Eet je genoeg, teveel of te weinig?
+18
Toet
Lion87
Blond
JD
Mamsie
Phileine
Janelie
Rouxxxe
Flinder
VeryCherry
Silver
Ugly Betty
Serena
Sterre
SoGood
bolus26
Caresses
Lotus
22 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Eet je genoeg, teveel of te weinig?
Ik vind dat ik genoeg eet, heb ook een regelmatig ritme. Maar ik haal de 2000 Kcal, niet per dag.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik eet vaak wel genoeg, maar drink te weinig, en dan protesteert mijn lichaam wel, dus denk er wel om. en in de weekenden sla ik vaak wel us een maaltijd over. Wat helemaal niet goed is.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Ik eet vrij weinig, eigenlijk alleen avondeten, mijn vriend vind het vreselijk. Die let er heel goed op dat ik geen eten weggooi enzo. Ik heb makkelijk de kans om een eetprobleem te ontwikkelen en hij zegt altijd dat als ik afval hij bij me weggaat. Klinkt heel cru, maar voor mij is het een goede stimulans om tóch te eten. Nou gaat het niet om 2 à 3 kilo, maar als ik doelbewust af ga vallen haakt hij af. Ik kan hem er niet heel erg ongelijk in geven, want ik ben nu al te mager.
Oja, ik drink ook veel te weinig, mijn vriend moet het voor me pakken of vragen of ik ook wat wil drinken anders vergeet ik het gewoon. Maar aangezien hij pas 's avonds thuis komt drink ik alsnog te weinig.
Oja, ik drink ook veel te weinig, mijn vriend moet het voor me pakken of vragen of ik ook wat wil drinken anders vergeet ik het gewoon. Maar aangezien hij pas 's avonds thuis komt drink ik alsnog te weinig.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ik eet genoeg, denk zelfs iets te veel avondeten. Overdag eet ik ongeveer het gemiddeld aantal boterhammen en verder niets. Ik houd heel erg van avondeten en dat eet ik denk ik iets te veel. Ik snoep doordeweeks niet en door het ritme iedere dag is het denk ik toch nog wel gezond. In het weekend eet ik/snoep ik vaak iets meer.
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Ik eet opzich wel voldoende, maar wel te ongezond eigenlijk. Het is niet extreem, maar zou zelf iets meer fruit en meer biologische producten willen eten. Alleen hou ik daar niet zo van.
Drinken doe ik veel te weinig. Ik kan best 's avonds bedenken dat ik nog niks gedronken heb.
Een dag werken/stage is wel goed voor mijn ritme, dan neem ik echt dingen mee. En in de koffiepauze drink ik dan ook.
Drinken doe ik veel te weinig. Ik kan best 's avonds bedenken dat ik nog niks gedronken heb.
Een dag werken/stage is wel goed voor mijn ritme, dan neem ik echt dingen mee. En in de koffiepauze drink ik dan ook.
Gast- Gast
Ik denk dat ik te weinig eet, in verhouding met wat ik eigenlijk zou moeten eten. Ik kan niet eten als ik me onrustig voel en daarbij geef ik mezelf te weinig de rust om echt te eten, dus dan wordt het al snel te weing. Slecht, maar weet niet goed hoe ik het moet veranderen.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik denk dat ik wel genoeg eet en drink . Ik snoep soms teveel, maar als ik dat niet zou doen dan zou het volgens mij helemaal goed zijn. Ik heb in het verleden een tijd teveel gegeten en een tijd veelste weinig. Ik neig nog weleens om te weinig te eten, maar ik probeer toch elke dag wel genoeg te eten. Daar voel ik me het beste bij. Ik heb nu een gezond gewicht, maar wil liever nog een kilo of 5 afvallen omdat ik me dan het lekkerst voel. Alleen als dat er niet afgaat als ik gewoon gezond blijf eten dan past dat denk ik niet bij mij, ik wil dit namelijk wel volhouden.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Ik snoep teveel, vind ik zelf. Ik grijp sneller naar een koekje dan iets anders. Helaas kan ik het ook hebben, ik kom geen grammetje aan. Als dat wel zo was, was ik meer gemotiveerd om naar iets anders te zoeken.
Gast- Gast
Ik eet genoeg en al een stuk minder en gezonder dan voorheen. Ik eet gevarieerder, maar het mag nog wel iets gezonder.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Ik eet qua maaltijden voldoende, moet alleen mezelf aanwennen om iedere dag te ontbijten. Qua snoep, chips en koekjes eet ik veelste veel. Ik eet makkelijk 4 zakken chips per week weg. Daar komen ook nog allerlei koekjes en snoep bij. Ik ben (nog) niet dik, maar heb wel vetrollen op mijn buik haha . Maargoed, moet ook eerlijk bekennen dat ik ook niet van sporten houd. Ik ga gemiddeld maar 2x per maand fitnessen .. daarintegen heb ik wel een staand/lopend beroep.
Gast- Gast
Veel te weinig maar wel heel gezond waardoor ik dus dagen heb dat ik op 1000 kcal overleef.
Gast- Gast
Ik eet veel, maar blijkbaar niet teveel, want ik heb een normaal gewicht.
Gast- Gast
Ik eet best goed denk ik. Maar dat is pas sinds ik kinderen heb die ook regelmatig moeten eten. Wel eet ik veel te weinig fruit en drink te weinig. Ook snoep ik te veel. tja
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Storm schreef:Ik snoep veel te veel en daarom word ik dik.
Huh volgens mij ben jij helemaal niet dik! Wel balen dat je je zo begint te voelen.
Volgens mij eet ik wel voldoende. Niet zo heel veel maar ik denk genoeg omdat ik nu weinig actief bezig ben. Ik had het snoepen afgeleerd maar laatste tijd doe ik het weer iets vaker als ik me klote voel. Echt niet handig om een emotionele eter te zijn
Ik moet afvallen van mezelf en daarom eet ik ook gerust als ik op school ben en er iemand anders voor mijn zoontje kookt, alleen een bakje yoghurt.
Gast- Gast
nou bij mij zit t zo..... ik ontbijt s ochtends gewoon gezond, en daar kan ik cht de hele dag op teren.....het is zelfs zo erg dat als ik dan s avonds warm moet eten, ik echt na 2 a 3 happen vol zit....zo raar.....
's avonds snoepen, dat doe ik weer echt teveel....en niet zozeer omdat ik honger heb, maar gewoon uit gewoonte denk ik....daar moet ik écht mee gaan stoppen!
vanaf 1 januari ban ik koek,snoep en chocolade uit mn huis, en komt er alleen nog maar fruit,vezels,groenten in....
's avonds snoepen, dat doe ik weer echt teveel....en niet zozeer omdat ik honger heb, maar gewoon uit gewoonte denk ik....daar moet ik écht mee gaan stoppen!
vanaf 1 januari ban ik koek,snoep en chocolade uit mn huis, en komt er alleen nog maar fruit,vezels,groenten in....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wat zijn er veel meiden die weinig eten! :o Als ik dat zo lees, moeten mensen niet zo zeuren tegen mij tijdens de periodes dat ik voor mijn eigen gevoel net niet teveel eet.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Het wisselt, maar de laatste tijd eet ik te weinig. Ik heb stress en zit met sommige dingen, waardoor ik geen honger heb. Ook merk ik dat ik heel snel volzit tijdens de avondmaaltijd, daarom schep ik nu hele kleine porties op en dan is het net genoeg. Ik weeg ook minder dan ik ooit heb gedaan (nou ja, sinds ik volgroeit ben).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik vind dat ik genoeg eet. Maar krijg wel eens scheve gezichten tijdens de lunch.
Nu heb ik ook van alles bij me haha. Allemaal bakjes met dingen erin. Hummus, neem mijn eigen crackers mee, eigen salade, avocado voor op een cracker.
Ik eet wel minder dan de gemiddelde mens in de kantine. Maar ik ben van mening dat je lang niet altijd zoveel hoeft te eten als je denkt/bent aangeleerd. Ik eet 3 maaltijden per dag met 2 maal een tussendoortje. Alles is gezond, ik zorg er voor dat ik de gehele dat alles binnenkrijg qua vitaminen en mineralen, dus dat zit wel goed.
De 2000 calorieën per dag haal ik zeker niet (behalve in het weekend door snoepen) maar tel ook geen calorieën (meer) ja ik weet in mijn hoofd wel hoeveel calorieën ik binnenkrijg omdat ik het allemaal nog weet van vroeger, maar ben er niet meer zoveel mee bezig als vroeger. Zit gemiddeld op de 1300.
Ik eet gevarieerd, en drink genoeg, zo’n 2 liter water/thee per dag.
Nu heb ik ook van alles bij me haha. Allemaal bakjes met dingen erin. Hummus, neem mijn eigen crackers mee, eigen salade, avocado voor op een cracker.
Ik eet wel minder dan de gemiddelde mens in de kantine. Maar ik ben van mening dat je lang niet altijd zoveel hoeft te eten als je denkt/bent aangeleerd. Ik eet 3 maaltijden per dag met 2 maal een tussendoortje. Alles is gezond, ik zorg er voor dat ik de gehele dat alles binnenkrijg qua vitaminen en mineralen, dus dat zit wel goed.
De 2000 calorieën per dag haal ik zeker niet (behalve in het weekend door snoepen) maar tel ook geen calorieën (meer) ja ik weet in mijn hoofd wel hoeveel calorieën ik binnenkrijg omdat ik het allemaal nog weet van vroeger, maar ben er niet meer zoveel mee bezig als vroeger. Zit gemiddeld op de 1300.
Ik eet gevarieerd, en drink genoeg, zo’n 2 liter water/thee per dag.
Gast- Gast
@Jen,
Maar val je dan niet af als je "maar" 1300 calorieën binnenkrijgt? Ik krijg dat ook ongeveer binnen en ik val zo'n 500 gram per week af.
Maar val je dan niet af als je "maar" 1300 calorieën binnenkrijgt? Ik krijg dat ook ongeveer binnen en ik val zo'n 500 gram per week af.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik moet goed opletten dat ik genoeg eet anders eet ik te weinig. Ben wel een ontzettende snoeperd, en kan de hele dag doorsnaaien. Ook daar moet ik dus op letten. Ik eet veel kleine porties op een dag in een vast ritme.
Lion87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 30
Registratiedatum : 19-11-10
Ik eet teveel denk ik.. Probeer altijd in het personeelsrestaurant me in te houden en alleen optimel & rauwkost of soep te kopen, brood neem ik van thuis mee. Maarja er zijn vaak ook hele lekkere dingen! Ik heb net aan een gezond gewicht maar zou wel graag minder willen wegen. Verder moet ik minder koffie gaan drinken en meer thee, maarja koffie is gewoon veel lekkerder.
Gast- Gast
_Chance (do dec 16 2010, 11:17) schreef:@Jen,
Nee, niet meer. Ik weeg nu 57 kilo, zit nu meestal rond dat gewicht. In het weekend eet ik anders, minder gezond, of nee net zo gezond, maar ik snoep en drink er alcohol bij, dus dat heft elkaar dan op
Gast- Gast
Ik eet gevarieerd en meestal wel gezond, maar heb wel veel honger, dus voor mijn gevoel eet ik (te) veel in verhouding. Maar heb eerlijk gezegd nooit calorieen geteld.. Ik eet normaal brood, genoeg fruit, genoeg groente, drink ruim 2 liter water/thee op een dag & snoep sommige momenten wel, maar dat moet kunnen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Is het teveel?
» Teveel spullen.
» Teveel geld uitgeven...
» 1 pil teveel ingenomen
» 750 mb internet is dat genoeg?
» Teveel spullen.
» Teveel geld uitgeven...
» 1 pil teveel ingenomen
» 750 mb internet is dat genoeg?