Zeg jij eerlijk hoeveel iets gekost heeft?
+16
Merai
loura
Chocolate Cookie
Suus
Rush
Lady4
Qiara
SuperGrover
Arwyn
Melis_je
Mamsie
luisa
Sugarfall
Monte
Tyrael
rapa nui
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zeg jij eerlijk hoeveel iets gekost heeft?
Als mensen je daar naar vragen? Nav. een aantal topics / opmerkingen vraag ik me dat af. Ik ging bij mezelf na hoe ik dat doe / hoe open ik daar over ben en eigenlijk zeg ik het best vaak niet. Ik zal uit mezelf niet snel zeggen hoeveel iets gekost heeft of ik moet echt een uitzonderlijk koopje hebben gescoord. Het hangt er ook wel van af wie het vraagt. Maar vaak antwoord ik dan dat het bv. duur genoeg was of dat het genoeg heeft gekost zonder een bedrag te noemen. Dit om scheve blikken of ellenlange discussies te voorkomen hoe verstandig het wel of niet is om dat bedrag uit te geven aan zo'n artikel/meubel/vakantie/of wat dan ook. Of als ze vragen: kost zo iets nou 300 euro dan bevestig ik dat soms terwijl het misschien wel het dubbele heeft gekost.
Herkenbaar?
Herkenbaar?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Zeg jij eerlijk hoeveel iets gekost heeft?
Nee, ik zeg altijd eerlijk wat iets gekost heeft, of het nu goedkoop of duur was. Overigens ga ik dat niet overal bij roepen, zeg het eigenlijk alleen maar als mensen er specifiek naar vragen.
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10
Zo doe ik het ook. En als ik dan iets heel duurs heb gekocht, so what. Ik zal er heus wel over nagedacht hebben en het me kunnen permitteren dan, dus om anderen kan ik me dan niet zo druk maken. Maar ik zal het niet zo snel uit mezelf zeggen.Tyrael schreef:Nee, ik zeg altijd eerlijk wat iets gekost heeft, of het nu goedkoop of duur was. Overigens ga ik dat niet overal bij roepen, zeg het eigenlijk alleen maar als mensen er specifiek naar vragen.
Ik vind toch vaak dat er een taboe op geld en inkomen heerst. Van mij mogen mensen best weten wat ik verdien per maand. Ik vind het ook altijd ''leuk'' om te horen wat anderen krijgen. En dan ben ik echt niet zo snel jaloers(gelukkig) Dus ik snap niet zo goed waarom mensen hun inkomen niet willen geven als mensen daarom vragen(natuurlijk snap ik dat je het niet zo op straat gooit) maar als mensen er echt naar vragen dan zeg ik het wel.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Niet uit mezelf, maar als mensen er naar vragen dan zeg ik het gewoon eerlijk. Meestal vragen mensen aan mij ook alleen hoe duur iets was als ze het zelf ook graag willen hebben, dus dan is het wel handig als ik gewoon eerlijk aangeef hoe duur het was Ik vind het ook echt niet nodig om een andere prijs te verzinnen. Als ik het ervoor betaald heb, dan heb ik het er blijkbaar voor over, heel jammer als anderen daar dan anders over denken.
Heb je echt weleens meegemaakt dat iemand een discussie begon omdat jij een bepaald (in hun ogen te groot) bedrag had uitgegeven aan iets? Snap ik niet hoor, waar bemoeien ze zich mee?
Heb je echt weleens meegemaakt dat iemand een discussie begon omdat jij een bepaald (in hun ogen te groot) bedrag had uitgegeven aan iets? Snap ik niet hoor, waar bemoeien ze zich mee?
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Wel als mensen erom vragen, dan zeg ik gewoon wat ik ervoor betaald heb. En af en toe als ik een goede aanbieding te pakken heb, maar over het algemeen noem ik zelf niet de prijs van mijn aankopen.
Oh, bedenk me nu dat ik eigenlijk ook wel regelmatig de prijs iets minder maak dan wat ik ervoor betaald heb. Dit doe ik overigens alleen als mijn man vraagt hoe duur mijn aankoop was, vooral als ik al teveel gekocht heb. :o
Oh, bedenk me nu dat ik eigenlijk ook wel regelmatig de prijs iets minder maak dan wat ik ervoor betaald heb. Dit doe ik overigens alleen als mijn man vraagt hoe duur mijn aankoop was, vooral als ik al teveel gekocht heb. :o
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Uit mezelf niet zomaar. Ja of het moet idd een koopje zijn geweest waar ik zo blij mee was.
Maar het ligt er ook aan bij wie.
Maar het ligt er ook aan bij wie.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij vraagt niemand mij naar prijzen, maar ik zou het wel eerlijk zeggen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
ik zeg het altijd gewoon eerlijk als er naar gevraagd wordt. Meestal wordt dat inderdaad gevraagd als ze zelf ook opzoek zijn naar zoiets. Is het ook zo lullig als ze opeens veel duurder uit zijn :p.
Gast- Gast
Ik krijg die vraag eigenlijk zelden, maar ik zie niet in waarom ik een andere prijs zou verzinnen. Met een beetje googelen komen mensen daar ook wel achter (waarschijnlijk ook de rede dat ik deze vraag nauwelijks krijg)
Gast- Gast
Zero schreef:Ik krijg die vraag eigenlijk zelden, maar ik zie niet in waarom ik een andere prijs zou verzinnen. Met een beetje googelen komen mensen daar ook wel achter (waarschijnlijk ook de rede dat ik deze vraag nauwelijks krijg)
Maar mensen googlen volgens mij nauwelijks. Internet-minded forummers doen dat 9/10 keer al niet, laat staan mensen die niet forummen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik zal het niet gelijk uit mezelf zeggen, behalve als het echt een mooi koopje was of zo.
Als mensen ernaar vragen zeg ik het wel en ik zou dan niet weten waarom ik erover zou liegen eigenlijk..
Als mensen ernaar vragen zeg ik het wel en ik zou dan niet weten waarom ik erover zou liegen eigenlijk..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
als mensen er rechtstreeks naar vragen dan zeg ik het gewoon, daar ga ik niet om liegen... Waarom zou je dat doen?
Gast- Gast
Oh ja hoor, ik zeg vaak bij nieuwe dingen hoeveel het gekost heeft. Omdat ik vooral goedkope dingen koop, vind ik dat altijd leuk. En erover liegen, alleen over schoenen, en alleen tegen mijn moeder (Ja mam, ik weet dat ik nog 10 paar ballerina's ongebruikt in de kast heb staan, maar deze waren maar 5 euro)
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Melis_je schreef:Zero schreef:Ik krijg die vraag eigenlijk zelden, maar ik zie niet in waarom ik een andere prijs zou verzinnen. Met een beetje googelen komen mensen daar ook wel achter (waarschijnlijk ook de rede dat ik deze vraag nauwelijks krijg)
Maar mensen googlen volgens mij nauwelijks. Internet-minded forummers doen dat 9/10 keer al niet, laat staan mensen die niet forummen.
Hm dan ga ik vast om met nerds Ik google alles, omdat gewoon alles te vinden is op google.
Maar ik vraag mensen ook eigenlijk niet wat dingen kosten, tenzij ik het zelf erg graag wil kopen. En dat wil ik vrijwel nooit...
edit: valt me idd op dat mensen op sommige fora niet googelen. Dat snap ik echt niet...
Gast- Gast
rapa nui schreef:Als mensen je daar naar vragen?
Ja. Waarom zou ik daar over liegen?
Laatst aangepast door Tea-Leaf op do 30 jun 2011 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Als mensen naar een prijs vragen draai ik er niet omheen en noem ik de prijs.
Waarom zou ik geen prijs noemen, omdat het misschien kwetsend kan zijn voor iemand anders?
Waarom zou ik geen prijs noemen, omdat het misschien kwetsend kan zijn voor iemand anders?
Gast- Gast
Ja hoor, ik zeg ook gewoon wat iets gekost heeft als iemand ernaar vraagt. Uit mezelf zal ik het niet vertellen, waarom zou ik?
Gast- Gast
Ik zou het ook gewoon zeggen, maar ik krijg die vraag eigenlijk bijna nooit.
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Ja hoor, ik schaam me niet voor mijn uitgaven.
Gast- Gast
Sugarfall schreef:Heb je echt weleens meegemaakt dat iemand een discussie begon omdat jij een bepaald (in hun ogen te groot) bedrag had uitgegeven aan iets? Snap ik niet hoor, waar bemoeien ze zich mee?
Ja, verschillende keren wel. En toen ik net verhuisd was vroegen er ook behoorlijk wat mensen naar de prijzen van diverse meubelstukken, servies, lampen e.d. en dan niet omdat ze ze zelf wilden aanschaffen. En als ik dan eerlijk noemde dat mijn bankstel bv. 1500 euro had gekost en dat ik er erg blij mee was omdat dit in mijn ogen voor mij de ideale bank was dan kreeg ik toch wel heel veel commentaar op dat bedrag in plaats van dat ze gewoon noemden dat ze de bank mooi vonden. En dan veel commentaar in de zin van dat je dan toch wel gek was, dat je beter naar de Seats en Sofa's kon gaan want daar hadden zij hem ook vandaan en dat je op Marktplaats ook wel hele mooie enveel goedkopere banken had. Zelfde met bv. servies: als ik de prijs eerlijk noemde dan kreeg je ellenlange discussies van waarom ik het niet gewoon bij de Action of Xenos had gekocht. En dat verknalde mijn plezier in mijn nieuwe aanwinsten en huis wel een beetje.
Ook tegen mijn ouders heb ik bv. de prijzen niet eerlijk genoemd, ik heb dat in het begin wel gedaan maar kreeg daar ook zo veel commentaar op omdat zij de prijzen van tegenwoordig helemaal niet meer gewend zijn (kopen nooit nieuwe spullen) en dat mijn vader op Marktplaats begon te zoeken want daar heb je toch ook mooie dingen. En dat ik dan steeds als ik blij was met iets me weer dagenlang moest verdedigen. Dus heb ik op een gegeven moment geen prijzen meer genoemd of maar gewoon ja gezegd als zij met een inschatting kwamen.
Zelfde met vakanties/reizen: ik werd op een gegeven moment door bepaalde mensen elke keer weer voor gek verklaard omdat ik zo veel geld besteed aan dit soort dingen die voor mij belangrijk zijn. En die vertelden dit ook weer verder zodat ik er op een gegeven op aangesproken werd door voor mij relatief onbekende personen.
Zelf zal ik bij anderen eigenlijk nooit vragen wat iets gekost heeft of ik moet er zelf ook echt belangstelling voor hebben om het te kopen.
En dat op prijzen googlen op internet: volgens mij doen mensen in mijn omgeving dat niet zo. Heb dat alleen maar van iemand gehoord die ook echt belangstelling had voor een reis die ik ook had gemaakt en vanwege die echt belanstelling had ik daarom de juiste prijs ook wel genoemd.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ja hoor, als mensen daar naar vragen wel. Het is mijn geld, mijn leven. Ik doe met mijn geld wat ik wil en daar hebben anderen niet zoveel van te vinden.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik heb schijt aan wat anderen over mij of mijn uitgaven denken, dus als 't me ooit gevraagd wordt, krijgen ze gewoon een eerlijk antwoord. Uit mezelf zal ik nooit de prijs van iets zeggen, tenzij 't uitzonderlijk goedkoop was of voor een alledaags product juist heel duur.
Gast- Gast
Eens met Bazinga :-)
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Melis_je schreef:Zero schreef:Ik krijg die vraag eigenlijk zelden, maar ik zie niet in waarom ik een andere prijs zou verzinnen. Met een beetje googelen komen mensen daar ook wel achter (waarschijnlijk ook de rede dat ik deze vraag nauwelijks krijg)
Nou, mijn vriend forumt dus niet, maar googlet om het leven. En mijn ouders googlen ook heel veel. (steeds meer).
En ik denk dat er ook heel veel mensen gebruik maken van vergelijkingssites om zo de beste koop te vinden van een product, tenminste dat hoor ik veel om me heen.
Dus ik denk dat je het niet moet onderschatten.
Gast- Gast
Als het me gevraagd wordt zeg ik het gewoon, maar dat komt eigenlijk niet heel vaak voor.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat heeft jou tuin gekost?
» Filmpje voor iedereen die iets ingrijpends heeft meegemaakt.
» N.a.v. Heeft het jullie moeite gekost...
» Zwager heeft iets tegen mij.
» Mijn zoontje heeft iets gestolen :(
» Filmpje voor iedereen die iets ingrijpends heeft meegemaakt.
» N.a.v. Heeft het jullie moeite gekost...
» Zwager heeft iets tegen mij.
» Mijn zoontje heeft iets gestolen :(
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: