Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Provoceren KMA

+3
meisjesmama
Flemy
Julia
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Provoceren KMA - Pagina 2 Empty Re: Provoceren KMA

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 23:16

Linda, hij huilt veel en is erg onrustig. Hij heeft 2 weken lang alleen maar gehuild als hij wakker was, daarna zijn we naar een osteopaat geweest, zij heeft hem behandeld. Maar ik ben toen ook begonnen met infacol tegen krampjes (dat hielp heel goed) en ik ben ook de directe melkproducten niet meer gaan eten. Vanaf toen ging het iets beter en nu is hij na een voeding vaak een half uur tevreden (en dan huilt hij weer).
Maar ik denk zelf niet direct aan KMA, ik denk dat hij gewoon heel snel overprikkeld is. Want als hij veel prikkels heeft (bijv. als er iemand op bezoek is), dan is hij meteen onrustiger en huilt hij.
Maar het viel me op dat hij die plek onder zijn ogen kreeg toen ik die taart op had.
Hij spuugt trouwens niet. Als hij slaapt, slaapt hij heel goed en ook zo een paar uur achter elkaar en 's nachts heeft hij nergens last van. Daarom denk ik ook zelf niet meteen aan KMA.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Linda zo 3 jul 2011 - 23:23

Vervelend dat hij zoveel huilt en onrustig is! Ja, het is echt lastig om het te ontdekken. Zeker met bv, door de bv zijn de koemelkeiwitten heel erg verknipt waardoor de klachten in eerste instantie niet heel duidelijk zijn.
Als je het zelf ziet zitten zou je een eliminatiedieet kunnen proberen. Vier weken een hypoallergeen dieet volgen en dan voorzichtig opnieuw introduceren. Dan weet je direct of het een allergie is, want de reactie zal dan heel duidelijk zijn en kan je het gelijk uitslutien. Maar als je zelf niet aan een allergie denkt, is het misschien een beetje teveel van het goede.
Ik twijfelde zelf in eerste instantie ook heel erg, maar ik heb nu een paar keer geprovoceerd en toen was het echt heel duidelijk.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 23:26

Ben jij daarvoor naar een dietist geweest of heb je het zelf gedaan? Ben je alle verpakkingen na gegaan om te kijken of er iets in zat of heb jij ergens een lijst vandaan met dingen die niet of juist wel kunnen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Linda ma 4 jul 2011 - 0:55

Liadan schreef:Ben jij daarvoor naar een dietist geweest of heb je het zelf gedaan? Ben je alle verpakkingen na gegaan om te kijken of er iets in zat of heb jij ergens een lijst vandaan met dingen die niet of juist wel kunnen?

Ik ben via de huisarts naar een dietist gegaan, maar daar ben ik maar één keer geweest. Ze werd volgens mij gesponsord door nutricia. En ik was juist zo gemotiveerd om bv te geven en helemaal toen bleek dat ze kma had.
Uiteindelijk ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Ik heb heel veel op internet gelezen en ervaringen gedeeld met vrouwen die ook hetzelfde dieet volgen.
Via het voedingscentrum kan je een merkproductenlijst kopen waar alle producten beschreven zijn die je mag hebben. Ik heb dat zelf niet gedaan (ik wist niet zeker waar ze exact allergisch voor was), ben gewoon naar de supermarkt gegaan met dit lijstje:

Het product bevat koemelkeiwit, wanneer in ieder geval één van de volgende termen als ingrediënt wordt genoemd:

• melk, melkpoeder, (magere of droge) melkbestanddelen
• wrongel, wei, weipoeder en melkzout
• melkpoeder, magere melkpoeder, volle melkpoeder, melkderivaat
• caseïnaat, caseïne, melkeiwit, gehydrolyseerd melkeiwit,
• margarine (geen plantaardig), roomboter, boterconcentraat, boterolie, melkvet, melkzout
• lactose, melksuiker (bevatten vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is)
• lactalbumine, beta-lactoglobuline, lactoperoxidase, lactoval, recaldent, transglutaminase, nisine (E234)
• broodverbetermiddelen kunnen koemelk bevatten.

http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#11

In het begin is het vrij ingewikkeld, maar inmiddels volg ik dit dieet al bijna 5 maanden en weet ik niet beter. Ook maken wij ons eten inmiddels niet meer met pakjes en zakjes, maar gewoon alles vers en dan mijd je al snel de verboden producten.

Als ik nu trouwens vragen zou hebben zou ik contact opnemen met Stefan Kleintjes.
http://www.borstvoeding.com/consult/2.html
Die heeft én verstand van voeding én van borstvoeding.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flemy ma 4 jul 2011 - 7:23

Sunprincess schreef:Hij bleek er gelukkig zo als overheen (kreeg alleen rode wangen)

Die rode wangen heeft mijn dochter ook. Ze is ook erg verkouden, dus we dachten dat het daarvan kwam eerst. Maar nu maak ik me toch wel een beetje zorgen. We merken gelukkig verder helemaal niets aan haar, maar die rode wangen.. ik vind het er zo zielig uit zien! Was dat voor jullie nog een reden om ergens rekening te blijven houden, of was dat 'niet erg genoeg' zeg maar (ik kom echt totaal niet uit mijn woorden vandaag..)
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 17:55

Flemy schreef:
Sunprincess schreef:Hij bleek er gelukkig zo als overheen (kreeg alleen rode wangen)

Die rode wangen heeft mijn dochter ook. Ze is ook erg verkouden, dus we dachten dat het daarvan kwam eerst. Maar nu maak ik me toch wel een beetje zorgen. We merken gelukkig verder helemaal niets aan haar, maar die rode wangen.. ik vind het er zo zielig uit zien! Was dat voor jullie nog een reden om ergens rekening te blijven houden, of was dat 'niet erg genoeg' zeg maar (ik kom echt totaal niet uit mijn woorden vandaag..)

Als baby had hiuj die rode, ruwe wangen en stinkende wisselende ontlasting met veel kramp. Toen hebben we hem dus geen koemelk meer gegeven.
Sinds die provocatietest zijn we minder streng en krijgt hij wel producten met koemelk erin.

Die rode wangen kunnen ook door verkoudheid komen hoor. Ik zou het even aankijken.

Gast
Gast

Bericht  loesje ma 4 jul 2011 - 19:55

ik heb geprovoceerd toen alex 6 maanden was met standaard aanmaak melk hij kreeg toen 4 weken allemaal rode bultjes en kramp die gelukkig ook weer weg gingen. Met 7 maanden heb ik yoghurt geprobeerd maar weer kreeg hij rode bultjes die dit keer niet weg gingen dus weer gestopt en de bultjes gingen weer weg. met 8 bijna 9 maanden heb ik kwark geprobeerd dit keer geen bultjes maar de hele tijd diaree dus heb toch het vermoeden dat hij er nog niet tegen kan maar het blijft wel raar omdat hij wel tegen standaard melk van het kruitvat kan.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Flemy di 5 jul 2011 - 3:40

Nou hier dus duidelijk een slechte reactie hoor. Vanmorgen werd ze wakker zonder rode wangen en na de eerste fles kwam het alweer op. Precies wat ze als baby ook had; schrale rode wangen. Ik zag gister al wat huidirritatie opkomen op haar benen en dat is vandaag ook weer erger. Ik stop er dus meteen weer mee, ze krijgt weer de HA melk.

'Gelukkig' heeft ze dan wel een lichte vorm, want ze eet ook gewoon brood en daar zit het ook in. Daar geeft ze geen reactie op en de Hypoallergeen FV is ook enkel geknipte koemelkeiwitten, dus het zit er wel in. Maar schijnbaar kan ze (nog) niet tegen die grote hoeveelheden in eén keer.

Heb het ook met de arts besproken vanmorgen en we mogen nu pas weer met 1 jaar proberen.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud