Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Paniek

+2
Lenthe
Roxi3
6 plaatsers

Ga naar beneden

Paniek Empty Paniek

Bericht  Roxi3 di 28 jun 2011 - 2:28

Ik zit in het derde jaar van de pabo en ik moet volgend schooljaar mijn afstudeerstage gaan lopen. Ik ben in februari al gaan zoeken omdat ik nogal een stresskip ben. Ik heb verschillende sollicitaties gehad en drie aanbiedingen, daarvan heb ik een school gekozen. In maart was alles al rond en hadden zij ook een intentieverklaring aan mij gegeven. Ik dacht dus dat ik helemaal goed zat, totdat ik 20 minuten geleden de directeur belde. De leerkracht waarmee ik een klas zou gaan delen ziet dat niet zitten. Als alternatief bieden ze mij een andere groep aan maar die heeft maar 12 leerlingen. Een klas moet minstens 15 leerlingen hebben om daar een afstudeerstage te mogen lopen. Ik heb dus al contact opgenomen met de hogeschool maar er is niemand aanwezig die ik daarover kan spreken. Ik heb nu een email verzonden maar ik ben helemaal in paniek, ik zit echt te huilen als een klein kind. Ik dacht alles zo goed voor elkaar te hebben en dan een week voor de zomervakantie loopt het toch nog mis. Ik moest het even van me afschrijven Cry

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Lenthe di 28 jun 2011 - 2:39

Kun je niet contact opnemen met de andere scholen waar je ook een aanbieding hebt gehad? Wanneer is er wel iemand op de hogeschool aanwezig die je daarbij kan helpen? Anders zou ik morgen nog eens bellen en dan alsnog proberen iemand te spreken die daarover gaat.
Ik vind het ook niet echt netjes van de stageschool. Zijn ze nou niet echt op tijd mee! Kun je anders niet met hen contact opnemen dat het zeer waarschijnlijk niet mag? Dan kunnen zij misschien nog iets anders regelen?

Ik snap dat je op dit moment niet weet hoe het verder moet, maar probeer rustig te blijven, anders wordt het helemaal niks.
(ik heb het zelf ook eens gehad dat ik op het allerlaatste moment een nieuwe stage moest zoeken, dus ook incl huilen, denken dat het niet goed komt en frustraties, en ik heb wel een stage gevonden waar ik uiteindelijk de leukste tijd van mijn hele schoolloopbaan heb gehad! dus het kan echt goedkomen Wink)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Roxi3 di 28 jun 2011 - 2:56

Lenthe schreef:Kun je niet contact opnemen met de andere scholen waar je ook een aanbieding hebt gehad? Wanneer is er wel iemand op de hogeschool aanwezig die je daarbij kan helpen? Anders zou ik morgen nog eens bellen en dan alsnog proberen iemand te spreken die daarover gaat.
Ik vind het ook niet echt netjes van de stageschool. Zijn ze nou niet echt op tijd mee! Kun je anders niet met hen contact opnemen dat het zeer waarschijnlijk niet mag? Dan kunnen zij misschien nog iets anders regelen?

Ik snap dat je op dit moment niet weet hoe het verder moet, maar probeer rustig te blijven, anders wordt het helemaal niks.
(ik heb het zelf ook eens gehad dat ik op het allerlaatste moment een nieuwe stage moest zoeken, dus ook incl huilen, denken dat het niet goed komt en frustraties, en ik heb wel een stage gevonden waar ik uiteindelijk de leukste tijd van mijn hele schoolloopbaan heb gehad! dus het kan echt goedkomen Wink)

Ik kan wel contact opnemen met de andere stagescholen maar de meeste hebben al andere lio-ers aangenomen. Ik wil ook niet te snel handelen want voor hetzelfde geld zeggen ze op de pabo, nou vooruit 3 lln. minder is geen probleem. Ik heb nog wel een stageschool achter de hand waar ik hopelijk nog terecht kan. Ik weet niet wanneer er iemand aanwezig is op de pabo want dat konden ze niet zeggen.
Ik vind het gewoon heel vervelend om zo aan de kant geschoven te worden, die directeur is helemaal in de overtuiging dat de pabo zich wel naar zijn plannetje schikt. Bedankt voor het reageren!

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 3:13

tjeeee, het gaat over volgend jaar, maak je niet zo druk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 3:17

Yasmin schreef:tjeeee, het gaat over volgend jaar, maak je niet zo druk

Je snapt toch wel dat als ze na de zomervakantie moet beginnen dit behoorlijk kut is? Lekker stressen in de zomervakantie...

Maarre ontopic, je kan vast wel iemand bereiken, misschien niet nu meteen maar dit is overmacht. Begrijpt school ook wel en gebeurt vast vaker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 3:17

Yasmin schreef:tjeeee, het gaat over volgend jaar, maak je niet zo druk
scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 3:18

Nou als het over volgend jaar gaat, dan neem ik aan dat ze bedoelt rond februari? Want dan begint meestal de afstudeerperiode

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 3:20

Bij mij begint afstuderen in september en een ronde in februari, dus ik snap haar stress wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Roxi3 di 28 jun 2011 - 3:24

Ja volgend schooljaar dus, ik moet voor september een lio plaats hebben en alle basisscholen in deze regio hebben na volgende week zomervakantie.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Monte di 28 jun 2011 - 3:33

Yasmin schreef:Nou als het over volgend jaar gaat, dan neem ik aan dat ze bedoelt rond februari? Want dan begint meestal de afstudeerperiode
Eh in het onderwijs echt niet hoor, tenzij je een minor o.i.d doet waardoor het eerste halfjaar niet kan. Bij een Lio is het de bedoeling dat je volledig als docent lessen geeft en de klas draait, dus gewoon echt werken zoals alle docenten/juffen. Dan begin je in september, de scholen gaan allemaal dicht in de vakantie en openen weer 2-1 weken voor het begin, dus ik snap heel goed dat ze nu zit te stressen en het lijkt me geen relaxte zomervakantie zo.

Roxi3: Ik hoop dat alles toch goed komt en je ergens een plekje krijgt. Hopelijk gaat de pabo akkoord met 3 leerlingen minder. Op mijn hogeschool(2e graads leraren opleiding) deden ze niet zo moeilijk over die organisatorische dingen, als je maar genoeg vorderingen maakt en je portfolio bij hielt. Echt als ik alle uren optel die ik had moeten geven, dan kom ik daar echt niet aan(tijdens me lio wel, maar daarvoor totaal niet en niemand heeft me ooit naar mijn uren gevraagd)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Roxi3 di 28 jun 2011 - 3:40

Monte schreef:
Roxi3: Ik hoop dat alles toch goed komt en je ergens een plekje krijgt. Hopelijk gaat de pabo akkoord met 3 leerlingen minder. Op mijn hogeschool(2e graads leraren opleiding) deden ze niet zo moeilijk over die organisatorische dingen, als je maar genoeg vorderingen maakt en je portfolio bij hielt. Echt als ik alle uren optel die ik had moeten geven, dan kom ik daar echt niet aan(tijdens me lio wel, maar daarvoor totaal niet en niemand heeft me ooit naar mijn uren gevraagd)

Dankjewel!
Ik begrijp dat ik binnenkort iemand zal kunnen bereiken maar ik wil graag zo snel mogelijk een antwoord. Ik maak het in mijn hoofd namelijk steeds groter/ erger.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Phileine di 28 jun 2011 - 3:59

Ik vind het niet netjes van de school dat ze er zo laat mee komen. Ik snap je frustratie, maar probeer morgen weer te bellen naar de pabo, dan is er vast wel iemand aanwezig. Anders kijken of je via receptioniste oid een privénummer van een van de docenten kan krijgen. Ik hoop voor je dat een klas met 12 leerlingen ook geaccepteerd wordt, dat scheelt je een hoop zoekwerk.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:33

Phileine schreef:Ik vind het niet netjes van de school dat ze er zo laat mee komen. Ik snap je frustratie, maar probeer morgen weer te bellen naar de pabo, dan is er vast wel iemand aanwezig. Anders kijken of je via receptioniste oid een privénummer van een van de docenten kan krijgen. Ik hoop voor je dat een klas met 12 leerlingen ook geaccepteerd wordt, dat scheelt je een hoop zoekwerk.
En dat die docent dan ziet hoe leuk en goed je bent en dat ze dan heel veel spijt heeft! Zo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  CCC di 28 jun 2011 - 4:42

Het is behoorlijk k*t dat ze daar nu mee aankomen zetten... Het is vervelend, meer dan vervelend voor jou. Maar ik denk, dat je even heel kritisch naar jezelf moet kijken nu.... Je zegt al ik ben al ruim van te voren begonnen omdat ik een stresskip ben... En nu ben je ook heel erg gestresst. Je hebt gedaan wat je nu kon doen, je hebt geprobeerd iemand te bereiken en een mail verstuurd.
Het helpt echt niet om nu verder te stressen, je moet even afwachten op de Pabo nu... Dat stressen kost je op een gegeven moment je gezondheid... Probeer relaxed te blijven en benader de stageschool, waar alles rond was nog een keer en vertel dat je nu met een groot probleem zit. Wellicht kunnen zij ook meehelpen/ denken aan een oplossing.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Roxi3 di 28 jun 2011 - 4:54

@ smikkell, wat een lieve reactie! Dankjewel.

Ik ben inmiddels wat rustiger, ik snap ook wel dat er niet binnen 10 minuten een email terug komt dus ik wacht rustig af. Ik hoop dat het met deze school nog goed komt en anders neem ik contact op met mijn stageschool van afgelopen schooljaar.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Jeanette di 28 jun 2011 - 7:56

Wat een nare situatie zeg! Hopelijk krijg je snel meer zekerheid!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Paniek Empty Re: Paniek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum