk.
Maar zo'n touwladder is ook wel handig! Misschien dat ik dat nog wel ga aanschaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Prosecco di 5 jul 2011 - 5:46

Ik moet 2 van die brandladders hebben want anders overleef ik het niet (woon 3 hoog). Beetje jammer dat ze zo duur zijn...
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 6:29

Ik heb aan de voor en achterzijde van mijn appartement een brandladder naast het raam staan. Ik zou die dus uitrollen en naar beneden gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 6:37

Voor de mensen in een bovenwoning/appartement/flat. Delen jullie ook brandmelders met de buren? Wij hebben brandmelders op de gang die in contact staan met elkaar, als de 1 afgaat gaat de ander ook af. Dan ben je sneller buiten indien er gevaar is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 7:07

Ik denk daar de laatste tijd dus heel veel aan, over hoe ons huis verlaten als er 's nachts brand uitbreekt, volgens mij krijgen we dan nooit op tijd alle kinderen mee, vreselijk idee vind ik het.
Zelfde als de auto, we hebben nu een 7-persoons, en denk wel eens, wat als je het water inrijdt? Dan krijg ik ze er never nooit uit, want de tweeling staat op de achterbank met de maxicosi, voor je die los hebt ben je al veel tijd kwijt, dan moet je daarna die stoelen nog opklappen om de oudste 2 te kunnen bevrijden....Moet er niet eens teveel over nadenken, word er echt naar van. pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 7:12

Door het raam van de slaapkamer op het afdak. Maar aangezien ik eerst mijn hond zou willen hebben gaan we, indien mogelijk, via de voordeur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Arwyn di 5 jul 2011 - 7:44

Wij wonen op de tweede verdieping en springen lijkt mij niks! Vanaf het balkon kom je dan op de stenen terecht en vanaf de andere kant kan sowieso niet. Als ik niet via de trap kan, moet ik dus maar op het balkon staan wachten op hulp!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand - Pagina 2 Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum