Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

+14
Angela_1986
Barbabella
Jelin
SuperGrover
minoessepoes
ekiaam87
Roxi3
Serena
Caroow
Antibes
Lejow
Sterre
VeryCherry
Rush
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 1:29

Ik denk er wel eens over na hoe ik mijn huis zou verlaten tijdens brand. Ik woon in een flat op de tweede verdieping en stel er is brand bij de voordeur/in het trappenhuis dan moet ik dus uit het raam springen.

Mijn vriend zegt dat hij voor in de (prik)struiken zou springen want volgens hem breekt dat je val. Ik zou juist aan de achterkant uit het huis springen op het grasveld.

Als jij boven in jouw woning bent en er is geen mogelijkheid om beneden te komen, hoe zou jij jouw brandende huis dan verlaten?

En voor mensen die hoger dan de 2e verdieping wonen, hoe zou jij beneden komen. (als 'springen' echt gevaarlijk wordt).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Rush di 5 jul 2011 - 1:31

Op m`n slaapkamer maar in het venster gaan zitten en dan mezelf aan het kozijn vasthouden (met de voeten richting de grond dus) en dan maar laten 'vallen'.. Het is dan nog 4 meter ongeveer? Nouja, dat zal wel goed komen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  VeryCherry di 5 jul 2011 - 1:33

Ik heb het wel is geoefend met mijn zoontje, wij wonen op de eerste en kunnen door de voordeur als daar geen brand is en anders door het raam. Als je eruit hangt ben je al bijna op de grond.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Sterre di 5 jul 2011 - 1:34

We hebben in de slaapkamer zo'n touwladder liggen die je aan het raamkozijn kunt bevestigen. Als het vuur niet daar is zou ik die naar buiten hangen en via die weg naar beneden klimmen, het laatste stuk springen. Ook hebben we een dakraam naar een plat dak, maar daar opkomen is haast onmogelijk want het is erg hoog en we hebben geen gewone ladder.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 1:35

Oehh, goede vraag!
Ik woon in een bovenwoning, boven winkels aan de ene kant, en aan de andere kant aan het water.
Alleen mijn onderburen hebben een terras aan het water waar ik dan op terecht zou komen.
Ik denk dat ik aan de kant van de winkels eruit zou springen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Lejow di 5 jul 2011 - 1:35

Slim VerryCherry! Zeker als je kinderen hebt, eigenlijk doet iedereen (?) het wel oefenen op zijn werk, maar volgens mij maar weinig mensen thuis.

Ik heb geen balkon, of trappen of dingen langs de muur, dus ik zou uit het raam moeten springen. Liever dan wel op de eerste, dan op de tweede verdieping...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 1:35

Sterre schreef:We hebben in de slaapkamer zo'n touwladder liggen die je aan het raamkozijn kunt bevestigen. Als het vuur niet daar is zou ik die naar buiten hangen en via die weg naar beneden klimmen, het laatste stuk springen. Ook hebben we een dakraam naar een plat dak, maar daar opkomen is haast onmogelijk want het is erg hoog en we hebben geen gewone ladder.

Heb je die ladder er liggen in geval van brand of gewoon toevallig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Lejow di 5 jul 2011 - 1:36

Sterre schreef:We hebben in de slaapkamer zo'n touwladder liggen die je aan het raamkozijn kunt bevestigen. Als het vuur niet daar is zou ik die naar buiten hangen en via die weg naar beneden klimmen, het laatste stuk springen. Ook hebben we een dakraam naar een plat dak, maar daar opkomen is haast onmogelijk want het is erg hoog en we hebben geen gewone ladder.

Wat slim zeg!
Waar kun je die kopen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Antibes di 5 jul 2011 - 1:36

Ik woon op de derde, uit het raam springen is dus niet echt een optie.. Ik heb naast mijn raam een koffertje met een brandladder staan, ik hoop dat er nooit brand komt en zo wel dannnn wordt het spannend!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  VeryCherry di 5 jul 2011 - 1:38

Nou, mijn zoontje en ik hebben een tijdje in een huis gezeten waar ze mijn opvoedingscapaciteiten gingen beoordelen en een tijdje in de crisisopvang, daar ging om de haverklap het brandalarm, iedere keer schrok ik me de pleuris. Maar het was in 1 graai, kind, knuffels en dekentje mee. Hij is er helemaal aan gewend. Maar ik heb hem dus hier in huis een keer daadwerkelijk uit het raam laten bungelen zodat hij naar beneden kon. Oh, het is trouwens half 1 hoog hoor, dus er zit voor hem een meter tussen de grond en zijn voeten als hij uit het raam hangt.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 1:40

Die ladders zijn echt heel praktisch. Die adviseerde wij ook altijd tijdens mijn vorige werk als we controle op veiligheid etc bij gezinnen thuis deden.

Ik woon beneden, maar in de slaapkamer kan alleen het kleine raam open. Maar met zo'n stok, dus maar een klein stukje. Als ik al die stang zou kunnen ontgrendelen (wat denk ik niet gaat) dan is de tweede vraag of mn kont door dat raam past, haha.
Dus ik denk via het vuur dan de slaapkamer uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Caroow di 5 jul 2011 - 1:47

Als door de schuifpui en door de voordeur niet kan en ik dus niet naar de gallerij kan heb ik toch een groot probleem. Ik woon op de tweede verdieping dus uit het raam op het trottoir springen is niet echt een optie. Dan ga ik maar uit het raam hangen en heel hard om hulp roepen!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Sterre di 5 jul 2011 - 1:48

Princess schreef:
Sterre schreef:We hebben in de slaapkamer zo'n touwladder liggen die je aan het raamkozijn kunt bevestigen. Als het vuur niet daar is zou ik die naar buiten hangen en via die weg naar beneden klimmen, het laatste stuk springen. Ook hebben we een dakraam naar een plat dak, maar daar opkomen is haast onmogelijk want het is erg hoog en we hebben geen gewone ladder.

Heb je die ladder er liggen in geval van brand of gewoon toevallig?

Haha voor in geval van brand... dat ding lag in het huis wat mijn ouders hebben gekocht en ze hadden hem zelf niet nodig. Mijn moeder (overbezorgd wat dit soort dingen betreft ;-) ) stond er op dat ik hem meenam omdat wij een appartement op de 2e verdieping van een huis hebben.

@ Lejow, ik weet niet waar deze gekocht is maar na een google rondje zie ik dat ze ze hier verkopen: http://www.liff.nl/index_cpath-76_89.html?gclid=CNWA5Pmd6qkCFYWFDgodNDX9YA

Niet echt goedkoop trouwens!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Serena di 5 jul 2011 - 1:48

Ik woon op de vijfde maar 1 verdieping onder ons zit plat dak aan de slaapkamer kant. Dus dan wordt het uit het slaapkamer raam op dat dak springen en dan zo ver mogelijk van die toren lopen. Heel misschien kan ik dan nog naar de binnentuin springen (op de 2e verdieping). Maar de brandweer is best snel hier en die heeft dan zo'n hoogwerk ding :P dus wij komen dan veilig beneden. Grappige is ook dat ons appartement op de eerste brandplattegronden (hoe heet dat?) een van de nooduitgangen was/is.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Roxi3 di 5 jul 2011 - 1:49

Onze slaapkamer heeft een schuin dak met twee dakramen, ik zou dus uit een van die ramen op het dak kunnen klimmen en vanaf daar zou ik op de schutting kunnen stappen. In mijn studeerkamer zit een groot raam en ik denk dat ik die sprong wel zou overleven.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  ekiaam87 di 5 jul 2011 - 1:49

Vanuit mijn slaapkamer zou ik in de (prik)bosjes kunnen springen
Vanuit de woonkamer, zou ik via mijn balkonnetje, naar het balkonnetje van de benedenbuurvrouw kunnen vallen, of in de boom springen.
Vanuit de keuken, zou ik via mijn balkon naar het balkon van de benedenbuurvrouw of mijn 'naast' buurvrouw kunnen gaan.
Hoop alleen niet dat het echt een keer nodig is!
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 1:57

Het hangt er van af.
Als we nog door de voordeur kunnen, dan uiteraard zo.
En anders kunnen we er via ons slaapkamerraam uit.
Of via H. haar slaapkamerraam.

Wij hebben ons rolluik nooit helemaal dicht.
Deze zijn electrisch en als er brand in de stoppenkast is krijgen we ze niet open en hebben we dus echt een probleem.

Overigens springen we dan aan de achterkant op het gras en aan de voorkant nu in een zandbak :P
Wat misschien een voordeel is, zijn de bakken van de rolluiken.
Dan hoeven we niet meteen helemaal naar beneden te springen maar kunnen we eerst op de bakken staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  minoessepoes di 5 jul 2011 - 1:58

Onze ramen kunnen maar net zo ver open dat er precies geen pak vla uit gegooid kan worden. Uit het raam klimmen is dus geen optie voor ons, maar ons appartementje zit bij de nooduitgang/trap, als je die neemt komen we direct op straat uit. Ook weet ik de andere nooduitgangen te zitten bij ons op de gang. Wij wonen op de tweede verdieping.

Wij zitten dus in een hotel en in het begin ging elke week minimaal 1 keer het brandalarm af, dat stond nog niet helemaal goed afgesteld dus als ze in de keuken een hele hete/dampende oven opentrokken dan ging het alarm al af. Ik reageerde dus ook helemaal niet meer, wat natuurlijk ook heel slecht is. Nu zit er een kleine vertraging op, ze kunnen dan eerst gaan kijken of het serieus is. Laatst ging het brand alarm om 4 uur 's nachts af, toen schok ik wel, maar hij was na 1 keer al wel uit dus dan ga ik niet buiten. Had een hotelgast zijn hele kamer vol met kaarsen gezet, heerlijk romantisch, gevolg is dan dat mijn vriend als huismeester naar beneden moet om samen met de mensen van de nachtdienst mensen gerust te stellen en er allemaal mensen in pyjama of badjas beneden in de lobby staan Mad
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 2:05

Ja, dat is echt niet leuk!!!!

Toen ik voor werk 2 weken in New Castle was, lag ik net heeeeeeerlijk in bad toen het brandalarm in het hotel af ging. Neutral
Was ook echt niet leuk! Was midden in de winter!
Ijskoud, stond ik daar in mijn fleecetrui, onderbroek en op blote voeten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  SuperGrover di 5 jul 2011 - 2:11

Op mijn studentenkamer is het geen probleem, vanuit mijn kamer is er gelijk een deur naar de galerij, waar ook een brandtrap is.

Thuis zou ik me gewoon uit mijn slaapkamerraam laten kieperen. Dan smak ik op de tegels, maar als ik feet first ga, breek ik denk ik hooguit mijn benen. Het is een meter of 2, 2.5 misschien, dus dat overleef ik vast wel.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 2:15

Als ik er op de begane grond niet uit kan, zal ik moeten springen uit een raam op de eerste verdieping. Met over een tijdje een baby in m'n armen.:S Heb niet echt een keuze verder waar, onder elk raam ligt bestrating.
Ik hoop maar dat m'n man er dan ook bij is, kan hij eerst (vanaf aan het raamkozijn hangende positie) springen en mss dat ik dan m'n kind in een dekbedovertrek naar beneden kan laten zakken zodat mijn man hem/haar veilig kan aanpakken en daarna mij (dan kan ik ook proberen uit het raam te hangen i.p.v. te springen). Hm, dit werkt natuurlijk alleen als hij z'n benen niet heeft gebroken tijdens de sprong (maar vanuit hangpositie zou dat mee moeten vallen toch?).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 2:18

Stel er is brand en we liggen in bed, en we kunnen de slaapkamer niet uit, dan moeten we door het raam op de 1e verdieping en dat wordt een probleem, omdat er één raam niet open kan, het andere kan maar een eindje open. Dus moeten we het intikken en naar beneden springen. Met als risico gebroken botten.
Mochten we wél uit de slaapkamer kunnen komen, dan kunnen we het beste via de hobbykamer door het tuimelraam. En dan over het schuine dak naar de dakgoot en daarvandaan naar beneden laten zakken.

En als we beneden zitten, kunnen we óf door de voordeur, óf door de tuindeuren en anders via de bijkeuken naar buiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 2:35

Wij kunnen vanuit onze slaapkamer uit het raam op het dak van de aanbouw. En anders kunnen we via de slaapkamer van onze dochter, die we uiteraard eerst in veiligheid gaan brengen, uit het raam op de erker en dan is het 2 meter naar de grond ofzo, dat overleven we wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Jelin di 5 jul 2011 - 2:55

Als we via onze slaapkamer eruit zouden moeten, dan landen we op de aanbouw en daarna in de tuin achter, daar zullen we geen benen breken. Moeten we via onze dochters slaapkamer eruit, dan hebben we een probleem. Het is een tuimelraam dat maar een klein stukje open kan. Moeten we hem inslaan denk ik en vanuit daar aan het vensterbankje gaan hangen en dan springen, wat een flink eind is. Geen tuin verder, dus belanden dan op straat.

Beneden verdieping is geen probleem, daar is altijd een uitweg.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 3:24

Gillend met Frits onder m'n arm...

Nee ehm.. Ligt eraan waar de brand is, maar ik ga niet zonder Frits naar buiten, want dat zou ik mezelf nooit vergeven. Ik woon op 8 hoog (jippie) en heb voor de gallerij + brandtrap rechts en links de weg naar de lift en trappenhuis en aan de achterkant 't balkon en een brandgang-gallerij-iets-achtig-ding. Dus we kunnen door elk willekeurig raam en komen dan wel érgens uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand Empty Re: n.a.v. Hoe verlaat jij jouw huis tijdens brand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum