Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beginnen met brood

+17
Star007
Shopaholic
Mida4you
duckie
mauwmauw
Thunder
sheila123
Annemie
Flemy
Teddyaapje
Barbabella
ekjir@M
Nijntje
PapillonRose
loesje
Flip Fluitketel
nillis
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Beginnen met brood Empty Beginnen met brood

Bericht  nillis wo 29 jun 2011 - 0:25

T is nu 8 maand en ik wil eigenlijk wel beginnen met brood. op een broodkorstje sabbelt ze een beetje. Een soepstengel eet ze wel goed. Wanneer en hoe zijn jullie begonnen?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnen met brood Empty Re: Beginnen met brood

Bericht  Flip Fluitketel wo 29 jun 2011 - 0:31

Hier zijn we rond de 7maanden langzaam aan begonnen met brood geven. Eerst sabbelde ze op een broodkorstje een week later zijn we begonnen een halve boterham te geven. Nu eet ze met gemak een hele boterham.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  loesje wo 29 jun 2011 - 0:34

Hier zijn we rond de 6 maanden langzaam aan begonnen met brood geven. Eerst sabbelde hij op een broodkorstje dat vond hij niet echt lekker helaas. Een week later zijn we begonnen een halve boterham te geven. Nu eet hij met gemak 2 boterhammen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:47

Hier zijn we met 7 maanden begonnen.
Eerst zonder korst en toen langzaam met korst.

Ging eigenlijk vrijwel meteen goed.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 29 jun 2011 - 0:48

Met 7 maanden ben ik begonnen. Eerst af en toe een stukje korst om op te sabbelen, en daarna steeds meer van een boterham. Nu eet ze ongeveer een hele boterham, waarvan meestal de korstjes niet in zijn geheel opgaan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Nijntje wo 29 jun 2011 - 0:50

Hier begonnen met een plukje brood, en nog een, en nog een... haha.
De broodkorstjes moet onze dame niets van hebben, of nou ja liever te veel. Ze stopt een hele korst in een keer in haar mond, 3 of 4 dubbel gevouwen het maakt niet uit, als het er maar in zit. Maar ik hou het dus bij stukjes. Met een beetje boter of soms wat jam erop.
Sins 3 weken eet ze brood mee, dus ruim 7 maanden, en de laatste paar dagen eet ze vaak 1,5 broodje op.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:54

Wij zijn rond 7 maanden begonnen. Het brood sneed ik in hele kleine stukjes en die gaf ik aan hem.
Toen hij dat goed at ben ik er wat op gaan smeren en steeds wat grotere stukjes gaan geven.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M wo 29 jun 2011 - 1:46

Vorige week zijn wij pas begonnen met brood. J. kreeg het met 7/8 maanden nog niet weg en maakte er 1 bal van in z´n mondje. Twee weken terug was hij de binnenkant van m´n oliebol aan het plukken en at het op zonder dat het een hele bal werd dus zijn we begonnen met brood. Hij maakte er geen bal meer van en was er echt op aan het kauwen. Daarvoor had hij de reflex nog niet denk ik.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Barbabella wo 29 jun 2011 - 2:23

Levi kreeg met 6 maanden brood. In het begin hele kleine stukjes en liet hij weer uit zn mond vallen en wist niet goed wat de bedoeling was. Na een weekje snapte hij dat ie het IN n mond moest houden en zo ging het steeds beter. Nu eet hij 2/3 boterhammen met gemak op.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Teddyaapje wo 29 jun 2011 - 2:35

T. kreeg met 7mnd zn eerste broodkorstje en snel genoeg gewoon boterham. Hij krijgt het volgens rapley met alleen boter, af en toe met stroop. We vouwen de boterham dubbel, drukken het goed aan en snijden hem dan in een stuk of 8 reepjes zodat hij ze makkelijk kan pakken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flemy wo 29 jun 2011 - 3:23

Wij zijn met 6 maanden begonnen, maar toen wilde ze er nog niet veel van eten (ze kon het wel). We gaven toen voornamelijk 1 of 2 cracuotte(s). Sinds kort eet ze brood wel graag en daar eet ze zo'n minimaal halve tot hele van op dan.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Annemie wo 29 jun 2011 - 6:38

Wij zijn met 9 maanden ongeveer begonnen met een korstje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:08

Flip Fluitketel schreef:Hier zijn we rond de 7maanden langzaam aan begonnen met brood geven. Eerst sabbelde ze op een broodkorstje een week later zijn we begonnen een halve boterham te geven. Nu eet ze met gemak een hele boterham.

Hier ook met 7 maanden begonnen, korstjes heb ik ook maar een week gedaan. Ik sneed het brood in kleine stukjes met een klein beetje boter er op.

Gast
Gast

Bericht  sheila123 do 30 jun 2011 - 7:51

Hier begonnen met 7 maanden maar was een groot drama,steeds kokhalzen,uitspugen,ze moest er niks van weten. En van een broodkorst al helemaal niet. Met 10 maanden ongeveer at ze pas fatsoenlijk een sneetje brood.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Thunder do 30 jun 2011 - 7:55

Hier ook met 6 maanden begonnen, maar tot op heden eet mijn jongste nog steeds geen brood.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 8:01

Rataplan schreef:Hier ook met 6 maanden begonnen, maar tot op heden eet mijn jongste nog steeds geen brood.

hebben jullie inmiddels iets gevonden ter vervanging? Mijn dochter eet ook nog steeds geen brood, ik ben naar iets op zoek om het brood te vervangen, omdat ze daardoor nog op 4 á 5 flessen per dag zit en ik dit graag wat minder wil hebben. Ik heb al cracuottes geprobeerd, maar daar knaagt ze de hoekjes vanaf en gooit 'm dan van zich af. 's ochtends krijgt ze nog wel pap, maar om dat ter vervanging te geven vind ik ook niet zo'n strak plan, omdat daar ook weer opvolgmelk doorheen moet.

Gast
Gast

Bericht  Thunder do 30 jun 2011 - 8:07

Dromertje schreef:
Rataplan schreef:Hier ook met 6 maanden begonnen, maar tot op heden eet mijn jongste nog steeds geen brood.

hebben jullie inmiddels iets gevonden ter vervanging? Mijn dochter eet ook nog steeds geen brood, ik ben naar iets op zoek om het brood te vervangen, omdat ze daardoor nog op 4 á 5 flessen per dag zit en ik dit graag wat minder wil hebben. Ik heb al cracuottes geprobeerd, maar daar knaagt ze de hoekjes vanaf en gooit 'm dan van zich af. 's ochtends krijgt ze nog wel pap, maar om dat ter vervanging te geven vind ik ook niet zo'n strak plan, omdat daar ook weer opvolgmelk doorheen moet.

's Ochtends krijgt hij groeimelk met brinta en tussen de middag meestal een cracker of een plak ontbijtkoek beide met roomboter.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  mauwmauw do 30 jun 2011 - 8:55

wat voor brood geven jullie?ik heb nu licht volkoren brood,dacht dat dit wel goed was omdat de pap die ik geef ook licht volkoren is.maar nu kwam me moeder gister van je moet tarwe brood nemen.dus nu weet ik het niet meer.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 8:56

volgens mij wordt het ook aangeraden om met licht volkoren te beginnen toch? Dat heb ik in ieder geval ook.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw do 30 jun 2011 - 9:03

Dromertje schreef:volgens mij wordt het ook aangeraden om met licht volkoren te beginnen toch? Dat heb ik in ieder geval ook.
ja dat dacht ik dus ook,maar ja dan heb je zo'n moeder die je weer onzeker maakt.En ik weet dat ik niet naar haar moet luisteren,want ze komt met dingen dat je denkt mens waar haal je het vandaan.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722

Bericht  Flemy do 30 jun 2011 - 22:23

Licht volkoren is gewoon goed hoor, zolang er maar niet van die grote pitjes in zitten.

Dromertje; mijn dochter wilde eerst ook geen brood eten, dus gaven wij cracuottes. Alleen die sneed ik dan gewoon in kleine blokjes en gaf dat aan haar. Dus niet zelf de hele cracuotte laten eten. Dat deed ze weleens tussendoor, maar dan was het ook vaak even knabbelen en dan weer weggooien. Of ik sneed de cracuotte door, dan dubbel en dan dat stuk weer doorsnijden. Een soort 'reepje' van twee laagjes dus. Misschien werkt dat voor jullie?
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Bericht  duckie vr 1 jul 2011 - 19:23

wanneer geven jullie brood? Sochtends of smiddags? En is dit ter vervanging van een fles dan?? Hier wel wat korstjes al gehad en met een bbq wel wat stokbroodjes en dt vind ze erg lekker... Ik geef meestal net wat voor brood ik in huis heb... Wat te doen met sesamsaad of tijgerbroodkorst? En wt smeren jullie erop?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Flemy vr 1 jul 2011 - 20:22

Tijgerbroodkorst geef ik gewoon, zaadjes niet. Ik haal dat wel voor mezelf, maar heb dus wel ook altijd een 'gewoon brood' in huis.

Brood krijgt ze tussen de middag i.p.v. een fles. Wel krijgt ze dan vlak voor haar 2e slaapje (ongeveer een uur na de boterham) een klein flesje melk. 's Morgens krijgt ze melk met bambix.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Bericht  Mida4you vr 1 jul 2011 - 20:23

Ik geef ons dochtertje rond half 12/12 uur een broodje i.p.v. een fles. Hier krijgt ze dan een beetje sap bij voor zover ze dat wil. Ik geef haar bruin brood en ik doe er van alles op. Jam, appelstroop, kipfilet, beetje kaas, leverpastei, klein beetje pindakaas, fruithap op brood, geprakte banaan op brood. Hier eet ze de korstjes ook op smile
Daarna gaat ze slapen en heeeeel af en toe krijgt ze na haar slaapje nog een klein beetje fles.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 21:00

Ik heb eerste een hele poos kleine stukjes door zijn fruithapje gedaan en daarna ben ik begonnen met hele kleine stukjes brood met boter. De stukjes werden steeds groter en 2,5 maand later eet hij zijn boterham met korstjes. Ons kindje was 6,5 maand toen we met brood begonnen

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: