Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vreemde die foto's maakt van je kind?

+7
Parisienne
ekjir@M
maiadebij
Susan
Flip Fluitketel
PapillonRose
Coco
11 plaatsers

Ga naar beneden

Vreemde die foto's maakt van je kind? Empty Vreemde die foto's maakt van je kind?

Bericht  Coco vr 1 jul 2011 - 8:54

Vandaag maakte een man zomaar vanuit het niets een foto van mijn kinderen. Ik heb hem vriendelijk gezegd, dat hij zoiets beter even kan vragen in het vervolg. Dat ik het niet op prijs stel dat iemand zomaar foto's van mijn kinderen maakt. Hij vond mij maar bekrompen. Rolling Eyes
Vinden jullie het oke als iemand zomaar een foto van je kind maakt (en dan niet van een afstandje maar er recht voor gaat staan)?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreemde die foto's maakt van je kind? Empty Re: Vreemde die foto's maakt van je kind?

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 8:55

Zoiets doe je niet... Je hoort veel te veel enge dingen tegenwoordig.

Gast
Gast

Vreemde die foto's maakt van je kind? Empty Re: Vreemde die foto's maakt van je kind?

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 8:55

Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen waarderen en zou me afvragen waarom die persoon die foto's maakt. En ik denk zelfs dat ik zou vragen die foto's ter plekke te wissen. Voor hetzelfde geld dwalen mijn kinderen straks rond op een één of andere duistere internetsite.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose vr 1 jul 2011 - 8:56

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik zou het ook niet fijn vinden. Ik vind het helemaal niet raar dat je er wat van hebt gezegd. Het zijn jouw kinderen, en je weet tegenwoordig maar nooit wat er met foto's gebeurt.. Ik zou het zelf in elk geval ook niet fijn vinden als een wildvreemde foto's van mijn meisje zou maken!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Flip Fluitketel vr 1 jul 2011 - 8:57

Ik zou het niet echt waarderen als een vreemde foto's zou maken van mijn dochter. Zou ook vragen waarom en vragen om ze te wissen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan vr 1 jul 2011 - 9:03

Ik denk niet dat zo iemand per se meteen een enge pedofiel is, de kans lijkt mij groter dat hij gewoon een hobbyfotograaf was die een mooi fotomoment zag. Dan nog vind ik het wel onfatsoenlijk om ongevraagd andermans kinderen te fotograferen en ik vind het ronduit not-done om iemand die aangeeft daar niet van gediend te zijn vervolgens bekrompen te noemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  maiadebij vr 1 jul 2011 - 9:09

Dat doet me denken aan een aantal weken geleden. Mijn moeder, J en ik zaten op een terrasje. J had een roze gehaakt zonnehoedje op en zat in de kinderstoel, ze zag er erg schattig uit. Toen kwam er een groep Japanse touristen langs en stonden allemaal te "aaaaah" en "oooooh"-en bij J. Toen vroeg 1 van de touristen "me take picture?" ik vond het wel goed dus toen kwamen er her en der wel 5 fototoestellen te voorschijn en klik klik klik, J leek wel een beroemdheid hahahaha.
Dat was een grappige situatie en vond ik niet erg. Maar ik kan me voorstellen dat ik het niet altijd zou kunnen waarderen, zeker als het niet gevraagd wordt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Coco vr 1 jul 2011 - 9:16

Ze lagen lekker te slapen, met een jas over zich heen, dus zoveel viel er op zich niet te zien dat ik meteen bang ben voor een pedofiel o.i.d. of een duistere site.
Maar ik zie geen reden om foto's van wildvreemde kinderen te maken en zeker niet zonder toestemming. Wat moet je ermee?
Ik was in de trein en het was nogal druk, dus ik heb mij maar beheerst, wilde daar geen rel schoppen. Maar ik kookte aardig.
Vond het zo vreemd, hij zei geen enkel woord en was nogal nors.
Als iemand vriendelijk zegt van goh wat liggen ze lekker te slapen zeg, dat is een fotomomentje waard...of zoiets. Niet dat ik het dan wel graag heb, maar dit kwam ook gewoon zo uit het niets.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 9:18

Susan schreef:Ik denk niet dat zo iemand per se meteen een enge pedofiel is, de kans lijkt mij groter dat hij gewoon een hobbyfotograaf was die een mooi fotomoment zag. Dan nog vind ik het wel onfatsoenlijk om ongevraagd andermans kinderen te fotograferen en ik vind het ronduit not-done om iemand die aangeeft daar niet van gediend te zijn vervolgens bekrompen te noemen.

Mee eens!

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M vr 1 jul 2011 - 9:21

maiadebij schreef:Dat doet me denken aan een aantal weken geleden. Mijn moeder, J en ik zaten op een terrasje. J had een roze gehaakt zonnehoedje op en zat in de kinderstoel, ze zag er erg schattig uit. Toen kwam er een groep Japanse touristen langs en stonden allemaal te "aaaaah" en "oooooh"-en bij J. Toen vroeg 1 van de touristen "me take picture?" ik vond het wel goed dus toen kwamen er her en der wel 5 fototoestellen te voorschijn en klik klik klik, J leek wel een beroemdheid hahahaha.
Dat was een grappige situatie en vond ik niet erg. Maar ik kan me voorstellen dat ik het niet altijd zou kunnen waarderen, zeker als het niet gevraagd wordt.

Wij hebben dit laatst ook gehad in Volendam. J. was lekker een liga aan het eten (lees: uitsmeren) in de wagen en op dat moment stapt er een heel bus Japanse touristen uit. Voor dat ik boe of bah kon zeggen waren ze dus ook allemaal foto's aan het maken. M'n vriend en ik zeiden nog 'In Japan hebben ze zeker geen liga's, zullen we de rest van het pak maar meegeven naar Japan Wink ' We hebben daarna nog even in gebrekkig engels staan praten en een paar weken later kregen we de foto's gemaild.

Als hij gewoon in de wagen een koekje zit te eten of wat maiadebij ook zegt dat haar dochter in de kinderstoel zit vind ik dat heel wat anders als dat er foto's in het zwembad e.d. gemaakt worden. Daar zou ik het dan weer niet mee eens zijn denk ik. Alhoewel mijn broers en ik 15 jaar terug ook in een folder voor een camping hebben gestaan waarbij we gewoon bij het zwembad zaten te spelen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Susan vr 1 jul 2011 - 9:24

ekjir@M schreef: Alhoewel mijn broers en ik 15 jaar terug ook in een folder voor een camping hebben gestaan waarbij we gewoon bij het zwembad zaten te spelen.

Op zich ook wel logisch dat ze voor de folder niet een uitgestorven zwembad fotograferen en het lijkt me ook wel wat gedoe om alle aanwezigen om toestemming te vragen of om een heleboel modellen in te huren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ekjir@M vr 1 jul 2011 - 9:33

Susan schreef:
ekjir@M schreef: Alhoewel mijn broers en ik 15 jaar terug ook in een folder voor een camping hebben gestaan waarbij we gewoon bij het zwembad zaten te spelen.

Op zich ook wel logisch dat ze voor de folder niet een uitgestorven zwembad fotograferen en het lijkt me ook wel wat gedoe om alle aanwezigen om toestemming te vragen of om een heleboel modellen in te huren.

Wij vonden het wel grappig om te zien dat ze een jaar later een nieuwe folder hadden waar wij in stonden.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Parisienne vr 1 jul 2011 - 11:11

Hahah, ik heb ook nog in de folder van een camping gestaan. Ik was met 3 vriendinnen aan het dobberen/drijven op één luchtbed in de rivier. Toen is er een heel leuke foto gemaakt welke in de folder kwam. De fotograaf vertelde echter wel gelijk dat het ook daadwerkelijk voor de folder was, zodat we wisten dat het niet zomaar iemand was. De campingeigenaar liep er overigens ook bij.

Ik zou het ook niet fijn vinden als vreemden zomaar foto's maken van mijn dochter. Ik de situatie van de Japanse toerist zou ik het dan wel weer accepteren, dat is gewoon grappig :P Echter moet ik wel zeggen dat ik snap dat (hobby)fotografen gewoon gelukzalige/mooie fotomomenten zoeken. Kinderen die rondrennen in een park bijvoorbeeld. Het gaat dan vaak om de hele compositie, het totaalplaatje, dus niet om het kind zelf. Echter zou ik het niet netjes vinden als er geen toestemming gevraagd is of als er daarna niet uitgelegd wordt aan ouders of het kind zelf dat er een foto gemaakt is en met wat voor reden.

De reactie van die man vind ik ook niet netjes! Als iemand vraagt waarom kan je dit best zeggen, ook als diegene het gewoon een mooi fotomoment vond. Ik vind dat de desbetreffende fotograaf de reactie van ouders moet respecteren en desnoods direct de foto's verwijderen als hierom gevraagd wordt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  M@niek vr 1 jul 2011 - 11:14

Een tijdje geleden liep ik in de supermarkt met F.elice in de winkelwagen en kwam er ineens een wild vreemde mn kind een kus geven!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan vr 1 jul 2011 - 11:23

M@niek schreef:Een tijdje geleden liep ik in de supermarkt met F.elice in de winkelwagen en kwam er ineens een wild vreemde mn kind een kus geven!

Huh? Een volwassene? Ik maak het wel regelmatig mee dat kleine kinderen Yrsa een kusje geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne vr 1 jul 2011 - 11:27

M@niek schreef:Een tijdje geleden liep ik in de supermarkt met F.elice in de winkelwagen en kwam er ineens een wild vreemde mn kind een kus geven!
Oh bah! Hoe heb je gereageerd?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 11:32

Ik zou er absoluut niet van gediend zijn dat er iemand een foto maakt van D. zonder te vragen. Ik zou me dan heel hard afvragen waarom D. het onderwerp van een foto van een wildvreemde is en daar kan ik geen normale reden voor bedenken. Wanneer diegene me ook nog bekrompen zou noemen, is wel het punt aangebroken dat ik echt uit mijn vel zou springen.

@ Moniek: Was dat een lief oud omaatje of wat voor een persoon was dat die dat zomaar deed? In dat eerste geval zou ik het niet zo erg vinden, maar wel als het bijvoorbeeld een man van een jaar of dertig zou zijn.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui vr 1 jul 2011 - 12:27

En toch maak ik als ik op vakantie ben regelmatig foto's van spelende kindjes of van een kindje dat ergens zit oid. En eerlijk gezegd vraag ik de moeder dan ook niet om toestemming. Ik kan me die Japanners dan ook wel voorstellen dat die hier in Volendam ook enthousiast Nederlandse kindjes op de foto's zetten. Laatst was er in mijn woonplaats ook een speciale dag waarbij kindjes in speciale kleding rondliepen en ook daar heb ik spontane foto's gemaakt omdat het er gewoon zo lief en mooi uitzag. Is eigenlijk ook wel jammer dat het zo niet meer kan. Ik heb er voor mezelf eigenlijk nooit zo bij nagedacht maar heb dan ook geen kinderen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  M@niek vr 1 jul 2011 - 19:28

Het was nog maar een jong stel, denk rond de 30. Ze vonden F.elice zo leuk en mooi en ineens uit het niets geeft die man haar een kus. Het ging zo snel ik stond even met mn mond vol tanden. Ben gewoon gauw doorgelopen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  LMCurious vr 1 jul 2011 - 20:28

Maple schreef:Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen waarderen en zou me afvragen waarom die persoon die foto's maakt. En ik denk zelfs dat ik zou vragen die foto's ter plekke te wissen. Voor hetzelfde geld dwalen mijn kinderen straks rond op een één of andere duistere internetsite.

+1, ik vind het zwaar onbeschoft! Ik vind het wat anders als ik in de speeltuin ben en er word een foto gemaakt van eigen kinderen en daar staand die van mij toevallig bij, maar niet specifiek van mijn kind. Wat moet iemand daarmee? Nee hoor, zonder toestemming worden geen foto's gemaakt door wildvreemde mensen!

De voorbeelden van japanners of als er echt te doen is en kinderen hebben speciale kleding aan, dat snap ik. Maar dan ben je daar bij in het eerste geval, en in eht tweede geval weet je dat de kans groot is dat er foto's gemaakt worden. Maar ik zou nooit een foto maken van zomaar een kindje.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 22:18

M@niek schreef:Het was nog maar een jong stel, denk rond de 30. Ze vonden F.elice zo leuk en mooi en ineens uit het niets geeft die man haar een kus. Het ging zo snel ik stond even met mn mond vol tanden. Ben gewoon gauw doorgelopen.
:shock: dat vind ik dus echt bizar. En daar zou ik ook echt niet van gedien zijn.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje vr 1 jul 2011 - 23:20

M@niek schreef:Het was nog maar een jong stel, denk rond de 30. Ze vonden F.elice zo leuk en mooi en ineens uit het niets geeft die man haar een kus. Het ging zo snel ik stond even met mn mond vol tanden. Ben gewoon gauw doorgelopen.

Huh, dat is wel erg vreemd! Ik vond het al vreemd dat de overbuurvrouw van mijn ouders T. een kusje gaf toen we daar op visite waren, laat staan een wildvreemde man in de supermarkt!

Wat betreft die foto's, ik maak ook vaker foto's van kindjes op vakantie zonder het aan de moeder te vragen...heb er ook nog nooit zo bij nagedacht. Als een vreemde een foto van T. zou maken zou ik denk ik wel graag willen weten waarvoor de foto bedoelt is en ik zou ook wel even willen zien hoe hij erop stond (of het ook wel een leuke foto is of dat hij overnieuw moet haha). Zolang T. er niet naakt bijloopt ofzo zou ik er geen probleem van maken (tenzij de "fotograaf" in een lange jas en blote benen loopt haha).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: