Wat heeft jou tuin gekost?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat heeft jou tuin gekost?
Volgend jaar verhuizen we naar een huis met tuin (nu alleen balkon ) en willen in de zomer de tuin aanpakken.
Nu ben ik heel erg benieuwd wat het ongeveer kost om een tuin op te knappen/ te verbouwen. Mijn vriend en ik hebben daar namelijk verschillende ideeën over (volgens mij wordt het best duur, boven de 1000 euro).
Natuurlijk ligt het er helemaal aan wat je allemaal gaat doen en daarom ben ik benieuwd wat jullie aan de tuin hebben gedaan en wat dat heeft gekost (before-after foto's lijken me ook leuk )
Nu ben ik heel erg benieuwd wat het ongeveer kost om een tuin op te knappen/ te verbouwen. Mijn vriend en ik hebben daar namelijk verschillende ideeën over (volgens mij wordt het best duur, boven de 1000 euro).
Natuurlijk ligt het er helemaal aan wat je allemaal gaat doen en daarom ben ik benieuwd wat jullie aan de tuin hebben gedaan en wat dat heeft gekost (before-after foto's lijken me ook leuk )
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat heeft jou tuin gekost?
€250,- geloof ik ongeveer.
Maar goed, wij hebben alles zelf gedaan en heel veel goedkoop op de kop getikt.
Inmiddels is de tuin veel meer waard aangezien de Koi's best groot zijn geworden in de vijver.
Maar goed, wij hebben alles zelf gedaan en heel veel goedkoop op de kop getikt.
Inmiddels is de tuin veel meer waard aangezien de Koi's best groot zijn geworden in de vijver.
Gast- Gast
Weet het bedrag niet zo meer maar ik dacht dat ik zo'n 400-500 euro kwijt was aan bestrating en randjes voor bloembakken. Ik heb best wel goedkope tegels gekocht maar in totaal viel het toch wel tegen voor de voor- en achtertuin samen. Dan nog iemand om het te leggen, wel zwart maar koste ook weer zo tussen de 150 en 200 euro. Planten heb ik grotendeels gekregen uit de tuin van anderen. Heb wel een boompje en wat struikjes en een paar klimplanten gekocht en je bent dan zo weer tussen de 150 en 200 euro kwijt. Dus voor 1.000 euro kun je best wel wat leuks doen en goedkoper ook wel maar is natuurlijk maar net wat je wilt, hoe handig jezelf bent, wat je aan materialen-planten kunt krijgen e.d.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Wij hebben een hele grote tuin, 28 meter lang bij 10 meter breed.
Wij hebben afgelopen zomer onze hele tuin gedaan en waren voor alles bijeen zo'n 750 euro kwijt ongeveer. Maar wij hebben wel veel mazzel gehad. En aangezien we in een huurhuis wonen wilde ik er geen 1000den euro's aan uitgeven
We hadden 60m2 klinkers gratis gekregen van familie, de schutting hebben we overgenomen van iemand voor 200 euro ( was 40 mtr aan schutting, wel een hele degelijke, niet zo'n prul wat bij de eerste beste windvlaag kapot gaat ) we hebben eigenlijk alleen geld moeten betalen aan de schutting, nieuwe schroeven, palen voor de schutting, beton,nieuwe poort, planten en nieuw gras. De rest hadden we alles gratis via familie of marktplaats, en dat valt er nu dus echt niet aan te zien, mensen die dat niet weten denken dat we alles nieuw gekocht hebben
En ohja wij hebben alles zelf gedaan, klinkers leggen, gras leggen, schutting zetten enz, dus dat scheelt ook al ontzettend veel. Als je alles laat doen kost het je ook veel geld. Mocht je trouwens iets van een schutting zetten kan je ook nog altijd kijken of de buren mee willen doen, wij hadden geluk dat onze buurman mee wilde doen ( maarja achteraf als we het zeld hadden moeten betalen was het ook geen ramp geweest gezien we een goedkope schutting hadden gevonden )
Wij hebben afgelopen zomer onze hele tuin gedaan en waren voor alles bijeen zo'n 750 euro kwijt ongeveer. Maar wij hebben wel veel mazzel gehad. En aangezien we in een huurhuis wonen wilde ik er geen 1000den euro's aan uitgeven
We hadden 60m2 klinkers gratis gekregen van familie, de schutting hebben we overgenomen van iemand voor 200 euro ( was 40 mtr aan schutting, wel een hele degelijke, niet zo'n prul wat bij de eerste beste windvlaag kapot gaat ) we hebben eigenlijk alleen geld moeten betalen aan de schutting, nieuwe schroeven, palen voor de schutting, beton,nieuwe poort, planten en nieuw gras. De rest hadden we alles gratis via familie of marktplaats, en dat valt er nu dus echt niet aan te zien, mensen die dat niet weten denken dat we alles nieuw gekocht hebben
En ohja wij hebben alles zelf gedaan, klinkers leggen, gras leggen, schutting zetten enz, dus dat scheelt ook al ontzettend veel. Als je alles laat doen kost het je ook veel geld. Mocht je trouwens iets van een schutting zetten kan je ook nog altijd kijken of de buren mee willen doen, wij hadden geluk dat onze buurman mee wilde doen ( maarja achteraf als we het zeld hadden moeten betalen was het ook geen ramp geweest gezien we een goedkope schutting hadden gevonden )
Laatst aangepast door 1982Angel1982 op wo 15 dec 2010 - 20:07; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : nog wat bijgetypt)
Gast- Gast
In mijn vorige huis hadden mijn ex en ik een tuin van ca 15 meter lang en 6 meter breed. Daar hebben we gras in laten leggen en een terras (met de bestaande tegels, dat waren van die grindtegels die we ondersteboven hebben gelegd waardoor ze glad waren, best mooi) en aan beide kanten een border van buxus met planten erin. Tegen de schutting hadden we klimop en in de borders verschillende planten. In de voortuin hadden we ook de bestaande tegels gebruikt voor een paadje, ook een border van buxus en ook langs het paadje 2 rijen buxus, in het midden van de tuin 2 laurierboompjes en aan de zijkant 2 rozen. Rondom de boompjes hadden we lavendel en gele bloemen. Alles bij elkaar moesten we 500 euro betalen, inclusief planten en aanleg (maar het was via een vriend van mijn ex).
In mijn nieuwe huis heb ik ook een tuin en die wil ik ook laten doen van het voorjaar, dus ben ook wel benieuwd wat ik dan ongeveer kwijt ga zijn. De tuin is nu bijna volledig bestraat (heel lelijk met stoeptegels) dus moet nogal wat aan gebeuren...
In mijn nieuwe huis heb ik ook een tuin en die wil ik ook laten doen van het voorjaar, dus ben ook wel benieuwd wat ik dan ongeveer kwijt ga zijn. De tuin is nu bijna volledig bestraat (heel lelijk met stoeptegels) dus moet nogal wat aan gebeuren...
Gast- Gast
wow.....wat hebben jullie het allemaal goedkoop voor elkaar gekregen!....
onze tuin is 10 bij 6, en wij willen m ook in het voorjaar aan gaan leggen..... ik wil en deel bestraat, wat leuke bakken met planten enzo...maar juist die planten vielen mij (bij de voortuin die al is aangelegd) érg tegen....dat kost al best veel geld!....wij zijn nu aan het sparen voor de achtertuin, en verwachten zo'n 2000 euro kwijt te zijn.....maar ja, we gaan het wel echt helemaal doen zoals we het willen, omdat het wel de planning is dat we er 20 jaar blijven wonen...
denk dat het heel erg afhangt van hoe je t doet....als je via marktplaats of via via goedkope tegels op de kop kunt tikken, en het zelf legt....dan scheelt dat je zo al tussen de 500 en 1000 euro, want het laten leggen is zeker niet goedkoop....
onze tuin is 10 bij 6, en wij willen m ook in het voorjaar aan gaan leggen..... ik wil en deel bestraat, wat leuke bakken met planten enzo...maar juist die planten vielen mij (bij de voortuin die al is aangelegd) érg tegen....dat kost al best veel geld!....wij zijn nu aan het sparen voor de achtertuin, en verwachten zo'n 2000 euro kwijt te zijn.....maar ja, we gaan het wel echt helemaal doen zoals we het willen, omdat het wel de planning is dat we er 20 jaar blijven wonen...
denk dat het heel erg afhangt van hoe je t doet....als je via marktplaats of via via goedkope tegels op de kop kunt tikken, en het zelf legt....dan scheelt dat je zo al tussen de 500 en 1000 euro, want het laten leggen is zeker niet goedkoop....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Zelf verwacht(te) ik ook dat 't ongeveer 2000 zou gaan kosten, maar dat valt dus mee/ kan dus meevallen... Fijn om te horen!
We zijn van plan om 't zelf te doen. Er liggen nu ook wel tegels en ik heb gratisaftehalen.nl ook al ontdekt, dus zie daar wel wat mogelijkheden om bv tegels goedkoper/gratis te krijgen. Ben benieuwd wat 't nou uiteindelijk gaat kosten, maar dat weet ik ergens in de herfst pas
We zijn van plan om 't zelf te doen. Er liggen nu ook wel tegels en ik heb gratisaftehalen.nl ook al ontdekt, dus zie daar wel wat mogelijkheden om bv tegels goedkoper/gratis te krijgen. Ben benieuwd wat 't nou uiteindelijk gaat kosten, maar dat weet ik ergens in de herfst pas
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Het heeft me minder dan 25o euro gekost en hier reken ik mijn zonnescherm niet mee. Ik heb veel dingen goedkoop kunnen krijgen.
Gast- Gast
Wij hebben afgelopen zomer onze tuin gedaan. Deze moest worden opgehoogd en we hebben een nieuwe schutting (hardhout) geplaatst. Wij waren ongeveer 2000 euro kwijt. Nu moet de voortuin nog omdat deze eveneens is opgehoogd...
Dikkie_Dik- Fluisteraar
- Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Tuin...
» kunstplanten in de tuin?
» Show je tuin!
» Ik heb, ik heb uit eigen tuin:
» Wie heeft een idee voor mijn tuin?
» kunstplanten in de tuin?
» Show je tuin!